Weerwolf&Co.
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Toegewijde weerwolvers van travian en omstreken


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Ronde 98 - Het Gesticht: De laboratoriumsessies

+11
basserbas
graafoto
Snuffles
Stefan003(spel)
Backslide
Miejster
Djali
Doctor
Mattio
Tachondar
Hank1705
15 plaatsers

Ga naar pagina : Vorige  1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 20 ... 24  Volgende

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 17 van 24]

Stefan003(spel)

Stefan003(spel)
Aanstormend spammer

Ronde 98 - Het Gesticht: De laboratoriumsessies - Pagina 17 17387 bevestiging van Debby hierzo Ronde 98 - Het Gesticht: De laboratoriumsessies - Pagina 17 17387

Ik vind dat wel spannend omdat die rol onze overwinning garandeert als er idd alleen nog een wolf is.
Geen dorpsgek hier. Ik dacht juist dat Tach dat was

Natjuh89

Natjuh89
Professioneel spammer

SORRY  maar dan vind ik haar rol niet heel spannend.. en dit is voor mij geen bevestiging maar een vaag iets qant snap het niet

Natjuh89

Natjuh89
Professioneel spammer

Als debby geen belanrijke rol als ziener of doprsgek heeft is het zonde voor de burgers als ze sterft, maar daarintefen geef jij aan dat ze dat niet heeft.. dan vind ik het geen belangrijke rol want iedereen van de burgers wint met de burgers.. behalve een goed slecht koppel of een lijk.. de grafdelver wint met een lijk..
Mattio geeft aan dat debby vannacht heeft opgesloten gezeten.. ik wacht nog even met wat de stemming doet.. want ik vertrouw Tachondar nog niet met zijn leugenwolf verhaal, Mattio niet omdat hij anders stemde op dag 3 en djali niet ivm nacht 2

Debby

Debby
Senior spammer

Ik ben inderdaad weerhamster en nee, niet spannend. Maar er was dus geen enkele reden om mij op te sluiten.

Natjuh89

Natjuh89
Professioneel spammer

Waarom wordt er dan zon heisa gemaakt dat als we jou doden dat de burgers verloren gaan.. Dit is even wat ik niet snap want volgens stefan moesten we perse niet op jou stemmen omdat je zo belangrijk was voor de burgers.. maar sorry als weerhamster ben je weer niet zooo belangrijk.. Tuurlijk is het zonde om er een burger uit te stemmen.. En willen we met alle burgers de wolf er uit stemmen.. Maar er is iemand die niet eerlijk is.. Ik ga nog maar weer is alles doornemen om mijn conclusie te trekken..

Natjuh89

Natjuh89
Professioneel spammer

Is er iemand die doorslaggevende informatie kan geven??

Stefan003(spel)

Stefan003(spel)
Aanstormend spammer

Zolang Debby leeft winnen de burgers altijd. Tuurlijk is zij dan belangrijk. Ik vind het verdacht dat jij anders denkt

Natjuh89

Natjuh89
Professioneel spammer

Maar dat is met elke burger zo..

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Ik heb echt geen idee, maar omdat ik nu op reis ben vertrokken wil ik zeker geen kanarie. [b]miejster heb ik toch een raar gevoel bij, dus ja. Voor nu op hem maar.



Laatst aangepast door Tachondar op vr 02 maa 2018, 21:04; in totaal 1 keer bewerkt

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Natjuh89 schreef:Is er iemand die doorslaggevende informatie kan geven??
Ja, maar die zul je niet krijgen tot het eind van de dag. What a Face

Wanneer een Weerhamster en een Weerwolf aan het eind van het spel overblijven (met z'n 2en dus) zul je effectief een gelijkspel hebben. Overdag zullen ze gelijk stemmen en 's nachts kan de Weerwolf de Weerhamster niet vermoorden. Unieke situatie die waarschijnlijk niet gaat voorkomen, maar wel mogelijk is. Er zijn natuurlijk meer rollen die niet kunnen verliezen (maar ook niet winnen) zodra ze één op één komen met een Weerwolf, maar Weerhamster is een van die rollen en daarmee mogelijk sterker dan andere rollen, al heeft ook zeker de Weerhamster zwaktes.

Telemachus (killer)

Telemachus (killer)
Senior spammer

Hank1705 schreef:Wanneer een Weerhamster en een Weerwolf aan het eind van het spel overblijven (met z'n 2en dus) zul je effectief een gelijkspel hebben. Overdag zullen ze gelijk stemmen en 's nachts kan de Weerwolf de Weerhamster niet vermoorden. Unieke situatie die waarschijnlijk niet gaat voorkomen, maar wel mogelijk is. Er zijn natuurlijk meer rollen die niet kunnen verliezen (maar ook niet winnen) zodra ze één op één komen met een Weerwolf, maar Weerhamster is een van die rollen en daarmee mogelijk sterker dan andere rollen, al heeft ook zeker de Weerhamster zwaktes.

Aan de hand hiervan kan ik Stefan zijn redenering volgen dat Debby niet mag sterven
Zolang zij er is, blijft het gelijkstand
Maar dat is enkel ervanuitgaande dat we enkel nog met een wolf zitten en niet met een wolf (denk dat we Natjuh en/of Tach wel mogen geloven) en een potentieel lijk dat aan het moorden slaat van zodra de wolf eruit is. Dan is Debby dus een vogel voor de kat.

Stefan003(spel) schreef:
killerboth schreef:aan de andere kant is het ook mogelijk dat Debby het slachtoffer was en dat Mattio haar dus beschermt heeft...
(bedenk dit nu net)

Wie zou Debby nog aan willen vallen nu iedereen weet dat haar snachts niets kan gebeuren door de wolven?
Een wolfje die dacht dat jullie bluften? De bluf als weerhamster is eigenlijk ideaal om niet op de menu gezet te worden 'savonds...
Als ze dan een rol heeft die ze nog actief kan gebruiken iedere dag/nacht, is dit een goede truc om je veilig te verstoppen.
Of iets anders dan een wolf? (maar lijk zou nu nog niet mogen & het welpje is er al uit...+ het was nacht 5 al dus het welpje zou nu een wolf moeten zijn)
Zou het mogelijk zijn dat Tach een welpje de kracht van vb een masker of een leugen heeft gegeven? Waardoor Natjuh en/of Tach zo gelijk kunnen hebben?

Stefan003(spel) schreef:Overdag geen leugenstem die lijd tot doden en snachts geen dode door wolven. Maar er is nog een leugenwolf/gemaskerde wolf in het spel? :S
Dit vind ik inderdaad raar, aan de andere kant, alles in deze simulatie is raar
Denk zelfs dat ik al tweehoofdige kraaien heb zien rondvliegen

Djali schreef:Wat Debby hint is dat ze weerhamster is, daarom zou ze ook niet opgegeten kunnen zijn door de wolven. Ervan uitgaande dat dit klopt, is zij dus door iets anders vermoord.
Hier heb ik toch ook twijfels over
Ik heb niet alles nagelezen, maar zag inderdaad geen duidelijke hints van Debby dat zij de hamster zou zijn.
Wie kan haar dan vermoord hebben buiten de wolven?
Welpje moet de rol kennen en de orc was al dood
Dus conclusie, of de wolfjes hebben haar vermoord en jij hebt haar gered OF de wolfjes hebben haar niet kunnen vermoorden en eentje is niet zo eerlijk OF er zit nog iets slechts in het spel dat al kan moorden ... Maar ik zie echt niet wat
Tenzij Hank toestaat dat het lijk kan moorden samen met wolfjes die nog leven? OF opgelet "Het lijk kan pas beginnen moorden wanneer alle weerwolven of de grafdelver dood is." Wat als de grafdelver al dood is, maar zijn/haar tweede rol niet bekend werd gemaakt?
Deze theorie zou in principe niet kunnen, want we spreken over nacht 2 & dat is ook het moment dat er nog maar een lijk kan gemaakt worden

Mooi overzichtje van Natjuh
Natjuh89 schreef:
dag 1 gelijke stemming ( geen gesjoemel met de stemming
Nacht 1 Graafoto buiten orc dood
Dag 2 Gelijke stemming (geen gesjoemel met de stenming
Nacht 2 snuffels dood ( gegeten door de wolven )
DAG 3 Basserbas er uitgestemd ( gesjoemeld met de stemming )
Nacht 3 Geen doden ( graafoto buiten geweest ) gehoord na zijn tip en contact gezocht.
Dag 4 Backslide gaat dood ( geen gesjoemel )
Nacht 4 geen dode
Dag 5 Graafoto laat het leven ( geen gesjoemel )
Nacht 5 geen dode 

Djali geeft aan debby gered te hebben.. ze kan volgens zeggen niet vermoord worden door de wolven.. De welp is een hele kleine kans mogelijk dat dat die haar vermoord heeft.. ondanks dat ze toen nog geen tips had gegeven.. Maar gokken kan altijd.. 

Mattio geeft aan debby vannacht te hebben opgesloten... 
Zodat zei geen activiteit kon gaan ondernemen en er is idd geen dode gevallen.. 

Op basis hiervan wil je Debby gerust nog een kans geven en hopen dat ze inderdaad de hamster is
Maar Steffan, zij is dus niet almachtig zeker niet als je zelf al denkt aan een mogelijk ander slechtje... dus je bescherming snap ik toch niet zo goed
Zou dan liever Mattio beschermen die zichzelf iedere nacht zou kunnen opsluiten en zo een zekere gelijkstand weet te creeren of het nu tegen een wolf / wolfjes is of tegen iets anders
In ieder geval hoop ik erg dat Mattio een slotenmaker is en geen goede bluffer Very Happy

DrWho
Tachondar
Snuffles
Stefan
Mattio
Killerboth
Basserbas
Miejster
Natjuh
Djali
Backslide
Graafoto
Debby

Mijn stem gaat voorlopig naar Djali
Maar mensen met informatie, kom aub naar voor
Miejster, van wie had jij die gerichte info gekregen?[/quote]



Laatst aangepast door killerboth op vr 02 maa 2018, 20:39; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Verkeerd gequote(d)? (is dit een bestaand woord? :D))

Natjuh89

Natjuh89
Professioneel spammer

Ben het met killer eens en ik snap nu waarom van debby dit had ik ff gemist. Djali

Debby

Debby
Senior spammer

Ik dacht eerder al dat Natjuh het bij het rechte eind had. Mijn stem gaat naar Djali.

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Een slotenmaker mag zichzelf niet elke nacht opsluiten, daar had ik vorige ronde als spelleider problemen mee. Dat zou aangepast moeten zijn geweest in de regels normaal gezien.

Miejster

Miejster
Senior spammer

Stefan003(spel) schreef:
Tachondar schreef:Er kunnen geen 2 personen zijn met de uitdrukkelijke kracht van beschermen Ronde 98 - Het Gesticht: De laboratoriumsessies - Pagina 17 953470

Beschermengel en Slotenmaker?
Er zijn nog mogelijkheden hoor...

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Dan volg ik de meute in de hoop dat jullie het bij het rechte eind hebben ^^ djali

Miejster

Miejster
Senior spammer

Pffff, de laatste dagen weinig tijd en veel tekst + een ingewikkelde ronde...

Ik heb geen enkel idee op dit moment, iemand liegt hier dat de stukken er afvliegen. Het enige wat ik kan bevestigen is dat er inderdaad meerdere rollen aanwezig zijn die kunnen beschermen. Zo kan ik met zekerheid zeggen dat Debby en Djali vorige nacht opgesloten zaten. Heeft de wolf op eentje van deze gestemd of was de wolf eentje van deze? Volgens mijn gegevens heeft Djali de welp aangeduid wat maakt dat ik haar meer vertrouw dan Debby

Djali

Djali
Spammer i.o.

Grove fout jongens... jammer dit, we gingen zo lekker. Dan maar Debby.

Debby

Debby
Senior spammer

Mijn rol is bekend, meer kan ik niet doen!

Telemachus (killer)

Telemachus (killer)
Senior spammer

Tachondar schreef:Een slotenmaker mag zichzelf niet elke nacht opsluiten, daar had ik vorige ronde als spelleider problemen mee. Dat zou aangepast moeten zijn geweest in de regels normaal gezien.

Ik denk dat dit nog moet worden aangevuld dan in de regels
Lijkt mij inderdaad ook beter Wink

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Bij deze het ontbrekende verhaal van gisteren, ik zal het verhaal van vandaag er direct achteraan schrijven ^_^

Het gebruis van het stromende riviertje was welkom. Na het verlies van Graafoto was de stemming tot een bedenkelijk niveau gezakt, en het geluid van de rivier gaf tenminste wat afleiding. Nadat ze Graafoto hadden zien wegdrijven wisten ze dat het geen zin had om hem achterna te gaan. Ze hadden besloten om eerst direct naast de river stroomafwaarts te lopen, zodat de reuzen zouden denken dat ze die kant op zouden gaan. Na een uurtje lopen doken ze het struikgewas in, draaiden ze 180 graden om en liepen ze door het struikgewas parallel aan de rivier stroomopwaarts. Met deze truc hoopten ze de reuzen af te schudden, en toen ze na enkele uren weer terugliepen naar de rivier zelf was er geen spoor van de reuzen te bekennen. Wel zagen ze even verderop een grotere blokhut langs de rivier en ze besloten daar rust te houden, ook omdat de temperatuur begon te dalen was wat beschutting meer dan welkom. Bij het hutje aangekomen bleek de deur op slot te zitten, maar met behul pvan Djali en de schoorsteen waren ze binnen mum van tijd binnen. Naast het huisje lag een stapel brandhout, en in het huisje hingen een aantal bontjassen die ze zouden kunnen gebruiken als het écht koud zou worden.
Djali zei dat ze even naar buiten ging om haar gedachten te verzetten, en kwam een uurtje later terug met 2 konijnen die ze geschoten had met haar pijl en boog.

"Aahhh... goed bezig Djali! Daar kunnen we mooi een stoofpotje mee maken, dan hebben we in ieder geval lekker te eten!" Zei Natjuh, terwijl Djali de konijnen op tafel legde. "Stefan heeft buiten een paar aardappelen en eetbare paddestoelen gevonden, maar ze zijn wel het lekkerst met wat vlees erbij natuurlijk." Natjuh pakte de konijnen en ging ze schoonmaken zodat ze over niet al te lange tijd konden gaan koken. Miejster was intussen bezig het haardvuur aan te steken, en niet veel later werd het al wat behaaglijker in het hutje. "Zo, dat lijkt er meer op." zei Miejster terwijl hij overeind kwam van zijn knieën.
"Mooi, dan kan ik beginnen met de stoofpot!" zei Natjuh, die net klaar was met het schoonmaken van de konijnen.
Een uurtje later was ook de stoofpot klaar en konden ze rustig eten, er was zelfs bestek en borden gevonden in een verdwaald kastje.

Na het eten zaten ze rustig uit te buiken van de lekkere stoofpot en was er tijd om rustig te praten. Dachten ze. Want juist toen Mattio riep: "Kijk! Het is aan het sneeuwen buiten!" en naar het raam wees kwam het plafond naar beneden en werden ze bedolven onder een laag droge sneeuw. "Pfffft." Sputterde Djali. "Ik houd wel van sneeuw, maar liever niet op deze manier! Is iedereen in orde?"
Wonder boven wonder was er niemand gewond. Stefan, die toevallig het dichtst bij de kast met bontjassen was geweest riep naar de rest: "Iemand een bontjas besteld? Het lijkt me dat we die wel goed kunnen gebruiken zo.." en hij deelde de bontjassen uit. "Jammer dat het dak van de blokhut niet tegen zoveel sneeuw kon, ik had er graag nog even gezeten.." zei Debby.  Dik ingepakt in de bontjassen had het weinig zin om nog bij de blokhut te blijven, en ze gingen maar weer op weg, verder stroomopwaarts, zonder op of om te kijken.

Hadden ze dat maar gedaan, dan hadden ze gezien dat er een reus tussen de brokstukken van de blokhut vandaan kwam. Het instorten was geen ongelukje geweest en had niets met de sneeuw te maken...

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Hijgend en puffend zwoegden ze door de sneeuw, verder naar de top van wat een berg leek. Het was inmiddels gestopt met sneeuwen, maar niet voor er een flink pak sneeuw gevallen was. De rivier stroomde inmiddels al minder hard en het leek wel alsof er hier en daar al stukken ijs dreven. Ze werden omgeven door de damp die van hun adem afkwam, waardoor ze af en toe net een stel stoomlocomotieven leken. Djali keek eens in het rond en zag dat het wel weer erg stil was geworden, en besloot dat het tijd was voor wat plezier in de sneeuw, maar ze liep nu in het midden dus moest eerst een beetje van achterkomen. Ze stopte en knielde, terwijl ze zei: "Ik moet even mijn veters strikken, wacht maar niet op mij!" en ze deed net alsof ze haar veters opnieuw vastmaakte. De rest liep om haar heen, al keek Stefan even wantrouwend, want haar veters leken niet echt los te zitten. Toen iedereen haar voorbij was en naar voren keek maakte ze snel een sneeuwbal en riep: "Hey Stefan!" terwijl ze de sneeuwbal losliet. Net op het moment dat Stefan zich omdraaide en wou vragen "Ja Djali?" kwam de sneeuwbal aan op zijn bestemming: "KLETS!"
Stefan stond even met zijn mond vol tanden... en een beetje sneeuw. "Wat krijgen we... " begon hij, maar hij werd al overstemd door Natjuh en Mattio die in koor riepen: "Jaaaaaaa, een sneeuwballengevecht!"
Al gauw vlogen de sneeuwballen in het rond en door de lucht, en al gauw was niet alleen Stefan wit van de sneeuw maar was iedereen dat. Miejster duwde Mattio omver en Debby lag een sneeuwengel te maken, en voor het eerst in lange tijd was er weer gelach te horen in de groep, en even later hadden ze met z'n allen de slappe lach.
Toen Stefan uitgelachen was zei hij: "Zo... dankjewel Djali, dat was weer even nodig. Maar dat wil niet zeggen dat jij me ongestraft mag bekogelen met sneeuwballen." en hij pakte een handjevol sneeuw en peperde Djali in. "Zo, nu staan we weer quitte!" lachte hij. Djali kon niet veel meer zeggen dan: "Asj-pfft-me-pffft-haplffft" sputterde ze. "Brrrrr, dat is koud!"

Ondertussen werden ze gadegeslagen vanuit de bosjes; ze waren ingehaald door de reuzen. Er waren er nog 3 over en de leider van de reuzen gebaarde dat een van hun een omtrekkende beweging moest maken en van bovenaf moest komen, dan zou hij met de andere van onderaf aanvallen. Hij gaf de ander een paar minuten om om de groep heen te lopen en gaf toen het sein om aan te vallen met een enorm woeste brul...

De groep wist niet wat hun overkwam toen ze twee reuzen op hun af zagen komen rennen. Miejster was de snelste die reageerde, en pakte snel zijn grote slagzwaard en nam een verdedigende houding aan. De rest volgde al snel en voor de 2 reuzen de groep bereikt hadden was de groep klaar voor een hartelijk ontvangst. Miejster zag dat de rest van de groep klaar was en viel een van de 2 reuzen aan. Deze kon zijn vaardigheden niet aan en was al snel geveld, waardoor alleen de leider overbleef. Ondertussen kwam achter de groep de andere reus tevoorschijn, en pakte een grote kei die hij midden in de groep gooide. Stefan werd geraakt op zijn hoofd en was op slag bewusteloos, terwijl Miejster ondertussen achteruitgedrongen werd door de andere reus, die een flinke knuppel had en daar enthousiast mee stond te zwaaien.
Toen er nog een kei langssuisde kreeg Djali de andere reus in de gaten en begon deze met pijlen te bestoken. Debby en Natjuh sleepten Stefan uit de weg en Mattio en Tachondar schoten Miejster te hulp, waardoor ook de reuzenleider snel verslagen was. Ondertussen schoot Djali de laatste reus neer juist voordat deze een enorme kei wilde gooien, waardoor ook deze dood neerviel. De kei viel naast de reus neer.

Terwijl Djali zich omdraaide en bezorgd vroeg of iedereen in orde was begon de steen echter te bewegen.. hoe meer hij rolde hoe meer sneeuw er aan bleef plakken, en al gauw was de sneeuwbal evengroot als de reuzen waar ze net mee hadden gevochten. De waarschuwingen van Mattio en Miejster mochten niet meer baten, en Djali werd vol geschept door de sneeuwbal. De sneeuwbal vloog het ijskoude water van de rivier in, en zo werd na Graafoto ook Djali met de rivier meegenomen. Ze had nooit een kans gehad..

Vandaag sterft Djali, haar rol was Grafdelver. De 6e nacht begint. Nachtrollen hebben tot zaterdag 22u om hun wensen door te geven.

Telemachus (killer)

Telemachus (killer)
Senior spammer

YES!
Ow shit?

dus nu is het zoeken naar een lijk?
Djali zei dat ze Debby gered had, maar is dit te vertrouwen?

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

Allereerst: bravo voor de mooie verhaaltjes!

Voorts: Grafdelver gelyncht... Betekent dat dat er een heel grote kans is dat alle wolven allang dood zijn en we daarom steeds geen doden hadden 's ochtends? Of gaan we nu risico lopen op twee doden vannacht?

Debby

Debby
Senior spammer

Ergens moet dus een lijk zijn. Zal dit dan de laatste zijn?

Miejster stemde met Djali Mee.



Laatst aangepast door Debby op vr 02 maa 2018, 22:50; in totaal 1 keer bewerkt

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 17 van 24]

Ga naar pagina : Vorige  1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 20 ... 24  Volgende

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum