Weerwolf&Co.
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Toegewijde weerwolvers van travian en omstreken


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

54; Een reis van elfen

+5
hans
Debby
Hank1705
Doctor
Tachondar
9 plaatsers

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 3 van 4]

5154; Een reis van elfen - Pagina 3 Empty Re: 54; Een reis van elfen zo 08 jan 2012, 00:03

wooglepuff

wooglepuff
Aankomend spammer

shit, dat is dus niet goed, sorry v8.

5254; Een reis van elfen - Pagina 3 Empty Re: 54; Een reis van elfen zo 08 jan 2012, 01:24

Natjuh89

Natjuh89
Professioneel spammer

Shit man... Sad ook nog een burger der aan.. ik ga maar vannacht is goed door mijn vizier kijken!

5354; Een reis van elfen - Pagina 3 Empty Re: 54; Een reis van elfen zo 08 jan 2012, 13:27

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Sorry v8, ik ging er ook van uit dat woogle goed was, en ik geloof dat nog steeds, hoewel ik niet weet voor hoelang.
feit is wel dat ik nu waarschijnlijk de wolf weet te vinden, en terug ga naar mijn 1e stem deze ronde Smile
(althans, mocht ik de nacht overleven natuurlijk..)

5454; Een reis van elfen - Pagina 3 Empty Re: 54; Een reis van elfen zo 08 jan 2012, 21:04

Debby

Debby
Senior spammer

Nog effûh en allûh burghâs zén péâhmanent ondâhgedaukûh

5554; Een reis van elfen - Pagina 3 Empty Re: 54; Een reis van elfen zo 08 jan 2012, 21:31

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

peahmanent?

5654; Een reis van elfen - Pagina 3 Empty Re: 54; Een reis van elfen zo 08 jan 2012, 22:06

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Tuor, zoon van Huor, vluchtte naar de kust toen de Oosterlingen kwamen. Daar vond hij het oude kasteel van Turgon, en op de kust een gestrande elf. Turgon had enkele schepen opdracht gegeven om vanuit de uitmonding van de Sirion proberen Valinor te bereiken en hulp te vragen aan de Valar. De gestrande elf heette Hans, die op één van de schepen aanwezig was geweest. Hans keerde terug naar Gondolin samen met Tuor en kwam daar veilig terug aan. Iedereen was tevreden met de komst van Tuor, vooral Turgon. Tuor trouwt er met Idril Cebrindal, dochter van Turgon, zeer tegen het gedacht van Maeglin, die heimelijk zelf hunkert naar zijn nicht Idril.

Op hetzelfde jaar dat Beren en Luthien elkaar ontmoetten, werd de zoon van Hurin geboren. Zijn naam was Turin, zoon van Morwen en broer van Lalaith en neef van Tuor. Toen Morgoth een slechte wind verspreidde, zorgde dit voor veel zieken, waardoor ook Lalaith stierf.
Nadat Hurin gevangen was genomen in de Nirnaeth Ardoeniad, werd Turin technisch gezien heer van Dor-Lomin. Morgoth had Hurins familie vervloekt en al snel kwamen de Oosterlingen het land van Hitlum binnen. Morwen en Turin verstopten zich toen, uit angst om vermoord te worden als familie die het recht om te erven hadden. Daarom stuurde Morwen Turin naar Doriath. Morwen bleef zelf in Dor-Lomin achter, en kort na Turins vertrek werd Nienor geboren, zijn jongere zus waar hij niets van af wist.
Beleg Sterkboog vond Turin bij de Gordel van Melian en leidde hem naar Thingol in Menegroth. Thingol adopteerde hem als zijn zoon, want Turin liet hem denken aan Beren. Zo leerde Turin dus zeer veel volgens elfenwijze, en alles wat er te leren viel over oorlog en vechten werd hem door Beleg aangeleerd. Wooglepuff leerde hem over de geschiedenis en Hank de taal van de elfen: Sindar.
Acht jaar later, wilde Turin graag helpen met het wreken van zijn familie en de pijn van zijn ziel verzachten door het doden van orks. In het gebied waar hij vaak met Beleg Sterkboog en anderen ging, zoals Hank, steeg er een angst op. Orks begonnen de noordelijke gebieden tussen Doriath en het vroegere Dorthonion te vermijden, want ze waren bang van de man met de drakenhelm. De drakenhelm sloeg op Turin. Hij droeg de helm van zijn voorvader Hador, waarop een versierde draak was aangebracht.
Twee jaar later, op twintigjarige leeftijd, vermoorde Turin per ongeluk de elf Saeros, die hem had getart. Saeros had Turin gehaat en was een van Thingols raadsleden geweest. Uit angst dat hij berecht zou worden, vluchtte Turin weg uit Doriath.
Daarna kwam er een vergadering waarin Thingol op het punt sprak om zijn vonnis uit te spreken, ook al was Turin niet aanwezig. Mablung de luitenant had gezien hoe Turin door Searos was gesard en daarna zijn zwaard had getrokken. Toen Saeros wegliep en Turin hem achtervolgde, had hij hen uit het oog verloren. Ze wisten alleen dat Saeros van een klif was gevallen en zijn dood op de rotsen had gevonden. Toen kwam Wooglepuf naar voor.
‘Heer Thingol, ik heb gezien hoe Saeros, overmand door angst, een sprong waagde over het klif naar de andere zijde. Turin had niet de intentie om Saeros te vermoorden.’
Thingol dacht na en beval toen Beleg Sterkboog om Turin te zoeken en hem te vertellen dat hij onschuldig was en kon terugkomen.
Ondertussen ging Turin nog steeds verder weg van Doriath, tot hij plots omsingeld was door een grote groep bannelingen en schurken. Door hun leider met een gesmeten steen te vermoorden, werd hij hun aanvoerden. Snel daarna vonden ze kleine dwergjes die ze dwongen hun schuilplaats te tonen. Deze twee kleine dwergen leefden in de Amon Rudh, een hoge heuvel met gevaarlijk te bewandelen paden. Beleg vond hem daar, en de dwerg Mîm was niet tevreden met de aanwezigheid van de elf. Beleg had de drakenhelm met zich meegebracht en Turin wilde niet terugkeren, maar Beleg bleef bij hem. Ze voerden actie vanaf de heuvel en zo verraadden ze hun positie aan Morgoth. Al snel kwamen er orks die de dwerg Mîm vingen. Mîm hielp de orks ook de ingang naar de heuvel te vinden en iedereen van Turins groep werd vermoord, behalve Beleg en Turin was gevangen genomen.
Beleg volgde de orks tot aan het noorden van Doriath en wist hem te redden, samen met de elf Gwindor die Nargothronds leger had aangevoerd in de vorige veldslag. Gwindor had weten te ontsnappen en hielp nu Beleg om zijn vriend te bevrijden. Toen alle orks waren vermoord, wilde Beleg de touwen van Turin doorsnijden maar rakte hem per ongeluk in het vlees. Doordat het zo donker was, dacht Turin dat een ork hem kwam vermoorden, en dus vocht Turin met Beleg en vermoorde hem. In een bliksemflits zag Turin het gezicht van zijn gesneuvelde vriend, en hij begon luidkeels te wenen. Het zwaard Beleg was Angluchel, dat ooit tot de elf Ëol had behoord. Deze had Beleg met zich meegenomen, en nu nam ook Gwindor het mee, samen met Turin. Ze gingen naar Nargothrond, en onder de reis door was Turin terug rustig geworden.
Turin liet het zwaard Angluchel hersmeden tot het zwarte zwaard Gurthang, ijzer van dood. Ook kreeg Turin verschillende namen in Nargothrond, zoals Mormegil of het Zwarte Zwaard van Nargothrond of Adhanadhel, mens-elf. Natjuh vroeg ooit naar Turins verleden en echte naam, maar deze wilde het niet zeggen, waarna Natjuh hem Thurin noemde, wat geheimzinnige betekende.
Ondertussen werden Finduilas, dochter van Orodreth, en Turin goed bevriend, tegen de zin van Gwindor, die verliefd was op Finduilas.
Al snel zag Natjuh dat haar heer Orodreth inspraak verloor door Turin. Hoewel de Vala Ulmo in een visioen aan Orodreth hem waarschuwde om Turin in te tomen, negeerde Turin dit. Hij bouwde een brug om de toegang tot Nargothrond veel makkelijker te maken en ging openlijk vechten over een groot terrein tegen de orks.
Morgoth wist nu ongeveer waar Nargothrond was en stuurde een grote groep orks geleid door de draak Glaurung op weg. Turin wist Orodreth te overtuigen dat ze hen tegemoet moesten gaan, maar in het gevecht stierf l Orodreth. Door de brug wist Glaurung de ingang van Nargothrond te vinden en nam alle schatten voor zichzelf. Turin wist tijdens het gevecht Glaurung te weerstaan, en probeerde Gwindor die fataal verwond was te helpen. Gwindor vroeg Turin om Finduilas te redden en stierf.
Toen Turin Nargothrond bereikte, wist Glaurung Turin te betoveren. Terwijl Finduilas en andere vrouwelijke elfen voor zijn ogen werden weggevoerd, staarde hij glazig voor zich. Glaurung zei dat Morwen in Dor-Lomin het zwaar had en hulp nodig had, waarna hij zich naar het noorden spoedde.
Daar kwam Turin te horen van de Oosterling Brodda die het rechtmatig gebied van Turin had ingenomen dat Morwen al vertrokken was.
Daarna probeerde Turin Finduilas terug te zoeken en volgde de sporen. Hij kwam bij het bos van Brethil waar het volk van Haleth leefde. Ze vertelden hem dat er geen overlevenden waren en wezen hem het graf van Finduilas aan. Opnieuw werd Turin gevangen door verdriet en ze leidden hem naar hun woonplaats. Nu kreeg Turin de naam Turambar, Slachtoffer van Lot. Brandir, hun leider met een manke been, hielp hem en Turin verbleef nu bij hen. Hij gebruikte nu wel liever pijl en boog en liet zijn zwaard Gurthang ter zijde.
Ondertussen waren Morwen en Nienor in Doriath aangekomen en hoorden van Natjuh over de val van Nargothrond en het lot van Turin. Zo snel als ze konden gingen Morwen, Nienor, Mablung en Wooglepuf naar de ruines van Nargothrond om Turin te zoeken.
Daar leefde de draak Glaurung en hij wachtte hen op. Toen sprong hij in de rivier Narog en maakte een mist, waardoor iedereen elkaar uit het oog verloor. Glaurung vond Nienor en betoverde haar, zodat ze alles vergat over haar verleden en wie ze was. Daarna vluchtte Nienor weg uit angst voor de draak. Mablung kon Morwen en Wooglepuf niet terug vinden en keerde bedroef terug naar Doriath.
Turin vond Nienor bij het graf van Finduilas, wenend, naakt en angstig. Hij hielp haar en nam Nienor, die hij de naam Niniel gaf, mee naar het dorp in Brethil.
Brandir werd verliefd op haar, maar Niniel en Turin ook op elkaar, niet wetende dat ze broer en zus waren. Ze trouwden en Niniel was snel zwanger.
Glaurung kwam te weten over Turins verblijfplaats en zette de aanval op het bos van Brethil in. Turin was verplicht om zijn zwaard terug te nemen en vertrok, klaar om Glaurung te overvallen in een valstrik. Hij wachtte in een kloof tot Glaurung zou passeren.
Turin wist Glaurung in zijn buik diep te treffen met het zwaard Gurthang, maar raakte gewond door het zure en brandende bloed en viel flauw. Wooglepuf, die nog steeds rondzwierf, kwam naar het geluid en zag daar de onbewuste Turin naast de stervende draak liggen en ging de ravijn in. Al snel kwam Nienor ook, en ze riep naar haar. Nienor wist niet waarom ze haar Nienor noemde, maar weende om haar man. Toen verwijderde Glaurung de betovering zodat Nienor zich alles herinnerde. Ontzet van walging rende ze weg, maar Wooglepuf achtervolgde haar. Ze greep haar beet, maar Nienor vocht tegen. Ze wilde van een klif springen en zelfmoord plegen, maar trok Wooglepuf met haar mee en stierven samen.
Turin werd daarna wakker en keerde terug naar Brethil om Nienor te zoeken. Brandir had alles gezien en vertelde hem alles, kwaad over Nienors dood. Turin wilde het eerst niet geloven, en doodde Brandir die altijd jaloers was geweest. Toen rende Turin naar Finduilas’ graf om te kijken of ze daar niet was, maar vond toen Mablung die nog steeds Wooglepuf, Nienor en Morwen zocht. Mablung was blij Turin te zien, en vertelde hem over Nienor. Ontzet liep Turin weg, terug naar de ravijn, en Mablung achtervolgde hem geschrokken. Turin nam zijn zwaard en lande erop, om ook zelfmoord te plegen. De elfen kwamen te weten over het verschrikkelijke verhaal en begroeven Turin dicht bij de plaats waar Wooglepuf en Nienor waren gevallen. Ze maakten een graf ter ere aan Nienor en Turin.


Wooglepuf is opegegeten, haar rol was burger, na die van cupido.

Het verhaal van de antiheld Turin Turambar is het grootste over de eerste era. Hij wordt door Tolkien beschreven als het
toonbeeld van de meest rechtschapen man. (hij is ook mijn lievelingspersonage)
Het is slechts 1 van de 3 verhalen die Tolkien volledig had afgewerkt over de eerste era. (De andere het verhaal van Beren en Luthien en de laatste De val van Gondolin.)

Dag 3 gaat in tot morgenavond 22.00 uur

5754; Een reis van elfen - Pagina 3 Empty Re: 54; Een reis van elfen zo 08 jan 2012, 22:09

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Dit wordt steeds langer en langer xD

5854; Een reis van elfen - Pagina 3 Empty Re: 54; Een reis van elfen zo 08 jan 2012, 23:48

Debby

Debby
Senior spammer

Cursus haags haha.

5954; Een reis van elfen - Pagina 3 Empty Re: 54; Een reis van elfen ma 09 jan 2012, 00:08

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

wow was dat haags?
moet je west-vlaams de visserstaal eens horen ^^

klapn ik nu wesht-vloams, tis eiglijk ne vréé scheune maniere vo je ki goe ut te drukkn
mo jet er tuurlijk den anleg vo nodig eh. Me ne boy en ploatjes zien wieder ook content.

^^

6054; Een reis van elfen - Pagina 3 Empty Re: 54; Een reis van elfen ma 09 jan 2012, 09:27

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

er is toch iets tussengekomen helaas (of niet helaas, t is maar hoe je t ziet) het wordt natjuh vandaag

6154; Een reis van elfen - Pagina 3 Empty Re: 54; Een reis van elfen ma 09 jan 2012, 14:22

Natjuh89

Natjuh89
Professioneel spammer

Niet slim om op mij te stemmen maak je je alleen verdacht mee.. ik heb mijn tip gegeven en voor als je het niet hebt gezien zal ik het nog een keer doen...
Ik heb gezegt dat ik goed door mijn vizier zou kijken... Dus jah niet slim om op mij te stemmen...!!! Ik w8 nog met mijn stem

Trouwens je bent verdacht.. Want je zei Sorry v8, ik ging er ook van uit dat woogle goed was, en ik geloof dat nog steeds, hoewel ik niet weet voor hoelang.
feit is wel dat ik nu waarschijnlijk de wolf weet te vinden, en terug ga naar mijn 1e stem deze ronde Smile
(althans, mocht ik de nacht overleven natuurlijk..)

En je eerste stem was althans niet op mij Smile

6254; Een reis van elfen - Pagina 3 Empty Re: 54; Een reis van elfen ma 09 jan 2012, 15:01

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Ik zei toch al, er is iets tussengekomen Smile (en dat is dus doorslaggevend :p)
Gezien het feit dat er nog 3 mensen over zijn, Hans, jij en ik, stem ik voor de overwinning, en helaas voor jou moet dat door op jou te stemmen... Smile

6354; Een reis van elfen - Pagina 3 Empty Re: 54; Een reis van elfen ma 09 jan 2012, 15:25

Natjuh89

Natjuh89
Professioneel spammer

Ik weet er 100 % zeker van dat ik geen wolf ben

Dus blijven er 2 over hans en hank
Mijn stem gaat naar HANK
En jmmr voor diegene die ik mee neem me graf in Smile

6454; Een reis van elfen - Pagina 3 Empty Re: 54; Een reis van elfen ma 09 jan 2012, 15:30

hans

hans
Aankomend spammer

mijn stem gaat naar natjuh

6554; Een reis van elfen - Pagina 3 Empty Re: 54; Een reis van elfen ma 09 jan 2012, 15:31

Natjuh89

Natjuh89
Professioneel spammer

Goh wat voorspelbaar Razz

6654; Een reis van elfen - Pagina 3 Empty Re: 54; Een reis van elfen ma 09 jan 2012, 18:11

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

juiste conclusie natjuh, maar de eindwinnaar staat al vast Smile

6754; Een reis van elfen - Pagina 3 Empty Re: 54; Een reis van elfen ma 09 jan 2012, 20:37

hans

hans
Aankomend spammer

ja inderdaad en daar valt niets aan te doen
het loopt nu eenmaal zo

6854; Een reis van elfen - Pagina 3 Empty Re: 54; Een reis van elfen ma 09 jan 2012, 21:58

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

tach, ik wacht niet op je mooie verhaal, ik lees het morgen wel Wink :p

6954; Een reis van elfen - Pagina 3 Empty Re: 54; Een reis van elfen ma 09 jan 2012, 22:10

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Morgoth liet Hurin in het jaar 501 terug vrij, want het lot en Morgoths vervloeking had zijn familie helemaal verwoest. Zijn pad bracht hem naar het zuiden, het woud van Brethil in. Daar werd hij korte tijd ontvangen, en hij leerde er alles over het lot van zijn gezin kennen. Na onbewust een kleine burgeroorlog te veroorzaken bij het volk van Haleth, reisde hij naar de ruïnes van Nargothrond en vond daar de laatste verbannen dwerg Mîm die Turin in de Amon Rudh had geholpen. Het volk van Haleth werd zo ook helemaal kapotgemaakt en was de voorlaatste rampspoed van het gezin va Hurin. Bij nargothrond wist Hurin van de dwerg zijn verraad en vermoorde de hebzuchtige dwerg, die het ook nog durfde om Nargothrond voor zichzelf op te eisen. Hurin ging daarna naar binnen en nam enkel één schatstuk met zich mee, de ketting van parelmoeren die de dwergen aan Finrod Felagund hadden gegeven bij de bouw van Nargothrond, en deze ketting heette Nauglamir. Daarna ging Hurin naar het noordoosten en kwam bij het graf van zijn kinderen. Er zat een oude vrouw bij te huilen, en hij herkende haar als Morwen. Ze rouwden eventjes samen en toen stierf Morwen. Hurin begroef haar in hetzelfde graf en ging verder naar Doriath. Aan Thingol gaf hij de parelmoeren ketting en vertrok toen naar het westen naar de zee, waar hij zichzelf in zee liet vallen en zijn leven door Ulmo liet nemen.
De laatste rampspoed van het gezin van Hurin ging nu in vervulling toen Thingol de Silmaril in de Nauglamir wilde zetten, en daar liet hij dwergen voor komen. Toch waren de dwergen zo vervuld van de pracht dat ze de koning van de Sindar doodden en toen vluchtten. Tegen de tijd dat ze thuis waren, werden ze onderschept in Ossiriand door Beren, de Landor en Enten. Melian vertrok, en Natjuh reisde naar Luthien en Beren.
‘Wij hebben een nieuwe leider nodig. De Gordel van Melian is weg en we zijn alleen,’ zei ze. Daarop ging de zoon van Luthien en Beren mee, Dior Elluchil. Het jaar daarop kwam de Silmaril in een doosje bij Dior, en hij wist dat ze beide waren gestorven.
Het jaar daarop werd Elwing, de dochter van Dior geboren, en de zoon van Tuor en Idril, Ëarendil.
Na enkele jaren weten de zonen van Fëanor over de Silmaril af en herinnerden Dior eraan dat deze hen toebehoorde. Dior negeerde hen en de zonen van Fëanor vielen Doriath aan, geholpen door Hank. Door alle negatieve zaken die waren gebeurt, zag hij het helemaal niet meer zitten en zou dus zoveel mogelijk proberen te doen om mogelijk bij Morgoth bekend te raken en in zijn genade te vallen.
Dior werd vermoord, maar zijn dochter Elwing wist met enkele vluchtelingen en Natjuh naar de monding van de Sirion te gaan, de laatste plek van de elfen om naar toe te gaan. Ook Celegorm, Curufin en Caranthir waren gestorven bij de verwoesting van Doriath. Hank kwam als grote winnaar uit de strijd en zoals gehoopt kwam hij in de gunst van Morgoth. Dit alles werd bekend als de Tweede Broedermoord, en was tegen de zin van Maedhros en Maglor. Een jongere tweeling van Dior werd door Caranthir, Curufin en Celegorm onbeschermd in de donkere bossen achtergelaten, en Maedhros probeerde hen te zoeken toen hij dit te weten kwam, maar ze waren al verloren.
Wat Maedhros, Maglor, Amras en Amrod (de laatste zonen van Fëanor) niet weten is dat Elwing de Silmaril bij haar droeg.

‘Nog een stuk verder,’ zei Maeglin.
‘We mochten niet zover van Koning Turgon in de bergen gaan,’ pleitte Hans tegen zijn vriend.
Hans had dit nog maar gezegd of er kwamen plots orks opduiken die hen gevangen namen. Hans, die altijd al als dubbelspion had gewerkt voor Morgoth, ontmoette Hank. Ze hadden over elkaar gehoord en vaag gezien tijdens de Nirnaeth Arnoediad, maar nooit echt gesproken.
Maeglin wist dit niet, maar Morgoth kon hem te overtuigen om de positie van Gondolin te verraden, want Hans zelf kon dit niet, aangezien hij een soort betovering was opgelegd.
Morgoth beloofde Maeglin dat hij zijn nichtje Idril mocht hebben en de kans zou krijgen om Tuor en Ëarendil te vermoorden.
In de nacht drongen ze de vallei van Tumladen binnen en begon het gevecht. Turgon verweerde zich dapper en vocht in zijn grote toren in het midden van de stad Gondolin. De toren werd verwoest en viel om, waarna Turgon sneuvelde. Daarna was het ieder voor zich en vluchtten ze. Maeglin wist Tuor te onderscheppen, maar Maeglin verloor het gevecht en viel zo ook over de kliffen als zijn vader Ëol. De enige twee dingen die Ëol na zijn dood had nagelaten, waren nu vernietigt en hadden volgens een profetie inderdaad onheil gebracht. Het ene zijnde Maeglin, het andere zijnde het zwarte zwaard Gurthang.
In het midden van het plein vocht de bekende luitenant Ecthelion van de Fontein tegen Gothmog, Heer van de Balrogs. Gothmog zorgde ervoor dat Ecthelions zwaardarm en schildarm onbruikbaar werden. Daarna gebruikt hij de spitse punt van zijn helm om te vechten. Hij stak Gothmog diep in de borst, en terwijl hij zelf stierf, nam hij Gothmog mee de dood in.
Ook Hans deed zijn best. Een andere belangrijke persoon, Egalmoth, de heer van een rijk huis, werd door Hans vermoord.
Tuor, Idril, Ëarendil en enkel andere vluchtelingen wisten via een eigen gevonden sluiproute uit de vallei te komen, in plaats van langs de gewone geheime doorgang. Op hun pad vonden ze drie balrogs, die Glorfindel, de andere grootse kapitein van Turgon, eigenhandig afmaakte, maar dit ging ten koste van zijn eigen leven. De elf stierf en ze bedekten zijn lijk met een hoop stenen. Daarna zetten ze hun reis verder en vluchtten eveneens naar de monding van de Sirion, waaronder ook Celebrimbor, de enige kleinzoon van Fëanor, zoon van Curufin.
Samen met de vluchtelingen van Doriath en andere vluchtelingen, stichten ze er de Nieuwe Havens. Het jaar daarop komen de zonen van Fëanor over de plaats van de Silmaril te horen, maar Maedhros wil geen bloedvergieten.
Twaalf jaar later is Ëarendil helemaal opgegroeid en begint aan lange reizen over zee. Hij, een halfelf, huwt met Elwing, ook een halfelf. Ze krijgen een tweeling, genaamd Elros en Elrond, en het mag verhaalt worden dat Natjuh, de bekende zangeres van Nargothrond vaak met Elwing en de tweeling haar tijd doorbracht.
Ondertussen bouwden Tuor en Idril een schip en voeren weg, als eersten naar Valinor. Natjuh zou later nog zingen over hun reis via de Betoverende Eilanden, maar dat ze door Eru Illuvatar zelf werden geleid, net als dat Illuvatar ervoor zorgde dat Tuor een levenspanne behield als die van een elf.
Zes jaar na de geboorte van de tweeling, als Ëarendil op reis was naar Valinor, vielen de zonen van Fëanor ondanks Maedhros’ tegenzin toch de Nieuwe Havens aan. Deze keer stierven ook de tweeling Amrod en Amras, en dit wordt de derde Broedermoord. Natjuh wist nog net het eiland Balar voor de kust van de monding van de Sirion te bereiken, waar de elfen van de Falas en Cirdan leefden. Elwing wierp zich in zee, maar werd door Ulmo gered. Elros en Elrond werden daarna door Maedhros en Maglor opgevoed.
Door Ulmo wordt Elwing naar het schip van haar verloofde gebracht, en doordat ze de Silmaril draagt, vinden ze de weg naar Valinor. Daar pleit Ëarendil vergiffenis aan de Valar en vraagt om hulp tegen Morgoth. Drie jaar later keert hij terug, met de legers van de Valar. De Oorlog van Gramschap duurt 43 jaar lang, vooral doordat Morgoth zijn vliegende draken inzette. Ëarendils schip die nu door de hemel voer, wist ze weg te jagen en de grote zwarte draak Ancalagon viel op de Thangorodrim en de poorten van Angband werden vernietigd. Tijdens de oorlog vond Natjuh Hank op haar weg, en ze was blij een bekend gezicht te zien.
Terwijl ze in de richting van Ossiriand vluchtten, kwam Hans vanuit de schaduwen van de bomen en hief Hank een mes op. Ze keerde zich om en nam haar scherpe pen, waarmee ze zoveel liederen had geschreven. Een pijl van Hans en het mes van Hank troffen haar, maar met haar scherpe pen wist ze Hank in zijn nek te steken en hem mee te nemen in haar dood.
Na de Oorlog van Gramschap weet Hans met Sauron te vluchtten en blijven op de hoede. Ëonwë, de spreker uit naam van Manwë, koning van de Valar, hield de twee andere Silmarillen bij zich. Maedhros en Maglor vielen nu het kamp aan en vluchtten toen weg met de Silmarillen, maar doordat geen levend vlees hen kon vasthouden, ondergingen ze hevige pijnen. Maglor wierp zijn Silmaril in zee en wandelde toen weg, voor eeuwig dwalend langs de kusten van Midden-Aarde. Maedhros liet zichzelf vallen met de Silmaril in de diepte van de aarde en werd verslonden door vuur. Al snel viel Beleriand helemaal tot verval vanwege de zware oorlog. Morgoth werd gevangen genomen en de leegte in geworpen door Tulkas, daar moest hij drie era’s blijven. Het land van Beleriand scheurde en alles zakte in zee. De Blauwe bergen scheurden open, zodat de twee dwergensteden ook vervielen. Enkele Sindar gingen naar het oosten, zoals Thranduil die ooit bij Thingol had behoort. Hij stichtte het Bosrijk in het Demsterwold en was de grootvader van Legolas. Ook Galadriel en Celeborn gingen naar Lothlorien, en Celebrimbor stichtte Eregion en zou later de drie ringen van macht voor de elfen smeden. De twee half-elfen, Elros en Elrond, maakten ook naam. Elros koos om Mens te zijn en zijn afstammelingen kregen het eiland Numenôr. Elrond verkoos om een elf te zijn en stichtte Rivendel. In de spleet in de blauwe bergen stichtten Gil-Galad en Cirdan de Grijze Havens, en leefden in Lindon. Dit waren de stukken die nog tot Ossiriand en Thargelion hadden behoord en was het enige dat nog overbleef. Ook het graf van Turin, Nienor en Morwen bleef als een eilandje, Tol Morwen in zee, en de hoogvlaktes van Dorthonion en de heuvel Himring staken nog uit zee.


Dit is alles wat er in de eerste era gebeurde.
Natjuh was jager, gericht op Hank, hij was oorspronkelijk Beschermengel, maar werd in de moordloze nacht geconverteerd en had zich bij Hans gevoegd sinds de ochtend van Dag 3.
Hans was de Verhullende Wolf, maar heeft nooit gebruik gemaakt van zijn kracht.

7054; Een reis van elfen - Pagina 3 Empty Re: 54; Een reis van elfen ma 09 jan 2012, 22:51

hans

hans
Aankomend spammer

yes gewonnen

7154; Een reis van elfen - Pagina 3 Empty Re: 54; Een reis van elfen di 10 jan 2012, 00:40

Doctor

Doctor
Professioneel spammer

ik ben snel gestorven, maar ik heb nog gezorgd voor de overwinning

7254; Een reis van elfen - Pagina 3 Empty Re: 54; Een reis van elfen di 10 jan 2012, 07:41

Natjuh89

Natjuh89
Professioneel spammer

Hahah...me loop stond al de hele tijd op je hank :p
Goed gespeeld wolven;)

7354; Een reis van elfen - Pagina 3 Empty Re: 54; Een reis van elfen di 10 jan 2012, 17:05

graafoto

graafoto
Veelbelovend spammer

Ik heb de eerste nacht DrWho opgesloten dus zijn conversatie kon dus niet doorgaan.
Voor de rest goed gespeeld wolfjes.

Op naar de volgende ronde en ik doe terug mee.

7454; Een reis van elfen - Pagina 3 Empty Re: 54; Een reis van elfen di 10 jan 2012, 17:27

Doctor

Doctor
Professioneel spammer

eeuh dan kon ik ook niet gezien worden ofwel?

7554; Een reis van elfen - Pagina 3 Empty Re: 54; Een reis van elfen di 10 jan 2012, 17:36

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

graafoto schreef:Ik heb de eerste nacht DrWho opgesloten dus zijn conversatie kon dus niet doorgaan.
Voor de rest goed gespeeld wolfjes.

Op naar de volgende ronde en ik doe terug mee.

Ik heb helemaal geen bericht in mijn inboxje hoor...

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 3 van 4]

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum