Weerwolf&Co.
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Toegewijde weerwolvers van travian en omstreken


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Ronde #16: Charlie and the Chocolate Factory

+10
Sedative Svardskampe
morkreb
howlin graveyard
graafoto
Natjuh89
Miejster
roger_ke
v8power
Hank1705
Mattio
14 plaatsers

Ga naar pagina : 1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Volgende

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 13]

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

Hoofdstuk 1: De gouden twaalf

Waar hoge fabriekstorens boven kleine huisjes uitrijzen, waar de zoete geur van warme chocola zich permanent in het pleisterwerk gevestigd heeft en de wind een zangerig melodietje uit de hoge ronde ramen van een fabriek draagt.

Oompa, Loompa, doom-pa-dee-do,
I have a perfect puzzle for you.
Oompa, Loompa, doom-pa-dee-dee,
If you are wise, you'll listen to me.


Als het zoete kinderleven een hogere bestemming heeft, dan bevindt het eindstation zich daar: voor de hoge poorten van de Wonka Chocoladefabriek. Niet dat ooit een zindelijke ziel een blik heeft geworpen in de fabriek. Het enige wat daaruit kwam was chocola, vervoerd in koddige, oranje vrachtwagentjes die bestuurd werden door vreemde schepsels waarvan amper de ingevette kruin zichtbaar was boven het portier. Dagelijks vertrokken deze vrachtwagens naar de grootste en kleinste luchthavens, waarvandaan de inhoud over de hele wereld verspreid werd.
Dagelijks? Nee, niet vandaag. Vandaag bleven de wagentjes achter de schuifdeuren van de fabriek. Zelfs als één van de kleine chauffeurs plannen had uit te rijden, was het hem niet gelukt, want de poorten van de fabriek waren sinds de dag ervoor volledig geblokkeerd door een menigte die het kleine dorpje waarin de fabriek stond sinds het WK van 2010 niet had gezien, toen het overstelpt was door teleurgestelde voetbalfans die een kaartje naar Johannesberg hadden gekocht, in plaats van naar… Ach laat ook maar…
In de grote mensenmassa bevonden zich opvallend veel ouders en opa’s en oma’s, die zich met hun kinderen op hun schouders een weg naar de poorten probeerden te banen. Een maand geleden was er bericht uitgegaan dat de legendarische, enigszins seniele Willie Wonka, de eigenaar van de Wonka Chocoladefabriek, vijf kinderen toe zou staan zijn fabriek te betreden in een rondleiding die ze daarna alleen nog maar zouden kunnen vergeten als ze drie keer zo dement zouden worden als de oude Wonka zelf. De bedoeling was dat vijf gouden wikkels over de wereld verspreid zouden worden, maar door een drukfout waren dat er twaalf geworden. Het hinderde niet, hoe meer zielen de fabriek betraden, des te groter immers de kans dat ze het zouden overleven. De oude Wonka zag overal het positieve in.
En vandaag was die dag aangebroken. Om precies te zijn: ook het uur. Om stipt kwart over zes (Wonka was er erg stipt in om exact zes uur te dineren) ging onderin de reusachtige deur van de fabriek een soort manshoog kattenluikje open, waardoor een fleurig uitgedoste figuur gestrompeld kwam. Onder daverend applaus en gejoel liep hij tot halverwege de tuin van de fabriek en bleef op zorgvuldige afstand van de hekken, waar sommige ouders nu hun kroost tussen de spijlen probeerden te drukken. Hij bleef staan en keek naar de hoge poorten. Uit zijn ogen sprak verwachting en niet veel later werd die verwachting beantwoord.
Luid toeterend kwam een klein oranje busje door de menigte gewaad. Het leek erop dat een van de chauffeurtjes te laat op weg gegaan was om deze menigte te vermijden, maar dat bleek niet het geval. Door de kleine raampjes van het voertuigje zag men duidelijk twaalf hopeloos ongelukkige kindertjes op elkaar gedrukt zitten. Sommigen van hen zagen al blauw van het zuurstoftekort en allemaal keken ze hoopvol naar buiten. Op dat moment wilden ze niets liever dan dat iemand een raam in zou slaan. Op de zijkant van het oranje gevalletje stond geschreven: Let niet op de grote 5, maar pas op voor de gouden 12.
De poorten zwierden open (hierbij kwamen vier mensen om het leven en verwondden twaalf mensen zich), de menigte perste zich massaal naar voren om naar binnen te dringen (negen doden, achttien gewonden) en de bus trok een sprint en boorde zich door de menigte heen naar binnen (vier doden, zeven gewonden). De poorten sloten zich weer (één dode, zes gewonden) en de menigte keek beduusd door het traliewerk naar binnen. Daar kwamen ze naar buiten gestapt, één voor één en door Willie Wonka begroet met een flauw handje:

Djali
Morkreb (“Moorkop? Da’s een grappige naam!” riep Wonka.)
Debby
Xavyre
v8power
Natjuh89
graafoto
artishocking
Sedative Svardskampe
Miejster (“Je hoeft tegen mij geen mister te zeggen, Willie is goed.”)
roger_ke
howlin graveyard


EDIT: De volgende rollen kunnen in deze rondleiding aan bod komen:

beschermengel
beul
burger
conversiewolf
cupido
dorpsgek
gewone wolf
heks
jager
leugenwolf
priester
sjamaan
verhullende wolf
weerhamster
wijze burger
ziener



Laatst aangepast door Mattio op di 12 okt 2010, 23:30; in totaal 2 keer bewerkt

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Een goed begin waarde Willie Smile
Ik heb tooorenhoge verwachtingen van je verhalen deze ronde, die moet je wel waar gaan maken Cool .

v8power

v8power
Spammer i.o.

leuk verhaal maar ik ben wel blij uit dat kleine busje te zijn
pfffff wat een klein busje
op na de chocolade dan maar

roger_ke

roger_ke
Aankomend spammer

Ik mag dan al 2x zo dement zijn als Wonka, maar ik voel me net een kind hier Laughing

Miejster

Miejster
Senior spammer

Yoehoe, we zijn binnen! De gouden wikkel was mijn droom en ik had er eentje. Dank je Mister Willie!

Natjuh89

Natjuh89
Professioneel spammer

JOEHOE!!! Eindelijk uit die vervelende rotbusje!!!!!.. Nou maar snel de chocoladefabriek in.. want krijg wel honger hoor van al die chocolade:P!!!

graafoto

graafoto
Veelbelovend spammer

Ik lust geen chocolade, ik wil kauwgom.

Natjuh89

Natjuh89
Professioneel spammer

Moest jij dan niet naar de kauwgumfabriek???????

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

graafoto schreef:Ik lust geen chocolade, ik wil kauwgom.

Chewing gum is really grose, chewing gum I hate the most! Razz

howlin graveyard

howlin graveyard
Aanstormend spammer

waar is mijn opa?
Die kwam met een busje eerder, maar ik zie hem niet meer

Natjuh89

Natjuh89
Professioneel spammer

howlin graveyard schreef:waar is mijn opa?
Die kwam met een busje eerder, maar ik zie hem niet meer

Heeft vast een eerdere rondleiding gehad;)

morkreb

morkreb
Junior spammer

jahoor, doe mij alvast maar zo'n moorkop Razz

graafoto

graafoto
Veelbelovend spammer

Voor wie het nog niet weet, ik heb echt in een chocoladefabriek gewerkt.
Daarna lust je geen chocolade meer Mad

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

Ergens... kan ik me dat best voorstellen... Neutral

Gast


Gast

*oef!*
Nou, dat hebben we ook weer overleefd.

Zul je net zien dat ik díe winkel vind hè. Alleen maar omdat ik de reep van m'n broer openmaakte... ik ben allergisch voor chocola! Zouden ze hier ook iets anders hebben?

Sedative Svardskampe

Sedative Svardskampe
Aankomend spammer

Euhm, is er gezegd tot wanneer het dag en wanneer het nacht is? Of heb ik er gewoon compleet overheen gelezen?

Gast


Gast

niet gezegd Razz
Mattio moet nog eventjes inkomen. Maar z'n verhaal was geniaal!!! cheers

artishocking

artishocking
Junior spammer

Het is nu denk ik, de 1e moordloze nacht...die nacht duurt tot woensdagavond...de tijd weet ik niet. Very Happy

correct me if I'm wrong Mattio... Wink

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

Je hebt gelijk artishocking. Het is nacht en dat duurt tot woensdag 23:00. Guttegut, net begonnen en ik weet al niet meer of de zon schijnt... Razz

't Zijn de zenuwen hè... Laughing

morkreb

morkreb
Junior spammer

ik zou gewoon de chocola de schuld geven Embarassed

artishocking

artishocking
Junior spammer

Ja meer mensen worden een beetje druk van chocola Laughing

Debby

Debby
Senior spammer

Of misselijk.
Volgens mij heeft ie al enorm veel op. Razz

Natjuh89

Natjuh89
Professioneel spammer

Eigenlijks heb ik het niet zo op met chocola....Razz Dus maar ff rondkijken of er ook wat lekkers is...Razz

roger_ke

roger_ke
Aankomend spammer

Wat een verwende nesten allemaal. Als je net zo oud en arm bent als mij en het enige inkomen in huis is van je zoon, terwijl je met 4 oudjes de hele dag wat in bed ligt. Dan ben je blij met ieder lichtpuntje van de dag, waarvan de zeldzame keren dat we chocola hadden, er wel ver bovenuit sprong.

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

Ja jongens en meisjes! In mijn tijd blablabla...

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 13]

Ga naar pagina : 1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Volgende

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum