Weerwolf&Co.
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Toegewijde weerwolvers van travian en omstreken


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Ronde 98 - Het Gesticht: De laboratoriumsessies

+11
basserbas
graafoto
Snuffles
Stefan003(spel)
Backslide
Miejster
Djali
Doctor
Mattio
Tachondar
Hank1705
15 plaatsers

Ga naar pagina : Vorige  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 17 ... 24  Volgende

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 10 van 24]

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

Adellijken blijf ik een beetje onwaarschijnlijk vinden, Natjuh. Hadden we daar dan niet meer van moeten merken?

Natjuh89

Natjuh89
Professioneel spammer

Neej want ze mogen niet vertellen dat ze adelijk zijnndus mogen ze daar ook niet naar hinten, wordt dat wel gedaan dan staat daar per direct de doodstraf op.. vandaarcdat je er niks van hoort...
Toen iedereen met basserbas mee ging is er gesjoemeld metvde stemming.. waar ik nog steeds van overtuigd ben is dat er geen leugenwolf in zit.. want een leugenwolf die niet zijn kracht gebruikt is het meest raare voorkomen vooral als die iemand kan doden op de dag met zn leugenstem

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Natjuh, er zit een leugenwolf in. Dat weet ik via mijn rol. 100% zit er 1 in. Geen 2, geen 0, maar 1.
Adellijken betwijfel ik dat die erin zitten.

Telemachus (killer)

Telemachus (killer)
Senior spammer

Laten we tach geloven
Dan nog sluit dit geen adellijken uit
+ Als snuffels daarbij hoorde, zitten we nu misschien met een probleem als er een wolf onder hen zit

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

killerboth schreef:+ Als snuffels daarbij hoorde, zitten we nu misschien met een probleem als er een wolf onder hen zit

Als ik de rolomschrijving goed heb gelezen - wat ik inmiddels voor de vijfde keer heb gedaan... - zou dat alleen als gevolg hebben dat er één adellijke minder is met een dubbele stem op een wolf, maar als we er inderdaad van uitgaan dat er nog 1 wolf in zit (de leugenwolf), dan maakt het toch niet zoveel uit als hij of zij nu adellijk zou zijn?

Natjuh89

Natjuh89
Professioneel spammer

Dag 1 geen gesjoemel dag 2 geen gesjoemel dag 3 gesjoemel wolf dood dag 4 geen gesjoemel.. Sorry maar je kan mij niet wijs maken dat er een leugenwolf in zit..
Kom ik nogmaals op het feit waaron geen burger er uit bij een gelijke stemming!! Tach zegt 100% zeker te weten door zn rol.. Na mijn idee als wijze burger mag je alleen vragen hoeveel ..... zitten er in het spel en mag de vraag niet anders gesteld worden.. Dus als wijze burger ga je na mijn idee niet vragen hoeveel leugenwolven zitten er in..

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

De enige manier dat je als wijze burger een vraag mag stellen is, hoeveel X van die rol zitten er in het spel, niet 'hoeveel wolven' of dergelijke.

Natjuh89

Natjuh89
Professioneel spammer

Neej tachonder hoeveel x zitten er in het spel is de vraag.. niet hoeveel x van die rol zitten er in het spel

Dat staat bij de rol geschreven in de spelregels

Doctor

Doctor
Professioneel spammer

*Ik lig eenzaam in mijn grafje te rotten.

Natjuh89

Natjuh89
Professioneel spammer

ja krijg je er van als je slecht bent

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Natjuh89 schreef:Neej tachonder hoeveel x zitten er in het spel is de vraag.. niet hoeveel x van die rol zitten er in het spel

Dat staat bij de rol geschreven in de spelregels

Er staat een voorbeeld waarbij 2x een rol wordt gebruikt, dus persoonlijk zou ik zeggen dat je het juist wel moet opvatten als hoeveel x van die rol zitten er in het spel Smile

Natjuh89

Natjuh89
Professioneel spammer

Ben ik het niet mee eens.. maar het zal wel aan mij liggen..

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Natjuh89 schreef:Ben ik het niet mee eens.. maar het zal wel aan mij liggen..

Was ik het ook eerst niet mee eens, maar dat moet aangepast worden in de regels. Want op deze manier kun je evengoed vragen "zit er x of x in het spel"

Djali

Djali
Spammer i.o.

Is het heel erg belangrijk of we met adellijken te maken hebben? Zo ja, dan is het winst dat hun stem op wolfjes dubbel telt, zo nee, dan moeten we zelf een meerderheid behalen. In beide gevallen moeten we op de wolf stemmen Wink. Dus denk dat wie dat is een belangrijkere vraag is dan hoe vaak de stemmen op hem/haar tellen en of de wolf in kwestie gemaskerd en/of leugenwolf is.

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Sinds de dood van Backslide was er weinig gebeurd. De groep zat rustig in het kamp. De een lag rustig achterover te genieten van het zonnetje, de ander zat in kleermakerszit grassprieten aan elkaar te vlechten.
Niemand sprak, niemand was echt in beweging. Er gebeurde eigenlijk helemaal niets.

Vanachter een televisiescherm sloeg Dr. Hank het gade. Hij was onrustig. Er gebeurde te weinig. Ze waren met een doel die simulatie ingestuurd, en op dit moment schoten ze niets op richting dat doel.
Het was tijd daar verandering in te brengen. Ze moesten resultaten boeken, en daar hadden ze een handje hulp bij nodig. Hij keek even op zij naar de blonde vrouw. Die had zijn gedachtengang gevolgd en knikte, ze was het er mee eens.
"Tijd om de rekruten uit hun comfortzone te halen." dacht hij, en hij liep naar een bedieningspaneel en begon dingen in te toetsen. "Eens zien wat ze hier van vinden.." mompelde hij.

Vanuit het niets brak opeens de hel los, als een donderslag bij heldere hemel, in de letterlijke zin van het woord. Het begon plotsklaps te regenen, het werd donker en het begon te onweren.
Er was opeens overal om hun heen gebrul te horen, en de omgeving leek te veranderen. Geen bomen, maar bomen van ... van... mensen? Wat waren het eigenlijk?
Enorme gedaantes tekenden zich af in de regen, en ze maakten er een verschrikkelijk geluid bij. "WAT GEBEURD ER?!" schreeuwde Graafoto door de regen en de wind heen. "WE WORDEN AANGEVALLEN!" riep Djali terug. Mattio keek eens naar beneden en zag daar iets glinsteren. Hij pakte het op en zag een groot tweehandig zwaard liggen. Zijn blik verhardde, hij wist wat er moest gebeuren. "WE MOETEN MET ZE VECHTEN!" riep hij naar de groep, "KIJK OM JE HEEN, ER LIGGEN WAPENS OP DE GROND!"
Overal om hen heen lagen er zwaarden, schilden en grote bogen met pijlkokers. Miejster pakte een grote werpspeer die naast hem lag en gooide hem richting de reuzengedaante die net zijn handen uitstak richting Debby. De speer raakte hem onder zijn arm door vol in zijn zij, de reus wankelde en viel met een daverende klap op de grond. "HA, DAAR HEB JE NIET VAN TERUG HE?!" brulde Stefan triomfantelijk. Hij zag de vuist van de reus die naast hem nooit aankomen.. het ene moment stond hij met een grijns op zijn gezicht, het andere moment vloog hij door de lucht en belandde met een afgrijselijke klap tegen een rots aan. Djali vuurde snel een handvol pijlen op de desbetreffende reus af, welke als een speldenkussen neer viel, en Mattio rekende vakkundig met een 3e gigant af, die niet veel later ook neerviel. Graafoto was ondertussen verwoed aan het duelleren met een andere reus, die een grote tak als wapen gebruikte. Graafoto liet de tak afketsen op zijn schild waardoor de reus uit balans raakte, dook onder zijn uitgestoken arm door en prikte zijn zwaard moeiteloos tussen de ribben door recht in het hart van de reus, die even later het voorbeeld van zijn broeders volgde en ook dood neerviel op de grond.

De rest van de reuzen aarzelde even, maar trok zich toen terug, en wonder boven wonder hield het plots op met stormen en begon heel voorzichtig de zon door de wolken heen te breken. De groep liep naar Miejster en Debby, die zich over Stefan aan het ontfermen was. "Hoe is het met hem?" vroeg Miejster. "Dat was een nare klap..."
"Hij maakt het prima," antwoordde Debby,"hij zal hooguit met een beetje hoofdpijn rondlopen de komende dagen, maar dat is dan ook het ergste."
De groep haalde opgelucht adem. "Gelukkig maar, die wolven waren een ding, maar iemand kwijtraken door reuzen zou helemaal zonde zijn." sprak Natjuh.
"Ik denk dat er een reden is dat we plots verhuist zijn door onze dokter. We werden opeens wel erg comfortabel, en we moeten niet vergeten dat we hier zijn om te trainen." zei Mattio. "Daarnaast hebben we nog steeds te maken met een of meerdere weerwolven in ons midden, dus ik stel voor dat we ons daar weer mee bezig houden in plaats van grassprietjes te tellen."


Ergens ver weg draaide een dokter zich tevreden om in zijn draaibare stoel. Zijn doel van het verhuizen was bereikt, en hij was weer tevreden. Voorlopig.
De 4e nacht is voorbij, en hierin zijn (wederom) geen doden gevallen. De 5e dag begint, jullie hebben tot 22u om te stemmen.

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

Hank ik vind dat dit verhaal echt zijn eigen boekwerkje verdient! Vooral het geen-doden-deel valt denk ik in de smaak! Ronde 98 - Het Gesticht: De laboratoriumsessies - Pagina 10 953470



Laatst aangepast door Mattio op di 27 feb 2018, 22:45; in totaal 1 keer bewerkt

Djali

Djali
Spammer i.o.

Wat gebeurt er toch elke nacht? Hele goeie beschermengel? Hoe dan ook, ik vind het fantastisch, lekker doorgaan zo zou ik zeggen!
En ondertussen maaien we ook nog eens reuzen neer!

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Djali schreef:Wat gebeurt er toch elke nacht? Hele goeie beschermengel? Hoe dan ook, ik vind het fantastisch, lekker doorgaan zo zou ik zeggen!
En ondertussen maaien we ook nog eens reuzen neer!

Ronde 98 - Het Gesticht: De laboratoriumsessies - Pagina 10 829688

Miejster

Miejster
Senior spammer

jaja, het (laatste) wolfje blijft het moeilijk hebben om iemand te doden :-)

Effe nadenken nu...

Telemachus (killer)

Telemachus (killer)
Senior spammer

Gemene dokter

Eerst weerwolfen en orcs, nu reuzen? Wat krijgen we straks?
Draken?


Miejster, jij (of je bron) weten toevallig niet wie het wolfje is?

@ Do/Djali
Kan lastig zijn als het wolfje onder de adelijken zit
De adelijken zullen hem/haar toegevoegd hebben omdat ze hem/haar vertrouwden.
Nu vormen zij dus een blok gaan ze iemand eruitproberen te stemmen, iemand die dus grote kans heeft om goed te zijn.

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

Laat ik dan maar de eerste stem droppen. Ik hou mijn oren open voor goede verdedigingen of andere argumenten, maar mijn voorlopige stem gaat naar Graafoto. Van een aantal mensen is het inmiddels wel duidelijk dat ze waarschijnlijk te vertrouwen zijn, maar van een drietal (Stefan, Graafoto en Debby) krijg ik gewoon geen hoogte. Stefan en Debby heb ik redelijk veel zien posten, maar Graafoto niet, vandaar dat ik vermoed dat hij wel eens ons Leugenwolfje kan zijn.

Natjuh89

Natjuh89
Professioneel spammer

Woehoe goed bezig burgers.. Ik w8 nog ff op meer info maar ik verdenk debby ze is aardig stil en vind juist dat ze weinig post.. in plaats van graafoto.. Ik denk dat ik zijn hint heb gevonden en maakt hem juist een goedje ipv een slechte.. Dit ook omdat hij zich wel wilde opofferen omdat hij zijn krachten al had gebruikt..

Natjuh89

Natjuh89
Professioneel spammer

Tuurlijk is het belangrijk Djali, want als je weet dat er gesjoemeld is met de stemming kan je duidelijkheid krijgen door het stem gedrag. Net wat ik al meerdere malen heb aangegeven.. het gesjoemel van dag 3... Voor zover denk ik dat er geen ziener / dorpsgek in zit maar 3 adelijken om het burgerblok te vormen..

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

Natjuh89 schreef:Ik w8 nog ff op meer info maar ik verdenk debby ze is aardig stil en vind juist dat ze weinig post.. in plaats van graafoto.. Ik denk dat ik zijn hint heb gevonden en maakt hem juist een goedje ipv een slechte.. Dit ook omdat hij zich wel wilde opofferen omdat hij zijn krachten al had gebruikt..

Bij Debby heb ik ook zo mijn twijfels, maar Graafoto werd door Djali in een directe beschuldiging uitgenodigd zich te verdedigen, wat hij heeft nagelaten te doen. Hij heeft inderdaad beweerd dat hij een goede rol heeft gespeeld en dat hij bereid was zich op te offeren, maar zoiets kan iedereen wel zeggen. Hij en Debby blijven mijn voornaamste verdachten.

EDIT: Graafs gehint naar het omwisselen van zijn hoofd- en voeteneind zóu kunnen suggereren dat hij de wisselaar was, en dat hij een rol heeft overgenomen die al gespeeld is...

Natjuh89

Natjuh89
Professioneel spammer

Maar om nog even meer verwarring te bezorgen, jij was op dag 3 de enige die anders stemde.. Misschien heeft dit ook wel invloed gehad op de stemming en ben jij de leugen/masker wolf.. Maar net wat ik zeg, als er wel adelijken mee doen dan was die stem dubbel en dus een gesjoemel met de stemming.. Want ik zou het wel heel raar vinden als de leugen/masker wolf geen dode maakt op een gelijke stemming

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 10 van 24]

Ga naar pagina : Vorige  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 17 ... 24  Volgende

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum