Weerwolf&Co.
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Toegewijde weerwolvers van travian en omstreken


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Ronde #89 - Een sprookjesachtige verjaardag

+9
Telemachus (killer)
Тхенекаъ
Doctor
Tachondar
graafoto
Hank1705
faleria
Reivaxx
δόριεν
13 plaatsers

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 2 van 8]

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

Tevreden keek Doroosje naar de gastenlijst die was samengesteld naar aanleiding van de mensen die hadden gereageerd op haar uitnodiging. Vanavond kwamen de gasten en kon het feest beginnen!

Iedereen heeft zijn rol ontvangen en kan als het goed is in de juiste blokken. Laat het me even weten als je je rol nog niet hebt.

https://weerwolfenco.actieforum.com

faleria

faleria
Aanstormend spammer

Faleria het vleermeisje, gaf haar zwarte paard de sporen en schoot al aardig op. Het kasteel van Doroosje kwam al in zicht. De ondergaande zon zette het witte kasteel in een prachtig roze licht. Even liet Faleria haar paard stoppen om er met open mond van te genieten.
Nog een laatste kilometer, heuvel afwaarts en de ophaalbrug kraakte onder de hoeven van Rosso, haar hengst. Met de prachtige tiara verstopt in haar zadeltas, stapte Faleria de binnenplaats op.
Direct werd ze aangehouden door een stalknecht. Faleria liet zich van het paard afhelpen en naar de grote deuren begeleiden. De tiara nu verstopt in haar rugzak.
'Wie mag ik zeggen dat er is,' sprak een lakei.
'Faleria,' sprak het meisje zachtjes.

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

je zei toch dat jij zijn verhaal nu gebruikt? dat al lang in de kast ligt?
of ik heb ergens een post gemist en dat mis opgevat, jullie spammen hier nu ook plots zoals vroeger nu ik het zelf drukker heb >< (konden jullie dat niet de voorbije 2 jaar doen wanneer ik dat steeds wilde...)

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

Natuurlijk gebruik ik zijn verhaal niet. Ik schrijf mijn verhaal, theneka heeft zelf een hele poos terug dat verhaal over het badeendje geschreven en dat hier gepost.

https://weerwolfenco.actieforum.com

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

ow, ja ik heb een post gemist, wist nog niet dat het over een badeendje ging xD

graafoto

graafoto
Veelbelovend spammer

Ok, dearie...
Laten we starten

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

Ben aan het schrijven

https://weerwolfenco.actieforum.com

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

'Doroosje!' gilde Faleria.
'Faleria!' gilde Doroosje.
De twee boezemvriendinnen vlogen elkaar in de armen in één wervelende draaikolk van rood, goud en flonkerende juwelen. Hoewel beide jongedames er - onaangetast door de tand des tijds - uitzagen als twintigers, kenden zij elkaar  nog van een eeuw geleden toen zij als beste vriendinnetjes aan het hof waren opgegroeid. Gearmd manoeuvreerden ze zich behendig door de feestzaal van Rozensteijn die langzaam vol begon te stromen met gasten. Het hele sprookjesbos leek wel gehoor te hebben gegeven aan Doroosjes uitnodiging en met het vallen van de avond verschenen er meer en meer verjaardagsgasten uiteenlopend van dwergen tot heksen tot sprookjesprinsen. Doroosje viel zelfs een blauwe glimp op van een Arabisch genie die soepel door het feestgedruis heen zweefde.

'Ik ken ze allemaal niet!' klaagde Doroosje lacherig na twee glazen rode wijn. 'Wie zijn al die wezens? Zelfs hun ouders waren nog niet geboren voor ik in slaap viel.'
'Ik zal je helpen,' beloofde Faleria. 'Zie je dat duo daar?' Ze wees op een jongen en een meisje die hand in hand aan de rand van de zaal stonden, vuile blikken werpend op een heks die even verderop gesuikerde dakpannen stond uit te delen. Het meisje was schattig met een leuk jurkje en blonde vlechtjes. De jongen verloor haar geen seconde uit het oog en bleef beschermend naast haar. 'Dat zijn Hank en Grietje,' vervolgde het vampiermeisje. 'Broer en zus, kinderen van een houthakker aan de rand van het Sprookjesbos. En zie je dat griezelige ventje daar?' Nu wees ze op een klein mannetje met ingevallen wangen en een griezelige lach. 'Dat is Repelsteeltje, maar denk erom dat je doet alsof je zijn naam niet kent! Laatste keer dat iemand liet doorschemeren zijn naam te weten, was hij zo boos dat hij zichzelf in tweeën scheurde. Een heks heeft hem weer moeten lijmen.'

Op dat moment stapte een ridder in blinkende wapenrusting naar voren en kuste Doroosjes hand. 'Ridder Tachondar is de naam, Prinses,' stelde hij zichzelf voor. 'U heeft niet toevallig een queeste voor mij?'
'Nee,' zei Doroosje verbouwereerd, geen queeste gezien, het spijt me.'
'Geweldig!' zei de ridder stralend. 'Wat een fantastisch feest is dit!'
Trompetgeschetter kondigde een nieuwe gast aan en een jonge man in dure kleding gevolgd door een stoet aan dienaren kwam de feestzaal binnen.
'Wie is hij?' fluisterde Doroosje onder de indruk. Faleria giechelde. 'Prins Reivaxx,' antwoordde ze prompt. Hij komt eigenlijk niet uit het Sprookjesbos maar uit een land ten zuiden ervan.'

Opeens ontstond er grote beroering bij de deuren naar de keuken. Een grauw eendje stoof luid kwakend de menigte in achtervolgd door een zestal koks zwaaiend met grote messen. 'Ik ben een gast! Ik ben een gast!' kwekte het beestje terwijl hij zigzaggend de messen ontweek. Faleria ving hem op en zette het eendje op haar schouder terwijl Doroosje de koks bestraffend toesprak dat het niet de bedoeling was dat ze haar verjaardagsgasten op zou eten.

En zo barstte er in de grote zaal een geweldig feest los. Muziek klonk, mensen praatten en lachten, drank vloeide rijkelijk en het viel dan ook niemand op hoe in het midden van de partij iemand heimelijk naar buiten sloop.
Een kleine donkere gestalte begon rond het kasteel te lopen, een spoor van kleine, glinsterende rozenzaadjes achterlatend.

'Kleine roosjes, in de groei
Groter, groter, kom tot bloei
Doornenbladeren vol van pracht
Weef uw web in deze nacht
Jong ontloken, schier ontwaakt
Opdat men niet dit slot verlaat
Vorm met rode rozenvracht
Een dod'lijke haag in deze nacht'


En terwijl binnen het feest in volle gang was, begonnen buiten de rozenzaadjes te groeien en te groeien onder de klanken van de spreuk die in geen eeuw meer was uitgesproken op slot Rozensteijn.

BEGIN VAN HET SPEL
Het is nu moordloze nacht tot dinsdag 22:00u
Niet-dodelijke nachtrollen mogen in actie komen

https://weerwolfenco.actieforum.com

graafoto

graafoto
Veelbelovend spammer

Ronde #89 - Een sprookjesachtige verjaardag - Pagina 2 829688 

Тхенекаъ

Тхенекаъ
Senior spammer

Mijn dank voor de redding, Knappe Jongedame en Prinses Do. Mijn dank ook voor de prachtige uitnodiging! U redde mij uit een verschikkelijke situatie, mijn dankbaarheid is groots. Oh, ene proficiat Very Happy

*probeert tevergeefs een verjaardagskus op Do haar wang te plaatsen*
*flappert met zijn vleugeltjes*

Telemachus (killer)

Telemachus (killer)
Senior spammer

alchemist / kluizenaar bothanisce is aanwezig

mijn excuses, het uiltje had de uitnodiging braafjes afgeleverd, maar ik geraakte niet meer uit mijn grot. Geen verkeerde gedachten krijgen e? Is zeer luxueus, 2 verdiepen uitgehouwen uit die berg, die je daar in de verte ziet. Badkamer, slaapkamer, living... alles erop en eraan + een bunkertje voor in te experimenteren. Ben er al zo'n 20 jaar niet meer uitgeweest aangezien er toch niks te beleven valt erbuiten. Hierbinnen kan ik lekker veilig zitten knutselen en mengen en af en toe eens iets laten ontploffen.
spijtig genoeg had ik mij in datzelfde bunkertje opgesloten en was ik vergeten waar ik mijn sleutel had afgelegd.

Uitnodiging gelezen, direct op mijn ezeltje gesprongen met een pracht van een cadeau! denk ik toch. Een dame van 100+ jaar zal zoiets wel kunnen gebruiten: badschuim met een 'revitaliserend' effectje, ZONDER rozengeur .... of ik heb mij gemist en het is een nitrogluceride .... hopelijk kan ze tegen een knalletje. Al die proefbuisjes lijken toch ook zo op elkaar e :s

Тхенекаъ

Тхенекаъ
Senior spammer

haha, zolang je de prinses niet opblaast veronderstel ik dat we je vol vreugde welkom heten! Very Happy

Den Bever

Den Bever
Spammer i.o.

*Dronkelap Den Bever strompelt uit de herberg*

hik ben er klaar voor!

Тхенекаъ

Тхенекаъ
Senior spammer

Ik wil een burgemeester! Very Happy

faleria

faleria
Aanstormend spammer

'Graag gedaan, hoor,' sprak Faleria toen ze het eendje gered had en op haar schouder zette.

Even later kwam er een oude vrouw binnen. Faleria knikte haar toe.

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

"Eindelijk een feestje waar niet gepraat wordt over politiek Grietje! Ik ben blij dat we gegaan zijn. Wanneer was je van plan dat cadeautje te geven?" zei Hank.
Grietje: "Ssht, geduld jij! Ik wacht op het juiste moment, het is nu nog te licht voor het cadeau."
"Zeg dan tenminste wát je gaat ge-", probeerde Hank nog,"Nee! Je hebt maar eens geduld, voor de verandering." onderbrak Grietje hem direct. "En nu, broertje, gaan we dansen, want ook dat hoort op een feestje." Want op dat moment begon het orkest in een hoek van het zaaltje te spelen, en een welbekend nummer ook en iedereen danste mee, want als er íets rondfladderde, tja, dat kun je zelf ook wel raden.

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

De hemel begon alweer lichtroze te kleuren en vogeltjes te tjilpen toen Hank uitgeput op een bank aan de rand van de dansvloer neerzeeg. Wat een feest! Zijn voeten deden pijn en zijn hoofd tolde van de wijn en uitputting maar het kon hem niets schelen.
'Zeg zou jij dat zusje van je niet wat beter in de gaten houden?' klonk er opeens een stem naast Hank. 'Ze heeft zich laveloos gezopen en ligt nu haar roes uit te slapen onder de etenstafel.' Hank keek opzij en zag het ventje dat niemand Repelsteeltje mocht noemen naast hem staan.
'Niks mis met dra*hik*hank Hank!' lalde een dronken bever die halverwege de nacht het feest was binnen gezwalkt.
Hank volgde hun blik en zag inderdaad Grietje doodstil in een hoekje half onder een tafel liggen. Naast haar lag een omgevallen fles wijn en toen een voorbijdansende feestganger haar per ongeluk raakte, rolde een glanzend rode appel uit haar halfgeopende hand.

'Grietje?' Hank pakte zijn zusje bij de schouder en schudde haar niet al te zachtzinnig heen en weer. 'Wakker worden zussie, het is mooi geweest voor vannacht.' Het meisje reageerde niet en nu pas viel het Hank op hoe bleek Grietje was en hoe koel haar huid aanvoelde onder zijn handen.
'Grietje?' Herhaalde hij, dringender nu. Om hem heen zweeg de muziek opeens en steeds meer feestgangers kwamen tot stilstand in een zwijgende kring om hem heen. Hank zag het niet.
'Grietje? Grietje! GRIETJE!!!!'
'Ze is niet dood.' Faleria het vampiermeisje verscheen plots naast Hank, wierp een blik op Grietje en herhaalde zelfverzekerd: 'Ikzelf ben dat al jaren wel dus neem het maar van mij als expert aan. Ze is niet dood.'
'Wat is er dan met haar aan de hand?' vroeg Hank paniekerig.
'Slaap Grietje slaap!' giechelde het oude vrouwtje dat plotseling in hun midden verscheen. 'Daar buiten groeit een haag. Een haag vol rode rozen, een slecht moment gekozen. Slaap Grietje slaap, daar buiten groeit een haag!'

Nee! Iedereen verstijfde. De ridder was de eerste die de schrik van zich af wist te werpen en naar het dichtstbijzijnde luik stormde. Hij probeerde ze open te werpen maar het hout bleef al na enkele centimeters steken en lange, venijnige dorens kropen door de voegen naar binnen. Doroosje begon woedend te stampvoeten. 'Wie heeft dit op zijn geweten?' siste ze venijnig. 'Honderd jaar geleden mocht ik niet gewoon gezellig jarig zijn, en nu weer?!'
'Belangrijker,' zei Hank, bijna in tranen. 'Hoe lossen we het op?'
'De vorige keer weken de rozen pas toen jij wakker werd Do,' mengde prins Reivaxx zich nu peinzend in het gesprek. 'Dit doet mij vermoeden dat naast de verantwoordelijke vinden en dwingen de betovering om te keren, onze enige optie is om Grietje wakker te krijgen.'
'Waar wachten we nog op?' riep DrWho. 'Maak dat kind wakker!'

EINDE VAN DE MOORDLOZE NACHT
Jullie kunnen stemmen tot woensdagavond 22:00u

https://weerwolfenco.actieforum.com

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

ik ben morgen weer heel de dag weg en ga als eerste maar een willekeurige stem doen

Theneka

graafoto

graafoto
Veelbelovend spammer

MonkeyLord heeft nog niks van zich laten horen.

faleria

faleria
Aanstormend spammer

*zucht*
Waarom wordt de stemmen nou niet in een mooi verhaaltje gegoten?

Faleria hoorde een paar sprookjesfiguren namen noemen. Ze snapte niet helemaal waarom dat gebeurde. Ze keek Doroosje eens aan. Zou zij dat snappen?
'We zouden toch proberen om Grietje wakker te krijgen?'
Daarna krabbelde ze aan haar kin. 'Mja, we moeten natuurlijk ook zorgen dat we diegene die dit op zijn of haar geweten heeft te pakken krijgen. Ik ga er nog even over nadenken, wie dat zou kunnen zijn.'
Ze zette zich op een bankje, ver van Grietje vandaan. Dan kon ze alles beter overzien.

MonkeyLord

MonkeyLord
Aankomend spammer

tachandar

Doctor

Doctor
Professioneel spammer

wel wel, Faleria dartelt weer rond

Telemachus (killer)

Telemachus (killer)
Senior spammer

DrWho
die man hoort hier niet thuis, van waar komt deze vreemde? ik zou hem goed in de gaten houden
(eigenlijk gewoon op hem gestemd omdat hij de laatste is en dit de enigste keer is dat met zekerheid online kan komen vandaag ... straks les tot 6u en vandenavond student kick-off dusja xD kzal der eentje meedrinken op jullie gezondheid )Razz 

faleria

faleria
Aanstormend spammer

'Wel, ik heb die springende dwerg altijd wel vreemd gevonden (lees Repelsteeltje).

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Hank zat nog steeds met tranen in zijn ogen, ondertussen weer op het bankje. "Hoe kan het nou toch gebeurd zijn? En wie heeft zoiets verschrikkelijks op zijn geweten? 100 Jaar zonder Grietje.. ik kan het me gewoon niet voorstellen!" Na een bepaalde tijd op deze manier te hebben getreurd kwam Hank weer bij zinnen. 'Oke, herpak je zelf Hank,' dacht hij, 'er is werk te doen. De dader moet hier ergens op het feest zijn, dus we moeten hem kunnen vinden.. Even denken, wie zou het gedaan kunnen hebben? Faleria, het vampiermeisje? Hm.. aannemelijk, als men moet geloven wat ze over vampieren zeggen, alhoewel ik nog nooit over een vampier heb gehoord die mensen 100 jaar laat slapen en verder met rust laat... niet de meest voor de hand liggende dader dus.
Wat te denken van Theneka, het Arme Lelijke Niet-Eendje? Wie zou er nu weer een Arm Lelijk Niet-Eendje verdenken van zoiets.. aan de andere kant, hoe zou hij het gedaan moeten hebben? Ik heb geen flauw benul om eerlijk te zijn.. '
'En dan die vreemde vogel, Repelsteentje (Graafoto), alleen met zijn gegiechel zou je hem al verdacht gaan vinden,' verzuchtte Hank. Om even later zichzelf vermanend te herstellen 'Nee, je mag anderen niet beoordelen op uiterlijk.. uiterlijk kan bedriegen. Conclusie: ook hen beide zouden het gedaan kúnnen hebben, maar echt voor de hand liggend is het ook weer niet..'
Na nog enkele momenten stilzwijgend voor zich uit te hebben gekeken, bedacht hij opeens dat hij de gastenlijst nog in zijn broekzak had zitten, misschien zou dat het wel makkelijker maken!
'Hm, even kijken, wie staan er allemaal op de gastenlijst?'

-------------------------
Graafoto/Repelsteentje
MonkeyLord
Killerboth, Kluizenaar & Alchemist
Faleria, het vampiermeisje
Den Bever
DrWho
Tachondar, de Ridder
Theneka, het Arme Lelijke Niet-Eendje
Hank van Grietje
Reivaxx, de prins

-----------------------------
'Ahhh, maar nu lijkt het al duidelijker te worden, die Killerboth zit afgezonderd drankjes te maken.. het zou maar zo kunnen dat hij een drankje heeft gemaakt dat je een eeuw laat slapen.. En dan is hij ook nog eens zo lang alleen, waarschijnlijk is het een te grote schok om weer mensen tegen te komen, dat moet het haast wel zijn..'
Hank stond op en schraapte zijn keel, terwijl hij rondkeek of hij Killerboth ergens kon zien.
"Geachte aanwezigen op Doroosjes feest, mag ik even jullie aandacht? Jullie weten allen dat de dader van deze gebeurtenis nog onder ons moet verblijven. Na enige tijd te hebben nagedacht ben ik tot de conclusie gekomen dat Killerboth de meest verdachte persoon is. Deze persoon, die in zijn eentje leeft en doorgaans bezig is met drankjes, vloeistoffen en weet ik wat voor experimenten, zou het wel eens teveel geworden kunnen zijn toen hij na zo'n lange tijd eenzaam te zijn geweest, om dan opeens zóveel mensen te ontmoeten, en wie weet wat zo'n persoon dan kan doen. Ik kan niet anders concluderen dan dat hij, bewust of onbewust, een soort slaapdrankje aan mijn zuster heeft gegeven. Deze persoon is te gevaarlijk voor ons, en daar moeten we dan ook iets aan doen. Wat, dat laat ik aan Doroosje over, tenzij ze liever wil dat wij dat voor haar beslissen."
============

Voor deze personen die te lui zijn om een hele lap tekst te lezen; mijn stem gaat dus naar Killerboth.

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 2 van 8]

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum