Weerwolf&Co.
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Toegewijde weerwolvers van travian en omstreken


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Ronde 100 - Het Gesticht- Terug naar het Begin

+7
akaLucas
Tachondar
Snuffles
Natjuh89
Miejster
Backslide
Hank1705
11 plaatsers

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 5 van 6]

akaLucas

akaLucas
Poging tot spammer

Buig voor mij, mijn medestadsgenoten die zeker evenwaardig zijn en niet moeten onderdoen op enig vlak?

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Ronde 100 - Het Gesticht- Terug naar het Begin - Pagina 5 829688

Doctor

Doctor
Professioneel spammer

Ik moet zeggen dat ik geschokt ben.

Ik weet niet of ik vandaag nog online kan komen, dus ik stem willekeurig op Mattio

Backslide

Backslide
Junior spammer

Ik had eigenlijk gehoopt dat iemand met wat informatie zou komen, aangezien Miejster met zeker één iemand anders contact moet hebben gehad (hij wist zeker dat Tachondar conversiewolf was en was zelf de beul). Ik ga er dus vanuit dat Miejster zeker wist dat Doctor een slechtje was

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

Hemeltjelief, er is een hoop gebeurd... Maar laten we niet wanhopen, er is altijd hoop. Even alles op een rijtje zetten en dan ook van mij een stem!

akaLucas

akaLucas
Poging tot spammer

Ik ga backslide volgen en stem dus op doctor

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

Het lijkt me heel aannemelijk dat Doctor een slechtje is. Mijn stem op hem baseer ik enerzijds op het feit Miejster hem probeerde te beulen, anderzijds omdat het feit dat hij IJzeren Hein is mij persoonlijk een vermoeden geeft van hoe onze benevolente spelleider de rollen heeft verdeeld.

graafoto

graafoto
Veelbelovend spammer

Miejster had ervoor ook altijd gelijk dus Dokter wat is je rol?

Doctor

Doctor
Professioneel spammer

Ik ben ijzeren hein en gewoon burger. Dat gaat duidelijk worden bij mijn dood. Succes burgers

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Ik ben later dan gepland terug, verhaaltje zal wachten tot een geschikter tijdstip. Morgenmiddag loop ik wings4life en krijg ik daarna visite van familie, dus ik heb geen idee hoelaat dat zou kunnen zijn.

De burgers lunchen Doctor (alsnog). Zijn rol blijft onbekend. De 4e nacht begint en zal duren tot zondag 22u.

Doctor

Doctor
Professioneel spammer

Nu kan ik ook niet eens bewijzen dat ik een burger ben. Succes burgers

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Er vallen geen doden vannacht. De ochtend breekt aan. De dag duurt tot 22u

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

Een gezegende morgen allemaal! cheers

Ik ga de stemming openen, omdat ik morgen een drukke dag heb. Graafoto, hij is voor jou. Ik zal opbiechten dat dat alleen is gebaseerd op het feit dat jij als laatste op Doctor stemde. Bij een goede verdediging kan ik nog van gedachten veranderen. ;-)

EDIT: Geen doden omdat de conversie deze nacht plaatsvond...?

graafoto

graafoto
Veelbelovend spammer

Geen probleem Mattio, ik zou er dezelfde denkwijze op nahouden.
Mijn verdediging is dat mijn dood geen groot verlies zou zijn omdat mijn rol niet zo veel inhoud.
Ik blijf echter bij mijn vorige stem Backslide omdat ik het nog steeds niet weet.

akaLucas

akaLucas
Poging tot spammer

Ik ga dan maar op Mattio stemmen omdat hij er nogal triggerhappy uitziet



Laatst aangepast door akaLucas op ma 07 mei 2018, 21:46; in totaal 1 keer bewerkt

Backslide

Backslide
Junior spammer

Ik ga even open kaart spelen, we zijn nog met vier man over, waarvan ik van drie man hun rol weet. Alleen van Mattio weet ik dit niet, ik vraag je dan ook om zelf ook open kaart te spelen Mattio. Wat is je rol en waarom zouden we jou er niet uit moeten stemmen?
Voor zover ik weet niet is het niet mogelijk dat er geen wolf in zat en dat er afgelopen nacht een conversie is geweest (het spel stopt vóór de conversie als er geen wolven meer zijn) en met Doc ging de verhullende wolf er uit. (drie wolven lijkt me dan wel heel sterk...)
Ik weet dus niet precies wat er nog aan de hand kan zijn, behalve dan dat er een koppel in zit. Dit zou dan een goed-slecht koppel moeten zijn, omdat anders óók het spel gestopt was. Waar is dan de cupido? Of Mattio is dit zelf, of Natjuh was een cupido maar dat is niet bekend gemaakt?

Ik denk dat Graafoto onderdeel is van een koppel, maar ik ben er in ieder geval zeker van dat hij slecht is.

akaLucas

akaLucas
Poging tot spammer

Ik ga dan maar graaf steunen zodat mijn burgemeestersrol iets oplevert en stem dus op backslide

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Let er op dat je wel je andere stem ontvet a.u.b., om verwarring te voorkomen Wink

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

@akaLucas: Backslide komt met een rechtstreekse beschuldiging van Graafoto en jij besluit met hem mee te stemmen? Vreemd.

@Backslide: Natjuh was het Zandmannetje. Kort voor haar dood ontving ik van haar een bericht dat ze wist dat ik een goede rol had. Om mijn goedheid te bewijzen, deel ik met jullie wat sterkedrank uit mijn heupflacon.

*Gooit 'per ongeluk' wat druppels over Graafoto*



Laatst aangepast door Mattio op ma 07 mei 2018, 18:15; in totaal 2 keer bewerkt

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Mattio haalt een flesje water uit zijn binnenzak, wat hij in Graafoto's gezicht gooit. Behalve wat gesputter van de desbetreffende persoon gebeurd er niets bijzonders.

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

Tot zo ver mijn rol. Neutral Ik laat mijn stem echter staan, als Backslide echt zo zeker is dat Graaf slecht is...

Backslide

Backslide
Junior spammer

Nee, dat had je nog kunnen vragen. Hij is een hulpje, maar ik ga er niet vanuit dat er ook nog een apostaat in zit, als je ziet dat er best sterke slechte rollen inzitten. Ik blijf dus inderdaad bij Graaf.

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Het spel eindigt, verhaal en de rest komt morgen. Ik heb nu meerdere malen liggen knikkebollen tijdens het schrijven, ik kies nu maar eieren voor mijn geld en schrijf het morgen af,voor ik met m'n hoofd op toetsenbord slaap zodadelijk Rolling Eyes Sleep

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

De ochtend brak aan, en na de onrustige nacht was bijna iedereen verbaasd dat er evenveel mensen waren als bij het aanbreken van de nacht. Lucas, Graafoto, Mattio en Backslide. Plus natuurlijk Dr. Hank en de mysterieuze blonde vrouw. Ze wisten allemaal dat het mysterie van Wakkerdam op het punt stond opgelost te worden. Bij het ontbijt was de sfeer net als de voorgaande dagen gespannen, maar vreemd genoeg op een ontspannende manier.

Backslide begon de confrontatie: "We weten allemaal dat vandaag of morgen het mysterie van de vloek ten einde komt, dus ik kan net zo goed open spel spelen. Sinds we begonnen zijn met al die simulaties heb ik af en toe vreemde dromen gehad, in eerste instantie kon ik er niets uit opmaken maar sinds we hier in Wakkerdam zijn komt het me toe dat iets of iemand mij antwoorden toefluistert op vragen die ik heb als ik ga slapen. Een voor een kreeg ik visioenen van de moordenaars. Eerst Tachondar... en toen Doctor..." Hij nam een slok van zijn sinaasappelsap, en vervolgde toen: "En vannacht... van jou Graafoto. We weten allebei dondersgoed dat jij betrokken bent bij de moorden afgelopen nachten." Graafoto trok zijn wenkbrouwen op. "Ik ontken alle betrokkenheid, ik heb daar helemaal niets mee van doen gehad!"
Mattio haalde daarop zijn heupflacon te voorschijn. "Ik ben de afgelopen jaren ingeweid in een eeuwenoude religie. Kwaadaardige geesten, waaronder de weerwolven, kunnen niet tegen extracten van bepaalde planten." Hij schudde even met zijn heupflacon, en het geklots van de vloeistof was duidelijk te horen. "Hierin zit een mengeling van verschillende vloeistoffen. Als ik hiervan 3 druppels in een glas water zou doen, zou je door het op te drinken kunnen bewijzen dat je onschuldig bent."

Backslide uitte meteen zijn twijfels: "Maar... zei je niet dat dat alleen werkt op weerwolven? Ik zei alleen maar dat ik had gezien dat hij betrokken was bij de moorden. Niet dat hij daadwerkelijk de moord gepleegd heeft.." Mattio deed ondertussen 3 druppels van de vloeistof in een glas water, dat onmiddelijk een eigenaardige tint paars kreeg. "Ik weet het niet hoor... " zei Graafoto, " het ziet er nou niet echt smakelijk uit." Mattio: "Kom op zeg Graaf, je zegt zelf onschuldig te zijn. Als je echt zo onschuldig bent heb je niets te vrezen." Lucas liet ook van zich horen: "Ja inderdaad Graaf, tenzij je een weerwolf bent heb je niets te vrezen. Drink het nou maar... of heb je iets op te biechten?"
Lucas keek Graafoto indringend aan, maar die gaf een krimp. In plaats daarvan griste hij het glas van tafel en dronk het in één teug op. Hij liet vervolgens luidkeels een boer en zei: "Zo, dat was dat. Wat nu?" Mattio en Backslide keken even hoopvol toe, maar dat veranderde al gauw in teleurstelling toen er niets leek te gebeuren. "Hoe kan dat nou?" zei Backslide, "Ik heb toch duidelijk gezien dat je erbij betrokken was!" Lucas ging daarop in: "En wat nou als niet Graafoto betrokken was, maar je dat zelf was?"
Backslide stond even met zijn mond vol tanden, waarop Mattio zei: "Kom op zeg Lucas, hij zat toch duidelijk goed met Tachondar en Doctor. Die waren ook gewoon betrokken bij de moorden, achteraf gezien." Lucas antwoordde droogjes: "Precies, achteraf gezien. Het is makkelijk nú te claimen dat je dat hebt gezien in plaats van op het moment zelf. Dat geloof je toch zeker zelf niet?" Even flitste er de twijfel in Mattio's ogen.

Graafoto zei: "Het is uitstekend bedacht Backslide, maar je hebt je vergaloppeert vandaag. Ik stel voor dat we jou ophangen aan de dichtstbijzijnde boom en voor eeuwig Wakkerdam verlossen van de vloek!" Backslide en Mattio sputterden tegen: "Dat je niet doodging aan het drankje wil niet zeggen dat je niet betrokken was en dat we je vertrouwen nu!"
Daarop donderde Lucas: "Maar ik zeg dat wel. Ik vertrouw Graafoto meer dan dat ik jou vertrouw Backslide. Als burgemeester kan ik mijn veto gebruiken, en dat zal ik nu doen. Backslide zal worden opgehangen." Mattio werd verscheurd door twijfel. Hij gebaarde wanhopig naar Backslide, maar die gebaarde moedeloos dat hij het ook niet wist. Lucas pakte ergens een touw vandaag, terwijl Graafoto Backslide stevig vastpakte zodat hij niet kon wegrennen. Enkele minuten later stond Backslide vastgeknoopt bij een boom en hield Graafoto het uiteinde vast van de geïmproviseerde galg. Lucas zei: "Nu zullen we zien wie de waarheid sprak. Graafoto... of toch Backslide?" Hij gebaarde dat Graafoto zijn gang kon gaan. Die gaf een ferme ruk en even spartelde Backslide nog in de lucht, maar al gauw verliet het leven zijn lichaam. Mattio fluisterde.."Nu zullen we het zien... " en op het moment dat Backslide zijn laatste adem uitblies gloeide zijn lichaam op. Maar er verscheen geen vacht. In plaats daarvan verscheen er een groot zienersoog op zijn voorhoofd, en Mattio wankelde even alsof hij een klap had gekregen. "O nee... " Hij keek naar Graafoto die boosaardig terugkeek. Graafoto keek even naar Lucas, en die knikte.

Terwijl Graafoto op Mattio af liep maakte Lucas een vreemd jankend geluid en toen gebeurde het. Op zijn handen en benen verscheen extreme beharing, en zijn hoofd veranderde in een wolvenkop. Hij rolde even met zijn armen en benen en zei: "Zo. Dat voelt beter. Alsof ik eindelijk... vrij ben. Eerst vervloekte ik Tachondar toen hij mij de eerste nacht in Wakkerdam beet, nu ben ik hem dankbaar. " Ook hij liep rustig op Mattio af. Maar deze voelde er weinig voor om zo rustig te wachten terwijl deze 2 boosaardige geesten op hem af kwamen, en hij rende gillend weg. Hij zag de gedaante van Dokter Hank en rende erop af. Op het moment dat hij bij de Dokter was vroeg deze: "Wat is er aan de hand Mattio? Waarom ren je zo hard weg?' Mattio haalde een paar keer diep adem en bracht toen hijgend uit: "Graafoto en Lucas... *huf-puf* .. ze zijn de slechten!"
De Dokter leek opmerkelijk genoeg tevreden met dat antwoord. "Dus toch.."
Hij draaide zich om, en zag dat de blonde vrouw aan kwam lopen. "Het is gebeurd. Het is beslist. Het is tijd."
Mattio keek even verbaasd naar de twee, en toen draaiden ze zich om naar hem om. De vrouw richtte zich tot hem: "Kom Mattio. Het is tijd om ze te confronteren met de waarheid. Dat wil je toch zeker niet missen?" Dokter Hank legde een hand op zijn schouder en pakte hem stevig vast, en begeleidde hem in de richting waar hij net vandaan was gerend. Een vreemd gevoel van veiligheid en kalmte kwam over Mattio. "Kom Mattio. Het is tijd voor de waarheid."
Ergens in zijn achterhoofd vertrouwde hij het niet helemaal. Maar wat kon er nu nog misgaan? Hij was in veilige handen voor Graafoto en Lucas. Ze waren in de meerderheid nu... toch?

"Ik zie dat je jezelf hebt vrijgelaten en je ware gedaante hebt aangenomen Lucas, bevalt die?" sprak Dokter Hank tegen Lucas. "Jazeker Dokter, dat kun je wel zeggen."
Iets in de rustige tonen van de Dokter en Lucas verontrustte Mattio. Het zou toch niet..?
"Goed, nu we allemaal hier zijn is het tijd voor de waarheid. De échte waarheid." sprak de Dokter terwijl hij naar de blonde vrouw keek. "Zou je...?" vroeg hij.
Deze knikte en stapte naar voren. "Jullie kennen mij allemaal als de assistente van Dokter Hank. In werkelijkheid is dat niet helemaal de waarheid. We kennen elkaar al eeuwenlang. De waarheid achter de legende van Wakkerdam is... dat deze is gebaseerd op ons tweeën."
Mattio's mond viel van verbazing open, en hij wist geen woord uit te brengen. Ook Graafoto en Lucas waren stil, al leek dit eerder uit pure interesse dan uit verbijsterende verbazing voort te komen. "Eeuwen geleden was er een medicijnenvrouw die een jongen niet wist te redden, volgens de legende. In feite ging de jongen niet dood, maar werd deze weggehaald uit het dorp voor zijn eigen veiligheid. Zijn dood werd in scène gezet, en een legende werd geboren. De jongen die werd weggehaald staat nu in levende lijve voor jullie." Dokter Hank zwaaide even vrolijk. "De reden dat hij werd weggehaald is omdat hij anders gruwelijk vermoord zou worden door de toenmalige bevolking. Ik kon het gewoon niet over mijn hart verkrijgen om hem dood te laten gaan. Toen hij ziek werd herkende ik de symptomen. Alles wees erop dat hij die volle maan voor het eerst zijn ware aard zou tonen. Ik wist dat de bevolking dat niet zou aan kunnen, en dus haalde ik hem weg. Hank, zou jij...?"
"Natuurlijk!" sprak deze. Even huiverde de doctor, maar toen groeide er haar op zijn handen en benen, extreem veel. Zijn hoofd veranderde ivan vorm, en seconden later keek Mattio in de ogen van een wolvenkop. "Zo. Dat voelt beter."

De vrouw sprak weer, terwijl haar stem even weg had van een eeuwenoud schepsel. "Het is niets persoonlijks Mattio. We hebben je gewoon nodig voor ons eeuwenoude ritueel om jong en vitaal te blijven." en zij en de Dokter lachten kwaadaardig. "En we hebben weer 2 leden aan onze familie kunnen toevoegen. Ik kan niet wachten tot we ze aan onze familie kunnen laten zien. Kom Lucas en Graafoto, het is tijd om jullie in onze geheimen in te wijden." Terwijl ze op Mattio afliepen verstijfde deze en werd langzaam de wereld zwart....


Backslide wordt gelyncht, zijn rol was Ziener. Daarmee komen de slechtjes op een 2 tegen 1 meerderheid tegen een uitgespeelde priester en winnen daarmee het spel!

DoctorVerhullende wolfIjzeren Hein
SnufflesGroenteboer(even nachten)
BackslideZienerBellenman
MiejsterWisselaar
TachondarConversiewolf
Natjuh89Zandmannetje
DebbyHeks
akaLucasBeul
GraafotoMedium
MattioPriesterIjzeren Hein

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Met de rolverdeling heb ik (flink) geblunderd. Ik had er niet bij stilgestaan dat het medium ook voor slecht kon kiezen tot ik al bezig was met de rolverdeling. Toen kwam ik er ook achter dat de zondebok die anders bij Natjuh bijgevoegd zou worden, er niet in mocht zitten ivm de burgemeester.

Toch heb ik toen maar besloten het spel op zijn beloop te laten, de burgers hadden in principe ook redelijk sterke rollen en zouden misschien wel opgewassen zijn tegen de 3 slechten.

Natjuh koos (gelukkig) voor Mattio, waarmee het spel weer wat meer in balans kwam.

Tijdens de moordloze nacht de volgende gebeurtenissen:
- Natjuh vraagt de aard van Mattio op
- Miejster wil met Natjuh wisselen
- Backslide wil Miejster zien
- Tachondar wil Lucas converteren

I.v.m. nachtvolgorde kan Miejster niet met Natjuh wisselen, maar wordt Natjuh wel dezelfde nacht nog burger.

Tijdens de populaire eerste dag wordt Natjuh gelyncht, waardoor bij Miejster toch enige vraagtekens tevoorschijn komen. :p

Tijdens de 2e nacht gebeurt er het volgende:
- Backslide vraagt Tachondar op
- Miejster wil met Graafoto wisselen
- Debby wordt geluncht door de wolven. Omdat beide drankjes in de nachtvolgorde na de wolven komen kan ze hier helaas niets aan doen.

Tijdens de 2e dag komt Miejster in het burgerblok, en wordt Tachondar vrij overtuigend weggestemd en gelyncht als 1e wolf.

Tijdens de 3e nacht eet Doctor Snuffles op, goedgegokt. Mocht hij hier fout hebben gegokt zou het spel toch niet eindigen, want aan het eind van de nacht wordt Lucas toegevoegd aan het blok als geconverteerde wolf.
Gebeurtenissen:
- Miejster wisselt met Lucas. Op het moment van wisselen is Lucas nog beul, succesvol dus!
- Backslide ziet Doctor

Tijdens de 3e dag direct vuurwerk.
Miejster beult Doctor als kersverse beul, maar heeft hier enorme pech dat Doc IJzeren Hein als extra rol gekregen heeft en komt dus zelf om. In feite hebben de slechtjes hier nu een numerieke meerderheid, maar i.v.m. de aanwezigheid van een een bellenman en priester in het spel besluit ik het spel door te laten gaan. Lucas wordt de nieuwe burgemeester, en de burgers lynchen vervolgens Doctor met hulp van de slechten.

De 3e nacht:
- Backslide ziet Graafoto
- Lucas heeft niet door dat hij een wolf is? en luncht' niemand

De 4e dag:
- Mattio gokt op Graafoto vanwege de hint van Backslide, maar gokt fout en verliest hier normaal gesproken het spel
- De slechten winnen dankzij de burgemeesterstem de lynch en komen op een 2-1 meerderheid tegen een priester die zijn drankje al heeft gebruikt



Laatst aangepast door Hank1705 op di 08 mei 2018, 19:44; in totaal 1 keer bewerkt

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 5 van 6]

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum