Weerwolf&Co.
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Toegewijde weerwolvers van travian en omstreken


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Ronde #62 - Roodkapje: de Opera

+8
Kauna
Doctor
Debby
Tachondar
morkreb
Miejster
Moustache
Mattio
12 plaatsers

Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 5]

1Ronde #62 - Roodkapje: de Opera Empty Ronde #62 - Roodkapje: de Opera di 29 mei 2012, 00:35

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

Een ronde met weinig deelnemers, maar niettemin een verschrikkelijk toffe ronde - nu al! cheers

Wie sluipt daar zo laat nog,
Door’t donkere woud?
Wie vreest voor haar leven,
Ook al is zij niet oud?

Wie sluipt daar zo laat nog,
Door’t donkere woud?
Wie loert op het wichtje,
Dat hij moeit’loos verstouwd?


Op het hoge balkon boven het publiek oefent een bescheiden koortje sopranen het openingslied van de nieuwste opera.

Het is 1855, we zijn in een stad van parfum en liefde, van ballet en Rode Molens, van cultuur: opera. Meer precies bevinden we ons op het balkon van de Opera Garnier – geen ander oord zal in de komende eeuwen zo’n grote aantrekkingskracht hebben op een heel land als deze plek, waar honderden Fransen elk weekeinde samenkomen om zich te verluisteren aan de grootste opera’s. Het zou zelfs tot de twintigste eeuw duren voor er weer een plek zou zijn waar men massaal afsprak, namelijk een groot blauw bord ergens in het midden van Nederland.
En op dit balkon, dat zich hoog boven het publiek bevindt, oefent een bescheiden sopranenkoortje het openingslied van de nieuwste opera: Roodkapje.

Het gaat niet goed met de Opera Garnier. De zaal is al jaren niet meer goed gevuld, de opera’s verliezen hun kracht en men raakt uitgekeken op het schelle geschreeuw van de diva’s op het podium.
Na het vertrekken van de berooide operadirecteur is het hoog nodig dat er een nieuwe directeur opstaat die de Opera aan kracht kan doen herleven. Deze nieuwe directeur zal een moeilijke taak hebben, aangezien er nog maar acht enthousiaste acteurs, zangers, dirigenten, muzikanten en decorbouwers zijn:


Operapersoneel:
Dorien (Sjamaan, ex-directrice)
Tachondar (Verhullende wolf)
DrWho (Weerhamster)
Miejster (Ketter, ex-directeur)
Moustache
Morkreb (Ziener)
Hank
Debby (Gewone Wolf, ex-directrice)

(Na het sterven van een speler zal zijn/haar rol hier worden toegevoegd voor jullie overzicht.)

De eerste dag begint met het kandideren voor burgemeester/directeur van de opera. Iedereen die zich hiervoor kandidaat wil stellen, heeft daarvoor de tijd tot dinsdag 23:00. Hierna pas volgt de moordloze nacht en tegelijk met de moordloze nacht de stemming voor het directeurschap.



Laatst aangepast door Mattio op di 05 jun 2012, 00:00; in totaal 7 keer bewerkt

2Ronde #62 - Roodkapje: de Opera Empty Re: Ronde #62 - Roodkapje: de Opera di 29 mei 2012, 06:53

Moustache

Moustache
Junior spammer

Ha leuk, verkiezingen. Als jullie toekomstig burgemeester verhoog ik de lonen met 75%, gratis wijn en whiskey na de voorstelling voor de spelers en zangers en voor alle snordragers (ja Dorien, wij denken ook aan jou) iedere week een knipbeurt bij de coiffeur ''Chez Henry''. Verder zal de fameuze dirigent Richard Wagner ons komen versterken, zodat de problemen met de bassen eindelijk eens goed aangepakt kunnen worden. De decorbouwers krijgen daarbij alleen nog maar verf op waterbasis, omdat blijkt dat de mensen die ze ons toesturen van de werkverschaffing slecht reageren op de agressieve oplosmiddelen in de traditionele verf. We hebben ze herhaaldelijk gezegd hun handen niet meer in de verfpotten te dopen en af te likken, maar wat dat betreft hadden ze net zo goed uit china kunnen komen.
Dus stem op mij. En alle huidige problemen zullen tot een einde komen.

3Ronde #62 - Roodkapje: de Opera Empty Re: Ronde #62 - Roodkapje: de Opera di 29 mei 2012, 10:40

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

Openingsverhaaltje toegevoegd en Moustache heeft zich kandidaat gesteld voor het directeurschap. Smile

4Ronde #62 - Roodkapje: de Opera Empty Re: Ronde #62 - Roodkapje: de Opera di 29 mei 2012, 11:24

Miejster

Miejster
Senior spammer

Ik heb niet de pretentie om me onmiddellijk te profileren als nieuwe burgemeester. Ik wil daarentegen wel mijn kandidatuur stellen. Mijn belangrijkste zorg is om iedereen zich zo goed mogelijk te laten voelen in onze opera, dat zal zorgen voor een ideale werkomgeving en zal uiteindelijk leiden naar nieuwe hoogtepunten. Ik wil eerder een vorm van democratie brengen waar alle creatievelingen hun zeg kunnen doen. Op deze manier probeer ik een betere opera te brengen waar opnieuw volle zalen zullen zijn.
Ik hou me helemaal niet bezig met iedereen goedkope whiskEy te voeren. Ierse of Amerikaanse rommel is niet goed genoeg voor mijn personeel. Dankzij die overmatige alcohol is het ook zo dat de zangers de hoge noten niet meer halen en daarom blijft het volk weg. Ik beloof wel om na een succesvolle reeks van optredens een feestje te geven met WhiskY, yup de enige echte Schotse. Smile

5Ronde #62 - Roodkapje: de Opera Empty Re: Ronde #62 - Roodkapje: de Opera di 29 mei 2012, 12:55

Moustache

Moustache
Junior spammer

Parijzenaren lusten best wel whiskey hoor....
Hmmmm, het zijn dus de sopranen die de problemen veroorzaken en niet de bassen. Zijn ze echt zo diep gezonken op de toonladders? Geen wonder dat het hier niet goed gaat.

6Ronde #62 - Roodkapje: de Opera Empty Re: Ronde #62 - Roodkapje: de Opera di 29 mei 2012, 13:00

morkreb

morkreb
Junior spammer

Ik stel me NIET verkiesbaar, ik zeg laat maar zinken dat schip, tijd voor wat nieuws:

7Ronde #62 - Roodkapje: de Opera Empty Re: Ronde #62 - Roodkapje: de Opera di 29 mei 2012, 17:23

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

blauw kader midden nederland? 0_o

8Ronde #62 - Roodkapje: de Opera Empty Re: Ronde #62 - Roodkapje: de Opera di 29 mei 2012, 19:39

Miejster

Miejster
Senior spammer

Off topic:

Moustache schreef:Parijzenaren lusten best wel whiskey hoor....
Heb je het verschil door tussen whiskey en whisky? De echte is de Whisky uit Schotland, de rest is toch een stuk anders qua kwaliteit. Als ik me niet vergis was er in 1800 nog geen sprake van Whiskey, maar Whiskey daarentegen was er zeker wel al.

En dan de nuance tussen single malt en blended is ook enorm. In het whiskywereldje wordt al gauw gesproken over J&B als Junk and Bullshit. Smile

Maar dit gewoon even ter zijde : les gouts et les couleurs se ne discutent pas!

9Ronde #62 - Roodkapje: de Opera Empty Re: Ronde #62 - Roodkapje: de Opera di 29 mei 2012, 19:58

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

Tachondar schreef:blauw kader midden nederland? 0_o

Een grapje dat (bijna) elke Nederlander zal hebben begrepen, maar voor de Vlamingen natuurlijk een groot raadsel is... Razz

Sinds jaar en dat hét trefpunt van eenieder die op Utrecht Centraal afspreekt, nu helaas vervangen voor een elektrische equivalent:
Ronde #62 - Roodkapje: de Opera UtrechtBlauwBord5okt.jpg.crop_display

10Ronde #62 - Roodkapje: de Opera Empty Re: Ronde #62 - Roodkapje: de Opera di 29 mei 2012, 20:40

Gast


Gast

*voelt zich buitengesloten van het Nederlander zijn*
had hem niet begrepen. Misschien moet je daarvoor ook daadwerkelijk in Nederland wonen of zo?

Anyway, ik hoef zelf niet zo hard burgemeester te zijn, moustaches opmerking met betrekking tot snordragers sluit mijn stem op hem natuurlijk uit, dus voorlopig steun ik miejster whiskey-campagne.



Laatst aangepast door Djali op di 29 mei 2012, 21:22; in totaal 1 keer bewerkt

11Ronde #62 - Roodkapje: de Opera Empty Re: Ronde #62 - Roodkapje: de Opera di 29 mei 2012, 21:12

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

Iedereen kan zich opgeven voor het directeurschap tot 23:00 vandaag (dinsdag). De moordloze nacht duurt tot woensdag, 23:00. In de moordloze nacht kan er gestemd worden. Wie niet gestemd heeft ontvangt nog geen kanarie. Wink

12Ronde #62 - Roodkapje: de Opera Empty Re: Ronde #62 - Roodkapje: de Opera di 29 mei 2012, 22:00

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

hmm, miejster heeft het vooral ook over sfeer, dat lijkt me het belangrijkst

13Ronde #62 - Roodkapje: de Opera Empty Re: Ronde #62 - Roodkapje: de Opera di 29 mei 2012, 23:08

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

Moustache en Miejster zijn verkiesbaar als directeur van de opera. Smile De stemmingsronde loopt tot woensdag 23:00 en dan eindigt ook de eerste moordloze nacht. Smile

14Ronde #62 - Roodkapje: de Opera Empty Re: Ronde #62 - Roodkapje: de Opera di 29 mei 2012, 23:41

Debby

Debby
Senior spammer

Miejster

De voordelen van Moustache gelden niet voor iedereen,dus vind ik niet zo eerlijk.
Dan ga ik ook voor de sfeer

15Ronde #62 - Roodkapje: de Opera Empty Re: Ronde #62 - Roodkapje: de Opera di 29 mei 2012, 23:53

Doctor

Doctor
Professioneel spammer

ik stem ook voor Miejster, want moustache negeert de muzikanten.

16Ronde #62 - Roodkapje: de Opera Empty Re: Ronde #62 - Roodkapje: de Opera wo 30 mei 2012, 06:45

Moustache

Moustache
Junior spammer

Met de muzikanten waren volgens mij ook nog geen problemen. In een democratisch georganiseerd orkest zullen die daarentegen wel snel ontstaan, en Opera Garnier heeft helaas niet het geld om te besteden aan dure elitaire schotse whisky...... Dat betekent dat uiteindelijk alleen de top-solisten hiervan zullen mogen proeven, en de rest zich tevreden moet stellen met Chateau Migraine 1888.
Uiteraard blijf ik bij mijn standpunten, en bovendien onderschatten jullie de ontzettend goede sfeer bij ''Chez Henry''. Bij heronderhandelingen zijn ook niet snordragers van harte welkom.
Moustache dus.


17Ronde #62 - Roodkapje: de Opera Empty Re: Ronde #62 - Roodkapje: de Opera wo 30 mei 2012, 11:37

Gast


Gast

Ik blijf ook bij Miejster.

Gefeliciteerd kauna!! Ronde #62 - Roodkapje: de Opera 1625

18Ronde #62 - Roodkapje: de Opera Empty Re: Ronde #62 - Roodkapje: de Opera wo 30 mei 2012, 13:58

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

Djali schreef:Gefeliciteerd kauna!! Ronde #62 - Roodkapje: de Opera 1625

En xJero3n! Very Happy

19Ronde #62 - Roodkapje: de Opera Empty Re: Ronde #62 - Roodkapje: de Opera wo 30 mei 2012, 16:55

morkreb

morkreb
Junior spammer

Omdat het wel democratisch moet zijn en alle stemmen voor miejster lijken te zijn stem ik lekker op moustache Ronde #62 - Roodkapje: de Opera 86336

20Ronde #62 - Roodkapje: de Opera Empty Re: Ronde #62 - Roodkapje: de Opera wo 30 mei 2012, 21:25

Kauna

Kauna
Junior spammer

Bedankt voor de felicitaties!

21Ronde #62 - Roodkapje: de Opera Empty Re: Ronde #62 - Roodkapje: de Opera do 31 mei 2012, 00:24

Gast


Gast

En Miejster gefeliciteerd met zijn burgemeesterschap, zo neem ik aan Smile

22Ronde #62 - Roodkapje: de Opera Empty Re: Ronde #62 - Roodkapje: de Opera do 31 mei 2012, 00:35

Doctor

Doctor
Professioneel spammer

laten we vieren met Whisky

23Ronde #62 - Roodkapje: de Opera Empty Re: Ronde #62 - Roodkapje: de Opera do 31 mei 2012, 00:58

Miejster

Miejster
Senior spammer

DrWho schreef:laten we vieren met Whisky
Na de voorstellingen! Ronde #62 - Roodkapje: de Opera 86336

24Ronde #62 - Roodkapje: de Opera Empty Re: Ronde #62 - Roodkapje: de Opera do 31 mei 2012, 01:14

Gast


Gast

en daar kom je nu pas mee? kan ik mijn stem nog veranderen? Rolling Eyes

25Ronde #62 - Roodkapje: de Opera Empty Re: Ronde #62 - Roodkapje: de Opera do 31 mei 2012, 01:33

Doctor

Doctor
Professioneel spammer

jaaa ik wil opnieuw stemmen, boooeeeeh. Moustache for president

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 5]

Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum