Weerwolf&Co.
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Toegewijde weerwolvers van travian en omstreken


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Ronde #8 - Het gemaskerde bal

+12
Kauna
Mattio
Black Knight
v8power
Hank1705
karina
graafoto
Debby
howlin graveyard
Moustache
daniel
δόριεν
16 plaatsers

Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 10]

1Ronde #8 - Het gemaskerde bal Empty Ronde #8 - Het gemaskerde bal wo 14 jul 2010, 14:29

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

Het was carnaval in Venetië! Het San Marcoplein was afgeladen met mensen in bontgekleurde maskers en kostuums en een constante stroom van gondels voerde steeds meer en meer feestgangers aan. Pestdokters, narren, elven en duivels liepen schouder aan schouder en mengden zich in de massa.

In de grote zaal van het dogepaleis was ondertussen een besloten maar niet minder uitbundig feest aan de gang. Alle aanwezigen waren genodigden en niemand kwam erin zonder zijn of haar uitnodiging aan de als lakei verklede man bij de ingang te tonen.

Er was live muziek en langs de muren van de zaal stonden tafels met lekkere hapjes. Welkom op het carnaval voor VIPs...

'Ha die kauna!' zei Debby enthousiast en ze omhelsde haar vriendin, daarbij flink in de weg gezeten door alle veren op haar jurk en masker.
'Mag ik je voorstellen aan Artishocking?'
Een dame in een lavendelblauwe jurk met bijpassend masker knikte haar vriendelijk toe en er vonden wat 'aangenaam-kennis-te-maken's plaats.

Aan de andere kant van de zaal waren Hank, Black Knight, Linda, V8power en Graafoto spontaan in een polonaise uitgebarsten. Algauw voegden zich daar steeds meer mensen bij totdat alle aanwezigen melig door de ruimte zwierden.

De zon was allang onder gegaan en een prachtige ronde maan verscheen boven de blauwgroene lagune. Het feest ging door, buiten op de campo en binnen in het dogepaleis.
De nacht vorderde.

Begin van de eerste moordloze nacht.
Deze nacht eindigt woensdagavond 24:00u



Feestgangers:
V8power
Roel
Roger
Debby
Kauna
Linda
Moustache
Daniel
Karina
Beb
Graafoto
Black Knight
Hank
Artishocking
Howlin graveyard



Laatst aangepast door Dorien op wo 14 jul 2010, 15:29; in totaal 1 keer bewerkt

https://weerwolfenco.actieforum.com

2Ronde #8 - Het gemaskerde bal Empty Re: Ronde #8 - Het gemaskerde bal wo 14 jul 2010, 14:33

daniel


Aankomend spammer

Nou, dan ga ik maar braaf slapen, en ik hoop maar dat er vannacht niemand mijn slaapkamer binnensluipt...

3Ronde #8 - Het gemaskerde bal Empty Re: Ronde #8 - Het gemaskerde bal wo 14 jul 2010, 14:43

Moustache

Moustache
Junior spammer

''shitzooi hiero'' mompelde Moustache. ''Wat een crime om in Italië een fatsoenlijk stoer vikingpak te bemachtigen...''
Uiteindelijk was het toch gelukt. Een valse baard en valse snor opgeplakt, de strijdbijl nog even extra glimmend opgepoetst (zodat er niets meer te zien was van de laatste klus), en nu was hij helemaal op en top voor het gekostumeerde bal. Niemand die hem er ook maar aan gedacht had te vertellen dat het een bal masqué in Venetiaanse stijl was. Dat het in het Dogenpaleis aan 't Plaza San Marco was had 'n hint moeten zijn....
'n Feest voor die verwijfde types, maar als Stoere Viking voelde je je toch behoorlijk misplaatst. En dan ging dat stelletje ook nog dat poolse loopdansje doen....
Tijd voor zijn drankje. Hopelijk was er hier toch iets sterkers dan Amaretto.....

4Ronde #8 - Het gemaskerde bal Empty Re: Ronde #8 - Het gemaskerde bal wo 14 jul 2010, 14:47

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

daniel schreef:Nou, dan ga ik maar braaf slapen, en ik hoop maar dat er vannacht niemand mijn slaapkamer binnensluipt...

slapen?! het feest begin pas Very Happy
weg met die polonaise - toppunt van Hollandse oppervlakkigheid - en feesten maar!!!

https://weerwolfenco.actieforum.com

5Ronde #8 - Het gemaskerde bal Empty Re: Ronde #8 - Het gemaskerde bal wo 14 jul 2010, 15:24

howlin graveyard

howlin graveyard
Aanstormend spammer

@ Moustache: Hierheen, ik heb de grappa gevonden.

6Ronde #8 - Het gemaskerde bal Empty Re: Ronde #8 - Het gemaskerde bal wo 14 jul 2010, 16:44

Debby

Debby
Senior spammer

's Nacht zo om een uur of twee, dan gaat in ons stamcafe
De deur op slot, je weet niet wat je ziet
Het licht gaat uit, de kaarsen aan, de gasten gaan in rijen staan
Hoogste tijd voor 't allerlaatste lied
De kastelijn en z'n vrouw die gaan ons voor
De hele meute volgt en we zingen allemaal in koor

refr.:
's Nachts na tweeën
Dan gaan we met z'n allen naar beneeën
Dan weer naar boven waar we trouw beloven
Dat wij vannacht niet meer slapen gaan
Jaja, 's Nachts na tweeën
Dan komt het dak hier altijd naar beneeën
En wij naar boven waar we trouw beloven
Tot morgenvroeg door te gaan

De man naast mij is advokaat en maakt het 's avonds meestal laat
Dronk altijd thuis, 't was een pantoffelheld
Z'n vrouw zei "joh, bekijk 't maar
De fles d'r uit of jij gaat maar"
Toen koos die jongen eieren voor z'n geld
Nu loopt hij in z'n sjieke pak naast blonde Dien
Zoiets dat kun je toch alleen maar in ons stamcafeetje zien

(refr.)

Zo gaat 't een tijdje door, tenslotte zakt 't hele koor
Arm in arm doodmoe op de grond
De kastelijn die heeft een lol, hij gooit nog eens de glazen vol
En ik kus een mooi blondje op d'r mond
Ze kijkt me aan en roept verbaasd "wat doe je nou
Je moet wel doorgaan anders dan vertel ik alles aan je vrouw"

(refr.)

Ja elkaar beloven tot morgenvroeg door te gaan

7Ronde #8 - Het gemaskerde bal Empty Re: Ronde #8 - Het gemaskerde bal wo 14 jul 2010, 16:54

graafoto

graafoto
Veelbelovend spammer

Wat een feest, de confetti vliegt in het rond en wat een muziek...
k'heb hele grote bloemkolen, bloemkolen, bloemkolen.

Joehoe....

Beter dan de reunie waar ik vorige keer naar toe geweest ben.
En mijn reis is ook al in het water gevallen (trein kwam vast te zitten)
Maar dit kan niet meer kapot clown

8Ronde #8 - Het gemaskerde bal Empty Re: Ronde #8 - Het gemaskerde bal wo 14 jul 2010, 17:09

Gast


Gast

live muziek, heerlijk Smile
wat ziet iedereen er geweldig uit zeg Smile
laatste rondje polonaise en dan lkkr dansen op deze geweldige avond/nacht Very Happy

9Ronde #8 - Het gemaskerde bal Empty Re: Ronde #8 - Het gemaskerde bal wo 14 jul 2010, 17:54

karina

karina
Veelbelovend spammer

He he, dat was ff een lekker rondje polonaise. De sfeer is nu al helemaal top. Dit wordt vast een feest om nog lang te herinneren.
Cool Laughing

10Ronde #8 - Het gemaskerde bal Empty Re: Ronde #8 - Het gemaskerde bal wo 14 jul 2010, 18:03

Debby

Debby
Senior spammer

En dan wil daniel gaan slapen Shocked

11Ronde #8 - Het gemaskerde bal Empty Re: Ronde #8 - Het gemaskerde bal wo 14 jul 2010, 18:50

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

hank1705 meldt zich bij het feest Cool

12Ronde #8 - Het gemaskerde bal Empty Re: Ronde #8 - Het gemaskerde bal wo 14 jul 2010, 21:05

v8power

v8power
Spammer i.o.

gezellig hier leuk zoals iedereen verkleed is
de polonaise hebben we gehad de stemming zit er lekker in en nu maar feesten

13Ronde #8 - Het gemaskerde bal Empty Re: Ronde #8 - Het gemaskerde bal wo 14 jul 2010, 21:36

Black Knight

Black Knight
Beginnend spammer

Daar krijg je dorst van, van al dat dansen. K ga de bar ook eens opzoeken Razz

14Ronde #8 - Het gemaskerde bal Empty Re: Ronde #8 - Het gemaskerde bal wo 14 jul 2010, 21:43

howlin graveyard

howlin graveyard
Aanstormend spammer

Dos Cervezas por favor

15Ronde #8 - Het gemaskerde bal Empty Re: Ronde #8 - Het gemaskerde bal wo 14 jul 2010, 22:55

v8power

v8power
Spammer i.o.

hmmm doe mij maar een lekkere zoete cocktail cheers

16Ronde #8 - Het gemaskerde bal Empty Re: Ronde #8 - Het gemaskerde bal wo 14 jul 2010, 23:14

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

voor mij een limoncello signore

https://weerwolfenco.actieforum.com

17Ronde #8 - Het gemaskerde bal Empty Re: Ronde #8 - Het gemaskerde bal do 15 jul 2010, 00:05

Gast


Gast

Heerlijk die limoncello's *hik* Barman mag ik nog *hik* een limoncello?
Beb geniet volop van het feest gewoel, maar is nog zoekend, het is ook niet makkelijk met al die maskerades, verdorie waar zitten mijn vrienden, wat een waanzinnige uitgedoste menigte *fantastico*.

18Ronde #8 - Het gemaskerde bal Empty Re: Ronde #8 - Het gemaskerde bal do 15 jul 2010, 00:26

daniel


Aankomend spammer

Er is mij ook niet verteld dat er limoncello was!
Natuurlijk zuip ik dan mee!

19Ronde #8 - Het gemaskerde bal Empty Re: Ronde #8 - Het gemaskerde bal do 15 jul 2010, 00:40

Debby

Debby
Senior spammer

Geen idee wat Limoncello is,maar klinkt lekker.
Wil wel eens proberen.

20Ronde #8 - Het gemaskerde bal Empty Re: Ronde #8 - Het gemaskerde bal do 15 jul 2010, 00:44

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

Sneller en sneller wervelden de dansers om elkaar heen, opzwepender en opzwepender werd de muziek... wat een feest, wat een feest, wat een geweldig carnaval!
Op het San Marcoplein werd het langzaamaan stiller, maar niet in het dogepaleis waar de feestgangers nog volop genoten van de drank, de muziek en de vrolijkheid.
Zo dansten zij de hele nacht door.
Nieuwe liefdes ontsproten en oude liefde bloeiden weer op. Vanachter de mooiste maskers keken de gelukkigen elkaar zwijmelend in de ogen.

Haast niemand wist wie wie was daar zorgden de maskers wel voor. Maar waarom zou je alleen plezier kunnen maken met bekenden? Vannacht was iedereen gelijk, iedereen onderdeel van de feestende massa.

De klokkentoren sloeg zes uur maar de laatste galmende slag werd overtroffen door een snerpende gil.

Midden in de danszaal week de menigte uiteen totdat zich een kring vormde. Anderen drongen er naartoe, reikhalzend om te zien wat er aan de hand was. Zij die het in de gaten kregen, snakten naar adem en deinsden achteruit.
Op de grond, in het middelste midden van de dansvloer lag een gemaskerde gedaante - niet al te groot - uitgestrekt in een afschuwelijke plas bloed.
'Glaasje teveel op?' lalde een van de feestgangers die wat trager van begrip was nog vrolijk, totdat ook tot hem doordrong dat er hier iets gruwelijk mis was.

'Wie is het?' fluisterde iemand. 'En wat is er gebeurd?'
'Ik heb het z-zien gebeuren,' stamelde een onherkenbaar gemaskerde dame, haar stem trilde van shock en ongeloof. 'Ik stond met hem te da-dansen toen een beest, een monster, h-het leek wel een w-wolf op hem afsprong en z-zijn... z-zijn...' ze barstte in tranen uit en de make-up liep over haar masker. '...z-zijn k-keel doorbeet,' bracht ze toen moeizaam uit.

Het duurde nog twee volle minuten voor een van de aanwezige heren genoeg moed had verzameld om langzaam dichterbij te komen en in een snelle beweging het masker van het gezicht van de dode te trekken.
Het was Mattio, de danser onder de dansers...
Opnieuw snakten mensen naar adem van afschuw.

'Niemand,' zei een jonge feestganger dreigend, 'maar dan ook níemand verlaat deze zaal totdat we de schuldige hebben gevonden en gestraft? Begrepen?' Kordaat stapte ze op de deuren af, sloeg die dicht en draaide ze op slot.
Ook naar haar identiteit kon alleen maar worden geraden... hoewel het blonde haar dat net zichtbaar was, toch wel een zekere aanwijzing was.

Einde van de eerste 'moordloze' nacht
Deze dag eindigt donderdagavond 24:0u


Sorry Mattio, je naam klonk Italiaans genoeg en ik had eventjes een lijk nodig om de gemaskerde burgers een lynchmotief te geven...

https://weerwolfenco.actieforum.com

21Ronde #8 - Het gemaskerde bal Empty Re: Ronde #8 - Het gemaskerde bal do 15 jul 2010, 00:44

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

Debby schreef:Geen idee wat Limoncello is,maar klinkt lekker.
Wil wel eens proberen.

bijzonder lekkere citroenlikeur Smile

https://weerwolfenco.actieforum.com

22Ronde #8 - Het gemaskerde bal Empty Re: Ronde #8 - Het gemaskerde bal do 15 jul 2010, 00:56

Gast


Gast

Beb keek vol afgrijzen mee over de schouders van de voorovergebogen toeschouwers, ineens leken de maskers en prachtige kostuums, volkomen misplaatst, wat een verschrikkelijk gezicht, en nog wel die fantastisch danser, ze had zich zo verheugd op deze gezellige avond, maar de lol was in een klap verstoord, en nu zit die deur ook nog op slot, verdorie.
Beb voelde een golf van misselijkheid opkomen, waar is het toilet?
*Help* ik moet hier weg, en in de frisse lucht.

23Ronde #8 - Het gemaskerde bal Empty Re: Ronde #8 - Het gemaskerde bal do 15 jul 2010, 01:00

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

De laatste wens van het slachtoffer werd ingewilligd en op de plaats van zijn overlijden kwam een 43-jarige, onvruchtbare, roodharige dame doedelzak spelen.

Waarom 43 jaar?
Omdat Mattio dat nooit zou worden...
Waarom onvruchtbaar?
Omdat Mattio nooit meer vruchtbaar zou zijn...
Waarom roodharig?
Gewoon om te pesten (leg dat zelf maar uit vriendje, wat zijn we weer aardig...)
Waarom doedelzak?
Ja daar vraag je me wat. Ik heb werkelijk geen idee.

https://weerwolfenco.actieforum.com

24Ronde #8 - Het gemaskerde bal Empty Re: Ronde #8 - Het gemaskerde bal do 15 jul 2010, 01:14

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

Gewoon om te pesten (leg dat zelf maar uit vriendje, wat zijn we weer aardig...)

Roodharigen hebben geen ziel. Tenminste, als je de clichés moet geloven. Smile En dat terwijl mijn eigen ziel om haar heen zweeft terwijl hij "ter hemel zijgt." ^^ En doedelzakken vind ik nu eenmaal mooie instrumenten. Smile

*Words of a dead man.*

25Ronde #8 - Het gemaskerde bal Empty Re: Ronde #8 - Het gemaskerde bal do 15 jul 2010, 08:29

graafoto

graafoto
Veelbelovend spammer

Lap, hebben we dan niks geleerd in het verleden.
Wolven voelen zich net thuis in een gesloten ruimte.

En natuurlijk is het feest weeral afgelopen.
Ik denk dat het toch aan mij ligt hoor, ga ik op reis ... Wolven,
vorige week op een school reünie ... wolven.

Ik zal mijn vrouw maar eens bellen om te zeggen dat ik wat later zal thuis zijn want er zijn terug Wolven in de buurt.
Die zal mij intussen niet meer geloven "hij is daar weer met zijn wolven hoor, en intussen hoor ik haar op de achtergrond genieten, Whoeoeoeeoe "

Dit maal geef ik er niet aan toen Burgers meld u bij mij en samen gaan we de strijd aan met onze fakkels en drietand.

king

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 10]

Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum