Weerwolf&Co.
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Toegewijde weerwolvers van travian en omstreken


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Ronde #29 - De Odyssee

+7
v8power
Debby
artishocking
Telemachus (killer)
Miejster
Natjuh89
δόριεν
11 plaatsers

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 5 van 6]

101Ronde #29 - De Odyssee - Pagina 5 Empty Re: Ronde #29 - De Odyssee zo 13 maa 2011, 17:29

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

haha, ja als je het zo bekijkt. Maar stel dat Poseidon bestaat, blabla, dan zou hij dat toch ook zijn, of niet? Hoewel het doodslot van mensen natuurlijk volgens de Griekse godenleer al vastligt, dus in die zin zou Poseidon dan niet anders kunnen dan een beving veroorzaken.

https://weerwolfenco.actieforum.com

102Ronde #29 - De Odyssee - Pagina 5 Empty Re: Ronde #29 - De Odyssee zo 13 maa 2011, 20:31

Miejster

Miejster
Senior spammer

karina schreef:@ Miejster> Wat voor bewijzen wil je dat ik daarvoor aanlever: om je een hint te geven. IK had op Laura gestemd. !!
Hmmmm, een wolf weet niet wie de sjamaan is, dus als je de ziener niet bent kan je niet weten wat Laura is. 1 kans op 6 dat je burger bent en ziener. In het andere geval ben je wolf. ik ga uit van 2 wolven, dus 50% kans dat je wolf bent. Mijn rol is duidelijk, die kent iedereen. Dus een wolf weet dat die nu zijn gang moet gaan overdag.
Logische conclusie. Karina is een wolf. Mijn stem blijft staan.

Kom op burgers, lees alles na en denk er over na. Ga gerust alle mogelijkheden langs. Je zal zien dat er maar 1 logische conclusie is. Neem die conclusie!

103Ronde #29 - De Odyssee - Pagina 5 Empty Re: Ronde #29 - De Odyssee zo 13 maa 2011, 21:18

Debby

Debby
Senior spammer

Mijn stem gaat naar Karina

104Ronde #29 - De Odyssee - Pagina 5 Empty Re: Ronde #29 - De Odyssee zo 13 maa 2011, 21:33

artishocking

artishocking
Junior spammer

@Hank

Ik schreef ook al eerste : jammer van Hank...en dat vind ik ook echt..
Beschermengel eruit, jammer..maar ook de sjamaaan...

Ik ga mee met de stem op Karina..daat heb ik goede redenen voor.

105Ronde #29 - De Odyssee - Pagina 5 Empty Re: Ronde #29 - De Odyssee zo 13 maa 2011, 21:37

v8power

v8power
Spammer i.o.

ok ik volg de rest hoop dat jullie gelijk hebben
mijn stem gaat naar karina

106Ronde #29 - De Odyssee - Pagina 5 Empty Re: Ronde #29 - De Odyssee zo 13 maa 2011, 22:39

Telemachus (killer)

Telemachus (killer)
Senior spammer

vind het jammer omdat karina'tje een van de enigste was die niet op mij stemde de 1ste dag maar om't eve wat ik zeg het staat toch al vast
-> Karina

btw, niet echt theorie geprobeerd te begrijpe maar als de rest miejster volgt hoop ik dat jullie juist zijn e

107Ronde #29 - De Odyssee - Pagina 5 Empty Re: Ronde #29 - De Odyssee zo 13 maa 2011, 23:07

karina

karina
Veelbelovend spammer

Korte ronde voor mij deze keer.
Sad

108Ronde #29 - De Odyssee - Pagina 5 Empty Re: Ronde #29 - De Odyssee zo 13 maa 2011, 23:33

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

De Laistrygonen
Even een kort verhaaltje. Ben moe.

Teleurgesteld over de vertraging die ze hadden opgelopen, voer de stevig verdunde vloot uit. Door de orkaan waren 3 schepen gezonken, en van 12 hadden ze geen idee waar ergens op de zee ze nu rondzwierven. Ze konden enkel maar hopen dat de bemanning op eigen kracht in staat zou zijn Ithaka te bereiken. Met nog maar 15 schepen voeren ze nu rond, op weg naar hun thuisland. Een paar dagen stond er een uitstekende wind die hen de goede kant uitblies, maar op de ochtend van de 5e dag werden zij opeens verrast door zo'n harde storm, dat de uitgedunde vloot gedwongen werd in alle haast beschutting te zoeken, om niet nog meer schepen te verliezen. Gelukkig bleek er niet ver uit de buurt een rotsachtig land te liggen, met een mooie baai die de gierende wind zeker zou breken. Opgelucht voer de vloot de baai in, alleen het schip van Odysseus legde een eindje erbuiten aan: na alle vijandelijke ontvangsten van de afgelopen weken, durfde hij het niet aan zomaar de baai binnen te varen. Een storm die hen juist deze haven in dwong? Het leek hem een valstrik toe.
En de listige koning bleek gelijk te hebben.

Nauwelijks lagen de 14 schepen 'veilig' in de baai, of er verschenen reusachtige wezens daar, die enorme rotsblokken grepen en met dodelijke precisie in de richting van de Grieken smeten. Het één na het andere schip werd geraakt en zonk. De overgeblevene probeerden in alle haast uit de buurt van de kust te komen, maar het was ook voor hen te laat. Verslagen keken de opvarenden van het schip van Odysseus toe, dankbaar dat hen dit lot bespaard was gebleven, maar vol afgrijzen over de afslachting die zich voor hun ogen afspeelde.
Tot Artishocking naar adem snakte en riep: 'Karina! Karina was vanmiddag bij de scheepsarts op een van de zojuist gekelderde schepen. Ze had hoofdpijn...'
Nog geschokter dan zojuist keken de vertrouwelingen naar de versplinterde brokstukken van hun eens zo trotse vloot. In het water rond de zinkende wrakken, spartelden nog wat bemanningsleden rond, maar uitvaren om hen te redden was zelfmoord. Ze konden niets doen om Karina en de anderen te helpen.

Einde van de dag.
De burgers lynchen Karina.
Bij gebrek aan lijk kan niet worden vastgesteld wat zij was.
Deze nacht eindigt maandagavond 22:00u

https://weerwolfenco.actieforum.com

109Ronde #29 - De Odyssee - Pagina 5 Empty Re: Ronde #29 - De Odyssee ma 14 maa 2011, 07:11

Debby

Debby
Senior spammer

Dat lijkt verdacht veel op de Verhullende wolf
Ronde #29 - De Odyssee - Pagina 5 829688

110Ronde #29 - De Odyssee - Pagina 5 Empty Re: Ronde #29 - De Odyssee ma 14 maa 2011, 08:37

artishocking

artishocking
Junior spammer

Een rol verhuld???
Nou dat is dus heel duidelijk geen goede rol...Razz

111Ronde #29 - De Odyssee - Pagina 5 Empty Re: Ronde #29 - De Odyssee ma 14 maa 2011, 19:13

v8power

v8power
Spammer i.o.

verhullende wolf in actie dus karina hou ik maar op slecht voorlopig

normaal helpt nathalie me herinneren dat ik moet stemmen zij weg ik in de war



Laatst aangepast door v8power op ma 14 maa 2011, 20:37; in totaal 1 keer bewerkt

112Ronde #29 - De Odyssee - Pagina 5 Empty Re: Ronde #29 - De Odyssee ma 14 maa 2011, 19:41

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

het is nacht, maar leuk dat je zo enthousiast bent "Razz

https://weerwolfenco.actieforum.com

113Ronde #29 - De Odyssee - Pagina 5 Empty Re: Ronde #29 - De Odyssee ma 14 maa 2011, 21:51

Miejster

Miejster
Senior spammer

Ik denk ook wel dat er een wolfje weg is. Zou zeer bizar zijn moest het geen wolf zijn. Kom op burgers, nog eentje te gaan (denk ik)

114Ronde #29 - De Odyssee - Pagina 5 Empty Re: Ronde #29 - De Odyssee ma 14 maa 2011, 22:22

morkreb

morkreb
Junior spammer

me gokt dat die leugenwolf maar wat aan klooit Cool

115Ronde #29 - De Odyssee - Pagina 5 Empty Re: Ronde #29 - De Odyssee ma 14 maa 2011, 23:36

Debby

Debby
Senior spammer

Dat doet hij/zij niet lang meer.

116Ronde #29 - De Odyssee - Pagina 5 Empty Re: Ronde #29 - De Odyssee di 15 maa 2011, 01:07

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

[b]Einde van de nacht.
Er zijn geen doden gevallen, joehee!
Deze dag eindigt dinsdagavond 22:00u[b]

Verhaaltje volgt nog.

https://weerwolfenco.actieforum.com

117Ronde #29 - De Odyssee - Pagina 5 Empty Re: Ronde #29 - De Odyssee di 15 maa 2011, 07:40

Debby

Debby
Senior spammer

Mijn stem gaat naar Killerboth

118Ronde #29 - De Odyssee - Pagina 5 Empty Re: Ronde #29 - De Odyssee di 15 maa 2011, 08:52

morkreb

morkreb
Junior spammer

Ik zou toch echt zweren dat die al onder de zoden ligt ^^

119Ronde #29 - De Odyssee - Pagina 5 Empty Re: Ronde #29 - De Odyssee di 15 maa 2011, 09:03

artishocking

artishocking
Junior spammer

@morkreb..Killer heeft de rol van Natjuh overgenomen

Vanmorgen kwam er ene klein vogeltje op de vensterbank zitten die me in fluisterde dat ik er goed aan zou doen om op Killerboth te stemmen..ze had nml een rode gloed in zijn ogen gezien.




120Ronde #29 - De Odyssee - Pagina 5 Empty Re: Ronde #29 - De Odyssee di 15 maa 2011, 14:32

v8power

v8power
Spammer i.o.

eerder zaten jullie goed dus ik volg weer
mijn stem gaat naar killerboth

121Ronde #29 - De Odyssee - Pagina 5 Empty Re: Ronde #29 - De Odyssee di 15 maa 2011, 20:00

Miejster

Miejster
Senior spammer

Ik denk dat dat wolfje niet goed gelezen heeft en mij heeft proberen vermoorden... whuhhahaha. Daarom volg ik ook de andere burgers killerboth

122Ronde #29 - De Odyssee - Pagina 5 Empty Re: Ronde #29 - De Odyssee di 15 maa 2011, 22:11

Telemachus (killer)

Telemachus (killer)
Senior spammer

ai ai 2 keer sterve op 1 weekje tijd .... dat overleef zelf ik niet xD

stem op: killerboth hij wordt zeker de beste president ooit Ronde #29 - De Odyssee - Pagina 5 1625

123Ronde #29 - De Odyssee - Pagina 5 Empty Re: Ronde #29 - De Odyssee di 15 maa 2011, 22:18

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

De sirenen

Van de eens zo trotse vloot van Ithaka, restte nu nog slechts één schip, dat dapper maar moedeloos over de grote zee heen zwierf. Toch was de situatie minder hopeloos dan het handjevol opvarenden zelf dacht: langzaam maar zeker waren ze de afgelopen weken toch echt dichterbij huis geraakt, en zonder dat ze het wisten, waren ze dan nu eindelijk bezig aan de laatste etappe van hun lange, gevaarlijke reis. Pas toen Odysseus op een mistige avond ver, heel ver weg een hartverscheurend mooi gezang hoorde en hij door Artishocking en Debby tegen moest worden gehouden voor hij over boord sprong, beseften ze dat ze enkel nog langs de kliffen van de Sirenen moesten voor ze eindelijk weer thuis zouden zijn.
De Sirenen, de meest verraderlijke wezens die zich in de schimmige diepte van het water bevonden. Lieflijker dan zeemeerminnen, muzikaler dan de Muzen zelf, en hongeriger dan Polyphemos de cycloop. En was er iets dat de Sirenen liever aten dan vers zeemannenvlees? Nee. Hun hypnotiserend mooie gezang klonk in mistige nachten over het water en deed de bemanning van schepen verstomd aan de reling komen staan, waarna het schip - niet langer bestuurd - op de klippen liep. Etenstijd voor de dames! Hun zachte lippen weken wat uiteen en ontblootten naaldscherpe tanden. Dan, voorzichtig om zich niet met bloed te besmeuren en wat kieskeurig, begonnen ze met smaak te eten. De meeste zeelieden waren tegen die tijd al verdronken, maar sommigen leefden nog en hun geschreeuw mengde zich wreed met het lieflijke geneurie en gesmak dat opging tijdens de vreetpartij.

Odysseus haalde onmiddellijk toen hij weer wat bij zijn positieven kwam alle aanwezige mannen (en laten we eerlijk zijn, dat waren er onderhand niet zo heel veel meer) benedendeks om niemand bloot te stellen aan de verlokkelijke klanken die hen nu begonnen te omsingelen. De koning beval killerboth en miejster hun oren goed dicht te stoppen met was, daarna vroeg hij de aanwezige dames om hem vast te binden aan de mast: hij wilde dat prachtige zingen nu wel eens van dichtbij horen. Voor de vrouwen was er niets om zich druk over te maken. Sirenen hebben een uitsluitende voorkeur voor mannenvlees, en hun bekoorlijke uiterlijk en verleidelijke zang was dan ook slechts toegespitst op het aantrekken van heren.
Langzaam voer het schip door het territorium van de Sirenen. Overal rond de boog doken nu bleke, prachtige gezichten op die werden beschenen door de maan. Lange haren, donker als de nacht of goudkleurig als de zon, waaierden rond hun slanke lichamen uiteen en uit hun monden kwam een gezang dat zo mooi was dat het onaards leek. Miejster werkte rustig door, hij hoorde niets. De dames werkten ook rustig door, zij hoorden het wel en vonden het mooi, maar kregen er hoogstens wat kippenvel van. Odysseus hoorde het, en werd gek van verlangen zich in het water te storten, maar de touwen hielden hem stevig op zijn plaats. Killerboth werkte rustig door, hij hoorde... niets? Jawel, hij hoorde toch iets. Heel zacht, heel ver weg. Het drong door de was heen en maakte hem nieuwsgierig. Wat ongelofelijk mooi! Prompt vergat hij alles wat hij wist van de Sirenen, en hij liep langzaam naar de reling, onderwijl de was uit zijn oren halend.

*Plons!*
V8power probeerde Killerboth nog tegen te houden, maar ze was te laat, en hij verdween overboord. Prompt verstomde het gezang, klonk er een hoop gespetter, wat ontstelde kreten die onmiskenbaar van Killerboth kwamen en na wat geknars en gesmak werd het onheilspellend stil.

En zo voeren ze het territorium van de Sirenen uit, opnieuw met één metgezel minder. De verslagenheid daarover verdween echter direct toen ze het voor zich lagen liggen: Ithaka!
Na 10 jaren oorlog en een reis van maanden en maanden, waren Odysseus, V8power, Artishocking, Miejster en Debby thuis gekomen. Eindelijk.

Einde van het spel.
De burgers winnen, gefeliciteerd!
Killerboth was leugenwolf.


Overige rollen:
V8power - Ziener
Artishocking - Groenteboer
Miejster - Weerhamster
Debby - heks

ben ik nog iemand vergeten? geloof het niet, toch?
had er achteraf gezien toch een conversiewolf in moeten stoppen, maar dacht dat dat wat oneerlijk werd, en twee wolven, en een sjamaan, én een later in een wolf veranderende burger.

En voor wie altijd al heeft willen weten hoe die Sirenen nu eigenlijk klinken:

Dit stuk zong ik ook afgelopen zaterdag ^^ niet deze uitvoering overigens.



Laatst aangepast door Dorien op di 15 maa 2011, 22:26; in totaal 1 keer bewerkt

https://weerwolfenco.actieforum.com

124Ronde #29 - De Odyssee - Pagina 5 Empty Re: Ronde #29 - De Odyssee di 15 maa 2011, 22:19

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

(killerboth heeft wel een abonnement op opgegeten worden trouwens, zeg)

https://weerwolfenco.actieforum.com

125Ronde #29 - De Odyssee - Pagina 5 Empty Re: Ronde #29 - De Odyssee di 15 maa 2011, 22:24

morkreb

morkreb
Junior spammer

lol, jullie zijn lekker rap ^^

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 5 van 6]

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum