Weerwolf&Co.
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Toegewijde weerwolvers van travian en omstreken


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Suggestie: Aanpassen Groenteboer

+2
Tachondar
Hank1705
6 plaatsers

Moet de rol van Groenteboer aangepast worden zodat deze de hele ronde lang werkt in óf alle oneven nachten, óf alle even nachten?

Suggestie: Aanpassen Groenteboer I_vote_lcap100%Suggestie: Aanpassen Groenteboer I_vote_rcap 100% [ 8 ]
Suggestie: Aanpassen Groenteboer I_vote_lcap0%Suggestie: Aanpassen Groenteboer I_vote_rcap 0% [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 8


Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Suggestie: Aanpassen Groenteboer Empty Suggestie: Aanpassen Groenteboer zo 11 maa 2018, 15:16

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Hoi allemaal,
Afgelopen ronde speelden we met een groenteboer en ik vond het eigenlijk wel jammer dat de rol van de groenteboer was uitgespeeld na de 3e nacht, terwijl het spel tot dag 9 duurde (!).
Om dit te voorkomen en om de rol wat interessanter te maken wil ik een voorstel doen ter aanpassing van de groenteboer:


Huidige Rolomschrijving schreef:Groenteboer
De wolven zijn strikte non-vegetariërs en wanneer de groenteboer door hen wordt geconsumeerd in de tweede of derde nacht, zal een willekeurige wolf komen te overlijden ten gevolge van voedselvergiftiging. Na de 3e nacht is de groenteboer een normale burger.
Tijd van actie: 2e of 3e nacht, bij dood

Voorstel:

De kracht van de groenteboer werkt gek genoeg alleen in óf alle oneven nachten, óf alle even nachten.

De enige 2 die weten welk van de 2 gehanteerd wordt die ronde zijn de spelleider en de groenteboer zelf, al is het op eigen risico om dit aan anderen te laten weten.



Als je een ander voorstel hebt mag je dit uiteraard ook laten weten!

2Suggestie: Aanpassen Groenteboer Empty Re: Suggestie: Aanpassen Groenteboer zo 11 maa 2018, 16:15

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Dit vind ik wel wat hebben

3Suggestie: Aanpassen Groenteboer Empty Re: Suggestie: Aanpassen Groenteboer zo 11 maa 2018, 18:32

Backslide

Backslide
Junior spammer

Fantastisch idee! Ik vond de vorige ronde de groenteboer inderdaad een beetje lastig spelen. Aan de ene kant wil je prominent aanwezig zijn, maar je wil er weer niet uit gestemd worden. Het is erg lastig om ervoor te zorgen dat je zo snel al slachtoffer wordt van de wolven.

4Suggestie: Aanpassen Groenteboer Empty Re: Suggestie: Aanpassen Groenteboer zo 11 maa 2018, 21:01

Telemachus (killer)

Telemachus (killer)
Senior spammer

Mag van mij beslissing zijn van de spelleider
Zowel of alle even/oneven nachten als enkel de tweede en derde nacht

Natuurlijk brengt dit wel meer onduidelijkheid in het spel voor als je de rollen wilt zoeken op basis van wat er gestemd werd en wie er sterft etc

5Suggestie: Aanpassen Groenteboer Empty Re: Suggestie: Aanpassen Groenteboer ma 12 maa 2018, 23:15

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

Vind ik een leuk idee hank!

https://weerwolfenco.actieforum.com

6Suggestie: Aanpassen Groenteboer Empty Re: Suggestie: Aanpassen Groenteboer di 13 maa 2018, 02:13

Natjuh89

Natjuh89
Professioneel spammer

Misschien een optie groenteboer gewoon altijd groenteboer?? Zonder oneven of even nachten maar gewoon elke nacht??

7Suggestie: Aanpassen Groenteboer Empty Re: Suggestie: Aanpassen Groenteboer di 13 maa 2018, 06:58

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

Wordt de groenteboer dan niet wat al te sterk? Zeker als er nog maar 1 wolf over is en de groenteboer bekend is in het burgerblok wordt een wolvenoverwinning dan onmogelijk

https://weerwolfenco.actieforum.com

8Suggestie: Aanpassen Groenteboer Empty Re: Suggestie: Aanpassen Groenteboer di 13 maa 2018, 10:09

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Natjuh89 schreef:Misschien een optie groenteboer gewoon altijd groenteboer?? Zonder oneven of even nachten maar gewoon elke nacht??
Dat lijkt me iets te sterk Razz
Her mooie aan de groenteboer vind ik juist dat 'russische roulette' effect, wat je nu ten dele hebt maar straks nog sterker het hele spel door.
Ergens zit iemand die je de 2e of 3e nacht niet kan opeten omdat je er dan mogelijk zelf aangaat. In mijn voorstel blijft dat erin, maar wordt het aangepast naar ergens zit iemand die ik niet kan opeten omdat ik er dan zelf aanga, maar ik weet niet of dat in een oneven nacht is of een even nacht.

Zou je het elke nacht doen wordt het een mix tussen een weerhamster, die de wolven s nachts niet kunnen doden; en een te goede jager die s nachts altijd zijn geweer op de wolven gericht heeft zonder daar iets voor te hoeven doen, wat denk ik het doel van de groenteboer voorbij schiet; die "russische roulette".

9Suggestie: Aanpassen Groenteboer Empty Re: Suggestie: Aanpassen Groenteboer di 13 maa 2018, 21:46

Natjuh89

Natjuh89
Professioneel spammer

Okeej heel duidelijk dan gaan we voor even of oneven nachten die de spelleider kan bepalen..

10Suggestie: Aanpassen Groenteboer Empty Re: Suggestie: Aanpassen Groenteboer vr 16 maa 2018, 10:11

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Misschien is het toch beter om van voordien te bepalen welke nachten (dan zou ik voorkeur hebben voor oneven, want je begint bij dag 1) de groenteboer actief is. Dat kan als voordeel hebben dat de wolven die bepaalde nachten misschien voorzichtiger zullen zijn. Als ze niet van voordien weten welke nachten ze iets meer moeten opletten, verandert er eigenlijk weinig is het wolvenblok. Dan blijft het hetzelfde zoals nu: 'we zien wel, en op hoop van zege is hij/zij niet de groenteboer'

11Suggestie: Aanpassen Groenteboer Empty Re: Suggestie: Aanpassen Groenteboer vr 16 maa 2018, 10:35

Backslide

Backslide
Junior spammer

Tachondar schreef:Misschien is het toch beter om van voordien te bepalen welke nachten (dan zou ik voorkeur hebben voor oneven, want je begint bij dag 1) de groenteboer actief is. Dat kan als voordeel hebben dat de wolven die bepaalde nachten misschien voorzichtiger zullen zijn. Als ze niet van voordien weten welke nachten ze iets meer moeten opletten, verandert er eigenlijk weinig is het wolvenblok. Dan blijft het hetzelfde zoals nu: 'we zien wel, en op hoop van zege is hij/zij niet de groenteboer'

Ik denk dat op die manier de groenteboer zijn functie verliest. Als de wolven weten dat elke oneven nacht de groenteboer hun dood kan betekenen, zullen ze in deze nachten alleen maar personen op eten warvan ze enigszins zeker weten wat de rol is. Bij twijfel wordt dan maar gekozen voor de ''veilige" even nacht. De groenteboer moet het dan wel heel goed spelen om de wolven te overtuigen dat hij/zij een andere rol heeft.
Als de groenteboer weet in welke nachten hij zijn kracht heeft, dan kan hij juist de dag ervoor wat meer pushen om aandacht van de wolven te trekken, maar dit kan juist ook weer een dubbelbluf opleveren etc.

12Suggestie: Aanpassen Groenteboer Empty Re: Suggestie: Aanpassen Groenteboer vr 16 maa 2018, 10:42

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

hoe vaak gebeurt het dat de wolven weten wie de groenteboer? Zelden. En als ze het wel achterhalen, lijkt mij dat enkel maar chapeau voor hen om daarin te slagen.

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum