Weerwolf&Co.
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Toegewijde weerwolvers van travian en omstreken


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Ronde #99: Reddingsmissie Persephone

+10
Debby
Backslide
graafoto
Natjuh89
Hank1705
Snuffles
Doctor
akaLucas
Stefan003(spel)
δόριεν
14 plaatsers

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 7 van 11]

Miejster

Miejster
Senior spammer

Tach, dead man talking? :-)

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

Miejster schreef:"tachondar laat het leven" gevolgd door "wie er dood was blijft nog een verrassing"? Nope, deze snap ik niet direct...
Zijn rol blijft een verrassing. Tachondar is morsdood en begint al wat te ontbinden, sorry voor de verwarring

https://weerwolfenco.actieforum.com

Stefan003(spel)

Stefan003(spel)
Aanstormend spammer

Dus er is een verhullende wolf..

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

Stefan003(spel) schreef:Dus er is een verhullende wolf..

Volgens mij de enige optie. Of Tachondar was 't zelf. In elk geval is die kracht nu gespeeld. Wink

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

Het was midden in de nacht en iedereen lag in diepe rust toen het begon. Eerst klonk het in de verte, een zacht gefluister als het ruisen van de zee maar langzaam kroop het geluid dichterbij totdat zelfs Graafoto’s oordopjes het niet meer konden buiten houden. ‘Wat is dat?’ fluisterde Snuffles tegen Natjuh die bij haar in de tent lag. ‘Ik weet het niet,’ mompelde Natjuh terug die met wijd opengesperde ogen in het donker lag en luisterde. ‘Het lijkt wel.... het lijkt op gezang, vind je ook niet?’
‘Wie vindt hier nou wat om over te zingen?’ fluisterde Snuffles terug. ‘’We zijn notabene in de onderwereld. En het klinkt niet als potje met vet!’
Maar terwijl het geluid verder aanzwol werd duidelijk dat Natjuh gelijk had. Een fluisterend gezang omringde het kampement van de niet langer slapende helden en zwol verder en verder aan tot de woorden verstaanbaar werden.


Komt!
Hoort ons lied dat u vertelt
Van helden en hun heldendaden
Doch ook van hoe een struis gezelschap
Oh zo tragisch werd verraden
Twee geliefden vol van leven
Vol van jeugdig overmoed
Werden wreed door ‘t lot gegrepen
Vermoord, verschéúrd in koelen bloed


‘Zingen ze nou over Lucas en Killerboth?’ vroeg Mattio aan Doctor terwijl ze ademloos luisterden. ‘Sshht,’ antwoordde die. ‘Het is nog niet klaar.’


En Tachondar een held van groot kaliber
Zo dapper zijn hart, zo vaardig zijn speer
Gebroken, gewurgd, in de modder verslagen
Beroofd van zijn ogen, verstoken van eer


‘Ik ga kijken wie er zo zingt,’ zei Miejster. ‘Als ze zo goed weten wat er is gebeurd kunnen ze ons misschien ook vertellen wie de daders waren. En ik wil weten wat ze bedoelen met dat tragische verraad.’ Hij kwam overeind en wilde de tent openritsen die hij met Backslide deelde maar stopte toen het gezang opnieuw begon.


In het duister van deze nacht
Klinkt het gefluister van de doden
Luister, luister! Naar de woorden
Naar de woorden van ons doden
Komt! Hoort ons lied dat u vertelt
Van dode helden en hun daden
Van hoe een eens zó fier gezelschap
Vannacht zelfs dubbel werd verraden


De laatste klanken stierven weg en een beklemmende stilte daalde neer over het tentenkamp. Stefan was de eerste die zich bewoog en de tent open ritste. Algauw volgde de één na de ander en een kleine minuut later stond iedereen buiten en staarde zwijgend en vol afschuw naar het gruwelijke tafereel dat zich voor hun ogen ontvouwde. Op een paar meter afstand van elkaar lagen twee lichamen. Beiden waren zo toegetakeld dat het de rest een moment kostte om zich te realiseren wie het waren maar uiteindelijk zag iedereen het. Debby en Graafoto.


Als een dikke mist omringden de schimmen van honderden doden het gezelschap. Zwijgende toeschouwers van de tragedie.

Einde van de nacht
Graafoto sterft, zijn rol was Ooggetuige
Debby sterft, haar rol was welp
Deze dag duurt tot donderdag 22:00

https://weerwolfenco.actieforum.com

Natjuh89

Natjuh89
Professioneel spammer

confused  jmmr graafoto dat je geen ifo kon delen.. maar joehoe de welp eruit

Snuffles

Snuffles
Beginnend spammer

Oh dat is er toch 1! Maar de ooggetuige is nu ook weg... Neutral

Ik ga even wachten of er nog hints doorkomen voor ik stem.

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Amai, het spel gaat rap plots

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

Al drie goedjes eruit voor zover we weten, het lijkt opeens een stuk minder goed te gaan... Neutral Aan de andere kant: als Tach inderdaad een slechtje was, zijn er al twee slechtjes uit en daar zijn er minder van... Ronde #99: Reddingsmissie Persephone - Pagina 7 953470

Backslide

Backslide
Junior spammer

Hmm, de welp eruit is zeker een goed begin. Of als Tachondar inderdaad slecht is, een goed vervolg. Waar ik eerder benieuwd naar ben is hoe de welp gestorven is? Of de ooggetuige... ooggetuig een heks die contact heeft gehad met een ziener/dorpsgek? Dat zou ook meteen verklaren waarom er eerdere nachten weinig is gemoord. Ik heb alle hoop dat er een burgerblokje is onstaan (: nu de rest er nog even uitvissen

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Killerboth Cupido/Priester Geliefde

AkaLucas Yeti Geliefde
Tachondar ???? - Verhuld

Debby Welp
Graafoto Ooggetuige



Backslide
Doctor
Snuffles
Natjuh
Hank
Miejster
Stefan
Mattio


===========
Oké, nu de welp eruit is is het een stuk veiliger geworden om te hinten, maar dat wil niet zeggen dat ik open en bloot rollen ga neerzetten wat mijn rol is. Voor de puzzelaar heb ik mijn rol verstopt in mijn 2e post deze ronde, veel plezier ermee. What a Face

Gezien de rollen die er momenteel uitliggen is er het een en ander aan te nemen aan rollen die er nog in zitten, waarvan er (wat mij betreft) maar één zeker is; de verhullende wolf.
Verder denk ik enkele hints te kunnen destilleren tot dusver, en zou daarbij komen tot de volgende rollen:
- Vehullende wolf (uiteraard niet gehint)
- Secretaris
- Wisselaar

Eventuele andere rollen die aannemelijk zouden kunnen zijn:
- Gemaskerde wolf (gebaseerd op ooggetuige)
- Wolf met orccontrole (gebaseerd op yeti)
- Orc (gebaseerd op yeti)
- Dokter? ( Suspect zou eventueel de 1e moordloze nacht kunnen verklaren, maar ik ben niet overtuigd)

In overweging meegenomen dat er ook een welp in zat denk ik dat we echter met niet meer dan 2 wolven te maken hebben + een eventueel hulpje (eventueel met 3 wolven en géén hulpje).
Als er mensen zijn die me verder kunnen helpen mag dat uiteraard Very Happy (ik ga er gemakshalve even vanuit dat Dorien me er niet bij helpt namelijk Ronde #99: Reddingsmissie Persephone - Pagina 7 629639 )

Overigens heb ik zelf het gevoel dat Backslide niet helemaal zuiver speelt, zonder dat ik dat met verdere informatie kan onderbouwen.



Laatst aangepast door Hank1705 op do 29 maa 2018, 18:38; in totaal 2 keer bewerkt

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

Ik heb er niet zo’n probleem mee als er onderling wordt gepm’d duswat mij betreft mag dat. Dat brengt dan misschien ook wel weer wat discussies op gang hier want ik heb het idee dat er nu vooral af en toe een stem of reactie op de dode wordt geplaatst en dat dat het is

https://weerwolfenco.actieforum.com

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

Oh Haha go Hank Ronde #99: Reddingsmissie Persephone - Pagina 7 571163 je plaatste je bericht terwijl ik mijne schreef

https://weerwolfenco.actieforum.com

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Ik heb nu wat meer tijd over, dus dan heb ik geen andere keuze dan me weer iets meer aan het front te begeven hé. Cool

Debby

Debby
Senior spammer

Mijn spel was geeneens begonnen Ronde #99: Reddingsmissie Persephone - Pagina 7 304463

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Als welp kun je toch gewoon moorden als je een rol denkt te weten? scratch
Dus in theorie was je rol wel begonnen :3

Backslide

Backslide
Junior spammer

Hmm Hank, ik ben wel benieuwd op welke informatie je dat baseert als je aangeeft "het verder niet te kunnen onderbouwen"? Maar aangezien je iets moet stemmen snap ik het wel. Zelf heb ik het hele topic weer twee keer doorgenomen en gezocht naar hints, ik heb er ook een aantal uit kunnen halen (Hank, misschien hebben we andere hints opgepikt, zullen we een keer gaan kwartetten met rollen? Ronde #99: Reddingsmissie Persephone - Pagina 7 17387 )
Maar als ik af ga op de gebeurtenissen van de laatste dagen en vooral de nachten, dan lijkt Snuffles hier niet echt tussen te passen.

Snuffles

Snuffles
Beginnend spammer

Backslide, ik vraag me toch af waar je dat dan op baseert. Ik heb een veel te duidelijke (zij het onnauwkeurige) hint gegeven over mijn rol, dus dan raad ik je toch aan nog eens terug te lezen.

Ik wacht nog even met stemmen tot ik daadwerkelijk de tijd heb gehad om alles door te lezen, vond dat ik hier even op moest reageren Ronde #99: Reddingsmissie Persephone - Pagina 7 953470

Natjuh89

Natjuh89
Professioneel spammer

Lieve burgers, graag kom ik met een mededeling om ons verder te helpen.. Mijn krachten kan ik nu openbaar maken en er voor zorgen dat wij burgers winnen.. Want geluklig is de welp er uit vandaar dat ik niet eerder heb willen hinten of informatie door heb willen spelen. 

Gelukkig is er iemand die spirituele krachten heeft en met de doden kan praten.. Ik kan jullie vertelen dat onze burgers het goed maken en het jammer vinden dat ze hun krachten niet hebben kunnen gebruiken/ toe te passen.. Wat ik wel weet is dat we een lijk in ons midden zit die door de grafdelver is aangemaakt.. Vandaar dat er een 2de dode was afgelopen nacht... Diegene is Snuffles. Burgers wees slim en laten we het lijk er uit halen.

Debby

Debby
Senior spammer

Hank1705 schreef:Als welp kun je toch gewoon moorden als je een rol denkt te weten? scratch
Dus in theorie was je rol wel begonnen :3


In theorie wel maar niemand vertelde nog iets

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

Ik twijfel of ik met je mee durf te gaan, Natjuh. Ik kan het feit dat jij medium bent (zegt te zijn) niet linken met het feit dat jij weet dat Snuffles het lijk zou zijn. Wie van de doden had dat kunnen weten? Alleen de Grafdelver als je het mij vraagt, maar die zal zijn lijk toch juist willen zien winnen?

Zoals je ziet, stem ik wel met je mee, maar als Snuffles met een goede verdediging komt, kan ik nog wisselen.

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Ik trek nogal mijn twijfels bij jouw medium-kwaliteiten, Natjuh.
Niet omdat ik denk dat er geen lijk in zit, maar meer omdat je je nu focust op het lijk (aangenomen dat er inderdaad een lijk in zit en Snuffles dit lijk is). De partij die het meest te vrezen heeft van het lijk, dat zijn de wolven.
Korte toelichting: de wolven hebben alleen overdag iets te vrezen van de burgers, maar 's nachts zijn ze niet veilig als er een lijk rondloopt, en kunnen ze bovendien het lijk niets doen. Wanneer kunnen ze het lijk wel iets aandoen? Juist, overdag. Het lijk eruit en de wolven zijn 's nachts weer lekker veilig (uitzonderingen daargelaten).

Even kort de rollen nagaan die eruit zijn tot nu toe:
Killerboth Cupido/Priester Geliefde
AkaLucas Yeti Geliefde
Tachondar ???? - Verhuld --> zou dan Grafdelver moeten zijn
Debby Welp
Graafoto Ooggetuige

Van een cupido/priester en een yeti zou je niet heel veel bruikbare informatie kunnen verwachten, tenzij ze in een burgerblok zitten bijvoorbeeld. Van een grafdelver zou informatie kúnnen komen, maar de kans dat deze informatie verstrekt aan een goed medium? Erg klein. Bovendien wéét deze niet wie het lijk is, maar krijgt slechts een omschrijving.
De kans dat een welp informatie heeft én verstrekt is evenzeer erg klein.
Blijft over de ooggetuige. De kans is aanwezig dat de rol onsuccesvol is geweest door de actie van een evt. gemaskerde wolf, maar dat zou toch juist prioriteit moeten zijn om door te geven? Dat is juist informatie die wij als burgers goed kunnen gebruiken, en volgensmij hoor jij daar niet bij en ben jij slechts een toneelspelende wolf.

(Overigens kun je best gelijk hebben dat Snuffles een lijk is. Daarvan weet ik niet zeker of je wel of niet de waarheid spreekt.)



Laatst aangepast door Hank1705 op do 29 maa 2018, 19:57; in totaal 2 keer bewerkt

Snuffles

Snuffles
Beginnend spammer

De enige die zou kunnen weten wie het lijk is is toch een gestorven grafdelver en het zou toch een bijzondere grafdelver zijn die zijn lijk niet wil zien winnen. Ook kan ik zeggen dat zonder de rol die mij is toegewezen, er meer doden zouden vallen.

Icm. bovenstaande heb ik reden om te geloven dat Backslide niet te vertrouwen is en met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, stem ik dus op hem.



Laatst aangepast door Snuffles op do 29 maa 2018, 21:02; in totaal 1 keer bewerkt

Natjuh89

Natjuh89
Professioneel spammer

Ik kan je verzekeren dat ik geen wolf ben.. ! Mijn rol als medium neem ik heel serieus.. Ik haal liever nu het lijk er uit dan te gaan wachten op het einde van het spel.. of op de nacht waar de wolven in het voordeel zijn plus dat er een extra dode komt.. 
de wolven zijn al een blok.. Het lijk moet alleen zijn om te winnen en iedereen uit te moorden.. en kan de hulp van de wolven gebruiken om meerdere spelers er uit te halen..  

Er zijn nog 8 personen.. dus dan gaat het wel heel rap voor ons burgers als er elke nacht 2 personen uit gaan.. 
Maar als je me niet wilt geloven dan niet.. vind ik zeer jammer en gaan ook zeer zeker de burgers verliezen want de wolven en het lijk zijn nu in het voordeel  Crying or Very sad

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Leuk dat je me wilt verzekeren dat je medium bent, maar ondertussen kom je nog niet met de informatie die je wel zou hebben als medium zijnde, en ik kan me niet voorstellen dat Graaf die informatie achterhoudt.
Je hebt zelfs niet gezegd dat je die informatie nog niet tot je beschikking hebt, wat mijn vermoedens alleen maar versterken dat je niet bent wat je voordoet te zijn.

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 7 van 11]

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum