Weerwolf&Co.
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Toegewijde weerwolvers van travian en omstreken


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Ronde #94 - Kerstspecial

+7
Tachondar
graafoto
Koenbus
Mattio
Hank1705
Debby
Djali
11 plaatsers

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 4 van 5]

76Ronde #94 - Kerstspecial - Pagina 4 Empty Re: Ronde #94 - Kerstspecial za 16 dec 2017, 22:19

Koenbus


Beginnend spammer

RIP cupido

77Ronde #94 - Kerstspecial - Pagina 4 Empty Re: Ronde #94 - Kerstspecial za 16 dec 2017, 22:52

Backslide

Backslide
Junior spammer

Hank1705 kwam, met een kersttrui doorweekt van het bloed, de kamer binnen rennen. Iedereen keek verbaasd naar Hank1705. Miejster was de eerste die opstond en zonder iets te zeggen rende hij langs Hank1705 de badkamer in waar hij hetzelfde tafereel als Hank1705 kon aanschouwen. Lang duurde het niet voor Miejster de kamer weer binnen kwam rennen en recht op Mattio af liep. "Jij hebt dit op je geweten toch?! Ik weet zeker dat ik jou met een schaar de badkamer in zag rennen. Ik heb mezelf wijs gemaakt dat ik het me verbeeld had, maar ik weet zeker dat jij dit op je geweten hebt!"
Mattio stamelde wat en probeerde zich te verdedigen. Nog voor hij wat uit kon brengen was het Koenbus die hem bijviel. "Even luisteren vriend, Mattio heeft de hele tijd bij mij gestaan. Ik weet niet precies wat er is voorgevallen, maar ik kan je verzekeren dat Mattio de onschuld zelve is. Miejster daarentegen..", hij draaide de kant op van Miejster, ".. Jou heb ik al een hele tijd niet gezien? Waar was jij dan afgelopen kwartier?" "Nou" begon Miejster zijn verdediging, "in tegenstelling tot jullie ben ik naar buiten gegaan om naar Tachondar om te kijken. Hij kan dan misschien wat slechts hebben gedaan vanavond, ik vond niet dat we hem zo in de sneeuw konden achterlaten. Je mag me eigenlijk wel bedanken!"
Graafoto was inmiddels achter mattio gaan staan en pakte zijn polsen en draaide zijn armen op zijn rug "Zo grote kleine vriend, we zijn wel een keer klaar met die streken van jou. Toen ik hier vanavond naar toe reed had ik helemaal geen zin in gedonder, maar blijkbaar weet je maar niet van ophouden. Het is klaar zo." DrWho volgde daarop door de piek van de kerstboom te pakken. Met een grote zwaai haalde hij uit. Waar de piek precies terecht kwam in het lichaam van Mattio was niet helemaal duidelijk, doordat het bloed er zeer hard uit kwam stromen, maar het moet ergens tussen zijn kaak en hals geweest zijn.
Graafoto liet Mattio los en al gorgelend viel hij voorover. Hij hapte nog naar lucht, maar na een paar seconden lag ook hij levenloos op de vloer.
"Zo, en nu cadeautjes!" eindigde Graafoto.


Eind van de derde dag.
Mattio sterft, zijn rol was Cupido
Nacht duurt tot zondag 22:00,
Nachtrollen graag doorgeven voor 20:00

78Ronde #94 - Kerstspecial - Pagina 4 Empty Re: Ronde #94 - Kerstspecial za 16 dec 2017, 23:24

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

Hemeltjelief, een piek als moordwapen, waar gaat dit kerstfeest eindigen? Shocked

79Ronde #94 - Kerstspecial - Pagina 4 Empty Re: Ronde #94 - Kerstspecial za 16 dec 2017, 23:33

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Tjah, cupido heeft op kerst niets te zoeken. Je bent twee maanden te vroeg :p

80Ronde #94 - Kerstspecial - Pagina 4 Empty Re: Ronde #94 - Kerstspecial za 16 dec 2017, 23:37

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

Tachondar schreef:Tjah, cupido heeft op kerst niets te zoeken. Je bent twee maanden te vroeg :p

Ik kom driekwart jaar na mijn grote dag altijd even op aarde langs om te zien hoe ik het dat jaar heb gedaan... Ronde #94 - Kerstspecial - Pagina 4 829688

81Ronde #94 - Kerstspecial - Pagina 4 Empty Re: Ronde #94 - Kerstspecial zo 17 dec 2017, 00:10

graafoto

graafoto
Veelbelovend spammer

Ow, ik dacht dat we zo goed als gewonnen hadden.
Slecht nieuws, er is een goede dood.
Goed nieuw, we weten nu dat er nog een koppeltje tussen zit.
Slecht nieuws, we weten niet wie Neutral Neutral

82Ronde #94 - Kerstspecial - Pagina 4 Empty Re: Ronde #94 - Kerstspecial zo 17 dec 2017, 01:13

Koenbus


Beginnend spammer

Tja, laat ik beginnen met "I told you so". Mattio was de voor mij zo goed als bewezen burger door stemgedrag en jullie hebben hem weten te lynchen. De wolf heeft het burgerteam goed weten te manipuleren.

Graafoto, ik durf je vrij zeker te zeggen dat miejster onderdeel van het koppel is, aangezien hij overduidelijk van de lynch is gered. Of met jou, of met dr who. Met die info weet jij dus het volledige koppel. Of het koppel goed of slecht is is voor mij tot nu toe nog niet uitgesloten. Holelijk kunnen we daar na de nacht meer over zeggen.

83Ronde #94 - Kerstspecial - Pagina 4 Empty Re: Ronde #94 - Kerstspecial zo 17 dec 2017, 01:20

Miejster

Miejster
Senior spammer

-slik- een cupido had ik niet meteen verwacht... dus inderdaad een koppeltje nog in het spel. De stem op Mattio was toch een mogelijke denkpiste en geen verdachtmaking. Je moet toch ergens proberen een aanknopingspunt te vinden. Ik had geen tijd deze avond om te wachten want ik was weg tot nu en daarom had ik gewoon meteen een stem neergezet. Verder is er helemaal niks duidelijk in deze ronde.

Ik ben geen wolf (op dit moment) maar het kan dus dat er na deze nacht een wolf bijkomt indien de conversiewolf gebeten heeft! Gelieve hier rekening mee te houden.

Ik ben ook geen deel van een koppel!

@ Koen : je gaat checken op een jager in het spel. Je bent geen ziener want die is weg, of kan je een rol overnemen? Of sjamaan, die kan ook zien? Of alweer een schaapswolf, maar dat betwijfel ik want dan is er een overdaad aan wolven na een conversie. Of ben je huidenwisselaar? Kan alle kanten op.

84Ronde #94 - Kerstspecial - Pagina 4 Empty Re: Ronde #94 - Kerstspecial zo 17 dec 2017, 08:53

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Koenbus schreef:Ok, dus we hebben te maken met een jager of koppel, zo uit mijn hoofd. Ik zal vannacht wel op jager checken, tot die tijd kunnen we beter iemand anders op lynch zetten.

2e keus: Miejster

Nu ja, een van de weinige rollen die s nachts actief zijn en kunnen checken of iemand al dan niet een jager is, is toch de wolf. Bekentenis? scratch

85Ronde #94 - Kerstspecial - Pagina 4 Empty Re: Ronde #94 - Kerstspecial zo 17 dec 2017, 11:41

Koenbus


Beginnend spammer

Ik vind het grappig hoe ik nu op een zelfde manier als mattio wordt geframed. Zowel mattio als ik zijn allebei overduidelijk de meest bewezen burger door de lynches.

Mochten jullie reacties oprecht zijn, lees dan serieus nog even de rollen door. Vissen naar mn rol mag altijd maar meer laat ik niet los ^^

86Ronde #94 - Kerstspecial - Pagina 4 Empty Re: Ronde #94 - Kerstspecial zo 17 dec 2017, 14:03

Miejster

Miejster
Senior spammer

Man, man, man... de leuke potjes weerwolven volgen mekaar toch weer op. Deze is er weer zo eentje. Op dit moment kan het nog alle kanten op! Burgers kunnen nog winnen, wolven kunnen winnen, koppel kan winnen. Volgens mij ligt de sleutel tot succes bij de conversie vannacht.


87Ronde #94 - Kerstspecial - Pagina 4 Empty Re: Ronde #94 - Kerstspecial zo 17 dec 2017, 16:03

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Koenbus schreef:Ik vind het grappig hoe ik nu op een zelfde manier als mattio wordt geframed. Zowel mattio als ik zijn allebei overduidelijk de meest bewezen burger door de lynches.

Mochten jullie reacties oprecht zijn, lees dan serieus nog even de rollen door. Vissen naar mn rol mag altijd maar meer laat ik niet los ^^
Je wordt niet geframed, je framed jezelf. De weinige rollen die bij mijn weten kunnen checken of iemand een specifieke rol heeft zijn of zienend, of kunnen vermoorden (of rolkopierend).
Ziener (is er al uit)
Dorpsgek (ziener+dorpsgek? Niet realistisch met dit spelersaantal)
Sjamaan (slechte rol, en jij claimt overduidelijk burger te zijn)
Heks (heeft er als puur burger zijnde geen belang bij dat de jager dood gaat)
Wolf (in eerste instantie dus de meest voor de hand liggende keuze)

Blijft over (correct me if im wrong) grafrover die het graf van de ziener geroofd heeft en een nieuwe ziener is. Behoort tot de realistische mogelijkheden, maar hoe ik zojuist tot die conclusie gekomen ben had iedereen kunnen doen met het scenario dat jij schetst. Dus dat wil niet zeggen dat ik jou vertrouw.

Maar goed, dat terzijde, we zijn nu met 5 spelers over waarvan 2 gelinkt als koppel. Kans is aanwezig dat er na vannacht 4 overblijven, en met een burgemeester erin is het maar duimen dat deze goed is en geen dubbele agenda heeft.

88Ronde #94 - Kerstspecial - Pagina 4 Empty Re: Ronde #94 - Kerstspecial zo 17 dec 2017, 17:10

graafoto

graafoto
Veelbelovend spammer

Een dubbele agenda, een 5 dubbele agenda...
Druk dat ik het hier nu heb.
Mr.Musk wil niet onderhandelen over de prijs van de Tesla's en nu dat er maar 5 dorpsbewoners meer overblijven wilt diene gek niet snel leveren.

Dan zit ik nog opgescheept met een dodengolf waar de politie vragen over begint te stellen.
Ze vermoeden een serie wolf.

Intussen moet ik de gehele omheining van de paardenweides vernieuwen waar ik net goed gevallen ben.

En dan is er nog de mysterie van de verwenen knikker, er staat een pot knikkers op mijn bureau, normaal zouden er 217 knikkers moeten inzitten maar na de laatste telling zouden er maar 216 knikkers in zitten.

Trouwens de wolven hebben nog geen cent belasting betaald dus morgen word er een incasso verstuurd.

89Ronde #94 - Kerstspecial - Pagina 4 Empty Re: Ronde #94 - Kerstspecial zo 17 dec 2017, 22:47

Backslide

Backslide
Junior spammer

Graafoto liep weer terug naar de juten zak waar de cadeautjes in zaten, pakte er één uit, las de naam die er op stond en zei toen: "Koenbus, volgens mij is deze voor jou!" Koenbus pakte het cadeautje aan, waar inmiddels de nodige bloeddruppels aan zaten doordat de handen van Graafoto onder het bloed waren komen te zitten door het voorval met Mattio. "Uhh, nou, uhh, gaan we nu.. uh, gewoon door met .. Nouja, ik weet niet of ik nog zoveel zin heb in cadeautjes?" "Ach, we moeten wel de lol erin houden toch? Want, als we eerlijk zijn, zoveel lol hebben nog niet gehad vanavond!" Koenbus die geen zin had in trammalant begon, al stamelend, zijn gedicht voor te lezen;

"B-b-beste Koenbus,
Weer een druk s-studiejaar achter de rug..

Nee sorry, ik kan hier echt niet mee doorgaan! We gaan toch niet doen of er niets aan de hand is?" "Ik ben het wel met Koenbus eens" werd hij bijgevallen door Hank1705. "We weten zeker dat er hier iemand onder ons bevindt die zich heeft misdragen vanavond. .. Flìnk misdragen heeft vanavond! Waarom doen jullie allemaal of er niks aan de hand is?!"

"Ach Hank1705, waar maak je je druk om? Het is toch niet per se de schuld van Graafoto?" DrWho was naast Graafoto gaan zitten en keek Hank1705 indringend aan. "Wij zijn hier voor een gezellig feestje gekomen, dan willen we ook een gezellig feestje, of zijn jullie daar niet zo van?!" De toon van DrWho werd ineens veel dreigender.
"Tuurlijk, tuurlijk kwamen we hier voor de gezelligheid, maar we kunnen er toch lastig nog wat van maken vanavond?!" ging Hank1705 daar weer tegenin, nu ook zichtbaar aangedaan en lichtelijk geïrriteerd. DrWho keek Graafoto aan, waarbij hij lief glimlachte tegen hem, keek toen weer naar Hank1705 en Koenbus, vervolgens naar Miejster en daarna weer naar Hank1705. "Ik ben jou zó zat" begon hij "We komen hier voor een gezellig avondje, maar blijkbaar is dat teveel gevraagd. Misschien had ik er wel even bij moeten vertellen dat een gezellig avondje voor 'ons' (wijzend op Graafoto en hemzelf) er misschien wat anders uitziet dan een avondje voor 'jullie'."

In een oogwenk vloog DrWho Hank1705 aan en zette hij zijn tanden in zijn nek. Hank1705 schreeuwde het uit van de pijn waarna hij in elkaar zakte naar de grond. DrWho keek om naar Graafoto, "Kom schoonheid" zei hij met een zachte stem, "Zal ik je eens inwijden in hoe wij dat doen." "Help je ook mee?" vroeg hij aan Miejster.

Graafoto, DrWho en Miejster liepen langzaam af op Koenbus. Koenbus, die nog net het gejammer van Hank1705 op de grond hoorde, strompelde achteruit tot hij met zijn rug tegen de muur gedrukt stond...

Eind van de nacht
Hank1705 sterft, zijn rol was Beschermengel
Door een meerderheid aan slechte personages (3-1) winnen de wolven!

Rollen:
Koenbus - Groenteboer
Graafoto - Wijze Burger, Wolf aan het eind van deze nacht
DrWho - Gewone wolf
Miejster - Sjamaan




---------
Even een korte toelichting; Er zaten misschien relatief veel slechte rollen in, maar ik geloof dat het redelijk verdeeld was zo. De laatste nacht moest DrWho de keuze maken; Koenbus of Hank1705 opeten (of geen van beiden). Had hij hier voor Koenbus gekozen, dan was zowel hij als Graafoto gestorven doordat ze zielsverwanten waren! In de laatste nacht hadden dus beide teams kunnen winnen!

Iedereen bedankt voor een toffe ronde!

90Ronde #94 - Kerstspecial - Pagina 4 Empty Re: Ronde #94 - Kerstspecial zo 17 dec 2017, 22:52

Doctor

Doctor
Professioneel spammer

Ik moet super eerlijk zijn. Ik wou deels eerst Miejster doden en koenbus doodstemmen.

Maar we hebben gewonnen. Very Happy Ronde #94 - Kerstspecial - Pagina 4 129977

91Ronde #94 - Kerstspecial - Pagina 4 Empty Re: Ronde #94 - Kerstspecial zo 17 dec 2017, 22:53

Backslide

Backslide
Junior spammer

DrWho schreef:Ik moet super eerlijk zijn. Ik wou deels eerst Miejster doden en koenbus doodstemmen.

Waarom kan je berichten niet liken? Jij vuile smiecht Ronde #94 - Kerstspecial - Pagina 4 86336 Ronde #94 - Kerstspecial - Pagina 4 829688

92Ronde #94 - Kerstspecial - Pagina 4 Empty Re: Ronde #94 - Kerstspecial zo 17 dec 2017, 22:57

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

ah, we zaten dus eerst weer met een goed-slecht koppel :p

Goede rond Backslide, zie je wel dat je het kon ^^

Ik wil gerust de volgende nog eens leiden in januari (als ik kan volgens mijn planning)

93Ronde #94 - Kerstspecial - Pagina 4 Empty Re: Ronde #94 - Kerstspecial zo 17 dec 2017, 22:58

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Ik bedacht pas nadat de conversiewolf eruit was dat het wel handig was geweest om actief te zijn in de moordloze nacht, jammer, gemiste kans Mad

Jammer van de uitkomst, wel een leuke ronde!
Dankjewel voor het leiden Backslide!

94Ronde #94 - Kerstspecial - Pagina 4 Empty Re: Ronde #94 - Kerstspecial zo 17 dec 2017, 23:03

Koenbus


Beginnend spammer

Miejster, graafoto en drWho, ik zat op het goede pad, maar helaas te laat :p

Helaas heeft mn wanhoopspoging om als dorpsgek drWho te ontmaskeren niet geholpen om gegeten te worden.

Well played wolventeam!

Edit: had Mattio nog een koppel gemaakt?



Laatst aangepast door Koenbus op zo 17 dec 2017, 23:05; in totaal 1 keer bewerkt

95Ronde #94 - Kerstspecial - Pagina 4 Empty Re: Ronde #94 - Kerstspecial zo 17 dec 2017, 23:05

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

Wat een toffe ronde, die even makkelijk heel anders had kunnen eindigen! Bedankt voor het leiden Backslide! Wink

96Ronde #94 - Kerstspecial - Pagina 4 Empty Re: Ronde #94 - Kerstspecial zo 17 dec 2017, 23:06

Miejster

Miejster
Senior spammer

Ik had het plots door dat het koppel voor de overwinning zou willen gaan. Maar ik kon daar als hulpje toch niks aan veranderen. Mooi rondje alweer en ik heb niet gelogen he Koen, ik ben geen wolf en zat niet in het koppeltje :-)

97Ronde #94 - Kerstspecial - Pagina 4 Empty Re: Ronde #94 - Kerstspecial zo 17 dec 2017, 23:07

Koenbus


Beginnend spammer

Ohh, is zielsverwant hier hetzelfde als koppel?

En inderdaad miejster, je zat inderdaad niet in het koppel, my bad ^^

98Ronde #94 - Kerstspecial - Pagina 4 Empty Re: Ronde #94 - Kerstspecial zo 17 dec 2017, 23:17

graafoto

graafoto
Veelbelovend spammer

Schat, we zijn gewonnen

99Ronde #94 - Kerstspecial - Pagina 4 Empty Re: Ronde #94 - Kerstspecial ma 18 dec 2017, 07:55

Doctor

Doctor
Professioneel spammer

We hebben inderdaad gewonnen Ronde #94 - Kerstspecial - Pagina 4 129977 Ronde #94 - Kerstspecial - Pagina 4 129977 Ronde #94 - Kerstspecial - Pagina 4 129977



Editje: ik dacht deels dat Koen de jager was en daarom mij niet vertrouwde toen ik lichtjes hintte naar jager.

100Ronde #94 - Kerstspecial - Pagina 4 Empty Re: Ronde #94 - Kerstspecial ma 18 dec 2017, 13:16

Backslide

Backslide
Junior spammer

Op verzoek van Tachondar, een overzicht van alle activiteiten:

Dag 1 - Graafoto wordt benoemd tot burgemeester. Op dit moment is Graafoto nog goed en is hij niet gekoppeld. Aan het eind van de dag/begin van de eerste nacht wordt Graafoto aan DrWho gekoppeld, dan een goed/slecht-koppel. Op dat moment is er al wel sprake dat Graafoto geconverteerd zal worden door Tachondar.

Nacht 1 - Djali ziet de rol van Miejster (sjamaan) en kan daardoor nog geen burgerblok beginnen. Miejster vraagt de rol op van Graafoto (op dat moment nog Wijze burger). Tachondar zet zijn tanden in Graafoto om de conversie te beginnen. In mijn ogen een wat rare zet van DrWho om er niet tegenin te gaan; met 2 geliefden als wolven is het spel gespeeld zodra er één van hun sterft.

Dag 2 - Tachondar wordt eruit gestemd. Een toevalstreffer! Doordat de stem van mattio wat laat binnenkwam heb ik sterk getwijfeld of ik deze stem mee zou laten tellen. Sorry nogmaals Tachondar! Tachondar sterft, de eerste wolf is er uit!

Nacht 2 - Djali vraagt de rol op van Debby, helaas voor haar want Debby is de weerhamster. DrWho eet Djali op, waardoor er twee doden zijn die nacht. Doordat Hank1705 niet beter weet, beschermt hij zichzelf die nacht. Miejster vraagt de rol van DrWho op; een wolf! Hierdoor wordt het wolvenblok wel zeer sterk.

Dag 3 - Mattio wordt eruit gestemd, wat onvermijdelijk is geworden de burgemeester stem van Graafoto. Het spel zou nu eigenlijk al gespeeld zijn, doordat het 3-2 in het voordeel van de wolven is. (Ik kreeg ook al de vraag of het spel niet gespeeld was, maar nee!) De burgers hadden nog één troef; Koenbus. Nacht 3 zou de laatste kans zijn voor Koenbus om een weerwolf te vermoorden.

Nacht 3 - DrWho kan zowel Hank1705 als Koenbus opeten. Zoals eerder verteld; had hij hier voor Koenbus gekozen dan was het spel gewonnen door de burgers (met als enige overlever; Hank!) Maar DrWho gaat voor Hank, waardoor het spel eindigt.

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 4 van 5]

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum