Weerwolf&Co.
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Toegewijde weerwolvers van travian en omstreken


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Ronde #62 - Roodkapje: de Opera

+8
Kauna
Doctor
Debby
Tachondar
morkreb
Miejster
Moustache
Mattio
12 plaatsers

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 2 van 5]

26Ronde #62 - Roodkapje: de Opera - Pagina 2 Empty Re: Ronde #62 - Roodkapje: de Opera do 31 mei 2012, 09:16

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

Wie huppelt met haar mandje door het troosteloze bos,
Wie zingt een vrolijk liedje zonder om zich heen te zien?
Wie lacht? Wie danst? Wie let er nou niet op?
In het bos, in het bos – waar de wolf loopt – hij is los!

Wie likt er langs de lippen van zijn hongerige bek,
Wie houdt zich klein en luistert naar dat vrolijke gezang?
Wie grijnst? Wie snakt? Naar een sappig’ kleine meid?
In zijn bos, eigen bos – waar hij heer is – ’t is zijn plek!


Twijfelend luistert Miejster naar de repeterende sopranen op het balkon.
Ze zakken, is wat er telkens door hem heen gaat. Ze worden te oud, ze halen hun noten niet meer. Eigenlijk, zo concludeert hij, luisteren de mensen al maanden niet meer naar sopranen, maar naar alten.
Daar moet hij iets aan doen, als nieuw gekozen directeur van de opera. Sinds de vorige directeur met een zenuwzinking is vertrokken om zich te laten onderrichten in de paleontologische mysteries van Scandinavië – ‘Ik wil iets doen wat wel leeft, in plaats van deze stomme opera!’ – hebben de operamedewerkers hem met groot enthousiasme gekozen als de nieuwe directeur.
Hij nam een slok whisky en richtte zich weer op het gezang van de sopranen. Toen schrok hij zich wild.
Een hoge, harde toon klonk er nu. Zijn hart maakte een sprongetje van blijdschap: Ze kunnen het nog! Hij begon te grijnzen, maar besefte toen dat het geen zingen was wat de oude dames deden – ze gilden alsof ze weer jong waren en werden aangevallen door een horde wanhopige minnaars – of was het iets anders?

Dit is het einde van de moordloze nacht. De sopranen houden een trauma over voor de rest van hun bejaard leven door de plotselinge moord op de dirigent. Een donkere hand heeft hem van het balkon geduwd.
Miejster wordt verkozen tot nieuwe directeur van de opera.
De eerste dag duurt tot donderdagavond, 23:00.


Ps. Voor jullie gemak zal ik proberen de verhaaltjes kort en krachtig te houden. Wink

27Ronde #62 - Roodkapje: de Opera - Pagina 2 Empty Re: Ronde #62 - Roodkapje: de Opera do 31 mei 2012, 09:37

Miejster

Miejster
Senior spammer

Miejster schreef:Ik heb niet de pretentie om me onmiddellijk te profileren als nieuwe burgemeester. Ik wil daarentegen wel mijn kandidatuur stellen. Mijn belangrijkste zorg is om iedereen zich zo goed mogelijk te laten voelen in onze opera, dat zal zorgen voor een ideale werkomgeving en zal uiteindelijk leiden naar nieuwe hoogtepunten. Ik wil eerder een vorm van democratie brengen waar alle creatievelingen hun zeg kunnen doen. Op deze manier probeer ik een betere opera te brengen waar opnieuw volle zalen zullen zijn.
Ik hou me helemaal niet bezig met iedereen goedkope whiskEy te voeren. Ierse of Amerikaanse rommel is niet goed genoeg voor mijn personeel. Dankzij die overmatige alcohol is het ook zo dat de zangers de hoge noten niet meer halen en daarom blijft het volk weg. Ik beloof wel om na een succesvolle reeks van optredens een feestje te geven met WhiskY, yup de enige echte Schotse. Smile

Had ik toch gezegd op voorhand beste Djali en DrWho...

28Ronde #62 - Roodkapje: de Opera - Pagina 2 Empty Re: Ronde #62 - Roodkapje: de Opera do 31 mei 2012, 09:44

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

Een man van de kleine lettertjes, jullie nieuwe directeur. Very Happy

29Ronde #62 - Roodkapje: de Opera - Pagina 2 Empty Re: Ronde #62 - Roodkapje: de Opera do 31 mei 2012, 09:45

Miejster

Miejster
Senior spammer

Dank u wel allemaal voor het vertrouwen. Ik zal meteen mijn verantwoordelijkheid opnemen en een stem plaatsen. Ik ga stemmen op Moustache. De reden is omdat ik totaal nog geen enkel idee heb op wie te stemmen en de enige aanwijzing die misschien mogelijk is, is het feit dat een slechte er baat zou bij hebben om burgemeester te worden. Dus misschien was de snelle keuze om zich kandidaat te stellen bij Moustache wel dat hij een slechte is? Neem dit uiteraard zeker niet zomaar als waarheid aan, het blijft gewoon gissen he.



Laatst aangepast door Miejster op do 31 mei 2012, 20:19; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : ontvetten)

30Ronde #62 - Roodkapje: de Opera - Pagina 2 Empty Re: Ronde #62 - Roodkapje: de Opera do 31 mei 2012, 09:46

Miejster

Miejster
Senior spammer

Mattio schreef:Een man van de kleine lettertjes, jullie nieuwe directeur. Very Happy
Ze stonden er nochtans even groot als mijn andere lettertjes Smile

31Ronde #62 - Roodkapje: de Opera - Pagina 2 Empty Re: Ronde #62 - Roodkapje: de Opera do 31 mei 2012, 10:22

morkreb

morkreb
Junior spammer

Ik heb minder zin om een aangeschoten directeur te volgen...
Ik wil iedereen uitnodigen om op de 100% zekere slechterik Dorien te stemmen. Sorry Do, niks persoonlijks Ronde #62 - Roodkapje: de Opera - Pagina 2 953470



Laatst aangepast door morkreb op do 31 mei 2012, 22:53; in totaal 2 keer bewerkt

32Ronde #62 - Roodkapje: de Opera - Pagina 2 Empty Re: Ronde #62 - Roodkapje: de Opera do 31 mei 2012, 10:53

Gast


Gast

noujazegwatisditnouweervoorraargedoe scratch
ik wil iedereen uitnodigen om te begrijpen wat morkrebs tactiek hiermee is, want ik snap hem niet. Allereerst al niet omdat ik de goedheid zelve ben, maar vervolgens snap ik niet waarom hij zichzelf zou opofferen om mij eruit te spelen. Of ben ik zo belangrijk dat het zijn leven waard is? Dat zou kunnen, want mijn rol is belangrijk. Speel me eruit, geef de wolven een voorsprong, en speel volgende stemronde morkreb eruit, of neem de snellere route en stem gelijk morkreb eruit.
Waarom stem jij niet op mij trouwens morkreb, als je zo zeker van je zaak schijnt te zijn?

Morkreb

33Ronde #62 - Roodkapje: de Opera - Pagina 2 Empty Re: Ronde #62 - Roodkapje: de Opera do 31 mei 2012, 16:45

Doctor

Doctor
Professioneel spammer

ik stem random op miejster, want ik wil mijn whisky nu



Laatst aangepast door DrWho op do 31 mei 2012, 16:46; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : verkeerde naam)

34Ronde #62 - Roodkapje: de Opera - Pagina 2 Empty Re: Ronde #62 - Roodkapje: de Opera do 31 mei 2012, 17:50

morkreb

morkreb
Junior spammer

Whaha, sorry vergeten dikgedrukt te maken. Ik weet toevallig dat jij een slechte rol hebt en ik durf daar mijn eigen leven voor in te zetten aangezien we maar met 8 man spelen Very Happy

35Ronde #62 - Roodkapje: de Opera - Pagina 2 Empty Re: Ronde #62 - Roodkapje: de Opera do 31 mei 2012, 18:34

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

ik stem random op Hank

36Ronde #62 - Roodkapje: de Opera - Pagina 2 Empty Re: Ronde #62 - Roodkapje: de Opera do 31 mei 2012, 19:48

Debby

Debby
Senior spammer

DrWho

Een dronken directeur is al niet best,maar als jij ook nog dronken gaat worden dan loopt het nog meer in het honderd.

37Ronde #62 - Roodkapje: de Opera - Pagina 2 Empty Re: Ronde #62 - Roodkapje: de Opera do 31 mei 2012, 19:59

Moustache

Moustache
Junior spammer

De burgemeester is de enige rol die vanaf het begin van het spel bekend is, daar hij door de andere spelers wordt gekozen op dag één. Wanneer er sprake is van gelijke stemmen, zal de stem van de burgemeester de doorslag geven. Als de burgemeester sterft – hetzij door een lynchpartij, hetzij door een moord – mag hij zelf een plaatsvervanger uitkiezen.
De burgemeester kan dus zowel goed als slecht zijn.
Tijd van actie: dag


Aangezien onze burgemeester op mij stemt, en we de traditie hebben om de eerste ronde gelijk te stemmen, en bovendien het belang van de wolven nog groter is om de burgemeester in hun midden te hebben en daarnaast de kans dat een slechterik burgemeester wordt ook groter is dan een willekeurige speler (immers, de wolven zijn al georganiseerd) zie ik mij genoodzaakt uit puur lijfsbehoud met dr who mee te stemmen op miejster.
Als aanvulling op de theorie van miejster: niet van belang is wie burgemeester wil worden, maar van belang is wie burgemeester geworden is. En dat is miejster. Denken jullie daar maar eens over na.

38Ronde #62 - Roodkapje: de Opera - Pagina 2 Empty Re: Ronde #62 - Roodkapje: de Opera do 31 mei 2012, 20:25

Miejster

Miejster
Senior spammer

Ok, met 2 stemmen tegen lijkt het me toch iets te heet onder de voeten te worden. Met een leugenwolf kan het al over zijn voor mij. Uiteraard geen idee van wie de goeie is en wie de slechte. We zijn inderdaad maar met 8 dus meteen tijd om er een klets op te geven.

Ik stem op Morkreb en als priester giet ik het heiligwater over het hoofd van Djali. Daarmee zal ik wel een wolf neerhalen zeker?

39Ronde #62 - Roodkapje: de Opera - Pagina 2 Empty Re: Ronde #62 - Roodkapje: de Opera do 31 mei 2012, 20:38

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

hola, drukke actie meteen vanaf dag 1?
dat is ook eens iets nieuws xD

40Ronde #62 - Roodkapje: de Opera - Pagina 2 Empty Re: Ronde #62 - Roodkapje: de Opera do 31 mei 2012, 20:43

Den Bever

Den Bever
Spammer i.o.

:p hup hup, zo doordoen, dan kan ik snel een rondje mee spelen ^^

41Ronde #62 - Roodkapje: de Opera - Pagina 2 Empty Re: Ronde #62 - Roodkapje: de Opera do 31 mei 2012, 20:56

morkreb

morkreb
Junior spammer

Ik heb toch niet gezegd dat dorien een wolf is!!!
Jemig ben ik zo onduidelijk.... Iedereen stemt wat anders, sterker nog ik krijg 3 stemmen scratch

42Ronde #62 - Roodkapje: de Opera - Pagina 2 Empty Re: Ronde #62 - Roodkapje: de Opera do 31 mei 2012, 21:42

Debby

Debby
Senior spammer

Dat zegt dan meteen ook een heleboel over jou,Moustache.
Jij wilde ook maar wat graag burgemeester worden.
En nu baal je dat het je niet is gelukt.

43Ronde #62 - Roodkapje: de Opera - Pagina 2 Empty Re: Ronde #62 - Roodkapje: de Opera do 31 mei 2012, 22:52

morkreb

morkreb
Junior spammer

Ik verander mijn stem in miejster in de hoop dat er geen leugenwolf in zit.

44Ronde #62 - Roodkapje: de Opera - Pagina 2 Empty Re: Ronde #62 - Roodkapje: de Opera do 31 mei 2012, 23:25

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

Hij loert en hij grijnst en hij sluipt en bespringt,
Hij grijpt en hij sleurt en hij vreet en verteert.
Wat is toch dat monster dat moordt, zo verkeerd?
Dat hier in dit bos een lief meisje verslindt?


De sopranen klonken nerveus, nu ze naar een lege plek keken tijdens het zingen, waar eerst de dirigent had gestaan.

Onder de decorbouwers was een discussie ontstaan. Zij wisten alles van stellages en beweerden dat het balkon nodig aan restauratie toe was. Maar de tenoren, die hadden staan luisteren tijdens de repetities, spraken van moord.
Er moest iets gebeuren, er moest gestemd worden – er moest iemand vertrekken.
De beschuldigende blikken keken direct naar Morkreb en Miejster, die zich beiden kandidaat hadden gesteld voor het directeurschap. Met mooie beloftes hadden zij geprobeerd de stemmen van het personeel voor zich te winnen, maar nog geen 24 uur na het kiezen van de nieuwe directeur was er een ongeluk gebeurd (‘Moord!’ schreeuwde een van de tenoren). Reden genoeg om iets aan de vers gekozen directeur te doen.
Miejster kwam nietsvermoedend zijn mooie kantoor uit gelopen, om te luisteren naar de vorderingen van de sopranen. Morgen zou al de voorstelling zijn en ze kenden hun akkoorden nog steeds niet goed, terwijl de rest van de partijen en het orkest de muziek allang kende.
Voor hij het goed en wel doorhad, werd hij door drie acteurs beetgenomen en opgepakt. Er werd een zak over zijn hoofd getrokken en hij werd opgetild en weggedragen.
‘Wat doen jullie?!’ schreeuwde hij, maar zijn stem werd gedempt door de zak.
Wat Miejster niet zag, was dat de acteurs hem meenamen naar een grote bak magnesiumpoeder, waar de decorbouwers hun handen in staken vlak voordat ze aan het werk gingen om zo meer grip te hebben.
De zak werd van zijn hoofd gehaald, maar hij kreeg de tijd niet om te zien waar hij was, want er werd direct een blinddoek voor zijn ogen geknoopt.
Eén van de acteurs hield zijn hand voor Miejsters mond en neus. Tien seconden, twintig seconden – Miejster spartelde tegen, maar de acteur was sterker dan hij – dertig seconden, tot zijn makkers knikten. Toen drukten ze zijn hoofd vlak boven de magnesiumbak, en precies op het moment dat de acteur zijn hand weghaalde, duwden ze Miejsters hele gezicht de bak in. In diezelfde tel snakte Miejster naar adem.
Later zouden de acteurs met hun grote mond beweren dat hij een halve kilo magnesium ingeademd heeft. In werkelijkheid was het een paar gram, maar dat was al genoeg om een brandende reactie teweeg te brengen in Miejsters longen.
Schreeuwend en kokhalzend van de pijn rende hij weg, op zoek naar water – wat hij nooit zou bereiken. Pas toen hij eigenlijk al gestikt was, besefte hij dat hij een flesje water bij zich had. Met moeite draaide hij het open, maar viel dood neer voor hij er een slok van had kunnen nemen.
Het flesje viel en een stroom water liep over het podium. Djali liep langs – zonder schoenen, omdat zij in contact wilde staan met het podium waarop zij morgen zou moeten acteren – en stapte in het water.
‘Hè, gatsie.’

De acteurs doden Miejster. Hij was directeur en mag een volgende directeur kiezen.
Zijn rol was die van ketter.
Dorien droogde haar voeten aan het toneelgordijn.
Dit is het begin van de eerste nacht. Deze nacht duurt tot vrijdag, 23:00.

Hank ontvangt een gele kanarie. Ronde #62 - Roodkapje: de Opera - Pagina 2 829688



Laatst aangepast door Mattio op do 31 mei 2012, 23:29; in totaal 1 keer bewerkt

45Ronde #62 - Roodkapje: de Opera - Pagina 2 Empty Re: Ronde #62 - Roodkapje: de Opera do 31 mei 2012, 23:27

Gast


Gast

Nou dankjewel voor dat water Miejster, ik was je al dankbaar dat je mijn naam wilde zuiveren, maar zo word ik enkel maar verdachter. Hoewel dat misschien ook wel je bedoeling was? scratch

In ieder geval 1-0 voor de burgers met deze stemronde, nice nice nice Very Happy

46Ronde #62 - Roodkapje: de Opera - Pagina 2 Empty Re: Ronde #62 - Roodkapje: de Opera do 31 mei 2012, 23:29

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

Nog even toegevoegd: een gele kanarie voor Hank. Sad

NB: Deze nacht eindigt vrijdagavond om 23:00, maar er is een kans dat ik het verhaaltje pas 's nachts kan posten. Geen zorgen: alles komt goed. Wink
De rollen van gedode spelers worden geëdit in de eerste post voor jullie gemak.

47Ronde #62 - Roodkapje: de Opera - Pagina 2 Empty Re: Ronde #62 - Roodkapje: de Opera vr 01 jun 2012, 00:29

morkreb

morkreb
Junior spammer

Fijn, is dat ook weer helder. Vond het al vaag dat miejster zowel mij als dorien eruit wilde hebben. Ik zat al aan een ketter te denken maar dat moest gewoon te veel toeval zijn.

Miejster, ik vind alles goed, maar beter maak je Dorien ff geen burgemeester Wink

Mattio, klopt de telling wel? Omdat miejsters stem dubbel heeft geteld? Want anders is OF Tachondar OF Debby de leugenwolf. En in dat geval hebben we zo ffies op dag één wel heel veel info Very Happy Laughing (verwaarloos ik de rol van de gokker ff voor het gemak)

48Ronde #62 - Roodkapje: de Opera - Pagina 2 Empty Re: Ronde #62 - Roodkapje: de Opera vr 01 jun 2012, 00:37

Miejster

Miejster
Senior spammer

In mijn binnenzak vond Morkreb de naam van de nieuwe burgemeester... Djali en hij greep zich naar de haren. Razz
Verdorie dat was een veel te kort rondje.

49Ronde #62 - Roodkapje: de Opera - Pagina 2 Empty Re: Ronde #62 - Roodkapje: de Opera vr 01 jun 2012, 02:24

Debby

Debby
Senior spammer

Helaas niet echt een belangrijke slechte rol eruit,maar wel een slechte rol.
Goed gedaan. Ronde #62 - Roodkapje: de Opera - Pagina 2 829688

Nee hoor,ik ben geen wolf.
Toen ik stemde stond iedereen nog gewoon op 1 stem,dus stemde gewoon random op iemand die geen stem had nog.

50Ronde #62 - Roodkapje: de Opera - Pagina 2 Empty Re: Ronde #62 - Roodkapje: de Opera vr 01 jun 2012, 06:50

Moustache

Moustache
Junior spammer

En zo zien jullie, mijn theorie was juist.... Degene die miejster tot burgemeester benoemd hebben zijn nu natuurlijk wel verdacht. Kijken wie dat zijn.....
tachondar, debby, dr who, djali.
dr. who valt af, want hij heeft meteen de volgende ronde ook op miejster gestemd. Morkreb en moustache stemmen ook op miejster.
Djali, tachondar en debby niet. Djali wordt zelfs tot nieuwe burgemeester benoemd, wat haar heel verdacht maakt.

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 2 van 5]

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum