Weerwolf&Co.
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Toegewijde weerwolvers van travian en omstreken


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Weerwolven ronde 20: Prins Rodrick Drakenvuur

+9
Тхенекаъ
Debby
δόριεν
Miejster
laura
v8power
Hank1705
Natjuh89
Moustache
13 plaatsers

Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 8]

Moustache

Moustache
Junior spammer

Bedankt voor jullie vertrouwen. Ik zal proberen er wat moois van te maken.
Omdat ik momenteel een paar fantasy-verhalen aan het lezen ben, maar een verhaaltje in fantasy-setting....

Achtergrond van het verhaal

We tellen het jaar 1150 in het verre koninkrijk Trans-Horizonte. Dit land wordt geregeerd door koning Wismuth Drakenvuur, en al jarenlang regeert zijn familie naar volle tevredenheid. Om koning te worden hebben de nakomelingen van de koning een lange en zware weg te gaan. De prinsen moeten onder meer de Proeve van Bekwaamheid en Wijsheid ondergaan. Velen sneuvelen daarbij, daarom heeft de koning ook meerdere vrouwen, zodat de kans dat in ieder geval één prins alle proeven overleeft, iets groter wordt. Lukt dit niet, dan kan hij uiteraard ook nog jonkvolk adopteren en aldus tot prins verheffen. Maar dit is al zo'n 100 jaar niet meer voorgekomen.
Er zijn vele opdrachten in de PBW. Maar dit verhaal spitst zich toe op één van de opdrachten en Prins Roderick (vierde zoon van koning Wismuth), die onlangs de leeftijd van 17 jaar bereikt heeft en toch wel een uitzonderlijk goedgeslaagd exemplaar genoemd mag worden. Tot dusverre heeft hij zes van de zeven proeven gehaald, en staat alleen de laatste proef hem nog in de weg om tot kroonprins benoemd te worden. Maar ja, aangezien zijn drie oudere broers niet teruggekomen zijn van hun zevende proef, wordt het toch wel een beetje spannend. Maar zijn vader geeft hem zelfvertrouwen, want die heeft het immers ook gehaald.
De zevende proef is inderdaad een gevaarlijke proeve. Met niets anders dan het prinselijke zwaard, een gezadeld paard, een drakenzadel en het koninklijke drakenfluitje (uiteraard ook nog passende kleding voor de wijsneuzen onder jullie), dient de prins het koninklijk kasteel te verlaten en zich te begeven naar de drakenbergen waar de drakengrotten zijn waarin de draken wonen.
Onderweg mag hij wel in de steden en dorpen die hij passeert metgezellen verzamelen die hem begeleiden op de gevaarlijke tocht. Het is natuurlijk een teken van wijsheid en verstand een goede party samen te stellen die succesvol kan zijn in de expeditie. Is de draak gevonden, dan dient de prins op het fluitje te blazen, waardoor de draak gehypnotiseerd wordt, zich laat zadelen en samen met prins terugvliegt naar het koninklijk kasteel. En nu maar hopen dat de prins niet tegen een dove draak aanloopt (zoals zijn drie broers voor hem deden).

De situatie is nu als volgt: Prins Rodrick is met zijn party aanbeland in Groenoord, een dorpje aan de voet van de Drakenbergen, en logeert samen met zijn party voor de laatste avond in een herberg voordat ze de bergen in trekken.
Laat ons een blik werpen op de party. We zien onder andere:

natjuh - jockey
hank - spierbundel en een greintje verstand
v8power - kokkie en muzikant bij het kampvuur
laura - empathisch wonder
miejster - zorro
dorien - beestmeester
debby - algemeen assistent
theneka - voetbalcoach
artisjocking - handige jongen
graafoto - groentje
morkreb - asbestos
howlin - ontslagen hofnar


nou, nu kunnen jullie je officieel aanmelden. Ook aub je specialiteit vermelden. Behalve mooie blauwe ogen moet er toch een goede reden zijn waarom de prins je heeft uitgekozen voor deze tocht....
De party bestaat (zonder dat de prins het weet) uit twee soorten mensen. Degene die hem graag willen helpen en hem zien wegvliegen op de rug van de draak, en aldus hopen een plaatsje te verwerven aan het koninklijke hof, en degene die voor eigen gewin gaan en voornamelijk uit zijn op de zeldzame gouden eieren van de draak (die de draak bij zich draagt in een buidel als een kangoeroe).



Laatst aangepast door Moustache op do 25 nov 2010, 21:49; in totaal 12 keer bewerkt

Natjuh89

Natjuh89
Professioneel spammer

Ik doe mee Wink Kan goed paardrijden vind ik zelf Wink ben klein dus kan makkelijk door de grotten lopen.. En ben snel... Razz



Laatst aangepast door Natjuh89 op do 25 nov 2010, 14:05; in totaal 1 keer bewerkt

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Buiten mijn prachtige blauwe ogen (ff eerlijk: hoe wist je dat? Suspect ), ben ik een prachtige spierbundel, en ik wordt ook wel de onoverwinnelijke genoemd.
Daarbuiten kan ik verschríkkelijk goed tapdansen, al ben ik niet meer zo verslaafd als eerder.
Ook ben ik ook nog eens bijzonder technisch, wat ik onder andere bewezen heb door de stoomboot van de welberoemde Sint Nicolaas te saboteren.
Ik ben ook wel vrij sportief, al zeg ik het zelf Basketball .

Dus je zult gewoonweg niet om mijn sollicitatie heen kunnen, want geef het maar toe.. je kan niet zonder me king
(oh ja, slechte eigenschap: ik kan soms een beetje arrogant overkomen)

v8power

v8power
Spammer i.o.

hmmmmm waarom ik moet worden gekozen
eigenlijk ben ik van alle markten thuis sommige dingen ben ik echt goed in koken bvb en sommige dingen ben ik minder goed bvb muziek maken
verder ben ik avontuurlijk ingesteld en hou ik van reizen
dus ik zie het helemaal zitten om met een kleurijk gezelschap op pad te gaan

verder vragen licht graag toe
vr gr v8power

laura

laura
Spammer i.o.

ik ben zeer creatief en ruimdenkend van geest, verder kan ik me goed inleven in situaties en daarbij de juiste beslissingen te kunnen nemen

perfect toch Very Happy

Miejster

Miejster
Senior spammer

Mijn specialiteiten zijn, naast het onderwaterpolstokhoogspringen achter derny's, mijn hoge snelheid van uitvoering in lijf aan lijfgevechten en mijn extreem dodelijke slag- en beentechnieken. Shocked

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

onderwaterpolstokhoogspringen Laughing

Naast mijn prachtige blauwe ogen en wespentaille bezit ik een drankje met een geur die draken van kilometers afstand aantrekt. De jarenlange leeuwen-tem-ervaring die ik heb opgedaan in het circus kan hierna natuurlijk ook nog van pas komen.

maak plaats voor draken dompteur Do!

https://weerwolfenco.actieforum.com

Debby

Debby
Senior spammer

Ik ben Debby en eigenlijk heb ik geen specialiteit.
Ik kan alles ..... of misschien gewoon niks,maar weet ik dat goed te verbergen. Wink

Тхенекаъ

Тхенекаъ
Senior spammer

Ik ben:
- Ongelooflijk bescheiden (vraag het maar aan do^^)
- Ongelooflijk breedsprakig (vraag het maar aan Do en Debs^^)
- Ongelooflijk irritant (cfr Do en Killer)
- Ongelooflijk luidruchtig

Geef het toe, zonder mij kan je nooit weten of de draak wel hoort^^

artishocking

artishocking
Junior spammer

Ik doe ook graag mee.
Mijn specialiteit is om, net als MacGyver van ales uit te vinden wat onderweg van pas kan komen.. Laughing

Weerwolven ronde 20: Prins Rodrick Drakenvuur Macgyveri


graafoto

graafoto
Veelbelovend spammer

Ik doe natuurlijk mee, mijn specialiteit, ik ben zo sterk als Shrek en zo mooi als ... Shrek, de vrouwen vallen in zwijm voor mij (door mijn Shrek geur).

Ik ben dus de prins van het bos genaamd Shrek I

morkreb

morkreb
Junior spammer

Ik doe mee Very Happy
Ik ben goed in gebruiksaanwijzingen verscheuren en heb een handig hittebestendig schild. king

howlin graveyard

howlin graveyard
Aanstormend spammer

ik wil ook meedoen als regerend kampioen diepzeesnookeren...

Natjuh89

Natjuh89
Professioneel spammer

Wanneer gaan we beginne? Niet dat het zo snel moet hoor maar dan kan ik ff rekening houden vanwege dat ik in brabant ben vant weekend en haast geen internet heb en het op mijn vriend zijn telefoon moet doen

Moustache

Moustache
Junior spammer

Er zijn er twaalf... Tot morgenavond 22.00 uur inschrijven?

Natjuh89

Natjuh89
Professioneel spammer


Ik vind het best...Smile dan kan ik er rekening mee houden...
Thx Smile

Miejster

Miejster
Senior spammer

Moustache schreef:Er zijn er twaalf... Tot morgenavond 22.00 uur inschrijven?
Okido, dan de moordloze nacht tot zaterdag? Ik ben weg tot zondagavond, maar als de eerste stemmen moeten binnenzijn voor 22u zondag dan haal ik dit nog vlot.

Gast


Gast

We hebben dus een kampioen diepzeesnookeren en een onderwaterpolstokspringer hier... de beide heren hebben toch ook een zwemdiploma mag ik hopen?

Anders heb ik reddend zwemmen gedaan - nog een reden om mee te nemen.

laura

laura
Spammer i.o.

mijn vader was badmeester dus ik kan ook zwemmen Very Happy

artishocking

artishocking
Junior spammer

Djali schreef:We hebben dus een kampioen diepzeesnookeren en een onderwaterpolstokspringer hier... de beide heren hebben toch ook een zwemdiploma mag ik hopen?

Anders heb ik reddend zwemmen gedaan - nog een reden om mee te nemen.

Het is zwemmend redden hahha lol!

Weerwolven ronde 20: Prins Rodrick Drakenvuur Zwemmendreddensticker

Ik mag tch hopen dat je, ondanks dat je dit niet wist, je wel weet hoe je zwemmend moet redden?
Anders moet je maar thuis blijven hoor... Razz


Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Moustache schreef:Er zijn er twaalf... Tot morgenavond 22.00 uur inschrijven?

Inschrijving gesloten? Razz
(jahaa, ik ben drammerig, ik wil mijn rol weten geek )
(ps ik heb wel íets meer dan een greintje verstand hoor Rolling Eyes ik hoef toch niet overal over op te scheppen? I love you )

Moustache

Moustache
Junior spammer

Inschrijving gesloten.
Ben pas nu hier aan toegekomen, eerst het nodige te doen op travian.....
In de loop van de nacht krijg je je rol. je hoeft er niet voor op te blijven.

Moustache

Moustache
Junior spammer

Rollen in dit spel. Omdat dit mijn eerste keer is, en ik alle rollen in de beschrijving ook niet snap, hou ik het liever eenvoudig. Weerhamster en wraakengel zijn voor mij iig nieuw.

Burger:
Dit is een normale burger zonder bijrol.

Ziener:
De ziener kan elke nacht aan de spelleider de rol van een speler opvragen. Indien hij niet wordt vermoordt, krijg hij deze rol aan het begin van de dag te horen. De ziener krijgt echter geen extra rollen te zien (geliefde, adellijke, zielsverwanten of ijzeren hein).
Tijd van actie: nacht

Beul:
De beul heeft het recht om 1x overdag 1 speler uit te kiezen en hier de kop van af te hakken. Deze gave kan dus maar eenmalig gebruikt worden en daarna wordt de beul weer een normale burger.
Tijd van actie: dag

Jager:
De jager heeft de kracht dat hij op het moment van overlijden 1 andere speler mee zijn graf in mag nemen. De jager moet aan het begin van het spel deze lotgenoot doorgeven aan de spelleider, doch mag dit op elk moment van het spel - tot aan zijn dood - wijzigen.
Tijd van actie: dag/nacht

Beschermengel:
De beschermengel heeft de kracht om elke nacht een speler te kiezen die ze 's nachts wil beschermen - ook zichzelf. Deze naam moet ze overdag doorgeven aan de spelleider. Deze gave kan elke dag ingezet worden om een speler te beschermen. Indien de wolven een beschermde speler willen opeten, gebeurt er niks en wordt er die nacht dus niet gemoordt. De beschermengel mag iemand slechts 3x beschermen en de beschermengel mag niet 2 nachten achter elkaar dezelfde persoon beschermen. Wanneer de sjamaan een beschermeling opvraagt, mislukt het visioen.
Tijd van actie: nacht

Weerhamster:
De weerhamster kan niet vermoord worden door de weerwolven. Hier staat tegenover dat de weerhamster zal sterven door het visioen van de ziener
De sjamaan en de dorpsgek zien de weerhamster als burger

Gewone wolf:
De weerwolf is het equivalent van de gewone dorpsbewoner voor de slechten. Hij heeft geen extra krachten.
Tijd van actie: nacht

Leugen wolf:
De leugen wolf kan in het geheim een andere stem doorgeven aan de spelleider dan dat hij openbaar aan de rest kenbaar maakt. Deze gave kan elke dag gebruikt worden.
Tijd van actie: nacht

Verhullende wolf:
De verhullende wolf speelt als een normale wolf, maar heeft eenmalig de macht de rol(len) van de gestorven speler(s) van die nacht of dag te verhullen.
De verhullende wolf moet dit vooraf aan de spelleider doorgeven. De wolven zelf worden wel op de hoogte gebracht van de rol van de dode(n).
Tijd van actie: nacht

Apostaat:
De apostaat is de tegenhanger van de beschermengel en de ziener/dorpsgek. Hij kan een speler beschermen tegen gezien worden door de ziener/dorpsgek, of een slachtoffer van de weerwolven afschermen van de beschermengel. Echter kan hij zichzelf niet beschermen. De apostaat is dus wel op de hoogte van de weerwolven. Wanneer de apostaat een weerwolf beschermt, kan hij de komende nacht niet nogmaals een weerwolf beschermen. Wanneer hij een slachtoffer afschermt kan hij de komende nacht geen slachtoffer afschermen.
Wanneer de apostaat een speler afschermt die door de dorpsgek opgevraagd wordt, zal de dorpsgek maar 2 rollen zien in plaats van 3. Het is niet zo dat het hele visioen van de dorpsgek mislukt. De dorpsgek krijgt uiteraard niet te horen welke persoon afgeschermd was.
Tijd van actie: De nacht.

Wraakengel:
De wraakengel waakt over een zelfgekozen personage. Wanneer dit personage sterft zal hij wraak nemen. Dit zal publiekelijk vermeld worden wanneer het gebeurt.
De moordenaar van het personage zal deze wraak in twee fasen ondergaan.
Fase 1: De moordenaar verliest zijn kracht en stemrecht.
Fase 2: De derde nacht na het uitroepen van de wraak zal de moordenaar sterven.
Mocht de wraakengel sterven voor de moordenaar sterft zal deze laatste niet sterven en zijn stemrecht terugkrijgen.
Mocht de beschermeling van de wraakengel sterven door de wolven zal een willekeurige wolf vervloekt worden, mocht de beschermeling gelyncht worden zal een willekeurig persoon die op hem stemde vervloekt worden.
De wraakengel kan wanneer hij wil een personage opgeven dat hij beschermt, dit hoeft niet voor een bepaald tijdstip te gebeuren.

Gast


Gast

@Arti, bij ons heet het toch echt reddend zwemmen hoor, m'n broer heeft de certificaten nog op zijn kamer hangen dus weet het vrij zeker ^^

Moustache

Moustache
Junior spammer

De Queeste van Prins Roderick Drakenvuur.

Kort voor het slapengaan dacht Prins Roderick nog wat weemoedig terug aan een paar weken geleden. Op een vroege zonnige lente-ochtend was hij in de troonzaal naar zijn vader, koning Wismuth gelopen om afscheid te nemen. Alles was gepakt en het paard stond klaar. ''Hee, jongen, ik wens je het allerbeste en veel succes toe''. De koning greep wat uit zijn mantel, keek rond of geen van de hovelingen hun in de gaten had, en overhandigde Prins Roderick een buidel en een fluitje. ''Zeg niks tegen de priesters van Bekwaamheid en Wijsheid, maar hier heb je een buidel met goudmunten, die zullen je helpen''. ''Bedankt Pa'', stamelde prins Roderick.
''En dat fluitje weet je wel wat de bedoeling is. De priesters zullen het je wel uitgelegd hebben. Hup jongen, veel succes'', en prins Roderick liep de troonzaal uit.
''Oja'' riep zijn vader hem na. ''Als je metgezellen neemt, pas op voor werkloze voetbalcoaches. ''

Prins Roderick liep de deur van de troonzaal uit, om opgewacht te worden door zijn moeder, prinses Anastasia, de tweede vrouw van de koning. ''Hier jongen'', snifte ze, '' dit zal je helpen'', en stiekum haalde ze een buidel met goudstukken te voorschijn en gaf het prins Roderick. '''t Ga je goed, en kom alsjeblieft snel weerom''.
''Komt in orde, Ma'', zei prins Roderick met het ongefundeerde zelfvertrouwen dat jongelingen van die leeftijd eigen is. Ik land op het dak van de Tempel van de Priesters van Bekwaamheid en Wijsheid, en dan ben ik de kroonprins''.
''Oja'' riep zijn moe hem na. '' Als je metgezellen neemt, pas dan op voor werkloze voetbalcoaches.''

Bij de hoofdpoort aangekomen hoorde prins Roderick: ''Pssst, hiero''. Opzij stond zijn oudste zuster (eigenlijk halfzuster), een bevallige prinses die de komende zomer zou trouwen met de zoon van hertog Jansen.
''Hier heb je iets dat je zal helpen bij de Queeste'' en weer werd hem een buidel met goudstukken in de handen gedrukt.
''Thanks, sissy'' Met een brede glimlach liet hij zijn waardering en dankbaarheid blijken. ''Met je trouwerij ben ik vast en zeker terug. ''
''Oja'' riep zijn zuster hem na, '' Als je metgezellen neemt, pas dan op voor werkloze voetbalcoaches''.

Nu was hij in de herberg, hij had een groot aantal betrouwbare metgezellen gevonden, en omdat hij niet zo'n klein beetje eigenwijs was had hij toch maar een werkloze voetbalcoach in zijn party opgenomen. Eén, zelfs twee had hij er meegenomen. 't Was crisis in de voetbalwereld anno 1150, dus ze kwamen goedkoop. Deze moesten hun meerwaarde uiteraard nog bewijzen, maar dat zou vast wel goed komen.

Toch viel hij in slaap, deze laatste nacht onder een echt dak. De komende weken zou hij voornamelijk onder de sterrenhemel liggen. Maar 't was een onrustige, rumoerige nacht, en hij sliep slecht. Een felle discussie over zwemmend redden of reddend zwemmen hield een paar partymembers behoorlijk bezig, en ze dronken daarbij meer dan goed voor hun was.

's Morgens werd hij gewekt door een ijselijke kreet. Eén van de serveersters had het lichaam van een dode werkloze voetbalcoach naast de herberg gevonden. Hij lag met gebroken nek en ietwat vervormde schedel dood te wezen recht onder het raam van zijn kamer op de derde verdieping.

Hieronder de lijst met partymembers:
natjuh – jockey
hank - spierbundel en een greintje verstand
v8power - kokkie en muzikant bij het kampvuur
laura - empathisch wonder
miejster – zorro
dorien/djali – beestmeester
debby - algemeen assistent
theneka – voetbalcoach
artisjocking - handige jongen
graafoto – groentje
morkreb – asbestos
howlin - ontslagen hofnar

Er is iemand (een buitenstaander) dood. Jullie kunnen stemmen en je dagrol doen tot zondagochtend 11 uur. De persoon met de meeste stemmen zal uit het verhaal geschreven worden. Indien twee spelers een gelijk aantal stemmen halen, overlijdt er normaal gesproken niemand.



Laatst aangepast door Moustache op za 27 nov 2010, 11:20; in totaal 1 keer bewerkt

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 8]

Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum