Weerwolf&Co.
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Toegewijde weerwolvers van travian en omstreken


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Ronde 97: Uitstap naar de Zoo!

+9
Mattio
Doctor
Backslide
Snuffles
basserbas
Hank1705
Djali
Natjuh89
Tachondar
13 plaatsers

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 9 van 10]

201Ronde 97: Uitstap naar de Zoo! - Pagina 9 Empty Re: Ronde 97: Uitstap naar de Zoo! vr 09 feb 2018, 19:28

Natjuh89

Natjuh89
Professioneel spammer

Dan zijn we idd fucked up..

202Ronde 97: Uitstap naar de Zoo! - Pagina 9 Empty Re: Ronde 97: Uitstap naar de Zoo! vr 09 feb 2018, 19:30

Natjuh89

Natjuh89
Professioneel spammer

Wel een slechte eruit dat is in iedergeval goed.. helaas gaan we nu de nacht in dus is het nog niet over.. er kan 1 of 2 wolven nog inzitte  potverdorie

203Ronde 97: Uitstap naar de Zoo! - Pagina 9 Empty Re: Ronde 97: Uitstap naar de Zoo! vr 09 feb 2018, 19:31

Doctor

Doctor
Professioneel spammer

Ik zei dat ik geen wolf was Razz Razz

204Ronde 97: Uitstap naar de Zoo! - Pagina 9 Empty Re: Ronde 97: Uitstap naar de Zoo! vr 09 feb 2018, 19:33

Natjuh89

Natjuh89
Professioneel spammer

nee maar wel een slechtje.. dus dit is goed voor ons!!!

205Ronde 97: Uitstap naar de Zoo! - Pagina 9 Empty Re: Ronde 97: Uitstap naar de Zoo! vr 09 feb 2018, 19:43

Stefan003(spel)

Stefan003(spel)
Aanstormend spammer

En niemand is meer te vertrouwen door een mogelijke conversie.. Maar als ik het aantal slechte spelers bekijk ga ik er vanuit dat we alleen nog maar een Leugenwolf hebben

206Ronde 97: Uitstap naar de Zoo! - Pagina 9 Empty Re: Ronde 97: Uitstap naar de Zoo! zo 11 feb 2018, 08:09

Doctor

Doctor
Professioneel spammer

AAAAAAARGH!’ Een schreeuw sneed in het holst van de nacht door de wijk van hutjes. De nog resterende overlevenden schrokken wakker, als ze al konden slapen na het verschrikkelijke tafereel in Waterland.
‘Tissernuweer?’ vroeg een slaapdronken Bas vanuit zijn deurgat. Stefan liep al over straat langs zijn hutje. ‘Het komt uit die richting!’
Stefan probeerde de voordeur van Hanks hutje te openen, maar de deur bleef gesloten. Natjuh, Koenbus en Bas probeerden het elk op hun beurt, tot ze gezamenlijk het slot konden forceren en de deur kapottrokken. Ze sprongen opzij toen de deur naar buiten openviel, samen met Hanks lijk. Het mes stak nog in zijn achterhoofd. Hij had blijkbaar nog langs de voordeur proberen te ontsnappen, maar was daar niet meer in geslaagd.
Allen keken ze argwanend elkaar aan. Wie was hier verantwoordelijk voor?

Hank was de huidenwisselaar. Dag 4 gaat in tot morgenavond 21u00



Tachondar had het bij de wolven gepost.

207Ronde 97: Uitstap naar de Zoo! - Pagina 9 Empty Re: Ronde 97: Uitstap naar de Zoo! zo 11 feb 2018, 10:32

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Niet wat ik hoopte te lezen na vannacht, had ik misschien toch beter mijn kracht moeten gebruiken :p
In ieder geval 1 persoon weet wat er gebeurd is vannacht, ik hoop dat die de juiste conclusie kan trekken Very Happy
Go burgers!

208Ronde 97: Uitstap naar de Zoo! - Pagina 9 Empty Re: Ronde 97: Uitstap naar de Zoo! zo 11 feb 2018, 11:54

Natjuh89

Natjuh89
Professioneel spammer

Okeej hank gaan we doen.. 
Ik snap het ff niet.. 
Ik denk dat ik het uitgevonden heb.. Cupido is een bijrol en kan zowel als 2de rol gebruikt worden dus iemand in ons midden had een pijl en boogje. Dit kan geen wolf zijn want die koppelt nooit een burger en een wolf..
Stefan kan tijdens de stemming nog steeds geen leugewolf zijn. Basserbas is priester.. Ik ben de beschermengel.. Dus koenbus krijgt mijn stem. Als er een conversie het plaatsgevonden waren de wolven in de meerderheid en was het spel ten einde.. Want het zou dan 2-2 zijn en dan winnen de wolven..

209Ronde 97: Uitstap naar de Zoo! - Pagina 9 Empty Re: Ronde 97: Uitstap naar de Zoo! zo 11 feb 2018, 11:59

Stefan003(spel)

Stefan003(spel)
Aanstormend spammer

Koenbus

210Ronde 97: Uitstap naar de Zoo! - Pagina 9 Empty Re: Ronde 97: Uitstap naar de Zoo! zo 11 feb 2018, 12:49

basserbas

basserbas
Beginnend spammer

Toch Koenbus weer.

211Ronde 97: Uitstap naar de Zoo! - Pagina 9 Empty Re: Ronde 97: Uitstap naar de Zoo! zo 11 feb 2018, 15:06

Koenbus


Beginnend spammer

Nu heb ik al zo veel verwijzingen naar mijn rol gegeven en nog heeft niemand het door :')

Ik stem in ieder geval op Natjuh volgens haar eigen redenatie. Basserbas is priester en Stefan kan geen leugenwolf zijn.
Ik wil Basserbas en Stefan er wel even op wijzen dat jullie verliezen op het moment dat Natjuh de volgende dag nog burgemeester is.

212Ronde 97: Uitstap naar de Zoo! - Pagina 9 Empty Re: Ronde 97: Uitstap naar de Zoo! zo 11 feb 2018, 18:07

Stefan003(spel)

Stefan003(spel)
Aanstormend spammer

Natjuh zat vannacht in de gangkast opgesloten heb ik gehoord, dus zij kan niets gedaan hebben.

213Ronde 97: Uitstap naar de Zoo! - Pagina 9 Empty Re: Ronde 97: Uitstap naar de Zoo! zo 11 feb 2018, 19:57

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

DrWho schreef:AAAAAAARGH!’ Een schreeuw sneed in het holst van de nacht door de wijk van hutjes. De nog resterende overlevenden schrokken wakker, als ze al konden slapen na het verschrikkelijke tafereel in Waterland.
‘Tissernuweer?’ vroeg een slaapdronken Bas vanuit zijn deurgat. Stefan liep al over straat langs zijn hutje. ‘Het komt uit die richting!’
Stefan probeerde de voordeur van Hanks hutje te openen, maar de deur bleef gesloten. Natjuh, Koenbus en Bas probeerden het elk op hun beurt, tot ze gezamenlijk het slot konden forceren en de deur kapottrokken. Ze sprongen opzij toen de deur naar buiten openviel, samen met Hanks lijk. Het mes stak nog in zijn achterhoofd. Hij had blijkbaar nog langs de voordeur proberen te ontsnappen, maar was daar niet meer in geslaagd.
Allen keken ze argwanend elkaar aan. Wie was hier verantwoordelijk voor?

Hank was de huidenwisselaar. Dag 4 gaat in tot morgenavond 21u00



Tachondar had het bij de wolven gepost.

Ow lol, ik zie dit nu pas xD

214Ronde 97: Uitstap naar de Zoo! - Pagina 9 Empty Re: Ronde 97: Uitstap naar de Zoo! zo 11 feb 2018, 19:59

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

MODERN ZOO TEN DODE OPGESCHREVEN

Proefscenario blijkt de doodsteek te zijn voor 21e eeuwse dierentuin


De Modern Zoo, een dierentuin die naam maakte door zichzelf als het modernste dierenpark uit te roepen, zal niet openen. In vier dagen tijd stierven er negen personen die zich daar op uitnodiging van het park bevonden. Zowel moorden als ongelukkige toevallen met de dieren werden de gasten fataal. Meteen kondigde de directeur de sluiting aan. ‘Onze geloofwaardigheid en dromen zijn weg,’ was alles wat hij wilde meegeven aan de redactie.

Er loopt momenteel een grootschalig onderzoek door de federale politie. Slechts drie gasten overleefden. Wat ze over het park vertellen, klinkt nochtans heel positief en enthousiast. ‘Ik zal nachtenlang wakker liggen van wat ik voor mijn ogen zag gebeuren, maar los daarvan heb ik wel een heel leuke tijd beleefd wanneer het park zijn best deed om ons te entertainen,’ deelde gast Basserbas mee.
‘Ik zie mezelf niet meer terugkeren naar een dierentuin,’  vertelde gaste Natjuh. De overige gast, Stefan, zei dan weer om zo snel mogelijk op reis te gaan en wilt zoveel mogelijk andere dierentuinen bezoeken. ‘Om de slechte herinneringen in Modern Zoo opzij te schuiven. Ik wil Modern Zoo niet associëren met alle dierentuinen en dierlijke activiteiten. Ik ga volgende week zelfs al naar Cancun en daar naast dolfijnzwemmen ook door de jungle trekken.’
De hoofdanimator Tachondar die de gasten rondleidde en deels verantwoordelijk wordt gehouden,  diende meteen zijn ontslag in en liet zich opnemen in het gesticht van de befaamde Doctor Hank. De dieren worden verkocht of weggeschonken aan andere dierentuinen. ‘Het welzijn van de dieren komt nog altijd voorop,’ gaf de directeur mee.

21e eeuws

Het concept van dierentuin was nochtans geslaagd en veel mensen keken uit naar de opening. De dierentuin wou concepten die enkel op verre reizen in het buitenland dichter naar huis brengen. Er waren diverse overnachtingsmogelijkheden, unieke vogelshows met moderne apparatuur, tropisch zwemmen met dolfijnen en men kon er zelfs op safari. Dit waren slechts enkele van de veelbelovende vooruitzichten voor bezoekers. Het ging het dierenpark voor de wind. De bouw vlotte en de voorverkoop zat in de lift. De laatste fase voor de deuren openden, wat ook als marketingstunt kon tellen, was een proefscenario. Het dierenpark nodigde twaalf personen uit om er te verblijven. Na afloop zouden de gasten een enquête invullen met eventuele aangeraden verbeteringen. Helaas ging er geen dag en nacht voorbij waarin iemand stierf. De dodelijkste dag was de derde toen drie bezoekers overleden.

215Ronde 97: Uitstap naar de Zoo! - Pagina 9 Empty Re: Ronde 97: Uitstap naar de Zoo! zo 11 feb 2018, 20:04

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Heb het maar al gepost, aangezien iedereen vast geen stem meer zou veranderen

Koenbus was de leugenwolf. De burgers winnen! De ronde is hiermee ten einde ^^

Alle rollen:

Hank - huidenwisselaar
Snuffles - ziener (koppel)
Mattio - verhullende wolf (koppel)
Djali - grafdelver
Stefan - slotenmaker
DrWho - apostaat
Bas - cupido/priester
Koenbus - leugenwolf
Graafoto - schaapswolf (jager)
Natjuh - beschermengel
Debby - beul
Backslide - groentenboer

216Ronde 97: Uitstap naar de Zoo! - Pagina 9 Empty Re: Ronde 97: Uitstap naar de Zoo! zo 11 feb 2018, 20:05

Natjuh89

Natjuh89
Professioneel spammer

Woehoe we hebben gewonnen

217Ronde 97: Uitstap naar de Zoo! - Pagina 9 Empty Re: Ronde 97: Uitstap naar de Zoo! zo 11 feb 2018, 20:08

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

Fenomenaal slot, gefeliciteerd burgertjes! En leuk geschreven trouwens Tachondar! Very Happy

218Ronde 97: Uitstap naar de Zoo! - Pagina 9 Empty Re: Ronde 97: Uitstap naar de Zoo! zo 11 feb 2018, 20:58

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Gave ronde tach Very Happy

Beetje jammer dat je een dubbele rol gaf aan de cupido; maar dat is je vergeven :3

219Ronde 97: Uitstap naar de Zoo! - Pagina 9 Empty Re: Ronde 97: Uitstap naar de Zoo! zo 11 feb 2018, 21:37

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Hank1705 schreef:Gave ronde tach Very Happy

Beetje jammer dat je een dubbele rol gaf aan de cupido; maar dat is je vergeven :3

Daar is een goede verklaring voor. En dat volgt nog in het verslag

220Ronde 97: Uitstap naar de Zoo! - Pagina 9 Empty Re: Ronde 97: Uitstap naar de Zoo! zo 11 feb 2018, 21:37

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Er zijn 3 wolven en een apostaat in het blok. Maar de burgers hebben sterke rollen, dus volgens mij zou dit evenwichtig genoeg kunnen zijn. Verder hoopte ik ook op een extra verhaallijn door de grafdelver in het spel te brengen.

Dag 0

Snuffles wordt verkozen tot burgemeester.
Cupido Basserbas koppelt ziener Snuffles aan wolf Mattio. Een goed-slecht koppel, leuk (en dus een 4e mogelijke uitkomst voor het spel!) Maar spijtig genoeg een opdoffer voor de burgers.
Meteen speelt Mattio open kaart met zijn wolven en vraagt hun steun om hem en Snuffles zo lang mogelijk in leven te houden. (Ik was zeer benieuwd naar hun strategie)
Graafoto kiest ook voor ‘jager’ te zijn als dubbelrol.

Moordloze nacht


Apostaat DrWho beschermt na een overeenkomst in het wolvenblok Snuffles. Ze weten echter niet welke rol ze heeft.
Snuffles vraagt de rol van groentenboer Backslide op.
Slotenmaker Stefan sluit huidenwisselaar Hank op voor deze nacht.

Dag 1

Er komt een gelijkstem op Graafoto, Backslide en Hank. Leugenwolf Koenbus stemt op Backslide. De groenteboer sterft.

Nacht 2

Huidenwisselaar Hank wisselt met Snuffles. Beschermengel Natjuh beschermt zichzelf.
Snuffles vraagt terwijl ook Hank op.
Stefan sluit Hank opnieuw op (volgens de regels mag dit blijkbaar, maar dat zal ik nog opbrengen), waardoor zijn wissel met Snuffles mislukt. Haar visioen slaagt wel.
Basserbas maakt blijkbaar aan Snuffles bekend dat hij cupido is. Hij breekt hiermee eigenlijk een forumregel. Snuffles vertelt het op haar beurt aan Mattio, en die  deelt deze info met de wolven. Over Snuffles vertelt hij dat ze de jager is.
DrWho beschermt leugenwolf Koenbus.
De wolven zetten grafdelver Djali op het menu (mijn pleziertje om een lijk in het spel te zien is hiermee teniet gedaan)
Aansluitend geef ik Bas de rol van priester, deels omdat hij eigenlijk een regel brak en de wolven en Mattio nu in mijn ogen hier onjuist van profiteren. Dit maakt zijn fout eigenlijk ongedaan en zet de anderen weer op het verkeerde been. Dit terwijl ze al sterk staan nu er toch geen burgerblok wordt gevormd. Ik hoop ook op een mooie plottwist en wat shockvalue.

Dag 2

Graafoto wordt met grote meerderheid uit het spel gestemd, een gevolg van de stemming op Backslide. Zelfs de wolven gaan hier in mee, wetende dat ze vervolgens verwarring onder de burgers kunnen scheppen doordat hij als schaapswolf als jager sterft. Het plan lijkt te zijn om bij de volgende stemming Basserbas verantwoordelijk te houden voor de dood van de jager en dus zwart te maken.

Nacht 3

DrWho beschermt Natjuh. Stefan sluit opnieuw Hank op (na deze ronde wordt deze regel omtrent herhaaldelijk opsluiten door de slotenmaker aangepast!). Snuffles vraagt ondertussen Stefan op.
Wolven zetten Debby op het menu. Hank wilt met Stefan wisselen (deze 2 worden als door een mysterieuze aardse kracht naar elkaar blijkbaar toegetrokken)

Dag 3 (deel 1)

De burgers zitten eigenlijk vooral elkaar in de haren over wie een slechtje van hen is (voornamelijk natjuh en stefan dan), maar Mattio besluit zijn offensief tegen de wolven nu in te zetten en gaat voluit voor Koenbus. DrWho en Koenbus gaan in de defensief. Plots besluit ex-cupido Bas om zijn eigen gemaakt koppeltje ook ter dood te veroordelen. Ook al wist hij niet of mattio slecht was (heb hem nog gevraagd of hij omgekeerd ook mattio’s rol wist) had hij daar toch een sterk vermoeden over. De geliefden sterven! Leugenwolf Koenbus en apostaat DrWho zijn nu op zichzelf aangewezen. Burgemeester Snuffles geeft postuum haar rol door aan Natjuh.

Dag 3 (deel 2)


De burgers snuffelen naarstig op zoek naar tips en bedenkingen. Waar ze in het begin van de ronde nogal wat afzijdig bleken te zijn en enkel de kat uit de boom keken, zijn ze nu allen volop in actie. Hank komt nog het dichtst bij de waarheid wanneer hij opeens van DrWho zijn doelwit maakt. De anderen volgen zijn redenering, waardoor de apostaat, die voordien nog geen enkele keer een stem had gekregen, nu plots gelyncht wordt. Indirect is dit deels de schuld van mattio, die publiekelijk enkele grove uitspraken maakte toen hij nog leefde en daarmee DrWho verdacht kon maken voor de overige spelers.

Nacht 4

Natjuh beschermt zichzelf. Stefan sluit Natjuh op (want hij verdenkt haar ervan leugenwolf te zijn). Leugenwolf Koenbus eet Hank op. Hank kiest ervoor om deze nacht niet te wisselen, uit angst er meer kwaad mee te doen dan goed.

Dag 4

De drie overgebleven burgers lynchen leugenwolf Koenbus. Daarmee komt hij aan zijn einde en is het spel afgelopen.


Leuke feitjes:
- Er was geen jager in het spel, maar toch was er sprake van 2 jagers (Graaf die zich voordeed als jager, en Mattio die de wolven had wijsgemaakt dat zijn geliefde Snuffles de jager was ipv ziener)
- Na de dood van schaapswolf Graafoto als jager reageerde er een hele tijd niemand op zijn dood. Ook al kwamen er in het kwartier na het posten van het verhaaltje 6 spelers online. Een beetje sentiment voor de dood van de jager mag wel jongens! (zelfs al was hij niet echt, maar dat wisten jullie niet 0_o )
- De cupido heeft eigenlijk indirect voor heel wat commotie in het spel gezorgd door zowel een goed-slecht koppel te maken als ook te doden.
- De verhullende wolf heeft geen enkele keer zijn krachten gebruikt.
- De keer dat de slotenmaker hank niet opsluit, is het wel net die ene keer dat hem toevallig zijn leven kost.

221Ronde 97: Uitstap naar de Zoo! - Pagina 9 Empty Re: Ronde 97: Uitstap naar de Zoo! zo 11 feb 2018, 21:53

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

Gaaf om terug te lezen en te zien wat er achter de schermen overal gebeurde. Zullen we Stefan en Hank de volgende ronde gewoon op voorhand geliefden maken? tongue

- De verhullende wolf heeft geen enkele keer zijn krachten gebruikt.

Ontzettend stom inderdaad - het had voor heerlijk veel verwarring kunnen zorgen. Ik besefte me pas veel later dat ik dat ook overdag kon doen.

222Ronde 97: Uitstap naar de Zoo! - Pagina 9 Empty Re: Ronde 97: Uitstap naar de Zoo! zo 11 feb 2018, 22:22

Snuffles

Snuffles
Beginnend spammer

Was een leuke ronde! Erg leuk ook om het verslag terug te lezen, je verwoord het mooi Ronde 97: Uitstap naar de Zoo! - Pagina 9 953470


223Ronde 97: Uitstap naar de Zoo! - Pagina 9 Empty Re: Ronde 97: Uitstap naar de Zoo! zo 11 feb 2018, 22:54

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

In feite heeft Bas' extra rol mogelijk de loop van het spel helemaal veranderd, al vond ik het toch een leuke toevoeging ^^

224Ronde 97: Uitstap naar de Zoo! - Pagina 9 Empty Re: Ronde 97: Uitstap naar de Zoo! ma 12 feb 2018, 04:07

Stefan003(spel)

Stefan003(spel)
Aanstormend spammer

1 van mijn mooist gespeelde potjes tot heden! Geweldig verloop en geweldig verhaal. Deze ronden heeft overigens ook de meeste views van alle rondes, bijna 2200 keer bekeken :xd:

225Ronde 97: Uitstap naar de Zoo! - Pagina 9 Empty Re: Ronde 97: Uitstap naar de Zoo! ma 12 feb 2018, 07:56

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Jullie tevreden, spelleider tevreden ^^
Al baal ik er wel van dat er geen lijk was

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 9 van 10]

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum