mja, stem mij er op m'n eerste dag maar meteen uit hoor.... pfff
naja, Ellen heeft me een beetje ingelezen en alles en ik moet zeggen dat Miejster het zich behoorlijk verdacht heeft opgesteld hoor, alsof ie bang was dat hij niet voor z'n vakantie klaar zou zijn
Nou ik wil dan toch even voor mezelf een samenvattinkje maken
Als het goed: 7 spelers over
heks cupido groenteboer jager weerhamster gewone burger en ik gok een normale/leugen wolf en een apostaat of zo als nog mogelijke rollen. Die ziener zal er dan wel uit zijn want anders was er al lange een soort van burgerblok geweest.
Alleen 3 wolven op 13 spelers lijkt me ook weer wat weinig. En dan hebben we er nog eentje van die is geconverteerd. De conversiewolf is al dood/bekend dus er moet ook ergens geconverteerd zijn.
Dan houden we over als totale pakket (volgens mij) mogelijke jager en weerhamster als enige burger rollen die nog wat speciaals kunnen.
Killerboth
Debby
V8
Daniël
Natjuh
Miejster
Djali
Opmerking 1: Ik heb altijd geleerd dat je als wolven zo snel mogelijk de jager en ziener eruit moet pakken. ziener spreekt voor zich en jager omdat de kans dan het kleinst is dat het een wolf mee neemt. Als ik Ellen goed heb begrepen was de hint vrij vroeg in het spel. Dus of de wolven waren dom en hebben het gelaten voor wat het was of de jager is geconverteerd. Ik gok in dit geval gewoon dom.
Opmerking 2: De heks is laat in actie gekomen
Misschien strategische zet maar geeft mij wel zekerheid van wie er hierzo nog duidelijk burger is.
Opmerking 3: wanneer is V8 overgooit? Kan ze daarna nog zijn geconverteerd? Hier moeten jullie mij even bij helpen want zo veel heb ik ook weer niet meegelezen....
Op de heks na kan iedereen geconverteerd zijn zonder dat iemand daar achter kan komen overigens. Geen rollen meer die nu nog iets kunnen bewijzen
Opmerking 4: wilde nog even aangeven dat het prima mogelijk is dat de wolven een van hun eigen op het menu zetten in de hoop dat de heks diegene red. Dat neemt alle verdenkingen weg in elke vorm. Komt bij de heks enkele pagina's terug wel heul duidelijk die stille hint weg gaf "als het op mij aankomt zal ik je proberen te redden" wat misschien de doorslag gegeven kan hebben om het plan door te zetten.
Opmerking 5: Ik speel nu een klein beetje vals want ik had al wat informatie meegekregen aangezien ik helemaal niet mee deed en ik weet zeker dat de groenteboer een normale burger is.
Mijn theorie: Ik denk dat we van begin af aan een Goed slecht koppel hebben gehad. En dat cupido is geconverteerd om het probleem op te lossen. Dat is aan de ene kant een slechte zet van de wolven maar ze spelen het nu het heul erg slim door hun eigen wolven op te offeren om alle verdenkingen weg te nemen. Overigens wel mooie zet als dat ook echt zo is
Daar heeft het vermoorden van de ziener waarschijnlijk wel voor iets tussen gezeten, dat maakt het natuurlijk een stuk makkelijker. Ik gok ook dat daniel helemaal geen cupido is/was maar dat juist Dorien dat was. Maar dat zou in mijn theorie verders ook niet uit maken. Komt alleen nog bij dat er Tachondar als wolf op Daniel heeft gestemt wat weer ontzettend onlogisch klinkt maar misschien wel juist de bedoeling was of zo
Jemig beetje ver gezocht. Of misschien zoek ik het te ver.... Naja, ik stem Daniel (ontvet omdat Gert zelf heeft gestemt en omdat het toch niks uit maakt welk van de twee ik stem) omdat dat volgens mij de leugenwolf is. Samen met Djali de geconverteerde wolf.
Ow blijven voor mij nog V8 of Debby over voor apostaat. Ik weet dat er een hint van een jager is geweest maar niet wie.
Als er idd nog een apostaat in zit is het nu 3 tegen 4. Dus als er nu een burger uit gaat dan is het gelijk spel en hebben de wolven gewonnen. Ik kan iig helemaal niks met deze rol van Gert
Dus jullie mogen dan verder bepalen wat je er van vind.
zo een heel verhaal terwijl ik midden in m'n tentamenstof zit