Weerwolf&Co.
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Toegewijde weerwolvers van travian en omstreken


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Ronde 55: De kolonie - deel 1

+7
Natjuh89
graafoto
Hank1705
Kauna
Doctor
Miejster
Tachondar
11 plaatsers

Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 3]

1Ronde 55: De kolonie - deel 1 Empty Ronde 55: De kolonie - deel 1 wo 18 jan 2012, 15:15

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

De naam zegt het zelf al. Heb een klein idee gekregen waar ik wel wat mee kan.
Ik stel voor dat we morgenavond beginnen om 22.00 uur.

Deelnemers:
- Hank1705
- Miejster
- Graafoto
- Debby
- Hans
- Kauna
- Natjuh
- V8power
- Wooglepuff
- DrWho



Laatst aangepast door Tachondar op ma 23 jan 2012, 21:59; in totaal 2 keer bewerkt

2Ronde 55: De kolonie - deel 1 Empty Re: Ronde 55: De kolonie - deel 1 wo 18 jan 2012, 20:27

Miejster

Miejster
Senior spammer

ok, ik kijk er naar uit!

3Ronde 55: De kolonie - deel 1 Empty Re: Ronde 55: De kolonie - deel 1 wo 18 jan 2012, 20:29

Doctor

Doctor
Professioneel spammer

hey tach, ik doe toch mee Very Happy

4Ronde 55: De kolonie - deel 1 Empty Re: Ronde 55: De kolonie - deel 1 wo 18 jan 2012, 20:31

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

hoe meer hoe beter zou ik zeggen ^^

Hank, ik heb gwn de lijst uit inschrijving gekopieerd, die was toch volledig juist hea?

5Ronde 55: De kolonie - deel 1 Empty Re: Ronde 55: De kolonie - deel 1 wo 18 jan 2012, 21:23

Kauna

Kauna
Junior spammer

Super, we gaan beginnen!

6Ronde 55: De kolonie - deel 1 Empty Re: Ronde 55: De kolonie - deel 1 do 19 jan 2012, 16:42

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

als het goed is wel tach Smile
heb je de rechten al? (of nog?)

7Ronde 55: De kolonie - deel 1 Empty Re: Ronde 55: De kolonie - deel 1 do 19 jan 2012, 17:55

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

ik heb de rechten nog

8Ronde 55: De kolonie - deel 1 Empty Re: Ronde 55: De kolonie - deel 1 do 19 jan 2012, 21:50

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Hans schrok wakker van het kabaal buiten. Door de slapers in zijn ogen heen kon hij zien dat het nog nacht was. Toch werd het geluid steeds luider. Er klonk gegil van vrouwen, het gekletter van wapens op elkaar, een pees van een boog die loste, een brekend geluid van glas en de ‘woesj’ van iets die vlam vatte.
Hij sprong uit bed, deed snel een broek aan, nam zijn zwaard en verliet zijn ronde houten hutje.
‘Hans, naar het zuiden!’ klonk de stem van Graafoto. Hans gehoorzaamde en volgde een groep mannen die ook op commando van Graafoto naar het zuiden liepen. Daar waren enkele paarsgekleurde mannen bezig hun mannen neer te vellen. Er ontstond een bres en enkele braken door. Een vrouw werd neergestoken en Hans stak de dader neer die snel neerzeeg in het bloed van de vrouw.
Al snel kwamen enkelen helpen en werden alle paarskleurige mannen afgemaakt.
‘Dat was nipt,’ zei Graafoto, de zweetdruppels van zijn bebloed voorhoofd afvegend.
‘De kapitein roept jullie,’ kwam Natjuh melden. Zuchtend stonden ze op en gingen naar het strand.
Daar stond de robuuste man in wit kledij dat vreselijk vloekte met zijn zwarte baard.
‘Wie had er de wachtcontrole!’ riep hij verhit.
‘Pluys, Kapitein,’ zei Kauna even verderop.
‘Breng die schoft bij me!’
‘Hij is getroffen door een pijl, heer,’ zei Woogle.
Hij vloekte. ‘We zijn hier pas drie dagen, hebben eindelijk een nederzetting gebouwd, en dan worden we al overvallen. Het is de bedoeling dat we hier een land stichten uit naam van de koning Thalion!’
Iedereen zweeg. Ze hadden het verhaaltje al vaak genoeg gehoord. Twintig hutjes gebouwd, eten eindelijk kunnen verzamelen, drinkplaats gevonden,…
‘Vergeef me, kapitein, maar dat hebben we zelf allemaal ervaren,’ zei Hank, een jonge knaap die ondanks zijn voorzichtige manier van spreken te snel langs zijn neus sprak. Al zat niet iedereen daarmee in, aangezien hij de gedachten zei van iedereen en er persoonlijk de aframmelingen voor opnam. Hans glimlachte.
‘Denk je dat je het beter weet! Ik zal je eens zeggen! Onze taak is het maken van een kolonie voor het koninkrijk Lilordun en…’ maar ze kwamen er nooit achter wat de taak nog was. Een pijl trof de kapitein in zijn keelgat. Iedereen keek om en ze zagen opnieuw paarsgekleurde mannen.
‘De zee in!’ riep iemand, en wegens hun angst en schrik gehoorzaamden ze zonder nadenken. De sloepen nemen konden ze niet meer, maar zover zwemmen naar het schip was het niet. Enkelen konden ook niet zwemmen, en verdronken dus, of anderen werden door pijlen getroffen. Gelukkig kon de vijand ook niet zwemmen en waren ze veilig als ze wegraakten of buiten schot bleven.
Bij de fregat aangekomen bedacht Hans zicht hoe hij aan boord kon komen, toen net het uiteinde van een touwladder naast zich viel. Snel klom hij aan boord en zag Miejster en Debby. Twee personen die deze reis hadden gefinancierd en aan boord waren gebleven om het schip te bewaken.
‘Wat gebeurde er? We hoorden het rumoer tot hier,’ zei Debby die andere overlevenden hielp.
‘Ik weet het niet,’ zei Hans tussen het happen naar lucht door. Honderd meter verder aan land zag hij alle hutjes vlam vatten.
‘We werden overvallen. Pluys stond in voor wachtcontrole, maar werd meteen door een pijl geraakt. Toen kwamen de paarsgekleurde mannen binnen. Nog een geluk dat Pluys’ lijk door het dak van V8powers dak viel, of ze had ons niet meer kunnen wekken,’ zei Graafoto.
‘Waar is de kapitein?’ vroeg Miejster.
Graafoto schudde zijn hoofd.
‘Wat doen we nu?’ vroeg DrWho. Hij was stil, maar een zeer bekende barbaar en handig met de bijl. Er ging het gerucht dat hij een gevangene was die zijn vrijheid kreeg om te helpen bij het stichten van deze kolonie. Een ander gerucht was dat hij aan boord was gekropen tijdens het vluchten van gokschulden.
‘Ik zeg blijven. Binnen tien dagen zal er een tweede schip komen,’ zei Miejster.
‘We hebben geen voedsel en drinken voor tien dagen. En ik heb geen zin om steeds als een bang kieken op dit schip te blijven,’ zei Hans. Hij haatte de zee en was eigenlijk tegen wil met de kolonie meegegaan. Thuis in Lilordun had hij een volgens hem onterechte beschuldiging begaan. Een jonge knaap had zijn bakkerij willen vernietigen. Na een gevecht was de jongen ongelukkig met zijn hoofd gevallen en blijkbaar was dat een zoon van een belangrijkere ambachtsman geweest. Nadat Hans wat rum had gedronken, was die knaap gekomen en nadat hij schedelbreuk had geleden, was die stadswacht gekomen en had hem opgepakt. De dag erna zat hij in het scheepsruim.
‘Ik stel voor dat we de rest van de nacht rust nemen en dan in de ochtend zien we wel weer,’ zei Woogle.
De rest stemde in, half met tegenzin, maar iets anders was er niet.
Tegen de volgende zonsopgang was iedereen al terug wakker van enkel wat te knikkebollen. Ze besloten te blijven, mede door de rijke Miejster en Debby die zich wilden bewijzen.
‘Jullie denken enkel aan het geld dat jullie eruit halen, stomme hielenlikkers van de koning!’ beledigde Hank.
‘De wenende kleuter spreekt best vlot, ook al was hij nogal zwijgzaam toen ze je verhoorden over die overval,’ wierp Debby tegen.
Hank bloosde, maar Natjuh gaf zelf antwoord: ‘Toch heeft hij een goed punt. We slechts met zijn tienen, waar we voorheen met bijna dertig waren.’
‘Maar beeld je eens in wat voor een invloed dat zal hebben op onze reputatie als we het hier levend vanaf brengen en alsnog een nederzetting weten te heropbouwen?’ zei Kauna.
Meteen werd het idee naar roem en rijkdom de vredestichter, ook al waren Miejster en Debby daar pas net voorheen mee uitgescholden.

De moordloze nacht begint en duurt tot morgenavond 22.00 uur.

9Ronde 55: De kolonie - deel 1 Empty Re: Ronde 55: De kolonie - deel 1 do 19 jan 2012, 21:59

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Als alles goed is, heeft iedereen zijn bericht met daarin de toebehorende rol gekregen en zijn degenen
bij wie dit moest in de jusite gebruikerslijst geplaatst. Als dit niet zo is, verwittig me zo snel mogelijk :p

en ik heb het gehaald voor 10 uur! :p

10Ronde 55: De kolonie - deel 1 Empty Re: Ronde 55: De kolonie - deel 1 do 19 jan 2012, 22:19

graafoto

graafoto
Veelbelovend spammer

Nipt :p

11Ronde 55: De kolonie - deel 1 Empty Re: Ronde 55: De kolonie - deel 1 do 19 jan 2012, 22:22

Natjuh89

Natjuh89
Professioneel spammer

Joehoe volgende ronde hihi Ronde 55: De kolonie - deel 1 17387

12Ronde 55: De kolonie - deel 1 Empty Re: Ronde 55: De kolonie - deel 1 vr 20 jan 2012, 10:31

v8power

v8power
Spammer i.o.

spannend dit eiland nu maar hopen dat het allemaal goed komt
@tachondar leuk begin verhaal ik ben benieuwd hoe dit afloopt

13Ronde 55: De kolonie - deel 1 Empty Re: Ronde 55: De kolonie - deel 1 vr 20 jan 2012, 22:06

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Beetje korter vandaag :p


De sloep schokte en ze stapten uit. De twee andere sloepen kwamen ook aan land. Samen met de anderen trok Natjuh aan de sloep om het tussen de bomen te verstoppen. Het plan was om vandaag een sluippatrouille te doen, om informatie te verzamelen over het land. Als eerste gingen ze in een lange rij, gewapend en zeer waakzaam, richting de waterbron. Een uur later vonden ze die poel tussen de rotsen en dronken lange teugen. Natjuh dompelde haar hoofd onder, om eventjes verlost te zijn van het kriebelende zweet in haar nek en het gezoem van de muggen. Haar blonde haren waren kletsnat toen ze haar hoofd terugtrok en aan de haarpunten druppelde verfrissende druppels op de rest van haar kleed.
‘En nu?’ vroeg ze.
‘In een boog naar het westen, en op een ver genoeg punt terug naar de zee,’ zei Graafoto. Iedereen gehoorzaamde en ze gingen op weg.
Twee uur later kwamen ze aan een steile rotswand. Vanachter een groep dichte bomen en struiken gluurden ze naar een grot. Er passeerde een paarsgekleurde man en ze bleven stilliggen.
Natjuh zag uit haar ooghoek dat Hank de man belust met wraak aankeek terwijl hij zijn pijl en boog van zijn rug nam. Ze legde haar hand op zijn schouder en schudde fel hoofd toen hij haar aankeek. Met tegenzin weerhield hij er zich van om wraak te nemen op de man.
De paarsgekleurde man ging de grot in en ze besloten terug te keren. Drie uur later waren ze terug aan het strand. De lijken die er nog lagen besloten ze eerst op te ruimen, hoe sneller hoe liever.
‘Waarom hield je me tegen?’ vroeg Hank. ‘Mijn broer vriend is vermoord door een van die paarse papegaaien. Ik moet hem wreken!’
‘En dan zouden zijn vriendjes meteen ons achterna gekomen zijn! Ben je gek?’ riep Graafoto.
‘Natjuh, help je even met dit lichaam?’ vroeg Kauna. Ze gehoorzaamde en nam het verbrande onherkenbare lichaam vast. Samen brachten ze het de zee in en dumpten het lichaam in een dieper deel waar een koraalrif de diepte in verdween.
‘De andere vrouwen schijnen er niet tegen te kunnen,’ zei Kauna toen ze terug zwommen.
‘We zijn dan ook de enige vrouwen die misschien al zulke lijken gewoon zijn geraakt. Als verzorgster maakte ik wel al wat mee.’
‘Ben je ook een verzorgster?’ vroeg Kauna verbaasd. ‘Ik heb je nooit gezien.’
‘Ik kwam niet uit de stad waar we van vetrokken, maar uit het noorden.’
‘Aha, een binnenlander!’ grinnikte ze. ‘Nooit gedacht dat ze daar zorghuizen hadden.’
‘Het is best wat meer dan weide voor schapen en boomgaarden,’ glimlachte Natjuh flauwtjes.
Een tijdje later waren ze terug aan boord en tekende Miejster een kaart van alle informatie die iedereen had opgemaakt. Vooral Graafoto, die ervaring had van het leiden van troepen door onbekend gebied uit naam de koning in eerdere oorlogen, was een sterk factor.
Daarna bleven ze voor de rest tot de avond aan boord uitrusten.

Moordloze nacht is voorbij. Dag 1 tot morgenavond 22.00 uur.

14Ronde 55: De kolonie - deel 1 Empty Re: Ronde 55: De kolonie - deel 1 vr 20 jan 2012, 22:12

wooglepuff

wooglepuff
Aankomend spammer

Leuk verhaaltje Very Happy

15Ronde 55: De kolonie - deel 1 Empty Re: Ronde 55: De kolonie - deel 1 vr 20 jan 2012, 22:28

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

dank je

16Ronde 55: De kolonie - deel 1 Empty Re: Ronde 55: De kolonie - deel 1 za 21 jan 2012, 09:38

Natjuh89

Natjuh89
Professioneel spammer

hank zoals altijd...

17Ronde 55: De kolonie - deel 1 Empty Re: Ronde 55: De kolonie - deel 1 za 21 jan 2012, 09:44

Kauna

Kauna
Junior spammer

Je schrijft echt heel goed Tachondar.
En nu moeten we zeker willekeurig iemand eruit gaan stemmen? Ik stem maar op Hans omdat hij nog niets gepost heeft Very Happy, oftewel volledig willekeurig.



Laatst aangepast door Kauna op za 21 jan 2012, 21:26; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : verandering van stem)

18Ronde 55: De kolonie - deel 1 Empty Re: Ronde 55: De kolonie - deel 1 za 21 jan 2012, 10:42

Doctor

Doctor
Professioneel spammer

natjuh Very Happy

19Ronde 55: De kolonie - deel 1 Empty Re: Ronde 55: De kolonie - deel 1 za 21 jan 2012, 11:28

v8power

v8power
Spammer i.o.

volledig randomdr who

20Ronde 55: De kolonie - deel 1 Empty Re: Ronde 55: De kolonie - deel 1 za 21 jan 2012, 13:57

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

dan stem ik graafoto

21Ronde 55: De kolonie - deel 1 Empty Re: Ronde 55: De kolonie - deel 1 za 21 jan 2012, 14:41

Debby

Debby
Senior spammer

Ik ben iig een betere kapitein dan die van de Costa Concordia.

Sorry voor mijn afwezigheid,ik was gisteren op een crematie e.d.

Mijn stem gaat random naar : V8power

22Ronde 55: De kolonie - deel 1 Empty Re: Ronde 55: De kolonie - deel 1 za 21 jan 2012, 14:51

hans

hans
Aankomend spammer

sorry dat ik nog niet gepost had had nachtdienst

ik stem random op wooglepuff

23Ronde 55: De kolonie - deel 1 Empty Re: Ronde 55: De kolonie - deel 1 za 21 jan 2012, 15:28

Kauna

Kauna
Junior spammer

hans schreef:sorry dat ik nog niet gepost had had nachtdienst

ik stem random op wooglepuff
Geeft niets hoor, gaf mij een reden om op iemand te stemmen. Ronde 55: De kolonie - deel 1 829688

24Ronde 55: De kolonie - deel 1 Empty Re: Ronde 55: De kolonie - deel 1 za 21 jan 2012, 20:18

wooglepuff

wooglepuff
Aankomend spammer

Debby ... Reden ? , er is nog niet op haar gestemt ;p

25Ronde 55: De kolonie - deel 1 Empty Re: Ronde 55: De kolonie - deel 1 za 21 jan 2012, 21:19

graafoto

graafoto
Veelbelovend spammer

En nu verwacht iedereen dat ik mee stem en op Miejster stem...
En daarmee de wolfjes de kans geef om zeker iemand van ons te doden.
Wederom doe ik daar niet aan mee en neem de 50/50 kans om een burger te proberen redden.
Waarom weet ik niet maar Hans kan een slechte zijn.

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 3]

Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum