Weerwolf&Co.
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Toegewijde weerwolvers van travian en omstreken


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Ronde #64 - De Hobbit, of: Daarheen En Weer Terug

+8
Kauna
Moustache
Mattio
Doctor
Debby
Tachondar
graafoto
δόριεν
12 plaatsers

Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 7]

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

Graafoto woonde in een ruim en gezellig hol onder de grond. Er was een slaapkamer, een eetkamer, een studeerkamer, en alle overgebleven ruimtes dienden tot provisiekast. Vredig spendeerde hij zijn dagen, al rokend en lezend en bij tijd en wijle organiseerde hij een feest waar hij al zijn vrienden en familieleden uit de Gouw voor uitnodigde. Anders gezegd, hij leefde zijn leven precies zoals het een hobbit van stand en met goede reputatie betaamde.

Op een zachte voorjaarsavond scharrelde Graafoto net door één van de provisieruimtes voor een hartige middernachtelijke snack, toen er hard op de deur werd gebonsd. 'Momentje!' riep hij, en zocht haastig een plaatsje voor de worst, kaas, augurken en zilveruitjes in de overvolle kamer. Boem! Boem! Boem! Klonk er weer. 'Ja, ja! Moméntje!' Boem! Boem!
Gefrustreerd liet Graafoto de hapjes uit zijn handen vallen en hij stormde naar de hal in de hoop zijn groene, ronde voordeur voor meer deuken te behoeden. 'Wie is daar?' vroeg hij behoedzaam, toen hij de deur had bereikt. 'Een vriend,' klonk het antwoord.
Opgelucht deed Graafoto open en deinsde meteen weer achteruit. Op de welkomstmat stond een lange, lange gestalte: het gezicht bevond zich al verscheidene voeten hoger dan Graafoto's hobbitskruin, en daarbovenop torende een puntmuts die het geheel nog extra aanzien gaf.
'Excuseer,' mompelde Graafoto beleefd, 'maar volgens mij ken ik u niet?'
'Mijn naam is Tachondar,' antwoordde de vreemdeling waardig. 'Kan ik nu dan eindelijk binnenkomen?'
'Wel meneer Tachondar, moet u zien, nou, hoort u eens, het is niet mijn gewoonte om vreemdelingen binnen te laten, ziet u, weet u.'
'Maar mijn beste Graafoto,' zei Tachondar. 'Als je mij nu binnenlaat en we brengen samen een paar genoeglijke uurtjes bij de haard door, we roken een pijpje en vertellen elkaar verhalen uit de Donkere Tijd, dan zal het een vriend zijn die je vanavond uitlaat, en niet langer een vreemdeling. Dus wat is het probleem?'
Dat wist Graafoto eigenlijk ook niet, dus liet hij Tachondar binnen. De tovenaar - dat de vreemdeling een tovenaar was, maakte de puntmuts wel duidelijk, en hoe kon hij anders Graafoto's naam kennen? - was zo lang dat hij zijn hoofd moest buigen om niet tegen de kroonluchter te stoten. De twee stationeerden gemakkelijk bij het haardvuur en inderdaad, al na korte tijd leek het Graafoto toe alsof hij Tachondar al jaren kende. Ze praatten gemoedelijk als oude vrienden, en Tachondar vertelde dat hij op een tocht was, op weg naar de Eenzame Berg om een draak te verslaan. Graafoto lachte hem hartelijk uit: waarom zou iemand zijn leven in de waagschaal stellen als hij ook kalm en gerieflijk thuis kon blijven? Tachondar fronste verbaasd de wenkbrauwen en zei op gedempte toon: 'maar, mijn vriend, heb je dan niet van de legendarische schat van Smaug gehoord?' Dat had Graafoto inderdaad niet en de twee waren net verdwenen in een wereld van schitterende, flonkerende, lonkende woorden toen er weer op de deur werd gebonsd.

Graafoto sprong op. 'Mijn beste,' zei Tachondar, 'ik vrees dat ik een kleinigheidje heb vergeten te vertellen. Het is namelijk zo dat deze queeste niet de mijne is, maar dat ik hem onderneem samen met twee vrienden die mij achterop kwamen. Dit zullen ze zijn.'
Graafoto begaf zich op een drafje naar de deur toen het bonzen opnieuw begon en gooide die haastig open.
'Kauna, tot uw dienst.'
'Hank, tot uw dienst.'
De twee dwergen die voor de deur stonden, stelden zich bondig voor en werkten zich toen gauw langs Graafoto heen naar binnen. 'Hm,' zei Hank, en hij stak snuivend zijn neus in de lucht, 'dat ruikt goed hier, ik heb wel trek in iets.' Verbouwereerd knikte Graafoto en begaf zich automatisch richting de provisiekamers. 'Een goeie brandewijn gaat er ook wel in!' riep Kauna hem na. De arme hobbit kwam net met zijn armen vol lekkers (een zak M&M's balanceerde op een kruik brandewijn uit een goed jaar op zijn hoofd) aangehold toen er opnieuw op de deur werd gebonsd. Van schrik liet hij bijna alles vallen, maar behendig vingen Kauna en Hank alles op.
'Graafoto, mijn waarde vriend,' zei Tachondar sereen. 'Ik geloof dat ik een werkelijk domme rekenfout maakte toen ik zei dat ik met 2 vrienden op pad zou gaan. Ik bedenk mij zojuist dat het er 4 waren, en hoor, volgens mij staan ze juist voor de deur.'
Met stomheid geslagen begaf Graafoto zich weer naar zijn arme, arme voordeur, die nu aan de binnenkant al een paar barsten begon te vertonen.
'Debby, tot uw dienst.'
'Backslide, tot uw dienst.'
Twee nieuwe dwergen stampten binnen en begroetten hun collega's en de tovenaar vol enthousiasme. Enigszins verstoord was Graafoto wel, maar de goede gastheer in hem nam het over en toen hij zag dat de M&M's al bijna op waren, en ook de brandewijn erg hard ging, ging hij alweer op een holletje weg om meer te halen. Hij wilde zich net op een stoel laten zakken en de situatie proberen te overzien toen een luide BOEM! hem alweer op deed vliegen.
'Nee maar,' Tachondar schudde bezorgd zijn hoofd, 'ik geloof dat mijn geheugen me op mijn oude dag parten begint te spelen. Plots schiet me te binnen dat wij niet met 5, maar met 7 waren toen wij vertrekken. Ik denk dat de anderen zojuist zijn aangekomen, denk je ook niet?'
Automatisch holde Graafoto naar de deur en zette zijn welkomstglimlach op.
'DrWho, tot uw dienst.'
'Miejster, tot uw dienst.'
De twee hadden nauwelijks hun mantels en hoeden opgehangen aan Graafoto's al overvolle kapstok toen een luid gebonk meer bezoekers aankondigden. 'Wel verrek!' klonkTachondars stem vanuit de woonkamer. 'Zijn ze er nu al? Ik wilde je niet laten schrikken door met 9 op de stoep te staan, mijn vriend!' Graafoto luisterde echter al niet meer en gooide de deur open.
'Den Bever, tot uw dienst.'
'Moustache, tot uw dienst.'
Hun mantel en hoeden op de grond onder de kapstok neergooiend, stampten de twee nieuwkomers binnen en vielen direct op de brandewijn aan. 'De M&M's zijn op.' Backslides vragende gezicht verscheen om de hoek van de deuropening. 'Ik ga al, ik ga al,' verzuchtte Graafoto. 'Nee, nee,' wierp Backslide tegen, ik vind het zelf wel.' En de dwerg verdween in de richting van de provisiekamers. 'Neem nog wat brandewijn mee!' klonk er een stem vanuit de woonkamer. 'En nog wat van die worstjes!' riep iemand anders.
BOEM! BOEM! BOEM! De deur kraakte en viel op de grond, vlak voor Graafoto's voeten. Die jammerde zacht: de voordeur was altijd zijn trots geweest, en hij wist dat zijn buren er vol afgunst over spraken.
'Het schiet me net te binnen dat we nóg iemand bij ons hadden!' riep Tachondar. 'Maar ik beloof je dat dit de laatste is!'
'Mattio, tot uw dienst.' Klonk het.

Tot diep in de nacht werd er vanuit het Balingshuis gelachen en gezongen, gedanst en gepraat. De buren die de een na de andere dwerg naar binnen hadden zien gaan, schudden afkeurend het hoofd: dit soort ongewoon bezoek, trok alleen maar spanning en avonturen aan, buurman Balings wist duidelijk niet meer wat goed voor hem was.

BEGIN MOORDLOZE NACHT
Jullie mogen je verkiesbaar stellen/stemmen voor een burgemeester.
Deze nacht eindigt vrijdagavond 22:00u



SPELERS
Den Bever
Moustache
Graafoto
Mattio
Tachondar
DrWho
Miejster
Kauna
Hank1705
Debby
Backslide

Alle rollen kunnen in principe meedoen, ik ga ze nu versturen.

https://weerwolfenco.actieforum.com

graafoto

graafoto
Veelbelovend spammer

Aangezien jullie allemaal in mijn huisje komen om te vergaderen stel ik voor om ondergetekende als burgemeester te verkiezen.
Ik zou hier nu graag mijn goede punten willen opnoemen, maar behalve dat ik deze week in de top 10 sta van groeiers van de week (nl3) heb ik nog niks anders met succes volbracht.
Maar fun staat voorop bij mij en dat is ook heel belangrijk.

Zet jullie gerust neer, neem een hapje en een drankje en stem maar op mij Ronde #64 - De Hobbit, of: Daarheen En Weer Terug 512409

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

hah, leuk, de rol van Gandalf, allias Olorin, één der maia van de windgod Manwë en van de vijf Istari, ook wel Mithrandir en Tharkun genoemd ^^
heb eigenlijk het boek over bilbo nooit gelezen, tot mijn schande, omdat ik het nergens vind Sad
dus ik kijk naar de verhaaltjes uit! ^^

Debby

Debby
Senior spammer

Jij kan echt slecht tellen hoor.

Ik vind dat Graafoto een goed argument heeft om burgemeester te zijn.
We gebruiken zijn huis en zijn gastvrijheid.

Doctor

Doctor
Professioneel spammer

the hobbit nooit gelezen? kunt ge die niet overal vinden? in elke bibliotheek enzo?

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

Ik verplaats bovenstaande aangezien het allemaal niet heel veel met de ronde te maken heeft Smile

https://weerwolfenco.actieforum.com

Doctor

Doctor
Professioneel spammer

tekst neemt niet zoveel plaats in beslag he. o en ik eis mijn dwerg ook al op :p

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

Thorin Eikenschild, gok ik zo?

https://weerwolfenco.actieforum.com

Doctor

Doctor
Professioneel spammer

yup, ma ik vind em meer op een scandinavische rocker lijken

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

haha idd, ik moest aan die vent van Nightwish denken.

alweer weinig hobbit-gerelateerd, ik ben echt niet geschikt als spelleider.
dus, umm, Debby, stem je inderdaad op Graafoto? Wil je dan ajb zijn naam even vet maken? Smile

https://weerwolfenco.actieforum.com

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

<----- Aangezien ik zojuist een deur heb ingetrapt/-geslagen... (Dwalin Bombur) Ronde #64 - De Hobbit, of: Daarheen En Weer Terug 953470




Mijn stem gaat ook naar Graafoto, zelfs al kunnen anderen zich nog steeds kandidaat stellen. Zijn gastvrijheid mag beloond worden. Smile



Laatst aangepast door Mattio op vr 22 jun 2012, 01:45; in totaal 1 keer bewerkt

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

ik stelde me voor jou in combinatie met die ingeslagen deur eigenlijk Bombur voor, Mattio. ^^
Ronde #64 - De Hobbit, of: Daarheen En Weer Terug Bombur-stephenhunter-p

https://weerwolfenco.actieforum.com

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

Dorien schreef:ik stelde me voor jou in combinatie met die ingeslagen deur eigenlijk Bombur voor, Mattio. ^^
Ronde #64 - De Hobbit, of: Daarheen En Weer Terug Bombur-stephenhunter-p

Ik moet je eerlijk bekennen dat ik inderdaad eerder aan Bombur dacht - vooral omdat hij als laatste binnenkomt - maar dat is zo'n lompe idioot... tongue

Goed dan, omdat de spelleidster het wil. Razz En omdat ik de Engelse verklaring van hem heb gelezen en hij toch eigenlijk best wel cool is. Ronde #64 - De Hobbit, of: Daarheen En Weer Terug 86336 En lui ben ik stiekem wel. ^^

Moustache

Moustache
Junior spammer

Heb het boek heeeeeeeel lang geleden gelezen. De Hobbit is eigenlijk een kindersprookje, in tegenstelling tot het Lord of the Ring verhaal, dat veel meer voor volwassenen bedoeld is.
In dit boek worden de Dwergen als nogal dom versleten die er weinig moeite mee hebben om in problemen en gevangenschap te geraken, en dan door de slimme hobbit bevrijd moeten worden.

Een Hobbit zou zich nooit kandidaat stellen voor het burgemeesterschap, want dat betekent alleen maar werk en verantwoordelijkheid, wat in conflict komt met de levenstaak van de gemiddelde hobbit: eten. Dus de actie van graafoto is zeker verdacht. We zijn nu toch niet verplicht om te stemmen?

Kauna

Kauna
Junior spammer

Daar heeft Moustache wel een punt maar er is niemand anders om op te stemmen dus ik stem ook op Graafoto.

graafoto

graafoto
Veelbelovend spammer

Mijn actie verdacht, al aan gedacht aan de voedsel belasting dat ik kan invoeren als burgemeester?
Extra veel eten en ik moet er niks voor doen Twisted Evil

Moustache

Moustache
Junior spammer

Stemmen op een burgemeester die alleen voor zijn eigen heil voedselbelasting wil gaan instellen?
Bovendien, denk je dat de mensen deze tax vrijwillig afdragen, omdat je zulke mooie blauwe ogen hebt? Dan zul je tenminste een stel potige belastinginners aan moeten gaan stellen, dus 't begint al weer aardig op werk te lijken....

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

Moustache schreef:(...) in tegenstelling tot het Lord of the Ring verhaal, dat veel meer voor volwassenen bedoeld is.

Hihi, niet dus. Hij schreef het voor kinderen. Laughing Bijzonder kinderbeeld had hij. Rolling Eyes

Debby

Debby
Senior spammer

Ik heb het boek niet gelezen.

Mijn stem gaat naar Graafoto

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

je hoeft idd niet te stemmen Moustache.

https://weerwolfenco.actieforum.com

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Mattio schreef:
Moustache schreef:(...) in tegenstelling tot het Lord of the Ring verhaal, dat veel meer voor volwassenen bedoeld is.

Hihi, niet dus. Hij schreef het voor kinderen. Laughing Bijzonder kinderbeeld had hij. Rolling Eyes

the hobbit was oorspronkelijk voor kinderen, na het succes die het tot Tolkiens verbazing
bij volwassen had en hem zelfs vroegen voor een vervolg, maakte hij LOTR, dus dat
was wel meer aan volwassen gericht hoor ^^
al liet hij er voor elk wat wils in

Backslide

Backslide
Junior spammer

Ik stel mezelf ook maar niet verkiesbaar, mijn stemgedrag vorige ronde(s) bleek nou niet echt mijn sterkste kant te zijn ^^

Doctor

Doctor
Professioneel spammer

ik had in zijn memoires gelezen dat ie eigenlijk begon met dezelfde sfeer voor the lord of the rings en dat merk je in het begin. Maar naarmate hij vorderde werd het verhaal duisterder en in zijn zoveelste rewrite besloot hij het te maken voor een volwassen publiek.


o en ik ben ook tegen een belastingstax dus ik stem niet op graafoto, ookal is ie een geweldige gastheer.

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

tja da's leuk maar als niemand anders zich verkiesbaar stelt, wordt het Graafoto toch wel Rolling Eyes

https://weerwolfenco.actieforum.com

Kauna

Kauna
Junior spammer

Iedereen weet toch hoe het met burgemeesters afloopt? Ik vind het niet gek dat er niet een heel aantal staan te springen.

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 7]

Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum