Weerwolf&Co.
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Toegewijde weerwolvers van travian en omstreken


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Avontuur op Zee (weerwolven ronde 35)

+16
artishocking
Debby
Backslide
δόριεν
Kauna
Natjuh89
Miejster
laura
Stephen
v8power
Roel
karina
graafoto
Hank1705
Tachondar
Moustache
20 plaatsers

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, ... 11, 12, 13  Volgende

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 2 van 13]

Moustache

Moustache
Junior spammer

Ja, dit is een opwarmertje. Inschrijven kan tot morgenavond 8 uur. Ik denk dat we daarna beginnen met de burgemeestersverkiezing, en dat volgende deadlines om 22.00 uur 's avonds liggen.

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Kauna schreef:
Tachondar schreef:1e stuurman dan maar?
mmm, dan ben ik hoofdstuurman goed?

de Kapitein is hoofdstuurman...

rangen op een schip zijn normaal gezien:
Kapitein
1e stuurman (en chef-machinist)
2e stuurman of bootsman (dacht ik, die bootsman verwart me nog)
3e stuurman (en andere rollen aan boord, zoals een Security officier die tussen de matrozen nog werkt, maar toch die promotie kreeg)
matrozen, kok, ...

Moustache

Moustache
Junior spammer

ok, dit verhaal speelt zich rond 1588 en we doen nog niet aan stoomboten en zo.
De bootsman is eigenlijk de baas van de matrozen en rapporteert aan de eerste stuurman. Aangezien we niet verder uitsplitsen, zijn de bazen van de kanonniers, matrozen en soldaten gewoon officieren.
De matrozen en kanonniers slapen op dit schip onderdeks, de soldaten (voornamelijk lichte infanterie - zwaard en sabelvechters) bovendeks, in een tent voor de grote mast. Onderdeks is geen ruimte om meer manschappen onder te brengen, vandaar.

Kauna

Kauna
Junior spammer

@Tachondar: Ten tijde van de VOC (en daar hebben we het nu over) was er een opperstuurman en dan onderstuurlieden dus als ik aangeef stuurman te zijn (opperstuurman dus) dan kun jij niet meer worden dan onderstuurman of bootsman.
En anders word ik wel provoost en dan ben jij de eerste die met het recht in aanraking komt ivm rommelen met rangen lol!

Debby

Debby
Senior spammer

Ik neem de beveiliging wel op me.

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

ik wist wel dat machinisten niet van toepassing is hoor, freek, maar gaf het als vb

Kauna, ik weet niet of het waar is wat je zegt, maar ik ben gwn tevreden met 1e stuurman...
bij mijn weten de 2e in rang op een schip, en degene die het werk voor de kapitein vaak overnam

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

hmm, en waar slaapt de kok/bottelier? ik zal wel multitasken en beide zijn. Gaat toch prima samen.

https://weerwolfenco.actieforum.com

Moustache

Moustache
Junior spammer

je bent de hofmeester, de persoonlijke bediende van de kapitein en de officieren. Je slaapt in een hangmat achter de ingang naar de kapiteinskamer. V8power had zich al eerder als kok gemeld en na de ervaringen met het avontuur van prins Roderick Drakenvuur had zij de beste papieren....

Natjuh89

Natjuh89
Professioneel spammer

En heb ik wel een nette slaapplek die goed steriel is Razz Moet namelijk wel in een schoon hok kunnen slapen als chirurgijn Smile En is het dichtbij mijn werkplek? Zodat ik snel de mensen kan helpen? Smile

artishocking

artishocking
Junior spammer

Ik doe mee en ben de navigator...
Ik zit meestal in het kraaiennest met mijn sextant om de koers te bepalen.

Kauna

Kauna
Junior spammer

Tachondar schreef:
Kauna, ik weet niet of het waar is wat je zegt, maar ik ben gwn tevreden met 1e stuurman...
bij mijn weten de 2e in rang op een schip, en degene die het werk voor de kapitein vaak overnam
Ik snap wel dat jij tevreden bent maar ik niet als ik als eerste aangeef stuurman te zijn en jij er dan probeert overheen te gaan.

Moustache

Moustache
Junior spammer

11 mei, ochtend.

Pijn..Zo koud hier, en zo donker. Stilte. Dood.......

Klam bezweet en naar adem snakkend werd Cristobal d'Avila wakker, zich flarden herinnerend van de snel wijkende droom. Of liever gezegd, nachtmerrie. 't Schip kraakte, maar niet meer dan normaal. In vaag licht zag hij net nog een onbekende gestalte wegschieten. Zijn oog viel op de fles rum in de flessenhouder op zijn met kaarten bedekte werktafel: zo goed als leeg, terwijl die gisteravond nog bijna vol zat. Raar. De hofmeester uit haar hangmat schoppen en dan kan de dag beginnen.

Vandaag de grote dag, de Grande Armade, Invinceble genaamd, zou uitvaren. 't Banier van de koning hing boven de meeste schepen aan de grootste mast. Dan aan de andere masten de banieren van de admiralen, steden of landstreken van herkomst. Af en toe de banieren van de kapiteins zelf, of de reders die hun schepen (niet altijd even vrijwillig) hadden afgestaan of verhuurd voor de expeditie tegen de Engelsen.
De volzeilen waren allen getooid met het Bourgondisch Kruis van de Koning. Een kleurig en fleurig geheel. Commando's werden geschreeuwd, ankerkettingen spanden zich en werden omhooggetrokken. Van de wal klonken een paar saluutschoten die het vertrek inluidden. Maar de wind was hard en ongunstig. In plaats van recht naar het noorden te kunnen varen moest er veel gelaveerd worden. Dit zou een zware tol eisen van de matrozen...
De kanonnier die gisteren gestraft was, werd vrijgelaten en mocht de kooi opzoeken. De rest ging klusjes doen, poetsen, of de matrozen helpen met de zeilen als er weer gelaveerd moest worden.

Logboek Aquila, kapitein Cristobal d'Avila, 11 mei in het jaar van Onze Heer 1588: de bemanning is monter en ziet de tocht met vertrouwen tegemoet. De officieren melden geen bijzonderheden. Wel een twistgesprek tussen twee van deze officieren over wie nu het hoogste in rang was. Dit verziekte de maaltijd in het officiersverblijf. Het probleem bleek opgelost nadat de ene een extra nachtwacht had gekregen, en de ander voor dezelfde periode was verbannen naar de zonderling in het kraaiennest.
Drie zieken aan boord, twee matrozen en een soldaat, deze zijn gelegerd in een tent op het voordek, voor de tent van de soldaten. De chirurgijn verwacht dat de koortsen weldra over zijn en dat ze de werkzaamheden kunnen hervatten. Heersende wind is voornamelijk tegenwind. Vandaag zo'n 10 zeemijlen gevorderd. Morgen houdt de chirurgijn/barbier haar wekelijkse knipscheerdag en overmorgen is het publiekelijk tandentrekken met rumbonus.


Controleren jullie of jullie allemaal op de lijst staan? Als je nog een functie wilt hebben, nu kan het nog. Straks wordt je gewoon matroos, soldaat, kanonnier of iets anders... Tot 8 uur vanavond inschrijven.

v8power

v8power
Spammer i.o.

menu voor deze dag
kop koolsoep
pekelvlees met brood
voor ieder een half glaasje rum
een appeltje tegen de scheurbuik

Moustache

Moustache
Junior spammer

En denken jullie er even aan om het mandje voor de zonderling boven in de kraaienmast te vullen. Geen rum meesturen deze keer! Tenzij jullie het dek extra vaak willen zwabberen ('s morgens, 's middags en 's avonds).

[ietwat beteuterd]Dit is toch niet het menu voor de officieren?[/ietwat beteuterd]

v8power

v8power
Spammer i.o.

jij dacht alweer aan een captainsdiner natuurlijk maar we leven in een tijd zonder diepvries koelkast enz dus het word nog een hele toer om alles vers te houden onder in het ruim
plus de ratten natuurlijk die zullen ook nog een portie weg snoepen

heb de kool al in het zout gezet dus met een paar dagen eten we zuurkool met spek en worst
ook heb ik de visfuiken uitgezet dus er moet nog een maaltijd verse vis kunnen worden binnen gehaald

Debby

Debby
Senior spammer

Wat een koningsmaal.
Beetje karig,voor deze harde werkers.

v8power

v8power
Spammer i.o.

de hoeveelheden zullen voldoende zijn het brood ligt op dit moment te bakken en het vlees suddert lekker door
rum is op rantsoen gezet dus er zullen extra kannen met wijn en water worden neergezet

Stephen

Stephen
Aankomend spammer

Dorien schreef:Doe mee Stephen, alsjeblieft? Smile ik zal het hele forum verder voor je verbergen zodat je alléén maar in het ww-topic kunt kijken.

Je weet dat ik jou niet kan weigeren als je zo doet.

Okee ik doe mee.

Maar je mag me niet wegstemmen vanwege inactiviteit.


EXAMENS.

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Kauna schreef:
Tachondar schreef:
Kauna, ik weet niet of het waar is wat je zegt, maar ik ben gwn tevreden met 1e stuurman...
bij mijn weten de 2e in rang op een schip, en degene die het werk voor de kapitein vaak overnam
Ik snap wel dat jij tevreden bent maar ik niet als ik als eerste aangeef stuurman te zijn en jij er dan probeert overheen te gaan.

Dat is omdat je meerdere stuurmannen volgens rang heb :p

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Weet je wat Kauna?
Anders worden we beiden 1e stuurman fzo, maar lossen we elkaar af ^^
Kapitein zit meest van de tijd in zijn kajuit, en dan doen we elk 5 uur fzo de wacht, en daar ergens tussenin
de kapitein.
Hoe vind je dat?

v8power

v8power
Spammer i.o.

iedereen kan langskomen voor een kop heerlijke koolsoep
de schalen met vlees staan klaar en de broden zijn heerlijk knapperig
appels staan in de kist bij de trap naar het ruim

ik wens iedereen smakelijk eten

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

persoonlijke bediende? vooruit dan maar. In een hangmat slapen word ik in ieder geval wel blij van.

Hmm, geef mij maar wat brood =) hoop dat dat knapperige op versheid slaat, en niet op de oudbakkenheid ervan?

Go Stephen Avontuur op Zee (weerwolven ronde 35) - Pagina 2 571163
moet ik het forum idd verder voor je verbergen? Razz ik doe het hoor, maar wel even zeggen voor ik naar Djali vertrek svp.

https://weerwolfenco.actieforum.com

Moustache

Moustache
Junior spammer

12 mei ochtend

De waarzegster op de markt. Paniek. Pijn..Zo koud hier, en zo donker. Stilte. Dood.......

Klam bezweet en naar adem snakkend werd Cristobal d'Avila wakker, zich flarden herinnerend van de snel wijkende droom. Of liever gezegd, nachtmerrie. 't Schip bewoog zich heftig door de golven en de koude wind uit het Noorden. De snurkende hofmeester bij de ingang en het krakende schip deden een wedstrijd wie het meeste kabaal maakte. Weer flitste er iets weg uit zijn ooghoeken.

De karige maaltijd gisteren was niet goed gevallen. Je zou denken dat je als hoogste officier bijzondere voorrechten had, maar dat viel vies tegen. Gelukkig wist niemand van zijn voorraadje rum onderin zijn kooi.

Wat stond er op het programma? Oja, de knipscheerdag van de barbier. Hopelijk had deze het scheermes en de schaar scherp en het water goed heet, anders werd het weer een martelgang. Je zou toch denken dat zo iemand het vak beheerste. Maar de bemanning zou er vanavond in ieder geval picobello uitzien.

Logboek Aquila, kapitein Cristobal d'Avila, 12 mei in het jaar van Onze Heer 1588: Als het goed is weet iedereen ondertussen aan boord wat zijn/haar taken zijn, of zal dit binnenkort door de officier van dienst meegedeeld worden. Wind is nog altijd forse tegenwind, waardoor we bijzonder weinig voortgang boeken. Engeland is nog ver. Berichten van admiraal Hurtado komen via de vlaggenist maar met moeite binnen.

====================================================================

Het duurt eventjes voor ik alle rollen verdeeld heb, dus jullie hoeven er niet persé op te wachten. 't Heeft trouwens ook geen haast, want we gaan eerst de burgermeester verkiezen. Eerst de kandidaatstelling (tot morgenavond 22.00 uur) en dan de stemronde (tot woensdagavond 22.00 uur). Dit ook in verband met alle nieuwelingen en de examenkandidaten. Woensdagavond heb ik trouwens vergadering, dus 't verhaal zal dan weinig voorstellen of pas laat, of donderdag komen.
We komen dus langzaam op gang. Hopelijk vinden jullie dat niet erg. Geniet anders van de mooie uitzichten, de kust van Portugal, de wijnvelden op de heuvels, etc. etc.


Hieronder alvast de rollen waaruit ik een keuze maak.

GOEDE ROLLEN:

Burger:
Dit is een normale burger zonder bijrol.

Ziener:
De ziener kan elke nacht aan de spelleider de rol van een speler opvragen. Indien hij niet wordt vermoordt, krijg hij deze rol aan het begin van de dag te horen. De ziener krijgt echter geen extra rollen te zien (geliefde, adellijke, zielsverwanten of ijzeren hein).
Tijd van actie: nacht

Beul:
De beul heeft het recht om 1x overdag 1 speler uit te kiezen en hier de kop van af te hakken. Deze gave kan dus maar eenmalig gebruikt worden en daarna wordt de beul weer een normale burger.
Tijd van actie: dag

Jager:
De jager heeft de kracht dat hij op het moment van overlijden 1 andere speler mee zijn graf in mag nemen. De jager moet aan het begin van het spel deze lotgenoot doorgeven aan de spelleider, doch mag dit op elk moment van het spel - tot aan zijn dood - wijzigen.
Tijd van actie: dag/nacht

Beschermengel:
De beschermengel heeft de kracht om elke nacht een speler te kiezen die ze 's nachts wil beschermen - ook zichzelf. Deze naam moet ze overdag doorgeven aan de spelleider. Deze gave kan elke dag ingezet worden om een speler te beschermen. Indien de wolven een beschermde speler willen opeten, gebeurt er niks en wordt er die nacht dus niet gemoordt. De beschermengel mag iemand slechts 3x beschermen en de beschermengel mag niet 2 nachten achter elkaar dezelfde persoon beschermen. Wanneer de sjamaan een beschermeling opvraagt, mislukt het visioen.
Tijd van actie: nacht

Groenteboer
De wolven zijn strikte non-vegetariërs en wanneer de groenteboer door hen wordt geconsumeerd in de tweede of derde nacht, zal een willekeurige wolf komen te overlijden ten gevolge van voedselvergiftiging. Na de 3e nacht is de groenteboer een normale burger.
Tijd van actie: 2e of 3e nacht, bij dood

Gezegende:
De gezegende kan elke nacht iemand zegenen. Dit houdt dan in dat deze speler niets slechts kan doen, maar dat alle goede daden van deze speler niet kunnen mislukken.
Dit betekent concreet dat een goede speler geen last heeft van de yeti, apostaat of gemaskerde wolf en dat een slechte speler zijn kracht die nacht niet kan gebruiken.
Een neutrale speler kan deze nacht zijn krachten enkel positief aanwenden.
Wanneer de gezegende een weerwolf zegent is er een kans dat de lunch mislukt. Deze kans wordt groter naarmate er minder wolven zijn. Echter kan de gezegende niet twee nachten achtereen dezelfde persoon zegenen.
Tijd van actie: nacht.

Slotenmaker
De slotenmaker sluit in de nacht iemand naar keuze op. Deze spelers kan vervolgens geen acties uitvoeren: een conversiewolf kan niet bijten, een heks geen levens redden, enzovoort. Daartegenover staat deze persoon dus ook niks kan overkomen, omdat niemand bij hem kan komen. De enige uitzondering is sjamaan/ziener: visioenen gaan ongehinderd door. Het hangt van de spelleider of of er na de nacht wordt bekend gemaakt wie was opgesloten.
De slotenmaker kan zichzelf opsluiten, maar niet twee keer achter elkaar en niet meer dan drie keer in totaal.

Weerhamster:
De weerhamster kan niet vermoord worden door de weerwolven. Hier staat tegenover dat de weerhamster zal sterven door het visioen van de ziener
De sjamaan en de dorpsgek zien de weerhamster als burger

Visser:
Wat doet de visser? De visser probeert het burgerblok te vormen, maar dan op een iets andere manier dan de ziener doet. De visser wordt eventueel benoemd op het moment dat de ziener komt te overlijden of komt in plaats van de ziener. De visser krijgt in ieder geval toegang tot het burgerboard.
De visser geeft via het burgerboard twee namen door. Van deze spelers zal hij via pm of direct chat proberen te bepalen of ze burger zijn of niet. Binnen 48 uur (een dag en een nacht) zal hij proberen tot een oordeel te komen. Dit geeft hij dan door aan de spelleider, waarna hij twee nieuwe namen meldt om te benaderen. Dit kunnen ook dezelfde namen zijn als hij nog geen oordeel heeft kunnen vormen.


WEERWOLVEN:

Gewone wolf:
De weerwolf is het equivalent van de gewone dorpsbewoner voor de slechten. Hij heeft geen extra krachten.
Tijd van actie: nacht

Conversie wolf:
Deze weerwolf heeft de mogelijkheid om een speler te bijten. Na 2 nachten, zal deze persoon dan in een weerwolf veranderen en zich bij het kamp van de weerwolven aansluiten. Dit gebeurt ook wanneer de conversiewolf sterft vóórdat de conversie plaatsvindt.
Wanneer een speler met speciale rol wordt geconverteerd, verliest hij die kracht.
Tijd van actie: nacht

Leugen wolf:
De leugen wolf kan in het geheim een andere stem doorgeven aan de spelleider dan dat hij openbaar aan de rest kenbaar maakt. Deze gave kan elke dag gebruikt worden.
Tijd van actie: nacht

Verhullende wolf:
De verhullende wolf speelt als een normale wolf, maar heeft eenmalig de macht de rol(len) van de gestorven speler(s) van die nacht of dag te verhullen.
De verhullende wolf moet dit vooraf aan de spelleider doorgeven. De wolven zelf worden wel op de hoogte gebracht van de rol van de dode(n).
Tijd van actie: nacht

Apostaat:
De apostaat is de tegenhanger van de beschermengel en de ziener/dorpsgek. Hij kan een speler beschermen tegen gezien worden door de ziener/dorpsgek, of een slachtoffer van de weerwolven afschermen van de beschermengel. Echter kan hij zichzelf niet beschermen. De apostaat is dus wel op de hoogte van de weerwolven. Wanneer de apostaat een weerwolf beschermt, kan hij de komende nacht niet nogmaals een weerwolf beschermen. Wanneer hij een slachtoffer afschermt kan hij de komende nacht geen slachtoffer afschermen.
Wanneer de apostaat een speler afschermt die door de dorpsgek opgevraagd wordt, zal de dorpsgek maar 2 rollen zien in plaats van 3. Het is niet zo dat het hele visioen van de dorpsgek mislukt. De dorpsgek krijgt uiteraard niet te horen welke persoon afgeschermd was.
Tijd van actie: De nacht.

Welp:
De welp is een wolf in wording. bij aanvang van het spel is hij nog klein en weet niet wie de andere wolven zijn.
In de vijfde nacht zal de welp uitgroeien tot een volwassen wolf en krijgt hij toegang tot het weerwolvenboard.
Wanneer de weerwolven de welp aanduiden als slachtoffer in de vijfde nacht zal hij niet vermoord worden (in eerdere nachten wel).
Omdat de welp nog onvolgroeid is, kan hij niemand vermoorden tenzij deze persoon hem erg vertrouwt en/of de welp hem erg goed kent. Dit wil zeggen, als de welp de rol van een speler kent kan hij deze vermoorden. De welp kan dit tot driemaal toe doen en enkel in de eerste drie nachten. De welp kan ook slechtjes vermoorden (indien hij bvb gekoppeld is).
Dit geldt niet wanneer een rol algemeen bekend wordt doordat deze gebruikt is. (beul, priester, ketter, ooggetuige, mede-adellijken (zelf of via geliefde))
De welp kent de weerwolven niet voor de vijfde nacht.
Zolang de welp niet transformeert gaat hij niet dood door priesterwater.
Wanneer de welp iemand vermoordt moet hij de spelleider pm'en en de rol van dit personage doorgeven. Wanneer de rol fout is zal de moord mislukken (dit telt als 1 van de 3) en krijgt het slachtoffer te weten dat de welp hem probeerde te vermoorden (hij krijgt niet te horen wie de welp is).
Hij kan enkel in de eerste drie nachten een moord plegen.
Tijd van actie: nacht

Overige rollen

Grafdelver:
De grafdelver kan vanaf de eerste nacht in actie treden. Hij kan éénmalig een slachtoffer van de weerwolven in een lijk veranderen. Voor de andere spelers zal het lijken alsof er die nacht niet is gemoord.
De grafdelver zelf krijgt een omschrijving van het lijk.
Indien het lijk wint zal de grafdelver delen in de overwinning.
De grafdelver kan slechts één lijk maken, en pas vanaf de eerste nacht.
Tijd van actie: nacht

Lijk:
Het lijk is een personage dat is aangemaakt door de grafdelver nadat hij is vermoord door de weerwolven. Krachten die het lijk had voor zijn dood is hij kwijt.
Het lijk speelt helemaal alleen tegen de goede en de slechte spelers en kan dus alleen winnen als hij als enige overblijft. (tenzij hij gekoppeld is aan een geliefde.)
Het lijk is immuun aan de weerwolven en kan niet door hen vermoord worden, noch door hun hulpjes. Hij kan dus enkel sterven door de krachten van goede spelers of de lynch.
Zodra ofwel alle weerwolven dood zijn, of de grafdelver dood is kan het lijk beginnen met moorden. Het lijk zal dan elke nacht een slachtoffer aanduiden dat hij wil vermoorden. Indien de weerwolven nog leven zullen er 's nachts dus twee doden vallen.
Het lijk weet niet wie de grafdelver is.
Het lijk kan pas beginnen moorden wanneer alle weerwolven of de grafdelver dood is.
Als de grafdelver geconverteerd wordt is hij niet dood, het lijk kan dan pas moorden als alle wolfjes dood zijn.
Het lijk pleegt geen zelfmoord als zijn geliefde dood gaat. Als het lijk alsnog sterft pleegt de geliefde wel zelfmoord.
Tijd van actie: nacht

Medium:
Het medium is een paranormaal begaafde vrouw en is spiritueel verbonden met de doden. Ze kan namelijk als enige van de levende dorpsbewoners met de doden praten. Zij ziet het kerkhofgedeelte en kan daar met de doden overleggen. De doden krijgen te weten wie het medium is. Zij mogen echter nog steeds niet met overlevenden overleggen over het spel.

Wraakengel:
De wraakengel waakt over een zelfgekozen personage. Wanneer dit personage sterft zal hij wraak nemen. Dit zal publiekelijk vermeld worden wanneer het gebeurt.
De moordenaar van het personage zal deze wraak in twee fasen ondergaan.
Fase 1: De moordenaar verliest zijn kracht en stemrecht.
Fase 2: De derde nacht na het uitroepen van de wraak zal de moordenaar sterven.
Mocht de wraakengel sterven voor de moordenaar sterft zal deze laatste niet sterven en zijn stemrecht terugkrijgen.
Mocht de beschermeling van de wraakengel sterven door de wolven zal een willekeurige wolf vervloekt worden, mocht de beschermeling gelyncht worden zal een willekeurig persoon die op hem stemde vervloekt worden.
De wraakengel kan wanneer hij wil een personage opgeven dat hij beschermt, dit hoeft niet voor een bepaald tijdstip te gebeuren.

Cupido:
Deze speler kan 2 willekeurige spelers verliefd op elkaar laten worden en op die manier hun lot aan elkaar koppelen. Sterft de 1, dan sterft de ander ook automatisch. Deze rol kan 1-malig ingezet worden, hierna speelt Cupido mee als een gewone burger (hij wordt door de ziener wel als Cupido gezien).
Cupido kan zichzelf ook aan een ander koppelen.
Tijd van actie: eenmalig aan het begin van het spel

Burgemeester:
De burgemeester is de enige rol die vanaf het begin van het spel bekend is, daar hij door de andere spelers wordt gekozen op dag één. Wanneer er sprake is van gelijke stemmen, zal de stem van de burgemeester de doorslag geven. Als de burgemeester sterft – hetzij door een lynchpartij, hetzij door een moord – mag hij zelf een plaatsvervanger uitkiezen.
De burgemeester kan dus zowel goed als slecht zijn.
Tijd van actie: dag

Geliefden:
De geliefden zijn twee spelers (kunnen dus zowel burger als weerwolf zijn) die door Cupido aan elkaar zijn gekoppeld. Hun liefde overstijgt hun weerwolf- of burger-zijn. Sterft de één, dan sterft ook de ander.
De geliefden winnen wanneer zij aan het einde van het spel nog in leven zijn (bij een goed-slechtkoppel betekent dit dus; iedereen dood behalve zij. Bij een goed-goedkoppel betekent dit; alle weerwolven dood. Een slecht-slechtkoppel; alle burgers dood. De geliefden kunnen dus samen met de burgers of weerwolven mee winnen).



Laatst aangepast door Moustache op za 28 mei 2011, 14:11; in totaal 5 keer bewerkt

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

Geschiedenis grondig verpest.
Bij Mattio ging hij gelukkig wel heel erg goed.
Morgen wiskunde dus ik hou mijn hart vast.
3 down, 5 to go.

hmm, lijk lijkt mij wel wat.

https://weerwolfenco.actieforum.com

Kauna

Kauna
Junior spammer

@Tachondar: goed plan

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 2 van 13]

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, ... 11, 12, 13  Volgende

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum