Weerwolf&Co.
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Toegewijde weerwolvers van travian en omstreken


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Ronde #64 - De Hobbit, of: Daarheen En Weer Terug

+8
Kauna
Moustache
Mattio
Doctor
Debby
Tachondar
graafoto
δόριεν
12 plaatsers

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 3 van 7]

Debby

Debby
Senior spammer

Verdorie,degene die altijd mijn eerste stem krijgt heeft er al.
Nu moet ik effe verder lezen dus.

Verdorie,mijn tweede ook al.

Keuze 3 dan maar Backslide

Kauna

Kauna
Junior spammer

Ik stem op Den Bever, die stemde direct terug op Mattio en dat vind ik standaard verdacht.

Den Bever

Den Bever
Spammer i.o.

je moet toch op iemand stemmen hé Kauna... mss is het eerder verdacht dat jij een reden zoekt om op mij te stemmen xD

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

ja weet je wat ik verdacht vind? Dat jullie allemaal meedoen aan dit spel, het heet 'weerwolven', dát is pas verdacht

https://weerwolfenco.actieforum.com

Kauna

Kauna
Junior spammer

Den Bever schreef:je moet toch op iemand stemmen hé Kauna... mss is het eerder verdacht dat jij een reden zoekt om op mij te stemmen xD
Net als de vorige ronde en zo'n 30 (of meer?) rondes ervoor, vind ik direct terugstemmen verdacht. En laat ik nu de vorige ronde gelijk hebben gehad Ronde #64 - De Hobbit, of: Daarheen En Weer Terug - Pagina 3 829688 Daarnaast houd ik de uitslag de eerste ronde graag gelijk en dat lukt me met deze stemming ook.

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

En opeens was Graafoto expeditieleider, en het beviel hem maar niets. Hoe was hij hierbij betrokken geraakt? De eerlijkheid gebood te zeggen dat hij harder had kunnen protesteren toen Tachondar hem had verwelkomd al lid van de groep. In de Gouw werd gefluisterd dat de oude Toek, de vader van Graafoto's moeder Belladonna een avontuurtje had gehad met een fee vele, vele jaren terug en dat daar zijn 3 dochters uit was voortgekomen. Of dat waar was? Niemand wist het, maar het was feit dat bij tijd en wijlen een jonge Toek de kriebels kreeg en plotseling op avontuur uit wilde gaan. Was het Graafoto's Toek-bloed dat was ontwaakt bij het horen van al die verhalen? Misschien wel, misschien niet, maar op deze regenachtige lenteochtend bevond hij zich midden in een groep dwergen die op het punt stonden de Nevelbergen over te trekken, het Demsterwold door te gaan en de Eenzame Berg te veroveren van een gigantische draak met de naam Smaug. Graafoto vervloekte zichzelf.
Dag na dag trokken ze verder en met het verdwijnen van dorpen en herbergen langs hun weg, verdween ook het eten uit hun pakken. De bagage die eerst onaangenaam zwaar was geweest, werd sneller dan iedereen lief was lichter en lichter. Met name Mattio en de arme hobbit leden hier erg onder, maar ook de stemming onder de rest van de dwergen werd met de dag slechter totdat er algauw over ieder kleinigheidje gebekvecht werd. Op de ochtend van de 8e dag meldde Tachondar dat hij vooruit zou gaan. De tovenaar was de enige in het gezelschap die over een paard beschikte, en na de aanwijzing niet van de weg af te gaan en tot de avond toe door te lopen, steeg hij op en verdween in de pluizige mist die over de velden hing. Mistroostig sjokte het gezelschap voort, uur na uur, met rommelende magen.
Toen de avond viel, bevonden ze zich in een laag bos. De dwergen wilden net hun bepakking neergooien toen Graafoto zijn neus in de lucht stak en snuffelde. 'Ik ruik...' mompelde hij. 'Ik ruik...hertengebraad! Het komt daarvandaan!' Als één man keek het reisgezelschap in de richting die de hobbit wees en daar, in de schemering verraadde een flakkerend schijnsel de aanwezigheid van vuur. Zonder er ook maar een woord aan vuil te maken, zette iedereen zich weer in beweging en algauw kon ook de zwakste dwergenneus de heerlijke geur van houtvuur en wildbraad ruiken.
Als belangrijkste dwerg in hun midden, was het DrWho die stoutmoedig als eerste de open plek in het bos opstapte en de vreemdelingen begroette. Toen bleef hij stokstijf staan, met de rest van de schatjagers vlak achter zich. Aan het vuur zaten 3 gigantische wezens. Vanaf een afstandje hadden ze wel wat weg van rotsblokken met armen en benen een angstaanjagende grote mond en sullige plukjes zwart haar op het hoofd.
'Hmm, lekkere hapjes!' zei één van hen. Hij kwam log maar verrassend snel overeind, greep naast zich en opeens werd het donker rondom de dwergen en de hobbit. De trol - natuurlijk was het een trol, onaangename wezens, dom maar altijd hongerig - had een zak over de groep heen gegooid en schudde nu triomfantelijk met zijn pas gevangen buit.
'Laten we ze roosteren, onze lekkere hapjes,' stelde een van de andere trollen voor.
'Onze hapjes? Mijn hapjes,' protesteerde de gelukkige vinder. 'Ik heb ze gevangen, Bert!'
'Maar ik zag ze het eerst, Willem.'
'Jongens toch, er is genoeg voor iedereen,' suste de derde trol, die Tom heette.
'Da's waar,' mompelde Willem, hoewel hij niet helemaal zeker leek daarvan. 'Maar ik wil ze rauw en spartelen.'
'Ik wil ze geroosterd!'
'Nee,' gooide Tom ertegenin. 'Laten we erop gaan zitten, ze pletten!'
Vanuit de duistere, benauwde binnenkant van de zak luisterden de dwergen met toenemend afgrijzen toe hoe de trollen maar verder en verder ruzieden over de manier waarop ze de dwergen zouden bereiden. Na uren leek het wel, waren ze eindelijk tot de overeenstemming gekomen dat ze de dwergen zoude pletten door erop te gaan zitten, toen Kauna zich er van binnenuit mee bemoeide: 'Pletten? Zonde zeg! Wij dwergen staan juist bekend om onze zalige crunchy bite. Als je ons plet zijn we net milkshake met een baard en puntmuts, niets aan!'
Daar moesten de trollen even over nadenken.
'Daar zit wat in,' mompelde Willem toen. 'Ik wil ze niet pletten, ik wil ze roosteren.'
'Ik wil ze niet roosteren, ik wil ze vers en spartelend.'
'Ik wil ze niet vers en spartelend, ik wil ze pletten!'
'Je hebt toch gehoord wat ze zei? Milkshake met baard en puntmuts als je ze plet.'
En zo gingen opnieuw uren voorbij totdat ze het erover eens waren dat ze hun prooi op een laag vuur zouden roosteren.
'Roosteren op een laag vuur?' riep Miejster vol afgrijzen vanuit de zak. 'Wat zonde! Dat geeft een ontzettend nare smaak van verschroeide haren, buitengewoon smerig. Wij dwergen zijn op z'n best rauw en spartelend!'
En weer begon het geruzie. Na uren kwamen ze tot de overeenkomst om de dwergen zonder enige bereiding op te eten. Graafoto deed zijn mond al open om te pleiten voor langzaam marineren in sojasaus maar hij kreeg er de kans niet voor. Een enorme hand verscheen in de zak, grabbelde, en trok de ongelukkige hobbit tevoorschijn die zonder verdere plichtplegingen werd opgeknabbeld. Terwijl Graafoto zijn laatste adem uitblies, vielen de eerste zonnestralen op de drie trollen, die prompt in drie enorme rotsblokken veranderden. Een kind wist dat trollen voor de dageraad binnen moesten zijn, maar in hun geruzie hadden de trollen helemaal niet meer op de tijd gelet.
Voor Graafoto was het echter al te laat.

EINDE VAN DE DAG
De burgers lynchen Graafoto
Hij was beschermengel
Deze nacht duurt tot 22:00u


Hank krijgt een kanarie cadeau.

https://weerwolfenco.actieforum.com

Miejster

Miejster
Senior spammer

Potver, dat valt tegen... Maar eerste ronde is steeds een gok he.

Doctor

Doctor
Professioneel spammer

rot rot rot, ik was de vorige ronde beschermengel en ik stierf ook heel vroeg. Is er nu ook ee vloek op beschermengels?

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

waar is die tijd gebleven dat dag 1 gewoon 1 stem per persoon was...

R.I.P graafoto

Debby

Debby
Senior spammer

Verdorie,alweer meteen een belangrijke rol eruit.
R.I.P Graafoto.

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

Ik heb er nu geen tijd voor, maar zal morgenvroeg eens goed de stemming erop nakijken wie Graafoto's dood te verwijten is. Hoewel ik mij afvraag of iemand al een rol kon weten.

Dorien, mooi verhaal - helaas met een trieste afloop. Sad

Miejster

Miejster
Senior spammer

Je zou het mij kunnen verwijten, Mattio. Maar het was helemaal random bij mij.

Miejster

Miejster
Senior spammer

Tot morgenavond, ik vertrek voor een dagje Graspop!

Kauna

Kauna
Junior spammer

Er waren gelijke stemmen op Den Bever en Graafoto dus dat betekent dat er een leugenwolf inzit.

Moustache

Moustache
Junior spammer

Nogal dom om burgemeester te worden terwijl je een belangrijke burgerrol hebt. Als je geen wolf bent, zullen de wolven je proberen te doden (misschien niet de eerste nacht). En als je wel wolf bent ben je alleen maar extra verdacht. Maar in ieder geval zijn de wolven deze keer slimmer dan de vorige rondes met burgemeester, dus zullen we als burgers ook gehaaid moeten zijn.
Als de bewering van kauna klopt, dan zijn miejster en ik iig geen leugenwolf......

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

Moustache schreef:Nogal dom om burgemeester te worden terwijl je een belangrijke burgerrol hebt. Als je geen wolf bent, zullen de wolven je proberen te doden (misschien niet de eerste nacht). En als je wel wolf bent ben je alleen maar extra verdacht. Maar in ieder geval zijn de wolven deze keer slimmer dan de vorige rondes met burgemeester, dus zullen we als burgers ook gehaaid moeten zijn.

De conclusie is dat het altijd ongunstig is om (in de eerste dag[en]) burgemeester te zijn, maar dat wisten we al. Smile

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

veel plezier miejster Razz

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

De nieuwe burgemeester is Backslide gefeliciteerd met je promotie!

https://weerwolfenco.actieforum.com

Kauna

Kauna
Junior spammer

mm, je moet er maar blij mee zijn.

Den Bever

Den Bever
Spammer i.o.

dit is nog maar de 3e ronde die ik volg, maar gaat de burgemeester niet altijd meteen dood? xD

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

Den Bever schreef:dit is nog maar de 3e ronde die ik volg, maar gaat de burgemeester niet altijd meteen dood? xD

Aan het begin van het spel is dat feitelijk wel het geval. Smile De burgers vertrouwen de burgemeester dan nog niet en als hij geen wolf is, zullen de wolven ook van hem af willen (in de hoop dat hij zijn burgemeestersketting overdraagt aan één der wolven).

Later in het spel, als er een burgerblok gevormd is, is er natuurlijk de kans dat de burgemeester in het burgerblok zit. Dan heeft hij dus een aardige kans om te overleven en hebben de burgers er nog profijt van ook. Very Happy

Maar dat wordt zo na zo'n nacht of twee, drie, als de ziener een mooi blokje heeft gevormd. Smile

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

burgemeester zijn ook te vaak het doelwit om snel te sterven lol

Debby

Debby
Senior spammer

Moustache schreef:Nogal dom om burgemeester te worden terwijl je een belangrijke burgerrol hebt. Als je geen wolf bent, zullen de wolven je proberen te doden (misschien niet de eerste nacht). En als je wel wolf bent ben je alleen maar extra verdacht. Maar in ieder geval zijn de wolven deze keer slimmer dan de vorige rondes met burgemeester, dus zullen we als burgers ook gehaaid moeten zijn.
Als de bewering van kauna klopt, dan zijn miejster en ik iig geen leugenwolf......

Nee,geen leugenwolf.
Maar het kan wel zo zijn dat jullie wisten dat de leugenwolf ook Graafoto ging stemmen.

Ps:Veel plezier Miejster.
Hier is parkpop aan de gang.

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

Geschokt door de dood van hun expeditieleider trokken de dwergen tegen het einde van de volgende middag verder. Het goede nieuws was dat ze het hol van de nu versteende trollen hadden gevonden en daarin naast vele potten met goud ook genoeg proviand hadden gevonden om weer een week vooruit te kunnen. Tegen de avond kruisten ze het pad van de tovenaar weer die nu ook het nieuws van de dood van Graafoto te horen kreeg.
De rest van de week trokken ze verder. Alsof de hemel hun sombere stemming weerspiegelde hield het die dagen geen moment op moet regenen en de zon liet zich niet eenmaal zien.

Op de ochtend van de 9e dag ontsnapte één zonnestraaltje aan het grijze wolkendek en plotseling schalden kristalheldere stemmen door de ochtendlucht.

Hé daar, dwergenzonen
Tovenaar op mooi wit paard
Lach en zing toch reisgenoten
Waarom is uw hart bezwaard
Vrolijk is deze vallei
Tralderideriderei
Hé daar, schattenjagers
Tovenaar met hoed zo hoog
Zonneschijn door regendruppels
Spring! Kus de regenboog
Vrolijk is deze vallei
Tralderideriderei
Zo vrolijk is deze vallei
Tralderideriderei
Ha! Ha!
Hé daar, drakendoders
Hef uw zwaard op ons
En zing!
Want vreugde heerst in de vallei
Tralderideriderei!
Ha! Ha!


Van tussen de hoge, rechte bomen verschenen tientallen elfen die dansten en zongen, de woorden ter plekke bedenkend. De dwergen trokken hun neus op bij de dwaze teksten, zo anders dan hun eigen liederen vol beladen woorden, liefde en toewijding. Maar terwijl de stoet de elfenplaats Rivendel in trok, begon de een na de ander tegen wil en dank te glimlachen, en onder het vrolijke gezang van de elfen leek de dood van Graafoto voor het eerst wat verder weg.

EINDE VAN DE NACHT
Niemand sterft.
Deze dag eindigt om 22:00u

https://weerwolfenco.actieforum.com

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

hoera!
niemand sterft en we zijn in Rivendel bij de elfen! ^^

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 3 van 7]

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum