Weerwolf&Co.
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Toegewijde weerwolvers van travian en omstreken


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

54; Een reis van elfen

+5
hans
Debby
Hank1705
Doctor
Tachondar
9 plaatsers

Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 4]

154; Een reis van elfen Empty 54; Een reis van elfen ma 02 jan 2012, 00:49

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Het werk van Tolkien is wereldbekend, waarvan de verfilming van de lord of the rings het bekendst is onder breed publiek. John Tolkien (Bloemfontein, Zuid-Afrika 1892 - Bournemouth, Engeland 1973) wordt ook wel gezien als de aartsvader van de moderne Fantasy. Zijn levenswerk was beslist De Silmarillion. Deed heeft hij tot zijn dood niet afgewerkt wegens blijvende aanpassingen en invoegingen, maar werd door zijn zoon vier jaar later gepubliceerd.
Ik neem jullie mee op een reis door de verhalen van De Silmarillion.

Het verhaal begint bij de schepping van de wereld van Midden-Aarde en Valinor door Eru Illuvatar en het muziek van zijn dienaren, de Valar, en hun dienaren, de Maiar.
Veertien Valar daalden af naar deze wereld een een onbekend aantal Maia. Ze vormden de ruwe landschappen om tot een prachtige wereld waar de kinderen van Illuvatar (elfen en mensen) een thuis zouden vinden. Eén Vala - Melkor - besloot dat hij meer macht wilde. Waar bergen werden gebouwd, creëerde hij kloven, waar meren werden gegoten plaatste hij woestijnen,...
Nadat ze hem verjoegen en millennia lang hem vermeden, maakten ze het beschutte land Aman op het continent Valinor. Twee bomen werden de lichtbronnen van de wereld, Telperion en Laurelin.
Aulë de smid kon niet wachten op de geboorte van de kinderen van Illuvatar en schiep naar zijn eigen hand de dwergen. Hierop volgde zijn vrouw Yavanna met het scheppen van de Enten. Dit werd de geadopteerde kinderen van Illuvatar, maar ze werden te slapen gelegd door Illuvatar om pas te ontwaken als de eerstgeborenen kwamen.
Toen uiteindelijk de elfen - de eerstgeborene - ontwaakten vond Melkor hen. Hij bracht enkelen naar zijn fort Utumno en folterde hen zolang dat dit de eerste orks werden.
De Vala Oromë de Ruiter vond daarna de andere elfen en hoorde hiervan. Manwë, de koning van de Valar en Heer der Winden, gebood Melkor gevangen te nemen. Melkor bood weinig verzet, daar hij bang was van de Vala Tulkas. Enkel Melkors eigen Maiar - de Balrogs - en zijn dienaar Sauron - ooit Maia van Aulë de smid - bleven achter en verstopten zich in het andere fort van Melkor toen Utumno werd verwoest, Angband.
Daarna leidde Oromë de Eldar (elfen) in drie groepen naar Valinor, met elk hun eigen leider: Ingwë, Finwë en Elu Thingol. Enkele elfen geven geen gehoor aan de uitnodiging en blijven achter. De andere drie groepen: de Vanyar (blonde elfen) van Ingwë, de Noldor (de wijze elfen) van Finwë en Teleri (de zee-elfen) van Elu Thingol (samen met zijn broer Olwë), beginnen aan de reis. Onder de route door stoppen enkelen bij het Groenewoud, dit worden de Nandor van Lenwë.
De Vanyar en Noldor steken de grote oceaan over en komen in Valinor aan, overgebracht door een eiland die gesleept word door de Vala Ulmo, Heer van alle Wateren. Maar Elu Thingol raakt vermist wanneer ze zich in de landen van Beleriand bevinden. Hij is betoverd door de liefde, die trouwens beantwoord wordt, door de Maia Melian. Zijn broer Olwë vertrekt zonder hem, maar enkele elfen blijven achter om hun heer te zoeken. Ze vinden hem uiteindelijk, maar blijven in de wouden van Doriath bij Elu Thingol en Melian. Dit worden de Sindar, de Grijze elfen.
Na drie era's wordt Melkor vergiffenis geschonken en bevrijd, maar hij moet in Valinor blijven.
Bij de Noldor ontstaat er een grote kunst voor smeden. Finwë's eerste zoon, Fëanor, wordt de grootste elfensmid ooit genoemd. Zijn moeder Miriel stierf tijdens zijn geboorte. Finwë's tweede vrouw, Indis, baart hem nog twee zonen: Fingolfin en Finarfin. Alhoewel Fëanor een openlijke haat heeft tegen zijn halfbroeders, worden ze allen zeer bekend als elfenprinsen in het land van Valinor.
Op een tijd smeed Fëanor de drie juwelen De Silmarillen. Hierin zit het licht van de twee bomen vervaardigd en nog nooit was er ooit iets schoner vervaardigd door de elfen. Melkor wordt jaloers en steelt ze van Fëanor. Hij vernietigt de twee bomen van Valinor en vermoord de hoge koning van de Noldor Finwë, waarop hij vlucht naar Angband, waar zijn dienaren en leger van orks op hem wachtten.
Er ontstaat grote onrust bij de Noldor, en Fëanor, bijgestaan door Fingolfin en Finarfin, zet de achtervolging in. De Valar geven hun zegen niet aan de grote groep van de Noldor die de drie broers volgen. Fëanor lacht hen uit, en zegt Melkor te laten boeten, die nu Morgoth wordt benoemd.
De Valar treuren en zijn vervuld van smart door het verlies van de bomen. Slechts een vrucht en bloem van de twee bomen zijn nog over. Hieruit worden de Maan en de Zon vervaardigd, het moment dat de tweede kinderen van Illuvatar ontwaken: de Mensen.


Hopelijk raken jullie niet verward door de vele benamingen, ik heb het zo kort mogelijk proberen te houden, maar het is echt groot. Mijn plan is om jullie allemaal als een elf mee te laten strijden in de oorlog van de elfen en Melkor en een plaats te geven in de vele verhalen die ermee verwikkeld zijn. Hopelijk ( ik hoop niet tegen jullie zin) genieten jullie van het bijleren over het levenswerk van Tolkien. ^^

254; Een reis van elfen Empty Re: 54; Een reis van elfen ma 02 jan 2012, 01:34

Doctor

Doctor
Professioneel spammer

zalig, tis lang geleden dat ik de silmarillion nog heb gelezen Very Happy

354; Een reis van elfen Empty Re: 54; Een reis van elfen ma 02 jan 2012, 13:32

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

De Silmarillion kende ik nog niet, dus maak er iets moois van, ik ben benieuwd! Smile

454; Een reis van elfen Empty Re: 54; Een reis van elfen di 03 jan 2012, 16:54

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

De rollen zijn uitgedeeld en het spel begint.
De moordloze nacht duurt tot morgenavond 20.00 uur

554; Een reis van elfen Empty Re: 54; Een reis van elfen di 03 jan 2012, 17:59

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Fëanor leidt zijn volk voor naar Alqualondë om de schepen van de Teleri te gebruiken. Zij weigeren echter om
deze af te staan, want voor hen zijn ze van evengrote waarde als de Silmarillen voor Fëanor zijn. Wat volgt is de eerste broedermoord, een gevecht om de schepen. Na het gevecht keert Finarfin met enkelen terug, uit wroeging.
De groep van Fëanor vertrekt eerst, en komen aan in de zeearm van Losgar. Fingolfin en zijn groep wachten op de terugkeer van de schepen, maar ziet dan dat Fëanor de schepen verbrandt door de heldere gloed aan de hemel. Doordat de Valar hen na de broedermoord een laatste kans hadden gegeven om terug te keren, moet Fingolfin nu wel doorgaan, want hij had geweigerd. Fingolfins groep reist dan over de Helcaraxë, een breed landschap van ijs die de twee continent met elkaar verbind, maar het kost hen veel opofferingen om de tocht te overleven.
Ondertussen besloot Morgoth om meteen het rijk van Elu Thingol in Doriath aan te vallen. Samen met de elfen van de Falas, die aan de zee leefden, geleid door Cirdan, en de Nandor die nu geleid worden door Denethor, zoon van Lenwë, slaan ze deze aanval echter af. Melian besluit een magische beschermende gordel rond de wouden van Doriath te leggen.
Op hetzelfde ogenblik wordt het kampement van Fëanor aangevallen. Ze weten alle orks te verslaan en rukken op. Fëanor, zo gedreven door woede, komt zelfs in zicht van de voorkant van het grote fort Angband, met de vulkaanpoorten Thangorodrim. Echter komen de balrogs tevoorschijn en doordat hij zover voorliep wordt hij gescheiden van zijn groep. Nadat de balrogs zijn verjaagd en ze zich terugtrekken, is Fëanor zo verwond dat hij het niet meer kan redden. Aan zijn zeven zonen: Maedhros, Maglor, Celegorm, Caranthir, Curufin, Amrod en Amras vraagt hij hen om hem te wreken en een eed op te volgen. Een eed waarin ze besluiten iedereen te doden om de Silmarillen te verkrijgen, ongeacht of het elf, mens, dwerg, vala of maia is. Daarna sterft Fëanor.
Als Fingolfin ook eindelijk aankomt, besluit Maedhros, de oudste zoon van Fëanor, uit spijt voor het verbranden van de schepen, de titel als hoge koning van de Noldor af te staan aan zijn oom.
Thingol is allerminst tevreden dat de Noldor zijn landen binnendringen, en al helemaal als hij te horen krijgt dat ze gevochten hebben tegen de Teleri, dat ooit zijn volk was en nog steeds het volk van zijn broer Olwë. Enkel de afstammelingen
van Finarfin geeft hij toegang, omdat Finarfin getrouwd was met de dochter van Olwë. De kinderen van Finarfin: Finrod, Angrod, Aegnor en Galadriel komen in Doriath wonen. De zonen van Fëanor bewonen de noordoostelijke gebieden van Beleriand, nabij de Blauwe bergen waar twee dwergenstammen wonen.
Fingolfin en zijn huis bewonen de noordwestelijke gebieden bij Hitlum, samen met zijn kinderen Fingon, Turgon, Aredhel en Argon.


(een handige landkaart van Beleriand die zou kunnen helpen om de gebieden beter te kunnen visualiseren: http://www.oocities.org/feanor_vg/Images/beleriand_map.jpg )

654; Een reis van elfen Empty Re: 54; Een reis van elfen di 03 jan 2012, 21:03

Debby

Debby
Senior spammer

Dat begint al goed.
Ben benieuwd naar de rest.

Graaffie,gefeliciteerd met je verjaardag.x

754; Een reis van elfen Empty Re: 54; Een reis van elfen di 03 jan 2012, 21:13

hans

hans
Aankomend spammer

graafoto gefeliciteerd met je verjaardag

854; Een reis van elfen Empty Re: 54; Een reis van elfen di 03 jan 2012, 21:34

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Happy B-day Graaf

954; Een reis van elfen Empty Re: 54; Een reis van elfen di 03 jan 2012, 23:40

graafoto

graafoto
Veelbelovend spammer

Thanks, effe mijn dochter porren dat het begonnen is.

1054; Een reis van elfen Empty Re: 54; Een reis van elfen di 03 jan 2012, 23:54

Doctor

Doctor
Professioneel spammer

gelukkige verjaardag Graaffie

1154; Een reis van elfen Empty Re: 54; Een reis van elfen wo 04 jan 2012, 00:50

Natjuh89

Natjuh89
Professioneel spammer

Zo eerste spel van het jaar! Heb er zin in!!!!

1254; Een reis van elfen Empty Re: 54; Een reis van elfen wo 04 jan 2012, 09:47

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Nog gefeliciteerd Graaf Smile

1354; Een reis van elfen Empty Re: 54; Een reis van elfen wo 04 jan 2012, 12:56

v8power

v8power
Spammer i.o.

nog gefeliciteerd graaf
beloofd weer een mooie ronde te worden

1454; Een reis van elfen Empty Re: 54; Een reis van elfen wo 04 jan 2012, 18:37

graafoto

graafoto
Veelbelovend spammer

Lets go go go

1554; Een reis van elfen Empty Re: 54; Een reis van elfen wo 04 jan 2012, 22:00

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

De Vala Ulmo spreekt de twee vrienden en neven Finrod en Turgon aan. Hij raad hen aan om elk een geheim rijk te stichten, dat in de toekomst bescherming kon bieden tegen Morgoth.
Finrod, gekend als de bouwer van de wachttoren Minas Tirith
(niet die uit lord of the rings) op het eiland Tol Sirion in de rivier Sirion, besluit een koninkrijk te stichten, gelijkaardig als die van koning Thingol. Zijn inspiratie haalt hij bij de grotten van Menegroth, op aanraden van Debby die hier vertoeft. Met behulp van dwergen houwt hij in de grotten aan de westoever van de Narog, wat later Nargothrond wordt. Ook de hulp van Natjuh mag niet vergeten worden. Ze behoren hierna in het persoonlijke huis van Finrod Felagund. Het volk van Fingon, voorgegaan door Wooglepuff, trekt in deze grotten in.
Ook Turgon, Graafoto en Hans zijn druk in de weer. Met hun gedrieën bouwen ze aan een stad in de vallei Tumladen, gelegen in de Omringende berg waar ook de pieken van de Crissaegrim zich bevinden, waar de grote Arenden wonen. Na 76 jaar zijn ze klaar aan deze stad Gondolin, en verhuist het volk van Turgon naar deze vallei, niemand weet waar ze naartoe zijn gegaan.
Ondertussen is het beleg van Angband begonnen en heerst er een rustige sfeer. Honderd jaar later ontstaat er even een schermutseling als de draak Glaurung, jong en eigenwijs, hun randen bereikt. Maar door het resterende volk van Fingon in Hitlum wordt hij teruggedreven, waarin V8power een belangrijke rol speelde.
DrWho bereikt veel faam onder het regentschap van Maedhros, wonende bij zijn heer op de heuvel Himring.
Samen met Hank reed hij samen uit naar Ard-Falen en zijn grote graspleinen, of in het thuisstreek van Hank, Dorthonion. Dorthonion werd bestuurd door Angrod en Aegnor, die fungeerden als leenheren voor hun oudere broer Finrod in Nargothrond. Vaak werd Hank als boodschapper gebruikt, en hij was ook een ontzettend goede patrouilleleider die het fort van Angband aan de overkant van de graspleinen van Ard-Falen in de gaten hield.


Zo, jullie weten je woonplaats, als je wilt kun je er op wikipedia ontzettend veel over vinden :p
Dag 1 duurt tot morgenavond 22.00 uur

1654; Een reis van elfen Empty Re: 54; Een reis van elfen wo 04 jan 2012, 23:00

Debby

Debby
Senior spammer

Hail, Guardian of the WatchTower of the North; Powers of Mother and Earth. I greet you now in perfect love and perfect trust.
Changeless power of unending change, in steadfastness and strength, I bless the elements of Earth, and call upon you to gather here with me.

Hail, Guardian of the WatchTower of the East. Powers of Air and Intuition, I greet you now in perfect love and perfect trust.
As you carry the seeds of the plants across the land; as you bring the moisture of the storms to the shore; join me in all your gentle and powerful ways. I bless the elements of air and call upon you to gather here with me.

Hail, Guardian of the WatchTower of the South. Powers of Fire and Feeling, I greet you now, in perfect love and perfect trust. Flaming One; Apollo, Bright Warrior, Wild courage, Lion-strength, I bless the elements of Fire, and call upon you to gather here with me.

Hail, Guardian of the WatchTower of the West. Powers of Water and Intervention, I greet you now, in perfect love and perfect trust.
Water - soft and yielding, formless and flowing, You are the blood coursing through my veins. I bless the elements of Water and call upon you to gather here with me.

1754; Een reis van elfen Empty Re: 54; Een reis van elfen wo 04 jan 2012, 23:08

v8power

v8power
Spammer i.o.

mijn stem gaat naar graafoto
volledig random

1854; Een reis van elfen Empty Re: 54; Een reis van elfen wo 04 jan 2012, 23:17

wooglepuff

wooglepuff
Aankomend spammer

Ik voel in mijn kleine teen dat ik op Drwho moet stemmen.

1954; Een reis van elfen Empty Re: 54; Een reis van elfen wo 04 jan 2012, 23:23

Doctor

Doctor
Professioneel spammer

Ik, DrWho van de mark van Maedhros, stem op Wooglepuff. Ja mijn stem is gewoon een terugstem, want ik weet niet op wie ik moet stemmen

2054; Een reis van elfen Empty Re: 54; Een reis van elfen wo 04 jan 2012, 23:45

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Debby schreef:Hail, Guardian of the WatchTower of the North; Powers of Mother and Earth. I greet you now in perfect love and perfect trust.
Changeless power of unending change, in steadfastness and strength, I bless the elements of Earth, and call upon you to gather here with me.

Hail, Guardian of the WatchTower of the East. Powers of Air and Intuition, I greet you now in perfect love and perfect trust.
As you carry the seeds of the plants across the land; as you bring the moisture of the storms to the shore; join me in all your gentle and powerful ways. I bless the elements of air and call upon you to gather here with me.

Hail, Guardian of the WatchTower of the South. Powers of Fire and Feeling, I greet you now, in perfect love and perfect trust. Flaming One; Apollo, Bright Warrior, Wild courage, Lion-strength, I bless the elements of Fire, and call upon you to gather here with me.

Hail, Guardian of the WatchTower of the West. Powers of Water and Intervention, I greet you now, in perfect love and perfect trust.
Water - soft and yielding, formless and flowing, You are the blood coursing through my veins. I bless the elements of Water and call upon you to gather here with me.

Dit komt niet uit de werken van Tolkien, toch? Wel leuke tekst.

2154; Een reis van elfen Empty Re: 54; Een reis van elfen do 05 jan 2012, 03:27

Natjuh89

Natjuh89
Professioneel spammer

hank zoals gewoonlijk

2254; Een reis van elfen Empty Re: 54; Een reis van elfen do 05 jan 2012, 11:14

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Mijn stem gaat naar iemand die ik willekeurig uit de tekst heb geplukt: Hans.

2354; Een reis van elfen Empty Re: 54; Een reis van elfen do 05 jan 2012, 16:16

hans

hans
Aankomend spammer

mijn stem gaat naar debby volledig random

2454; Een reis van elfen Empty Re: 54; Een reis van elfen do 05 jan 2012, 16:57

graafoto

graafoto
Veelbelovend spammer

Gelijkstand doe ik bewust niet meer aan mee, dus DrWho, waarom? Ik vertrouw op mijn dochter haar teen, die liegt nooit

2554; Een reis van elfen Empty Re: 54; Een reis van elfen do 05 jan 2012, 18:13

Debby

Debby
Senior spammer

Ik stem op degene waar ik altijd op stem.

DrWho

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 4]

Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4  Volgende

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum