Weerwolf&Co.
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Toegewijde weerwolvers van travian en omstreken


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Ronde 60: Luna's Dagboek

+9
Moustache
Backslide
Mattio
morkreb
Kauna
Hank1705
Miejster
Natjuh89
Tachondar
13 plaatsers

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 8 van 9]

176Ronde 60: Luna's Dagboek - Pagina 8 Empty Re: Ronde 60: Luna's Dagboek ma 30 apr 2012, 08:35

Kauna

Kauna
Junior spammer

Consequent hierin zijn lijkt me wel handig anders zou iemand zijn tactiek hierdoor wel om zeep geholpen kunnen worden. En ook ik voeg me naar de spelleider maar dat wil niet zeggen dat ik het altijd met de regels eens ben.
En jawel weer een slechte eruit.

177Ronde 60: Luna's Dagboek - Pagina 8 Empty Re: Ronde 60: Luna's Dagboek ma 30 apr 2012, 11:56

Natjuh89

Natjuh89
Professioneel spammer

De regels waren toch veranderd dat het zo snel mogelijk duidelijk werd gemaakt of het drankje een wolf had gedood ja of de nee... Maar een rol duidelijk maken is al helemaal niet de bedoeling geweest.. Dan heeft het ja ook geen zin om met een drankje te gooien als direct je rol word bekend gemaakt.. Nu was het nog gissen naar priester of ketter Razz En het zal helemaal leuk geweest zijn als de priester er ook in zat

178Ronde 60: Luna's Dagboek - Pagina 8 Empty Re: Ronde 60: Luna's Dagboek ma 30 apr 2012, 12:13

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

wie zegt dat die er niet in zit?

179Ronde 60: Luna's Dagboek - Pagina 8 Empty Re: Ronde 60: Luna's Dagboek ma 30 apr 2012, 15:02

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

Tachondar schreef:wie zegt dat die er niet in zit?
niemand, natjuh bedoelt te zeggen dat als je ketter bent en je rol wordt niet bekend gemaakt, dat al helemaal leuk is als er ook nog een priester in blijkt te zitten.
En klopt Natjuh, maar ik bedoelde ook niet de rol van de priester/ketter Wink bedoelde de rol van degene die sterft door het priesterwater.

https://weerwolfenco.actieforum.com

180Ronde 60: Luna's Dagboek - Pagina 8 Empty Re: Ronde 60: Luna's Dagboek ma 30 apr 2012, 16:30

Natjuh89

Natjuh89
Professioneel spammer

Oooo hahahah ok sorry verkeerd gelezen Razz
En ik bedoelde wat dorien zei Smile

181Ronde 60: Luna's Dagboek - Pagina 8 Empty Re: Ronde 60: Luna's Dagboek ma 30 apr 2012, 16:39

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

aha oké ^^

182Ronde 60: Luna's Dagboek - Pagina 8 Empty Re: Ronde 60: Luna's Dagboek ma 30 apr 2012, 21:16

Moustache

Moustache
Junior spammer

morkreb schreef:Iedere spelleider doet het anders. Mijn mening is dat het bij het eindverhaaltje van de dag hoort want anders mag de mogelijke wolf soms niet eens meer mee stemmen. Dat vind ik dan weer een vreemde gang van zaken als dat gebeurd. De rol van ketter/priester wordt natuurlijk niet bekend gemaakt. Maar goed, das mijn mening, ik respecteer de beslissingen van de spelleider (wie dat dan ook is op dat moment)
Nee, dit is een actie die direct in het spel ingrijpt, en eigenlijk moet alles stilgelegd worden tot de spelleider uitspraak over de actie heeft gedaan. Dat is het meest logische. Aan het einde van de dag doen maakt het spel stuk. Of iemand ketter/priester is, moet niet vermeld worden bij de actie.

183Ronde 60: Luna's Dagboek - Pagina 8 Empty Re: Ronde 60: Luna's Dagboek ma 30 apr 2012, 21:49

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

'Sinds de havens in China zijn opengesteld, ben ik naar Japan gegaan. Niet enkel de Russen zijn geïnteresseerd in dit land en hebben meteen hun tsaar op bezoek gestuurd, maar ook ik ben benieuwd om het land van rijzende zon te bezichtigen. Het land Japan was tweehonderd jaar gesloten, maar nu het zich weer open stelt is dit een gouden kans. Zover heb ik gezien dat dit land vooral veel wijsheden, een eigen mythologie en een zeer lange geschiedenis telt. De bouwwerken zijn zeer speciaal. Er is oog voor detail gemaakt. Elke centimeter aan hun paleizen kent een ornament. Vooral de draak staat centraal. Toch is ook de industrialisatie hier zichtbaar en het volk lijkt gekweld door de vele oorlogen. De kloof tussen arm en rijk is zeer zichtbaar.
In Europa daarentegen is Napoleon Bonaparte verslagen en is er een nieuw land gecreëerd. België noemen ze het. Zelf stelt het land als bufferstaat enkel een strategisch nut voor, maar de koning Leopold 1 is een goede keus. Hij is een man die geeft om zijn volk.
Om nog aan te sluiten op Japan. Ik zag laatst een Japanse vrouw die zelfmoord pleegde. Seppuku heet het, ook wel harakiri genoemd. Deze vrouw had ik eerder nog gul betaald voor wat vis, maar blijkbaar gaat het haar niet goed af. Ze pleegde de zelfmoord van de moedige samoerai door haar buik open te snijden en stierf. Volgens mij heette ze V8power. Ja, ik ben het wel zeker dat ze zo heette.
Morgen probeer ik Osaka binnen te komen, Dagboek, en dan zien we wel verder.'


V8power was een burger, voorheen groenteboer, maar omdat we al 3 nachten zijn gepasseerd is haar kracht al verdwenen.
Dag 6 (dit duurt langer dan verwacht zeg... xD) duurt tot morgenavond 22.00 uur

184Ronde 60: Luna's Dagboek - Pagina 8 Empty Re: Ronde 60: Luna's Dagboek di 01 mei 2012, 06:40

Kauna

Kauna
Junior spammer

Dat was wel uit haar aanwijzing te halen, zelfs voor mij. Het groepje is wel heel klein en ik snap er maar weinig van. Ik stem op Mattio. Ik ben alweer de hele dag weg dus als er briljante theorieën zijn dan zie ik die pas vanavond tenzij ergens onderweg de wifi het doet Very Happy

185Ronde 60: Luna's Dagboek - Pagina 8 Empty Re: Ronde 60: Luna's Dagboek di 01 mei 2012, 11:07

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

Jammer, jouw stem gaat recht het burgerblok in. Kauna, da's nie lief hè? Smile

186Ronde 60: Luna's Dagboek - Pagina 8 Empty Re: Ronde 60: Luna's Dagboek di 01 mei 2012, 11:58

morkreb

morkreb
Junior spammer

Ik heb mijn twijfels over dat burgerblok van jouw mattio.
Volgens de statistieken moet er nog een stel geliefden in het spel zijn which makes no sence Rolling Eyes
Nog opvallender is hoe henk/drwho zo ontzettend makkelijk buiten de aandacht blijft al die stemmingen.
Ik ga mee met kauna op mattio

187Ronde 60: Luna's Dagboek - Pagina 8 Empty Re: Ronde 60: Luna's Dagboek di 01 mei 2012, 13:35

Doctor

Doctor
Professioneel spammer

ik weet het niet morkreb, ik betwijfel dat mattio tegen ons werkt.Kauna zit volgens mij niet in onze team en is wrs 1 van de geliefden. wat betreft het feit dat niemand op mij en henk stemt, iedereen vertrouwt ons

188Ronde 60: Luna's Dagboek - Pagina 8 Empty Re: Ronde 60: Luna's Dagboek di 01 mei 2012, 13:59

morkreb

morkreb
Junior spammer

Whaha is goed, dan zijn we daar ook weer uit Wink
Iedereen weet ondertussen wel wie welke rol heeft, op mattio's rol na dan.
Als mattio nog een dodelijke rol heeft, wat me overigens niets zou verbazen, had die echt al vele malen eerder ingezet moeten worden. En zo niet, dan is het uitstel van executie en mag Tach ons een eindverhaaltje serveren denk ik Ronde 60: Luna's Dagboek - Pagina 8 86336

189Ronde 60: Luna's Dagboek - Pagina 8 Empty Re: Ronde 60: Luna's Dagboek di 01 mei 2012, 16:33

Kauna

Kauna
Junior spammer

@Mattio: Jij bent kennelijk wel lief!!
@drWho: lees even alles na dan weet je mijn rol wel, Hank wist hem nl al. Er is maar één reden te verzinnen waarom jij niet op Mattio wilt stemmen en dat is dezelfde lieve reden als die van Mattio.

190Ronde 60: Luna's Dagboek - Pagina 8 Empty Re: Ronde 60: Luna's Dagboek di 01 mei 2012, 22:07

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

gelijke stand vandaag
geen verhaaltje nu, sorry ^^
Nacht 6 duurt tot morgenavond 22.00 uur

191Ronde 60: Luna's Dagboek - Pagina 8 Empty Re: Ronde 60: Luna's Dagboek di 01 mei 2012, 22:13

morkreb

morkreb
Junior spammer

wtf, hoe kan er nou nu nog doorgespeeld worden? Is mattio de heks met nog 2 drankjes ofzo? Ronde 60: Luna's Dagboek - Pagina 8 17387

192Ronde 60: Luna's Dagboek - Pagina 8 Empty Re: Ronde 60: Luna's Dagboek di 01 mei 2012, 22:32

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

ik wacht het nog even af

193Ronde 60: Luna's Dagboek - Pagina 8 Empty Re: Ronde 60: Luna's Dagboek di 01 mei 2012, 23:55

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

morkreb schreef:wtf, hoe kan er nou nu nog doorgespeeld worden? Is mattio de heks met nog 2 drankjes ofzo? Ronde 60: Luna's Dagboek - Pagina 8 17387

Dit maakt jou wel erg verdacht, Morkreb... Wink

194Ronde 60: Luna's Dagboek - Pagina 8 Empty Re: Ronde 60: Luna's Dagboek wo 02 mei 2012, 15:36

morkreb

morkreb
Junior spammer

ja hallo, alsof jij niet weet wat mijn rol is!!!

195Ronde 60: Luna's Dagboek - Pagina 8 Empty Re: Ronde 60: Luna's Dagboek wo 02 mei 2012, 21:33

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

'Volgens mij kun je onderhand een nieuwe kaft gebruiken, Dagboek, want je begint al heel los te hangen.
Ik ben eindelijk klaar met mijn reizen door Afrika, Azië en Oceanië. Het was nogal een hectische periode in de laatste honderd jaar, maar ik heb toch genoten van deze delen in de wereld. Al zijn Australië en de Aziatische kusten ook zeer gemoderniseerd in de laatste eeuw. Het Ottomaanse Rijk bestaat niet eens meer en de landen hebben een vaste vorm aangenomen. De meeste landen...
In Afrika aan de Zuidkaap heb ik van Engelsen een slim meisje gered. Bijna mocht ze enkel kolen scheppen, maar ik heb haar gelukkig opgemerkt. Helaas heeft ook de kruidenvrouw uit haar stam haar een nogal bloeddorstig karaktereigenschap meegegeven. Af en toe gaat ze erop uit 's nachts om haar 'zaakje' te regelen. Ondertussen reist ze al bijna dertig jaar met me mee, is ze onderwezen en mijne beste vriendin geworden. Ze heet Kauna.
Mijn andere kompaan, iemand waar Kauna graag mee praat maar toch wantrouwt, heet Morkreb. Hij zat ooit in de politiek in Taiwan, maar werd door China beschuldigd van fraude. Het is mede door hem dat het volk op Taiwan zich nu als een eigen nationaliteit voelt, ook al hoort het technisch gezien bij China. Sindsdien is hij voortvluchtig en verbannen uit China. Ook al gelooft een grote groep niet-Chinezen dat Morkreb onschuldig is, want China maakt wel meer van deze overhaaste handelingen, toch spreekt hij er niet over en zie ik hem na twintig jaar meereizen toch voor het verhullen van stemmen tijdens een verkiezing en andere aan.
Onze reis voert terug naar de plaats waar alles begon. Ik heb gehoord dat er enkele reservaten voor indianen bestaan en zelfs nog onbekende delen in de tropische wouden rond het oude fort zijn. Wie weet hoelang ik nog te leven heb, maar ondertussen zie ik er al als een vrouw in de eind zeventig uit en alle nadelen van ouderdom (reuma, vergeetachtigheid, pijn aan elk botje bij weersverwachting,...) komen hartgrondig mijn keel uit. Ik heb een lang leven gehad en mag niet klagen, maar om nu nog vijftig jaar of langer deze kwalen te doorstaan vergt toch teveel van me. Daarom ga ik op zoek naar bloedverwanten uit de stam van Kolokochin om een kruidenvrouw te vinden. Hopelijk weet die me van deze vloek af te helpen.'


De bijlman schoof nog enkele goudstukken in een grote zak en hief deze over zijn schouder. Glimlachend zei hij: 'Zo, Mattio, dit kan alvast tellen.'
'Volgens mij is het maar goed dat we kunnen vertrekken. Blijkbaar is die Luna van dit dagboek teruggekeerd naar dit fort. Aangezien het hier ligt en volgens het optellen van haar levensduur zou ze hier best wel eens kunnen zijn. Misschien was ze met haar twee reisgezellen op zoek naar indianen terwijl wij hier zomaar dit fort leegplunderen,' zei hij.
'Ach geleerd, wat klets je weer. Ik, Hank, zeg dat dat onmogelijk is. Het is gewoon door grappenmakers steeds aangelengd en die tijden zijn gewoon fout.'
'Denk je?' klonk er een oude schraperige stem achter hen. Ze keken fronsend om en zagen een oud vrouwtje gebogen leunend op haar wandelstok hen aanstaren. Dit moest Luna zijn, bedacht Mattio. Haar twee reisgezellen stonden aan haar zijden opgesteld, klaar om zo nodig toe te slaan, mocht Luna dat wensen.
'Je hebt iets dat van mij is,' zei Luna sissend.
Hank nam de fakkel en hield het dreigend onder het boek. 'Ik zie iemands ware aard en weet dat je ons nooit levend zou laten gaan. En dit lijkt je zeer dierbaar, niet?'
'Volgens mij kon dit nog lang duren, want het lijkt er niet op dat we deze situatie in ons of hun voordeel kunnen werken,' stelde Morkreb vast.

EINDE
er is niet echt een winnaar, maar het spel is tot een 'DRAW' uitgelopen. Morkreb en Kauna (verhullende wolf en orc 1) vs Hank en Mattio de geliefden (sjamaan en beschermengel). Dit spel zou zo oneindig kunnen verder gaan...

Interessante punten:

* er heeft nooit een echt burgerblok bestaan, enkel in het begin toen Djali en DrWho samen waren, was dit op zijn sterkste punt.
* De ziener had blijkbaar een 'vloek' over zich. Elke persoon die hij zag en daarna toevoegde werd gedood. Behalve toen hij Mattio toevoegde van het goed-slecht koppel. De nacht daarop stierf hij zelf.
* Maar liefst 3 personen waren afwezig gedurende het spel. Killerboth vertrok op reis (waarheen weet ik niet meer), Hank naar Zweden (wat resulteerde in de overname van DrWho in deze rol) en Mattio die een driedaags weekend weg was. Gelukkig creëerde dit niet zoveel oponthoud.
* Er kwamen veel ongebruikte rollen aan bod deze ronde. Waaronder de orc, weerwolf met orccontrole en alchemist de voornaamste.
* Morkreb in het wolvenboard giste steeds maar achter de geliefden, alhoewel hij steeds de verkeerde personen ervan verdacht, wat leidde tot een grappige frustratie.
* De medium was meteen de eerste om als dode in het dodenblok te zijn.

Rollen:
Backslide - weerwolf met orccontrole
Morkreb - verhullende wolf
Moustache - Medium
Mattio - beschermengel
Hank - sjamaan
Kauna - Orc 1
DrWho - ziener
Killerboth - Cupido
Miejster - Alchemist
V8 - groentenboer
Natjuh - ketter
Djali - wijze burger

196Ronde 60: Luna's Dagboek - Pagina 8 Empty Re: Ronde 60: Luna's Dagboek wo 02 mei 2012, 21:33

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

ben weer lekker vroeg ermee ^^

197Ronde 60: Luna's Dagboek - Pagina 8 Empty Re: Ronde 60: Luna's Dagboek wo 02 mei 2012, 21:44

Kauna

Kauna
Junior spammer

Ik ben het niet eens met de draw want als de beschermengel vannacht zichzelf beschermd heeft mag dat de volgende nacht niet en had Morkreb hem dus kunnen pakken en hadden de slechten gewonnen! Het duurde dan natuurlijk nog wel eens een dag en een nacht extra die nergens meer over gingen.
Verder vond ik de verhalen erg geslaagd. En duurde de ronde wel lang gezien het aantal spelers.

198Ronde 60: Luna's Dagboek - Pagina 8 Empty Re: Ronde 60: Luna's Dagboek wo 02 mei 2012, 22:16

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

Gefeliciteerd slechten, en gefeliciteerd geliefden voor het zolang in leven blijven met z'n tweetjes! Ronde 60: Luna's Dagboek - Pagina 8 829688

https://weerwolfenco.actieforum.com

199Ronde 60: Luna's Dagboek - Pagina 8 Empty Re: Ronde 60: Luna's Dagboek wo 02 mei 2012, 22:17

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

ach, dat duurde te lang, ik wilde een einde xD

200Ronde 60: Luna's Dagboek - Pagina 8 Empty Re: Ronde 60: Luna's Dagboek wo 02 mei 2012, 22:19

morkreb

morkreb
Junior spammer

Dus toch beschermengel. Ergens had ik nog een kleine gedachte dat je jager moest zijn mattio.
Ik denk dat de wolven wel onwijs geluk hebben gehad. Hoe kan anders ooit een enkele wolf zo lang overleven. Ronde 60: Luna's Dagboek - Pagina 8 86336

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 8 van 9]

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum