Weerwolf&Co.
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Toegewijde weerwolvers van travian en omstreken


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Ronde 98 - Het Gesticht: De laboratoriumsessies

+11
basserbas
graafoto
Snuffles
Stefan003(spel)
Backslide
Miejster
Djali
Doctor
Mattio
Tachondar
Hank1705
15 plaatsers

Ga naar pagina : Vorige  1 ... 13 ... 22, 23, 24  Volgende

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 23 van 24]

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Dat mag wel, jij leeft nog lieverd

Miejster

Miejster
Senior spammer

Hmmm lieverd... Ronde 98 - Het Gesticht: De laboratoriumsessies - Pagina 23 129977

Die tijd gaat hier niet vooruit. Maar tis toch niet spannend meer. De burgers, Stefan en ik, winnen. Het lijk - vroegere beschermengel Tachondar verliest.

EINDE

:-)

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Je liegt ons voor. Maar ik heb me er al bij neergelegd dat de burgers nu zullen verliezen. Jij bent de beste manipulator.

Stefan003(spel)

Stefan003(spel)
Aanstormend spammer

Wie het lijk ook is, hij heeft het echt goed gespeeld

Natjuh89

Natjuh89
Professioneel spammer

Was wel leuk !!! Wel heel verwarrend maar leuk!

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Excuses, ik had op de planning staan om vandaag het spel af te sluiten met een tof verhaal, dat zit er nog even niet in.

Wel wil ik de overgebleven burgers Stefan en Miejster feliciteren met de winst na de lynch van Tachondar het lijk!

Ik zal nu de rollen alvast posten, en morgen krijgen jullie het verhaal en de verschillende gebeurtenissen per dag/nacht.
De rest van de avond heb ik helaas andere bezigheden dus het moet echt even tot morgen wachten. Open alvast een nieuwe ronde zou ik zeggen en verheug je op morgen Cool

Debby Weerhamster zielsverwant
DrWho orc 1

Basserbas Weerwolf met orccontrole
Tachondar Wijze Burger/Beschermengel (Later lijk)
Mattio Dubbelganger (later Slotenmaker 2)
Snuffles Gokker
Natjuh Ooggetuige/Secretaris
Miejster Slotenmaker
Killerboth Gemaskerde wolf/Leugenwolf
Stefan Groenteboer Zielsverwant
Graafoto Yeti
Backslide Welp
Djali Grafdelver

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

Gefeliciteerd burgers!! Nipte overwinning, goed gespeeld! Ook complimenten aan killerboth die al heel snel er alleen voor stond en iedereen eindeloos voor de gek heeft weten te houden Very Happy
En bravo tach cheers

https://weerwolfenco.actieforum.com

Natjuh89

Natjuh89
Professioneel spammer

Wow overwinning whoop whoop.. Oe killer jij bent gemeen geweest ik vertrouw je nooit meer..

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Sad

Telemachus (killer)

Telemachus (killer)
Senior spammer

Sorry natjuh, het liegen zat nu eenmaal in mijn vel
Was helemaal opgegaan in mijn rol Twisted Evil

Natjuh89

Natjuh89
Professioneel spammer

pfff ben blij dat de burgere hebben gewonnen en dat de wolven en lijk branden in hel

Debby

Debby
Senior spammer

Helemaal met Natjuh eens.
Burgers Ronde 98 - Het Gesticht: De laboratoriumsessies - Pagina 23 829688 Ronde 98 - Het Gesticht: De laboratoriumsessies - Pagina 23 829688 Ronde 98 - Het Gesticht: De laboratoriumsessies - Pagina 23 829688

Miejster

Miejster
Senior spammer

Jajajaja... Amai wat een ronde. Weer heel wat rollen beter leren kennen, niet makkelijk

Stefan003(spel)

Stefan003(spel)
Aanstormend spammer

Wauw, dat was een moeilijke ronde.. En wat kunnen Killerboth en Tachondar liegen zeg!!

Tachondar, je ging de fout in door mij te vertellen dat je je eigen al 3 keer beschermd en dat Miejster dat zou moeten weten. Daardoor kon ik Miejster uitdagen als hij het lijk was dat na te kijken en jou te vermoorden. Miejster berichte me nog terug dat hij jou meer vertrouwde dan mij maar vond in nacht 7 het antwoord dat ik het lijk niet kon zijn. Toen er geen dode viel snachts was het bijna zeker dat jij dus het lijk moest zijn.

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

Hele leuke ronde Hank! Dankjewel! Wel een hoofdpijndossier de hele tijd Very Happy

https://weerwolfenco.actieforum.com

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Stefan
Dat ik jou beschermd had, had ook nog altijd gekund natuurlijk :p
Nuja, twas een leuke en zenuwslopende ronde. Had zo graag gewonnen!
Toch gefeliciteerd burgers.
Eigenlijk wist ik nog steeds niet wie wolf was tot het laatste moment. Ik heb zo lang zitten twijfelen en doen

Backslide

Backslide
Junior spammer

Hank, super bedankt voor de zeer toffe ronde! Leuke rolverdeling ook en ik had niet aan zien komen dat de burgers nog zouden winnen. Ze bleken nog een best sterk 'blok' te kunnen vormen!

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Eenmaal bij de top aangekomen keken ze uit op een plateau. Wat struikgewas hier en daar, de wind die wat stof rondblies, maar verder niets bijzonders. "Zo, daar zijn we dan." zei Stefan. "Tijd om hier een einde aan te maken."
Tachondar keek Miejster onderzoekend aan, Stefan keek naar Tachondar en Miejster keek naar Stefan, en zo bleven ze geruime tijd staan, terwijl de blikken van de een naar de ander gleden.
Tachondar verbrak tenslotte de stilte. "Zo, Miejster. Het heeft lang genoeg geduurd zo, tijd om er een einde aan te maken. We weten alle drie dat jij hier diegene bent met een dubbele agenda."
Miejster reageerde niet direct, maar grinnikte. "Tach toch, ik moet zeggen dat je het voortreffelijk gedaan hebt, maar we weten allebei dat jij hier diegene bent die niet helemaal menselijk meer is." Tachondar reageerde direct. "Onzin Miejster! De enige die hier staat te liegen ben jij! Je gelooft hem toch niet, Stefan?" zei Tachondar terwijl hij zich tot Stefan wendde. "Nou... als ik eerlijk ben gedraag je je een beetje anders de laatste dagen. Anders dan voorheen. "Stefan haalde even diep adem, en vervolgde toen:" Dus eerlijk gezegd ben ik geneigd Miejster te geloven. Tachondar leek als met stomheid geslagen. Zijn mond ging nog een paar keer open en dicht, maar geluiden produceren zat er niet meer in.
Miejster nam het woord weer: "Ik herinner me iets wat de dokter zei. Weet je nog toen we Backslide ontmaskerden als welp?" zei hij tegen Stefan. Hij zei geloof ik, en ik citeer: "Vandaag hebben jullie geleerd wat de kracht van een collectief kan uitrichten. Als jullie met een meerderheid iemand verdenken en dat uitspreken kan het zijn dat deze plots dood neervalt. Voelt vreemd hé? Zoveel macht... en jullie hebben er geen besef van..."
"Ik denk dat we dat misschien maar eens moeten proberen. Als we nu allebei uit alle macht bedenken dat we Tachondar willen ontmaskeren dan zou dat in principe moeten werken."
en zo geschiedde. Ze keken allebei intens naar Tachondar, die met een rood aangelopen hoofd naar Miejster staarde. Even leek het alsof er niets zou gebeuren, maar toen..

Werd Tachondar lijkbleek.
Verschenen er vreemde vlekken op zijn armen en benen.
Kregen zijn ogen een lege blik.
En toen... verging hij tot stof.

"Gebeurde dat nou echt?" zei Stefan, terwijl hij verwoed met zijn ogen knipperde. "Ik... denk het wel?" zei Miejster.
Even keken ze nog naar de plek waar Tachondar zojuist tot stof was gegaan, en toen zei Stefan: "Dus.. wat nu?"
Maar voordat Miejster antwoord kon geven kreeg hij al antwoord in de vorm van wederom een hologram van de Dokter.
"Goedendag Miejster en Stefan. Gefeliciteerd! Jullie hebben succesvol de training afgerond." Op de achtergrond was er heel veel gepiep te horen, en een hoop geknetter. "Het wordt tijd om nu weer wakker te worden. En snel ook. Waarom zal jullie snel duidelijk worden."
Ze roken plots een branderige lucht, niet zoals de bosbrand, maar een enorm smerige. Alsof er plastic brandde. Maar dat kon toch niet in deze omgeving?

En toen werden ze wakker. Iedereen tegelijk. Diegene die de simulatie eerder verlaten hadden waren nog niet gewekt, maar waren kunstmatig in slaap gehouden tot de rest ook klaar was in de simulatie. En nu was het chaos. De plek waar ze in slaap waren gebracht was onherkenbaar, verschillende apparaten stonden in vuur en vlam, en er kwamen elektriciteitvonken vanaf. De dokter en de blonde vrouw maakten vlug iedereen los en begeleidden ze naar buiten. "We moeten hier snel weg. Er is iets meer... energie vrijgekomen dan we hadden voorzien, dus de apparaten zijn overbelast en kunnen ieder moment ontploffen." zei de Dokter rustig. "Ontploffen?!" riep Natjuh uit, "Hoe bedoel je ontploffen?" De dokter antwoordde rustig. "Nou, gewoon. Kaboem enzo. Kom op, je wilt hier echt niet zijn als hier de boel ontploft." en hij liep naar buiten.

Eenmaal buiten aangekomen ontplofte er inderdaad het een en ander, en het was geen kleine explosie. "Mijn hemel Dokter, wat bewaarde je allemaal daarbinnen?!"
"Gewoon..." antwoordde Dr. Hank. "Wat kleine experimentjes." Miejster mompelde zachtjes:"En dat noem je klein? Wauw..."
Dr. Hank keek hem even strak aan en nam toen het woord tot de groep: "Goed, lieve mensen. We zijn buitengewoon tevreden over jullie training, en kunnen met trots aankondigen dat iedereen met vlag en wimpel geslaagd is en klaar is voor de laatste fase. Deze zal plaatsvinden op een andere locatie, en daarvoor gaan we met twee busjes heen die verderop klaar staan. Is iedereen klaar? Laten we dan maar gaan!" zei hij, en hij ging de groep voor naar de parkeerplaats waar twee taxibusjes klaar stonden. De groep verdeelde zich in tweeën, de ene bus werd bestuurd door Dr. Hank en de ander door de blonde vrouw. De busjes verlieten de parkeerplaats over een grindpad, en verdwenen toen aan de horizon..

Wordt vervolgd in het 3e en afsluitende deel, de volgende keer dat Dr. Knotsknettergek Hank uw spelleider mag zijn Ronde 98 - Het Gesticht: De laboratoriumsessies - Pagina 23 571163

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Even een woord van dank richting jullie, ik vond het enorm tof hoe jullie het oppakten. Mijn doel van de rolverdeling was om iets meer activiteit in het rondetopic te creeëren, zodat er niet alleen gestemd zou worden maar ook daadwerkelijk gediscussieerd, en dat is denk ik redelijk gelukt Smile

Laat vooral weten hoe jullie het vonden, ik snap dat het voor sommigen een beetje verwarrend kon zijn omdat er enige "nieuwe" rollen inzaten (althans, rollen die we bijna nooit hebben gebruikt) en ben zelf ook tegen enige dingen aangelopen die ik nog in de groep wil gooien.
Voor nu ben ik opgetrommeld om in te vallen op werk ivm zieke collega's, en dat zal vanaf 4u tot ergens vannacht om 4 uur zijn, dus ik vrees dat ik de gebeurtenissen per dag/nacht nog even moet uitstellen tot het weekend.

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Leuk verhaal

Aaaargh ik kijk echt uit naar het verslag... :p

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

Tof verhaaltje weer Hank. Je hebt ons wel lekker op het puntje van onze stoel gehouden deze ronde Very Happy

https://weerwolfenco.actieforum.com

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Gebeurtenissen per dag/nacht:

Vooraf:
Met 2 slotenmakers en een beschermengel een potentieel sterk burgerblok, dat alleen nooit gevormd kan worden omdat er geen ziener is. Desondanks een aanzienlijke kans dat deze moordloze nacht gevolgd wordt door verschillende andere, mits ze goed kunnen gokken. De wolfjes versterken die kans nog eens door (correct) aan te nemen dat er een ooggetuige in het spel zit, en zijn wellicht bereid de gok te nemen een nacht te laten lopen opdat de ooggetuige zijn/haar kracht verspeeld. Interessant begin, kan niet wachten tot het spel zich ontvouwt! 

PS: Doordat Mattio zijn rol gebruikt zijn er nu 3 blokjes: De Zielsverwanten, de Wolven (+ DrWho) en de gebroeders Slotenmaker.

Ook relevant, door de vele nachtrollen die in het spel zitten, bij deze de nachtvolgorde die ik hanteer (geleend van weerwolvenvanwakkerdam.nl), een deel van de rollen die hierbij staan is overigens niet gebruikt. Mochten er rollen zijn die elkaar kunnen hinderen; bijvoorbeeld bij toekomstige spellen waar Wisselaar én Slotenmaker in actie komen die op hetzelfde uur in de plannning staan: volgorde van PM hanteren.

Voor de nacht: Lynch

- Verkiezing burgemeester.
- Lynch.

Eerste uur: Zegeningen en vervloekingen

- Gezegende: De gezegende zegent iemand.
- Vervloekte: De vervloekte vervloekt iemand.

Tweede uur: Wissels & Slotenmaker

- Wisselaar: De wisselaar wisselt met iemand van rol.
- Huidenwisselaar: De huidenwisselaar wisselt voor de komende nacht en dag met iemand van huid.
- Slotenmaker: De Slotenmaker sluit iemand op.

Derde uur: Weerwolven

- Lunch: De wolven vermoorden iemand.
- Conversie: De conversiewolf converteert iemand.

Vierde uur: Heks

- De heks kan haar levensdrankje gebruiken om het slachtoffer te redden.

Vijfde uur: Visioenen

- Dorpsgek: krijgt een visioen.
- Helderziende: krijgt een visioen.
- Ziener: krijgt een visioen.
- Sjamaan: krijgt een visioen.

Vijfde uur: Rol wijzigingen

- Hacker: drie spelers wisselen van rol, maar niet van alliantie.
- Grafdelver: graaft het slachtoffer van de wolven op en verandert deze in een lijk.
- Grafrover: graaft een lynch-slachtoffer op en steelt diens rol.

Zesde uur: Moorden

- Lijk: vermoordt iemand.
- Orc: vermoordt iemand.
- Welp: vermoordt iemand.
- Heks: vermoordt iemand.
- Yeti: vermoordt orc.
(- Huurling: vermoordt iemand.) <-- spelen wij niet mee


Zevende uur: Rol wijzigingen 2

- Welp: groeit op (alleen nacht 5)


Rollen met nachtelijke acties die niet in de volgorde van de nacht staan:

Beschermengel

- De beschermengel beschermt de hele nacht door, tegen de lunch tijdens uur twee, en tegen de sjamaan in uur vijf.

Gokker

- De gokker koopt zijn krachten aan het begin van de nacht. Hij krijgt zijn geld dat hij verdient heeft aan het einde van de nacht.

Stalker

- De stalker stalkt een persoon de hele nacht.

Valse engel

- De valse engel volgt een persoon de hele nacht.

Yeti

- De yeti beïnvloed alle acties van de nacht.

Apostaat

- De apostaat beschermt de hele nacht door, tegen de beschermengel tijdens uur twee, en tegen de ziener in uur vijf.

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Dag 1:

Kleine reminder met de rollen waar we mee spelen:
Debby Weerhamster & Zielsverwant
DrWho  Orc I
Basserbas Weerwolf met orccontrole
Tachondar Wijze Burger/Beschermengel (Later lijk)
Mattio Slotenmaker (voormalig Dubbelganger)

Snuffles Gokker

Natjuh Ooggetuige/Secretaris

Miejster Slotenmaker
Killerboth Gemaskerde wolf/Leugenwolf
Stefan Groenteboer & Zielsverwant

Graafoto Yeti
Backslide Welp
Djali Grafdelver

Bas heeft Killerboth niet op de hoogte gebracht wíé nou eigenlijk zijn Orc is, en uiteraard weet Killerboth deze er meteen uit te pikken en bijna uit te stemmen, al is DrWho gelukkig attent en weet zijn eigen huid te redden. Hoewel Killerboth makkelijk een slachtoffer had kunnen maken als leugenwolf verkiest hij er voor dit niet meteen te doen opdat mensen niet meteen weten dat er ook een leugenwolf in zit.

Nacht 1:
We hebben nog iedereen bij ons, maar wellicht komt daar deze nacht verandering in: de wolven mógen moorden, maar hebben het wel gehad over een nacht laten lopen i.v.m. grote kans op ooggetuige.
Basserbas geeft niets door voor de lunch, maar Killerboth wel: Hij wel Snuffles opeten. Dit houdt mijns inziens wel in dat als Killerboth for some reason gehinderd wordt, er ook geen lunch plaatsvindt. Overigens geven zowel DrWho als Basserbas aan wel naar buiten te willen voor een orc-aanval, met als slachtoffer Tachondar.
Alle mensen op een rijtje die in actie komen:

Miejster wil Djali opsluiten.
Mattio wil Killerboth opsluiten.
Tachondar wil zichzelf beschermen.

Killerboth wil Snuffles opeten.
DrWho komt als orc naar buiten voor Tachondar.
Graafoto komt als yeti naar buiten, waardoor alle rollen hierboven een kans hebben van 50% om wel/niet te slagen.

Om te bepalen welke acties wel en niet slagen heb ik ervoor gekozen om wheeldecide te gebruiken (2 uit 3x draaien bepaalt of het wel/niet doorgaat), maar ik had hier net zo goed een muntje voor kunnen opgooien.

Miejster sluit Djali succesvol op
Mattio faalt om Killerboth op te sluiten
Killerboth faalt om Snuffles op te eten
DrWho komt succesvol naar buiten
Tachondar beschermt zichzelf succesvol

Uit de normale nachtelijke activiteiten valt dus geen dode, wel uit de confrontatie tussen de Yeti en de Orc, waarbij de Orc altijd om het leven komt. Ons eerste slachtoffer: DrWho de Orc

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Dag 2:
Wederom een dag die moordloos eindigt, de leugenwolf mede- de meeste stemmen krijgt en zijn kracht niet gebruikt. Overigens wel met de kanttekening dat Debby niet in staat is geweest om te stemmen, en mogelijk doorslag had kunnen geven. Score van de dagen: 2 uit 2 moordloos!

Nacht 2:
De eerste nacht waarbij de grafdelver in actie kan komen bij het slachtoffer van de weerwolven, en tegelijk ook de laatste nacht waarin de Welp mensen kan doorgeven waarbij hij de rol vermoedt. De welp is namelijk licht aangepast; De nachten waarin deze kan moorden is ingekort met 1, en in ruil daarvoor groeit de welp een nacht eerder op. Ik ging niet uit van een ál te lange ronde, maar hoe ver zou ik hier naast de waarheid zitten Ronde 98 - Het Gesticht: De laboratoriumsessies - Pagina 23 571163

De wolven duiden beide Tachondar aan als slachtoffer, en daarnaast wil Killerboth zijn rol als gemaskerde wolf gebruiken. D.w.z. dat wolven niet gezien worden als de ooggetuige naar buiten komt. Dit blijkt zeer goed gegokt, want ook Natjuh de ooggetuige komt in actie, maar ziet helaas niets wat haar kan helpen. Ook de slotenmakers Miejster & Mattio, de beschermengel Tachondar en grafdelver Djali komen in actie. Daarnaast maakt Backslide de welp de keuze om Snuffles (Gokker) en Tachondar (Ooggetuige) te gaan.

De acties van nacht 2 op een rijtje:
Tachondar beschermt Miejster
Miejster sluit zichzelf op
Mattio sluit zichzelf op
De wolven vermoorden gemaskerd Tachondar
Natjuh ziet de moord op Tachondar, maar kan hierbij niemand herkennen.
Djali graaft Tachondar op, deze wordt het lijk
Backslide vermoordt Snuffles succesvol, en Tachondar onsuccesvol (die dus wel te horen krijgt van de moordpoging)


Slachtoffers vannacht: Snuffles (Gokker)

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Dag 3:
De overgebleven mensen stemmen overtuigend de wolf Basserbas eruit. Killerboth kan door omstandigheden niet de hele dag online komen, maar geeft wel door: "Ik stem in het echt (dus mijn andere stem is de leugen) op de andere persoon die stemmen krijgt wanneer dit Basserbas kan redden"
Na enige twijfel geef ik dit wél door aan de Secretaris, wel pas tijdens nacht (Natjuh, dit is dus waarom het pas zo laat kwam Smile ), en is er dus 'gesjoemeld' tijdens de stemming.
Wijze burger Tachondar stelt de vraag "Hoeveel leugenwolven zitten er in het spel?" Nou, 1 dus!

Nacht 3:
Waar de eerste 2 nachten zorgden voor flink wat vuurwerk belooft ook deze nacht weer veelbelovend te zijn!
Killerboth heeft beste plannen voor de nacht, en ik citeer:
"Enfin, er is nog kans
Zolang ik het welpje niet opeet"
en kiest vervolgens als slachtoffer voor de lunch, jawel, Backslide de welp. Ronde 98 - Het Gesticht: De laboratoriumsessies - Pagina 23 86336

Maar niet getreurd Killerboth, er zijn enkele rollen die nog roet in het eten kunnen gooien.
De slotenmakers bijvoorbeeld, wie sluiten zij op?
Mattio sluit... Backslide op. (Populaire jongen vannacht Razz )
Miejster sluit Tachondar op.
En... Mattio veranderd van gedachten en wil toch Tachondar opsluiten.
Last minute besluit Graafoto toch naar buiten te komen, dus gaan we weer de kansberekening loslaten over de acties!

Miejster sluit Natjuh op: wel succesvol
Mattio sluit Tachondar op: niet succesvol
Killerboth vermoordt Backslide: niet succesvol

Backslide ontsnapt, en Killerboth behoort daar blij mee te zijn (wat hij overigens niet weet natuurlijk  Rolling Eyes )



Laatst aangepast door Hank1705 op zo 11 maa 2018, 14:47; in totaal 1 keer bewerkt

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 23 van 24]

Ga naar pagina : Vorige  1 ... 13 ... 22, 23, 24  Volgende

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum