Weerwolf&Co.
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Toegewijde weerwolvers van travian en omstreken


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Ronde 104 - De reis, maar waarheen?

+6
Djali
Doctor
Miejster
Hank1705
graafoto
Backslide
10 plaatsers

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 4 van 4]

graafoto

graafoto
Veelbelovend spammer

Good job Rolling Eyes
Laten we elkaar een beetje vermoorden dan winnen de wolfjes zeker Sad

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Theneka heeft niet eens gestemd? Had hij zichzelf verdedigd, gingen we misschien anders gestemd hebben :/
Zonde.

Debby

Debby
Senior spammer

Shit!

Backslide

Backslide
Junior spammer

Artishocking werd wakker van een druppel die recht in haar oog viel. Ze hoorde de regen zachtjes neerkomen op de bladeren in de jungle. Blijkbaar was het dak boven haar slaapplek niet helemaal waterdicht. Ze stapte uit bed om wat bladeren te verschuiven, terwijl ze hoorde dat het buiten harder begon te regenen.

Nadat ze de gaten zo goed mogelijk had weggewerkt, stapte ze weer in bed. Door haar hoofd spookten allemaal gedachten over wat er de afgelopen dagen was gebeurd. Hoeveel mensen ze al niet was kwijt geraakt. En ze wilde zo graag naar huis... Zo graag.... Met die gedachte viel ze weer als een blok in slaap.

Dit is het einde van de nacht.
Er vallen geen doden.
De dag duurt tot maandag 22:00

Debby

Debby
Senior spammer

Yes, weer een nacht overleefd.

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Goed zo ^^

graafoto

graafoto
Veelbelovend spammer

Wie is er allemaal nog over?

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Graaf, Arti, Debby en ik

Nu, ik ben eigenlijk nog steeds niet veel wijzer, behalve dat Debby de aanzet gaf om theneka eruit te stemmen, terwijl die dan toch een goedje bleek te zijn. Anders heb ik geen flauw idee.

graafoto

graafoto
Veelbelovend spammer

Intussen heeft er een engeltje in mijn oor gefluisterd dat Debby wel goed is...

En Arti ook...
Dus Tachondar
En hopelijk zitten we nu niet meer geliefden.

Debby

Debby
Senior spammer

Dan ga ik mee op Tachondar

artishocking

artishocking
Junior spammer

Ik stem ook op Tachondar.
Sorry Ronde 104 - De reis, maar waarheen? - Pagina 4 953470Ronde 104 - De reis, maar waarheen? - Pagina 4 953470

graafoto

graafoto
Veelbelovend spammer

And it's game over scratch

Backslide

Backslide
Junior spammer

Graafoto wordt zwetend wakker. Een hele nare droom houdt hem deze nacht wederom van zijn welverdiende slaap. Een seconde nadat hij wakker is weet hij het grootste gedeelte van zijn droom al niet meer. Alleen nog dat... dat geluid. Een laag, brommend geluid. Nu nog lijkt het alsof hij het kan horen.

Hij gaat rechtop zitten en neemt voorzichtig een slokje water uit een flesje naast hem. Toch zit hem iets dwars. Dat geluid. Die brom. Het lijkt wel of hij het nog kan horen. Hij staat voorzichtig op en loopt richting het strand, de plek waar het geluid vandaan komt. Het is een heldere nacht; volle maan en geen wolkje aan de lucht. Maar hij ziet meer licht dan verwacht. Hij knippert een paar keer met zijn ogen, knijpt ze dan goed bij elkaar en dan... Maar... Het is... Het is een boot! “HET IS EEN BOOT! HET IS EEN BOOT!” schreeuwt hij voluit. De anderen, die nog wel diep in slaap waren, komen naar het toe gestormd. “waiser?” – vroeg Tachondar, die meer op het geluid was afgekomen dan dat hij door had wat Graafoto zojuist had gezegd. “Een boot! Kijk! In de verte.” En inderdaad. Nu ook Tachondar wat wakkerder was geworden, zag hij in het verlengde van de vinger van Graafoto een paar felle lichten boven de zee.

“En nu?! Zijn we nu gered?” vroeg Debby opgewonden. “Geen idee, ik weet niet of ze ons kunnen zien.” “We moeten ons kampvuur groter maken. Dan móeten ze ons wel zien!”

Zo gezegd, zo gedaan. De vier zielen renden over het strand, opzoek naar alles dat los en vast zat om op het kampvuur te gooien. Aangezien ze het kampvuur nooit helemaal uit lieten gaan ’s nachts, was het redelijk makkelijk om deze weer goed branden te krijgen. Alles ging erop. Als het maar enigszins brandbaar was, was het goed genoeg. Dit was waarschijnlijk hun enige kans om gered te worden van dit afschuwelijke eiland.

“HIER! HIER ZIJN WE!” – Tachondar stond te springen en te schreeuwen aan de kant van het water. De boot was veel te ver weg om Tachondar van die afstand te zien, maar het maakte niet uit. Alles werd uit de kast getrokken om de aandacht te krijgen van hun redders in nood. Tachondar liet z’n armen zakken toen hij dacht dat het geen zin meer had. Maar juist op dat moment werd één van de lichten van de boot bijgedraaid in hun richting.

Zo snel als de vreugde bij Tachondar net weg was, was deze weer helemaal terug. Hij werd bijgevallen door de andere drie. En zo stond het viertal daar, op dat verlaten eiland, te dansen van vreugde. Ze waren allemaal gered. Of, allemaal. Niet allemaal. Ze waren een heel stel mensen verloren sinds hun aankomst op dit eiland.

Het duurde niet lang of ze zagen dat er een sloep vanaf de boot werd gestuurd in hun richting. Enkele minuten later kwam de sloep aan met twee mannen erin. “God allemachtig, wat zien jullie eruit!” Ze sprongen beiden uit de boot om te kijken of er direct hulp moest worden geboden aan de vier.
Aangezien de gestrande reizigers het goed maakten, konden ze meteen aan boord worden gebracht. “Geen andere overlevenden hier?” Werd nog gevraagd. Maar iedereen zweeg. Enkele stille minuten later kwamen ze aan bij de boot die ze in eerste instantie gespot hadden. Het viertal werd aan boord geholpen van het reddingsschip en ze werden allemaal onderzocht.

“Jullie zullen vast veel meegemaakt hebben.” Vertelde de man die hun onderzocht. “We gaan jullie op dit moment niet lastigvallen met allemaal vragen. Voor nu mogen jullie allemaal uitrusten in jullie eigen hut. Over een uur of drie zullen we weer aan vaste land komen.”

Ze werden voorgeleid door een dame die iedereen een eigen hut toewees. Graafoto viel daar, in zijn hut, uitgeput op bed. Teveel gedachten spookten door z’n hoofd. Wat als hij dat geluid vannacht niet had gehoord? Wat als hij niet wakker was geworden ’s nachts? Wat als...”

Een kwartier bleef hij op bed liggen, maar echt uitrusten kon hij niet. Hij liep naar de hut van Debby toe. Hij klopte op haar deur. “Debby....” Hij klopt nog een paar keer “Debby, iets zit me nog niet helemaal lekker. Mag ik binnen komen?” Hij kreeg geen gehoor en wilde omdraaien, toen hij in de kamer van Debby iets hoorde vallen. Hij stormde naar binnen en zag daar Tachondar bovenop Debby zitten, zijn handen vast geklemd om haar keel. De ogen van Debby waren weggedraaid en ze liep blauw aan. Graafoto wierp zich bovenop Tachondar, waardoor ze met z’n tweeën op de grond belanden. Debby proeste en hoeste toen ze eindelijk weer lucht kreeg. Ondertussen werd er naast haar flink gevochten. Graafoto sloeg Tachondar vol op zijn kaak, terwijl Tachondar op zijn beurt in de arm van Graafoto beet.

Tachondar rukte één van zijn armen los en greep het nachtlampje van het nachtkastje af en hield deze boven zijn hoofd. “Je gaat er nu echt aan!” riep hij nog, terwijl hij met z’n arm uithaalde om Graafoto hard te slaan met de lamp. Vlak voordat Graafoto geraakt werd, versteef Tachondar. Z’n ogen sprongen wijd open en hij hapte naar adem. Graafoto keek naar onder en zag een scherp voorwerp uit de voorkant van Tachondar’s buik steken. Tachondar keek Graafoto aan en viel toen voorover. Graafoto staarde in de ogen van Artishocking, die blijkbaar ook had gehoord dat in de kamer naast haar wat gaande was. “Dankj... Dankjewel” was het enige wat Graafoto uit kon brengen.


Het lichaam van Tachondar werd naar het dek getild. Debby keek om zich heen of er niemand was die hen kon zien. Het was veilig. Niemand te zien. Tachondar werd op de reling van het schip gezet en met een voorzichtige duw werd zijn lichaam in zee geworpen.

“Zo. Nu is het pas ècht klaar.” zei Graafoto rustig.

Dit is het einde van de dag en het spel.
Tachondar sterft. Zijn rol was Schaapswolf.
De burgers winnen!

Backslide

Backslide
Junior spammer

Even een paar woorden vooraf:
Ik ben nog niet zo heel vaak spelleider geweest. Dat, samen met feit dat weerwolven sowieso al een hele tijd geleden is, maakte dat ik enigszins moeite had de rollen goed te balanceren. Achteraf gezien had ik de burgers iets minder sterk kunnen maken of de slechtjes iets sterker. Maar ten alle tijden (zelfs nog in de laatste nacht!) hadden de wolven een zeer goede kans van slagen.

Rolverdeling:
Goed

Doctor – Valse Engel/Valse Leugenwolf
Miejster – Gokker
Graafoto – Ziener
Debby – Slotenmaker
Artishocking – Secretaris
Hank – Groenteboer
Theneka – Heks

Slecht
Tachondar – Schaapswolf
Djali – Leugenwolf

Spelverloop:

Nacht 0:

- Doctor geeft aan over Djali te willen waken. Dit blijft zijn keuze de rest van het spel
- Miejster zet zijn 2000 WD lekker op de bank. Niemand gaat toch dood. 20% rente!
- Debby sluit Hank, de groenteboer, op.
- Hank besluit dat hij in de oneven nachten giftig wil zijn.
- Graafoto vergeet een visioen door te geven!

Dag 1:
Het lijkt een gelijke stemming te worden. Achter de schermen geeft Djali echter aan dat ze haar stem wil veranderen naar Hank. Deze lijkt er dan ook uit te vliegen (het verhaaltje over het noodlottige afloop van Hank was al getypt!). Maar het loopt anders. Artishocking stemt 1 minuut voor tijd op Djali. Hierdoor komt Djali zelf óók op twee stemmen te staan. Een gelijke stemming dus!

Nacht 1:
- De wolven besluiten voor Theneka, de heks, te gaan. Theneka gebruikt hierbij zijn drankje om zelf in leven te blijven.
- Miejster zet 400 WD in op Djali, de rest zet hij op de bank. Doordat er geen doden vallen deze nacht krijgt hij ook de 400 WD terug.
- Graafoto ziet dat Djali een leugenwolf is! Hij heeft alleen nog geen personen om dit mee te delen.
- Debby sluit Djali op. Maar visioenen gaan wel door.

Dag 2:
Graafoto neemt een gewaagde gok. Hij vraagt of Hank en Artishocking toegevoegd kunnen worden aan het burgerblok. Dit zijn inderdaad twee goede rollen, al weet Graafoto dat niet. Hij zet in het burgerblok dat Djali een leugenwolf is. Hank stemt daarom mee op Djali. Artishocking leest echter het bericht niet, en stemt op Doctor. Djali verandert achter de schermen haar stem naar Theneka. Hiermee is de stand in stemmen wederom 2-2!

Nacht 2:
- De wolven besluiten Hank, de groenteboer, op te eten. Helaas heeft Hank verkeerd gegeokt en is hij enkel in oneven nachten giftig.
- Theneka heeft besloten zijn doods-drankje te gebruiken op Djali. Hiermee sterft ook zij in deze nacht.
- Graafoto ziet dat Miejster de gokker is.
- Miejster koopt bescherming voor 1000 WD en zet de rest op de bank.
- Doctor, de valse engel, aast nog steeds op de rol van Djali. Aangezien Djali deze nacht sterft neemt hij haar rol over; vanaf nu is Doctor een valse leugenwolf. Een goede burger, met de krachten van een leugenwolf.

Dag 3:
Lang kan Doctor niet genieten van zijn nieuwe krachten. Hij krijgt drie stemmen en wordt daarmee gelyncht. Zonde voor de burgers. Aangezien Doctor op dit moment zeer sterk was met zijn nieuwe krachten!

Nacht 3:
- Graafoto vertrouwt Artishocking toch niet helemaal en besluit haar rol op te vragen terwijl ze al in het burgerblok zit. Graafoto ziet Artishocking als secretaris.
- Debby sluit Graafoto op. Wederom gebeurt hier niks omdat visioenen gewoon doorgaan.
- Tachondar besluit om Miejster op te eten.

Dag 4:
Theneka wordt weggestemd. Op dit moment heeft hij beide drankjes al gebruikt.

Nacht 4:
Een cruciale nacht! Graafoto heeft vooralsnog iedereen die hij gezien heeft meteen toegevoegd aan het burgerblok. Op dit moment is het burgerblok enkel Graafoto en Artishocking. Debby en Tachondar kunnen allebei nog een wolf zijn. Hij vraagt de rol op van Debby. Als Graafoto hier voor Tachondar had gekozen, dan had hij Tachondar gezien als huidenwisselaar. Zou Tachondar dan worden toegevoegd aan het burgerblok? Zou Debby er dan misschien worden uitgestemd?
- Graafoto ziet Debby als Slotenmaker
- Debby sluit Artishocking op
- Tachondar wil Artishocking eten, maar dit is helaas niet mogelijk omdat ze is opgesloten!

Dag 5:
Tachondar, de laatste wolf, wordt gelyncht. Hiermee is het spel ten einde!

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Jammer

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Heyy, well played Smile
Dank voor het leiden Backslide, en dank voor het spel iedereen!

artishocking

artishocking
Junior spammer

Nog een keer?😁😁

Backslide

Backslide
Junior spammer

Ik moet zeggen dat ik zeker zin heb gekregen om mee te doen als speler Smile Dus nog een ronde is zeker een optie wat mij betreft! Maar het moet geen 'moetje' worden voor sommige mensen.

EDIT: Dat gezegd hebbende; misschien is het een idee om het format wat om te gooien? Ik kan best begrijpen dat niet iedereen elke avond kan reageren op een forum. Misschien een ronde gewoon in één avond uitspelen?

artishocking

artishocking
Junior spammer

Dat vindt ik ook erg interessant 😁

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 4 van 4]

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum