Weerwolf&Co.
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Toegewijde weerwolvers van travian en omstreken


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Ronde 98 - Het Gesticht: De laboratoriumsessies

+11
basserbas
graafoto
Snuffles
Stefan003(spel)
Backslide
Miejster
Djali
Doctor
Mattio
Tachondar
Hank1705
15 plaatsers

Ga naar pagina : Vorige  1 ... 13 ... 22, 23, 24

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 24 van 24]

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Dag 4: In een dag waarin discussie steeds meer op gang komt krijgen Killerboth, Graafoto en Backslide veel stemmen, maar vindt de welp Backslide toch zijn Waterloo.
Zuur, want na aankomende nacht zou hij wolf zijn, maar so be it! Leugenwolf is wederom niet in actie gekomen, maar ook zonder gebeurd er gelukkig nu genoeg overdag Smile

Nacht 4:
Waar het overgebleven wolfje 2 nachten geleden al Tachondar opat, doet hij dat vannacht nog eens dunnetjes over. Nu onsuccesvol, want het lijk kan niets gedaan worden door de wolven.
De slotenmakers sluiten zichzelf op, en zo is er 's nachts voor de verandering eens niets bijzonders te melden.

Dag 5:
Waar Graaf de vorige dag al als 'verdacht' werd gezien door enkele personen wordt er nu vol de aanval ingezet op onze grote witte knuffelyeti. Hij is zelf van mening dat zijn rol is uitgespeeld, en stemt doodleuk mee en tekent voor zijn ondergang. Liever zelf eruit met een uitgespeelde rol, dan een mogelijke goede burgerrol eruit.

Nacht 5:
Killerboth kan maar geen genoeg krijgen van ons lijkje, en wil voor de 3e maal in dit spel Tachondar tot zijn slachtoffer maken.
De slotenmakers sluiten Debby (door Mattio) en Djali (door Miejster) op, maar er zijn simpelweg wederom geen slachtoffers vannacht.

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Dag 6:
Overdag en 's nachts komt de discussie steeds meer op gang, en inmiddels zingen er de nodige geruchten rond over een nietbestaand koppel. Wel is bekend dat er in ieder geval een Leugenwolf én een Gemaskerde wolf in moeten zitten, al is niet iedereen er evenzeer van overtuigd. Met de nodige overtuiging wordt Djali eruitgestemd, waardoor de banden van lijkje Tachondar eindelijk los kunnen en we 's nachts helemaal los kunnen gaan: Tijd om op weg te gaan richting ons eindspel Very Happy

Nacht 6:
Voor het eerst in lange tijd kunnen er weer eens 2 moorden vallen 's nachts, maar al snel blijkt dat het niet meer dan één kan worden door de Slotenmakers.
Mattio sluit Tachondar op, waardoor hij Killerboth niet kan vermoorden.
Miejster sluit Debby op, wat voor Killerboth de weg vrijmaakt om Mattio te vermoorden.
(Eindelijk) een bres(je) in de overgebleven blokken, wat ik als spelleider graag zie natuurlijk. Very Happy

Dag 7:
Natjuh is iets te enthousiast en merkt Debby aan als potentieel verdachte, waar Stefan en Debby niet van gediend zijn en snel gebruik van maken om een aanzet te geven op Natjuh's lynch. Die wordt gehonoreerd, waardoor de burgers haar secretaris & ooggetuige in één klap kwijtraken, al had ze de informatie die ze kon bemachtigen al doorgespeeld (al snapte ze maar niet waarom een leugenwolf maar 1x in actie zou komen als deze vele kansen heeft op moorden overdag, en wellicht terecht).

Nacht 7:
Miejster sluit Stefan op, waarna zowel het lijk als de wolf afwillen van Debby. De wolf faalt natuurlijk om de weerhamster te vermoorden, maar het lijk kan dit wel waardoor we afscheid nemen van Debby. Cruciaal voor het spelverloop, want de machtigste rol die nu nog in het spel zit is de slotenmaker, en deze was vannacht kwetsbaar. Zowel voor de wolf als het lijk wellicht de laatste kans om de kaarten gedeeltelijk in eigen hand te houden.

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Al 7 hele dagen en nachten, oftewel een spel dat al ruim 2 weken bezig is. Met nog 4 'mensen' over is wel duidelijk dat het niet langer dan 2 dagen en/of nachten kan duren, dus kunnen we wel zeggen dat we in de laatste fase van het spel zitten!

Dag 8: Miejster speelt open spel en deelt dat hij Stefan heeft opgesloten die nacht. Dit betekent dat Killerboth of Tachondar het lijk is. Dat klopt uiteraard, als Miejster echt nog steeds de slotenmaker is. Ze komen tot de conclusie dat Killerboth eruit moet, en zo gebeurd:
Leugenwolf & Gemaskerde wolf Killerboth gaat met de haven in zicht het spel uit, en de burgers zitten nu wel in ijzersterke positie met een slotenmaker als een van de 3 nog in het spel.

Nacht 8:
Lijk Tachondar heeft 2 keuzes: Slotenmaker Miejster of (groenteboer) Stefan. Hij kiest eerst de een, dan toch maar voor de ander mocht Miejster zichzelf opsluiten. Het mag niet baten, want alleen Tachondar kan het lijk zijn, een terechte conclusie van Miejster. Hij sluit het lijk op. Geen dode vannacht, tijd voor de finale!

Dag 9:
Miejster opent meteen de aanval op Tachondar, deze countert dat Miejster aan het bluffen is. Stefan trapt er niet in en stemt ook Tachondar, waardoor de burgers winnen! Gefeliciteerd!

Telemachus (killer)

Telemachus (killer)
Senior spammer

Mooi gedaan Hank,
Heb genoten van de ronde

Bij het nalezen vond ik vooral nacht 3 spannend Very Happy

Stefan003(spel)

Stefan003(spel)
Aanstormend spammer

Wauw wat een bizar verloop. Veel dingen hadden zo anders kunnen gaan.
Nou moet ik toe geven dat ik eigenlijk wel team lijk was want hoe gaaf zou het zijn als een lijk eens zou winnen. Maar als goede burger moest ik toch mijn best doen op een burger winst Wink

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Nou moet ik zeggen dat ik wel totaal vergeten ben een steen op je hoofd terecht te laten komen als gevolg van de explosie van het laboratorium, maar het is niet anders Sad

Overigens vond ik vooral de yeti echt iets leuks toevoegen aan de nachten zelf, waardoor situaties meerdere malen 180 graden de andere kant op draaiden. Neem bijvoorbeeld nacht 3 :p
welp dood, welp gered door opsluiten, slotenmaker verandert van gedachten dus welp toch dood, maar gered door de yeti (en vervolgens koud gemaakt in de volgende dag als kers op de taart)

Backslide

Backslide
Junior spammer

Hank1705 schreef:(en vervolgens koud gemaakt in de volgende dag als kers op de taart)

Inderdaad, genieten dat.... Rolling Eyes

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Je kan je lotsbestemming niet ontlopen!

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

Hulde voor het geweldige spelleiden, Hank! Ronde 98 - Het Gesticht: De laboratoriumsessies - Pagina 24 829688

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 24 van 24]

Ga naar pagina : Vorige  1 ... 13 ... 22, 23, 24

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum