Weerwolf&Co.
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Toegewijde weerwolvers van travian en omstreken


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Ronde 95 - Het Gesticht

+9
Djali
Doctor
Backslide
graafoto
Koenbus
basserbas
Miejster
Tachondar
Natjuh89
13 plaatsers

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 6 van 7]

126Ronde 95 - Het Gesticht - Pagina 6 Empty Re: Ronde 95 - Het Gesticht ma 08 jan 2018, 22:19

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Het was een rustige nacht in het instituut. Door een enkel raam kwam er een streep licht naar binnen van de volle maan, af en toe onderbroken door een sluimerende wolk. Bijna iedereen lag rustige te slapen... bijna iedereen.

Door de schemerduistere gangen trippelde iemand op zijn tenen. Het silhouet verried dat deze een slaapmuts op had, zo één met een bolletje wol aan het uiteinde. Links, rechts, rechts, links.. "Eéntje verder... " mompelde de persoon. "Daar zullen we het hebben...!" Zijn hand ging naar de deurklink, en langzaam opende hij de deur, om te voorkomen dat deze geluid zou maken. Maar voordat hij, want het was een hij, naar binnen kon stappen sprak een lage stem. "Ik had je al verwacht hier."

"AAAAAAAAAARGHHHH!!!!" riep Koenbus, want hij was het die met een slaapmuts door de gangen was geslopen. "Wil je dat niet weer doen? Ik wil gewoon naar de wc, oké!"
Dr. Hank gniffelde even gemeen en waste zijn handen. "Altijd leuk om mensen te laten schrikken. Maar ik waarschuw je. Er zijn ... mensen met een duister geweten op pad vannacht. Je had beter in bed kunnen blijven." Koenbus antwoordde twijfelend. ""Maar... dan zou ik in mijn bed hebben geplast. Ik ben Graafoto niet! Even naar de wc gaan overleef ik wel."
"Dat is te hopen voor je." antwoordde Dr. Hank. "Dit is het tijdstip dat ze normaal gesproken actie-"  Maar voor hij zijn zin af kon maken werd de nacht doorbroken door een 2e schreeuw.

"AAAAAAAARRRRGHHHHH!!!! Iemand, help me! Het heeft me te pakk- AAAAARRRGHHHH!" al snel gevolgd door een donderend geluid van iets wat af ging.

Dr. Hank keek Koenbus aan. "Het lijkt erop dat jij geluk hebt gehad, en iemand anders iets minder. Komop, meekomen. Dat plassen kan tot later wachten."
Al snel vonden ze de oorzaak van het geluid. Verderop in de gang lag een lichaam, met in zijn handen een voorwerp... een geweer. Koenbus herkende hem al snel. "Het is Mattio!"
Eenmaal bij Mattio aangekomen zagen ze dat ze te laat gekomen waren. Zijn keel was doorgescheurd en hij lag in een plas bloed. "Misschien heeft hij te pakken gekregen wat hem gepakt heeft!" Dr. Hank antwoord was niet overtuigend. "Misschien, maar waarschijnlijk niet. Kijk maar." zei hij, terwijl hij naar de deur wees. In de deur zaten een paar kogelgaten, vermoedelijk uit het geweer van Mattio. Aan de deur hing een hangslot. "Waar hij ook op gericht heeft.. ik ben bang dat hij niet raak heeft geschoten."

"Misschien zit, wat er ook opgesloten zat, het nog in de kamer! Laten we kijken!" zei Koenbus terwijl hij aan het hangslot rammelde. Een paar minuten proberen later kreeg hij het open. Toen ze de deur opengooiden bleek dat ze te laat waren. Een andere deur die naar het vertrek leidde stond wagenwijd open. De vogel was gevlogen.

Vannacht is Mattio dood aangetroffen. Zijn rol was Jager. Hij heeft niemand in zijn graf meegenomen, want zijn slachtoffer Natjuh was opgesloten.
Dit is het einde van de 3e nacht, en het begin van de 3e dag. Er mag gestemd worden tot dinsdagavond 22uur.


edit: Disclaimer, het verhaal schrijf ik ten dele op feiten, en ten dele op basis van duimzuigen. Er is dus niet op te bouwen, op het vetgedrukte stuk na ^_^
Verder wil ik even toelichten waarom ik heb besloten er wél bij te vermelden dat Natjuh was opgesloten, dit was namelijk om te verklaren hoe de Jager géén slachtoffer had meegenomen. Volgens de spelinfo van 'Slotenmaker' mag ik zelf kiezen of ik dit wel of niet vermeld, en heb er dus nu wel voor gekozen om wille van duidelijkheid.



Laatst aangepast door Hank1705 op ma 08 jan 2018, 22:25; in totaal 1 keer bewerkt

127Ronde 95 - Het Gesticht - Pagina 6 Empty Re: Ronde 95 - Het Gesticht ma 08 jan 2018, 22:23

Doctor

Doctor
Professioneel spammer

ok dat is echt rot... ik stem meteen op natjuh



Laatst aangepast door DrWho op di 09 jan 2018, 10:45; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Priester)

128Ronde 95 - Het Gesticht - Pagina 6 Empty Re: Ronde 95 - Het Gesticht ma 08 jan 2018, 22:42

Koenbus


Beginnend spammer

Ik stem alvast mee op Natjuh en zie de pm van Djali graag tegemoet Smile

129Ronde 95 - Het Gesticht - Pagina 6 Empty Re: Ronde 95 - Het Gesticht ma 08 jan 2018, 22:44

Djali

Djali
Spammer i.o.

Koen let eens op je bent allang toegevoegd aan het burgerblok :p

130Ronde 95 - Het Gesticht - Pagina 6 Empty Re: Ronde 95 - Het Gesticht ma 08 jan 2018, 22:56

Djali

Djali
Spammer i.o.

RIP Mattio, dankjewel voor je nobele opoffering! We zullen je wreken... Natjuh] gaat eraan. Heb jij al bedacht op wie je gaat stemmen Bas? Ronde 95 - Het Gesticht - Pagina 6 953470



Laatst aangepast door Djali op di 09 jan 2018, 10:38; in totaal 1 keer bewerkt

131Ronde 95 - Het Gesticht - Pagina 6 Empty Re: Ronde 95 - Het Gesticht ma 08 jan 2018, 23:12

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

De jager... kut
Goed, blijkbaar word ik nog steeds niet vertrouwd en blijf ik geïsoleerd (niemand heeft mij graag Sad )
Natjuh zou volgens Djali's info de wolf moeten zijn, maar blijkbaar krijgt ze toch steun van een andere burger. Maar ik ben ook de horizon kwijt Natjuh



Laatst aangepast door Tachondar op di 09 jan 2018, 11:04; in totaal 1 keer bewerkt

132Ronde 95 - Het Gesticht - Pagina 6 Empty Re: Ronde 95 - Het Gesticht ma 08 jan 2018, 23:18

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

Welja zeg, een prima hangslot geruïneerd - die dingen zijn niet goedkoop! Mijn leven trouwens ook niet, maar wat voor leven had ik überhaupt in dit geschifte oord op deze geschifte wereld? Ronde 95 - Het Gesticht - Pagina 6 304463

133Ronde 95 - Het Gesticht - Pagina 6 Empty Re: Ronde 95 - Het Gesticht ma 08 jan 2018, 23:31

Natjuh89

Natjuh89
Professioneel spammer

Toch nog iemand die in mijn onschuld gelooft, en mij heeft opgesloten, dank je wel daarvoor. Jammer dat ik nog steeds niet wordt gelooft door een aantal mensen en dat ze mij nu dood willen hebben. Ik vertrouw Djali nog steeds niet met haar dorpsgek verhaal.

Ze had aangegeven dat ik of miejster slecht zou zijn als je de rol van de dorpsgek hebt heb je 3 namen om te vragen van hoe en wat. Waarom kan ze dan alleen maar mijn naam of miejster zijn naam noemen en geen derde persoon. Dus dat rookgordijn wat jij opzet vind ik wel heel slim van je om de burgers er uit te krijgen. Er zit idd een verhullende wolf in dat weet iedereen omdat het verhuld is. Dus de gok tussen mij en miejster zou 50 / 50 zijn voor een wolf of buger. Dat zijn allemaal jou eigen woorden.Dus ik verdenk jou ervan dat jij nog steeds een wolf bent en iedereen op een dwaalspoor wil zetten zodat de wolven gaan winnen.. Dus het is van jou een hele slimme zet geweest Mijn stem gaat naar Djali

134Ronde 95 - Het Gesticht - Pagina 6 Empty Re: Ronde 95 - Het Gesticht di 09 jan 2018, 10:11

Debby

Debby
Senior spammer

Na een korte nacht met weer een dode zit iedereen in de eetzaal bij elkaar.
Ze bespreken de afgelopen dagen en doden die zijn gevallen.

"Volgens mij is dr Hank zelf zo gek als een  deur en probeert hij het op deze manier te verdoezelen.
Ik denk serieus dat wij de gekken niet zijn", zegt Koenbus.

"Ik ben inderdaad niet gek" zegt Natjuh "maar jullie wel"

Dr Hank komt de eetzaal binnenlopen en meteen springt Natjuh op "Dr Hank, weet je wat ze over je zeggen"?

In haar haast rent zij tegen Debby aan die net een glaasje water heeft gehaald om haar medicijn in te nemen.
Ze vallen beiden op de grond en Natjuh krijgt het glas water over haar heen.

En wat er toen gebeurde .....

Mijn stem gaat naar Tachondar



Laatst aangepast door Debby op di 09 jan 2018, 10:42; in totaal 1 keer bewerkt

135Ronde 95 - Het Gesticht - Pagina 6 Empty Re: Ronde 95 - Het Gesticht di 09 jan 2018, 10:31

Debby

Debby
Senior spammer

Natjuh89 schreef:Toch nog iemand die in mijn onschuld gelooft, en mij heeft opgesloten, dank je wel daarvoor. Jammer dat ik nog steeds niet wordt gelooft door een aantal mensen en dat ze mij nu dood willen hebben. Ik vertrouw Djali nog steeds niet met haar dorpsgek

Liefde maakt blind

136Ronde 95 - Het Gesticht - Pagina 6 Empty Re: Ronde 95 - Het Gesticht di 09 jan 2018, 10:32

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Hanks versie van priesterverhaal:

Even leek er niets te gebeuren.. maar toen begon Natjuh te grommen en te piepen van pijn, alsof ze in brand stond. Plotsklaps groeide er overal haar op haar huid, en enkele tellen later viel er een levenloze weerwolf op de grond.

Basserbas sprong schreeuwend op:"Nee! Natjuh! Wat heb je gedaan heks!" Debby antwoordde kort. "Priester, niet Heks. Ik heb Natjuhs ware aard aangetoond, en jij ook zo te zien. "
Met een afschuwelijke blik in zijn ogen sprak Basserbas de woorden uit die de rest niet snel zou vergeten. "Zonder Natjuh kan ik niet leven. " zei hij met tranen in zijn ogen. "In een volgend leven zal ik mijn wraak hebben." En met die woorden sneed hij zijn keel door met een broodmes.

Door het drankje van de priester(es) wordt Natjuh, de verhullende wolf onthuld & vermoord. Haar geliefde Basserbas beroofd daarop zichzelf van het leven. Zijn rol was Slotenmaker. De dag duurt voort tot 22uur.

137Ronde 95 - Het Gesticht - Pagina 6 Empty Re: Ronde 95 - Het Gesticht di 09 jan 2018, 10:37

Djali

Djali
Spammer i.o.

Oké we hadden even een kleine miscommunicatie hier, change of plans. Ik stem op Tachondar

138Ronde 95 - Het Gesticht - Pagina 6 Empty Re: Ronde 95 - Het Gesticht di 09 jan 2018, 10:39

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Dit verklaart veel.
Hoe wist debby al dat natjuh onderdeel uitmaakte van een koppel?

139Ronde 95 - Het Gesticht - Pagina 6 Empty Re: Ronde 95 - Het Gesticht di 09 jan 2018, 10:41

Djali

Djali
Spammer i.o.

Dat was geen groot raadsel aangezien ze vannacht werd beschermd terwijl het erg duidelijk was dat ze wolf was

140Ronde 95 - Het Gesticht - Pagina 6 Empty Re: Ronde 95 - Het Gesticht di 09 jan 2018, 10:43

Debby

Debby
Senior spammer

Inderdaad, dat was niet zo moeilijk.
Iets wat jij vast ook wel wist.

141Ronde 95 - Het Gesticht - Pagina 6 Empty Re: Ronde 95 - Het Gesticht di 09 jan 2018, 10:44

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Beetje dom van me dat ik daar niet aan dacht eigenlijk.
Drwho omdat hij altijd al zo stil geweest is

142Ronde 95 - Het Gesticht - Pagina 6 Empty Re: Ronde 95 - Het Gesticht di 09 jan 2018, 10:47

Doctor

Doctor
Professioneel spammer

Ik ben niet echt stil en heb als eerste op natjuh gestemd. Jij was anders zeer zeker dat Miejster slecht was. Dus Tachondar will hang

143Ronde 95 - Het Gesticht - Pagina 6 Empty Re: Ronde 95 - Het Gesticht di 09 jan 2018, 16:16

Natjuh89

Natjuh89
Professioneel spammer

Aaaaa neej mijn geliefde weer niet gehaald

144Ronde 95 - Het Gesticht - Pagina 6 Empty Re: Ronde 95 - Het Gesticht di 09 jan 2018, 18:29

basserbas

basserbas
Beginnend spammer

Ahhh neeee. Ik kan niet zonder jou mijn schat. Dit broodmes is dan de enige uitweg. Een bloederige uitweg

145Ronde 95 - Het Gesticht - Pagina 6 Empty Re: Ronde 95 - Het Gesticht di 09 jan 2018, 20:10

Koenbus


Beginnend spammer

Ik stem mee op Tachondar. Ik vind drWho ook stil maar Tachondar heeft nog steeds geen goede uitleg gegeven waarom Natjuh zo beschermd werd. Dat weegt voor mij zwaarder.

146Ronde 95 - Het Gesticht - Pagina 6 Empty Re: Ronde 95 - Het Gesticht di 09 jan 2018, 20:38

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Waarom moet ik daar een uitleg voor geven? Ik heb nooit opgekomen voor haar en steunde zelfs djali's info. En hoe ze vannacht overleefde komt doordat ze een geliefde had

147Ronde 95 - Het Gesticht - Pagina 6 Empty Re: Ronde 95 - Het Gesticht di 09 jan 2018, 20:57

Doctor

Doctor
Professioneel spammer

Tachondar schreef:Nou Djali, ik heb ook wat info, en wat je zegt kan misschien wel kloppen als ik dat koppel aan het mijne, maar ik zie niet in hoe de dood van Natjuh ons helpt...


Ik denk dat je dit hebt gezegd.

148Ronde 95 - Het Gesticht - Pagina 6 Empty Re: Ronde 95 - Het Gesticht wo 10 jan 2018, 00:26

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Ze stonden weer in de zoemende ruimte met de machines, ditmaal niet gescheiden van elkaar maar zelfs verbonden met behulp van enkele kabels. De blonde vrouw was ditmaal nergens te bekennen, maar de Dokter nam wederom het woord. "Goed. Ik zal er geen doekjes om winden. De test die jullie zodadelijk ondergaan zal zwaarder zijn dan enig andere test tot dusver. Het zal jullie onderling vertrouwen testen, evenals jullie instinct om om te gaan met bepaalde situaties. Als blijkt dat jullie daar klaar voor zijn, zouden jullie mogelijk... klaar zijn in jullie rehabilitatieproces."

"Jullie zullen misschien wel, of helemaal niet, gemerkt hebben dat jullie je, hoe langer jullie hier zijn minder als een "gek" zijn gaan gedragen, en meer en meer een groepsgevoel hebben gecreeërd. Uit deze test zal blijken hoeveel dat waard is. Neem allemaal een stoel, dan bind ik jullie vast en dien ik een serum toe. Dit serum zal niet alleen het onderbewustzijn prikkelen, maar tegelijk ook een oerinstinct in jullie wakker maken. Wat jullie zullen ondervinden in die droomtoestand weten alleen jullie, al heb ik zo mijn vermoedens. "

Tachondar was de enige die durfde te reageren. "en... wat zijn die vermoedens dan?"
Het antwoord van de Dokter was duidelijk: "Dat zal ik niet zeggen, omdat het onbewust invloed kan hebben en dat kan ik onder geen beding doen in dit geval. Wat jullie ervaren moet puur zijn vanuit jullie onderbewustzijn, niet uit het mijne."
Een voor een namen ze plaats in de stoelen en wachtten rustig af totdat de Dokter een naald met serum had toegediend. "Hoe weten we of we de test hebben gehaald?" zei Djali. "Een antwoord op die vraag is overbodig, jullie zullen weten wanneer dat het geval is. En nu... oogjes toe en succes. Jullie zullen het nodig hebben." Met die woorden werd het voor iedereen zwart voor de ogen, alvorens ze zouden ontwaken in een droomtoestand.

Verschillende beelden flitsten door zijn hoofd.

Een ruimteschip.

Een huis.

Een kroeg.

Alledrie kwamen ze verdacht bekend voor. Maar hij kon er zijn vinger niet direct achter krijgen. Uiteindelijk doemde een grasveld met een klein bosje voor zijn geestesoog op, en leek hij wakker te worden.


DrWho viel op een grasveld neer op één knie. Terwijl hij om zich heen keek zag hij dat ook de anderen er waren. Daar zag hij Djali. En verderop was Koenbus ook gearriveerd. Terwijl hij naar Djali riep: "Hey Djali, hiero!' zag hij opeens een bruin-grijze vlek snel naderen vanuit zijn ooghoeken, en dook hij gauw omlaag. Geen seconde te laat, want het beest schoot over hem heen en landde pardoes midden in het bosje. "Kijk uit iedereen!" riep DrWho. "We worden aangevallen!" Terwijl hij dat riep rendde hij richting de anderen, samen zouden ze sterker zijn dan alleen.

Djali stond daar in een wapenuitrusting. "Vet! Waar heb je die vandaan?" "Geen tijd!" riep deze, "ik leg het later uit!", terwijl ze haar katana trok en deze op het aanstormende beest richtte. Het beest viel wederom Dr.Who aan, maar voordat het zijn tanden in de Doc kon zetten werd hij doormidden gekliefd door Djali's katana. "Pfft, dat scheelde niets!" zei Djali. En toen begon alles te schudden, alsof de wereld verging. En alles werd zwart. Opnieuw.

Felle lampen. Een man in een doktersjas. Een vrouw met een notitieblok in haar handen. Waar ben ik?

"Welkom terug Koenbus, welkom terug. Gefeliciteerd met jullie succesvolle missie."  Toen hij helder kon zien ging hij rechtop zitten en keek om zich heen. Wat hij zag verbaasde hem: 10 andere cocon-achtige bassins met mensen erin, eenzelfde als waar hij in zat.
Wat hem het meest verbaasde.. was dat de omgeving niet baksteen-roodbruin was zoals in het gesticht, maar fel wit, als een of ander laboratorium.
"Heya Koen! Gefeliciteerd met jullie succes!" zei een bekende stem. Het was Miejster, die zo te zien geen schrammetje had. "Wanneer iedereen wakker is zul je uitleg krijgen. " zei deze als antwoord op het vragende gezicht van Koenbus. De man in de doktersjas beaamde dat. "Nog even geduld, dan is het tijd voor antwoorden."

Nog éénmaal verzamelde de man in de witte doktersjas de groep om zich heen. Djali, Backslide, Debby, DrWho, alle mensen die in het begin het gesticht binnen waren gegaan. Zelfs die personen die dood waren gegaan. "Gegroet, bijzondere mensen. Want dat is wat jullie zijn. Een ieder van jullie zal zich afvragen waarom we niet terug zijn in het gesticht. Wel, dat zit zo: het was allemaal een simulatie. Een simulatie om te kijken wie van jullie het in zich had om zijn oerinstinct te volgen en de tegenstander te verslaan door middel van strategie, bluf, pure lef en een beetje geluk. Daarbij heeft de een het beter gedaan dan de ander. Tachondar, je bent uiteindelijk als laatste ten onder gegaan van jouw team, fantastisch geprobeerd. Helaas mocht het niet baten. "

"In de simulatie zijn jullie zogenaamd gesimuleerd, dit was om een medische check te doen om te kijken hoe jullie reageerden op de simulatie. Helaas moesten Graafoto en Miejster wegens fysieke redenen de simulatie verlaten. De anderen zijn door jullie uit de simulatie geforceerd."

"De meesten van jullie hebben het prima gedaan in de simulatie, maar er zijn 4 die het best presteerden van allemaal. Deze vier gaan door in de volgende fase van een speciaal trainingsprogramma, wat de rest uiteindelijk ook kan bereiken door middel van extra training. De vier waar ik het over heb zijn Debby, Djali, Dr. Who en Koenbus. Deze hebben uiteindelijk in een laatste test Tachondar gezamenlijk verslagen." Hij schraapte even zijn keel. "Inderdaad, dat beest dat jullie verslagen hebben was Tachondar in zijn weerwolf gedaante. Goed gedaan. Nu is het tijd voor rust en zelfreflectie, dat hebben jullie wel verdiend."

"Welnu, zal ik jullie voorgaan naar het cafetaria gedeelte van het laboratorium? Dan kunnen we onder het genot van een drankje en een hapje rustig eens jullie vragen beantwoorden."
En dat gezegd hebbende draaide Dr. Hank zich voor een laatste maal om, en verliet het laboratorium. Zijn jas gooide hij bij de deur op de haak, dat zou hij voorlopig niet meer nodig hebben.

De overigen volgden hem een voor een. Maar niet de vrouw met het notitieblok. Met een gemeen lachje lachte ze naar de klapdeur waar zojuist de rest door was vertrokken. "Laat ze maar denken dat het over is, hehe.. dit is nog maar het begin. " En dat gezegd hebbende haalde ze een telefoon uit haar jaszak en toetste een 13 cijferig nummer in. Het was tijd om haar opdrachtgever in te lichten.

De Burgers lynchen Tachondar, zijn rol was de Leugenwolf. Hiermee is ook de laatste slechte rol het spel uit, en blijven alleen de burgers over. Gefeliciteerd burgers! Ronde 95 - Het Gesticht - Pagina 6 17387

149Ronde 95 - Het Gesticht - Pagina 6 Empty Re: Ronde 95 - Het Gesticht wo 10 jan 2018, 00:27

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Deelnemers:

- Backslide                  Sjamaan
- Mattio                       Jager (richt op Natjuh89)
- DrWho                      Groenteboer
- Natjuh89                   Verhullende wolf        & Geliefde
- Tachondar                Leugenwolf
- Debby                       Priester
- Koenbus                   Cupido: koppelt Natjuh89 & Basserbas
- Dorien/Djali             Dorpsgek       
- Miejster                     Weerhamster
- Graafoto                   Ketter
- Basserbas                 Slotenmaker               & Geliefde

Hierbij de rollen alvast. Een verslag per dag/nacht zal ik morgen wel posten ^_^

150Ronde 95 - Het Gesticht - Pagina 6 Empty Re: Ronde 95 - Het Gesticht wo 10 jan 2018, 02:35

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Spijtig van de priesteractie. Dan had ik nog een nachtje langer geleefd :p (maar was wss voor drwho gegaan dan en alsnog gestorven)

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 6 van 7]

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum