Weerwolf&Co.
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Toegewijde weerwolvers van travian en omstreken


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Suggestie: Aanpassen welp

3 plaatsers

Aanpassen welp

Suggestie: Aanpassen welp I_vote_lcap0%Suggestie: Aanpassen welp I_vote_rcap 0% [ 0 ]
Suggestie: Aanpassen welp I_vote_lcap33%Suggestie: Aanpassen welp I_vote_rcap 33% [ 2 ]
Suggestie: Aanpassen welp I_vote_lcap67%Suggestie: Aanpassen welp I_vote_rcap 67% [ 4 ]
Totaal aantal stemmen : 6


Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Suggestie: Aanpassen welp Empty Suggestie: Aanpassen welp zo 11 maa 2018, 21:11

Telemachus (killer)

Telemachus (killer)
Senior spammer

Hey,

In navolging van Hank die de rol van groetenboer wilt wijzigen na een langdurend spelletje, hierbij een voorstel voor de welp aan te passen.
Hoe ik het mij herinnerde (en aan het aantal pg te zien) is een spel van 9 dagen eerder uitzonderlijk.
Ik weet dus niet of er in het verleden ooit al een welpje is opgegroeid tot een volwaardige wolf en ik heb toch een beetje meedelijden met deze arme beestjes.


Huidige rolomschrijving schreef: Welp:
De welp is een wolf in wording. bij aanvang van het spel is hij nog klein en weet niet wie de andere wolven zijn.
In de vijfde nacht zal de welp uitgroeien tot een volwassen wolf en krijgt hij toegang tot het weerwolvenboard.
Wanneer de weerwolven de welp aanduiden als slachtoffer in de vijfde nacht zal hij niet vermoord worden (in eerdere nachten wel).
Omdat de welp nog onvolgroeid is, kan hij niemand vermoorden tenzij deze persoon hem erg vertrouwt en/of de welp hem erg goed kent. Dit wil zeggen, als de welp de rol van een speler kent kan hij deze vermoorden. De welp kan dit tot driemaal toe doen en enkel in de eerste drie nachten. De welp kan ook slechtjes vermoorden (indien hij bvb gekoppeld is).
Dit geldt niet wanneer een rol algemeen bekend wordt doordat deze gebruikt is. (beul, priester, ketter, ooggetuige, mede-adellijken (zelf of via geliefde))
De welp kent de weerwolven niet voor de vijfde nacht.
Zolang de welp niet transformeert gaat hij niet dood door priesterwater.
Wanneer de welp iemand vermoordt moet hij de spelleider pm'en en de rol van dit personage doorgeven. Wanneer de rol fout is zal de moord mislukken (dit telt als 1 van de 3) en krijgt het slachtoffer te weten dat de welp hem probeerde te vermoorden (hij krijgt niet te horen wie de welp is).
De welp kan maximum twee spelers per nacht vermoorden en maximum drie spelers per spel. Hij kan enkel in de eerste drie nachten een moord plegen.
Tijd van actie: nacht


Wanneer de welp dus maar opgroeit in nacht 5 maar zijn krachten moet gebruiken met deadline zijnde nacht 3 heeft hij nu 2 nachten dat hij eigenlijk niets kan doen. Tijdens nacht 3 krijg je inderdaad wel al een idee van wie wie zou kunnen zijn, maar nacht 2 lijkt mij vaak nog te vroeg...
Verder denk ik niet dat er veel mensen (laat staan welpjes) het overleven tot nacht 5

Voorstel is dus om:
- OF om het welpje te laten volgroeien op nacht 4 (dus, 1 nachtje rusten voor de groeispurt)
- OF het welpje mag tot nacht 4 zijn moorden plegen en maar volgroeien op nacht 5 (meer kans om gerichter te doden wanneer hij het zo lang overleeft & ook maar 1 nachtje zitten niksen)

2Suggestie: Aanpassen welp Empty Re: Suggestie: Aanpassen welp ma 12 maa 2018, 23:25

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

Ik heb gestemd op ‘welp mag moorden tot nacht 4’. Waarom? Eerlijk gezegd vind ik de Pm-regel heel jammer omdat deze heel veel bluffen, samenwerken en tegenwerken onmogelijk maakt. We hebben deze regel ingesteld omdat op een gegeven moment iedereen direct aan het begin van de ronde elkaar vertelde wat zijn rol was. De slechtjes vielen dan al heel snel door de mand. Als de welp langer een bedreiging vormt, zouden we misschien de Pm-regel weer af kunnen schaffen.

https://weerwolfenco.actieforum.com

3Suggestie: Aanpassen welp Empty Re: Suggestie: Aanpassen welp di 13 maa 2018, 00:54

Backslide

Backslide
Junior spammer

Dorien schreef:Ik heb gestemd op ‘welp mag moorden tot nacht 4’. Waarom? Eerlijk gezegd vind ik de Pm-regel heel jammer omdat deze heel veel bluffen, samenwerken en tegenwerken onmogelijk maakt. We hebben deze regel ingesteld omdat op een gegeven moment iedereen direct aan het begin van de ronde elkaar vertelde wat zijn rol was. De slechtjes vielen dan al heel snel door de mand. Als de welp langer een bedreiging vormt, zouden we misschien de Pm-regel weer af kunnen schaffen.
Ik ben het hier wel mee eens. Zo af en toe gaan de gesprekken met mensen die ik buiten WW om spreek, ook nog wel eens over weerwolven. Een welp is op zo'n moment desastreus! (Niet dat ik meteen m'n rol geef uiteraard) maar het voegt zeker wat toe. Ik zou 'm wel vaker willen zien!

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum