Weerwolf&Co.
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Toegewijde weerwolvers van travian en omstreken


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Vraagstukken met betrekking tot slotenmaker.

5 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Hoi iedereen,
bij deze wil ik even een oude discussie heropenen, omdat dit nooit echt is aangepast in de rolomschrijving.

De huidige rolomschrijving van de slotenmaker is de volgende:

Rolomschrijving schreef:Slotenmaker
De slotenmaker sluit in de nacht iemand naar keuze op. Deze spelers kan vervolgens geen acties uitvoeren: een conversiewolf kan niet bijten, een heks geen levens redden, enzovoort. Daartegenover staat deze persoon dus ook niks kan overkomen, omdat niemand bij hem kan komen. De enige uitzondering is sjamaan/ziener: visioenen gaan ongehinderd door. Het hangt van de spelleider of of er na de nacht wordt bekend gemaakt wie was opgesloten.


Met de slotenmaker wordt al gauw de vergelijking gemaakt met de beschermengel, want wat is nu eigenlijk het verschil tussen die 2? Nou, het grootste verschil is dat de beschermengel puur beschermend is, en de slotenmaker kan ook 'aanvallend' ingezet worden om te voorkomen dat anderen iets kunnen doen. Misschien tijd om wat bij te schaven aan de slotenmaker, en daarom heb ik een paar vragen opgesteld die daar hopelijk bij helpen Smile

Vraag 1:
Mag de slotenmaker zichzelf opsluiten?
Ja - zonder beperking
Ja - maar met beperking (denk bijvoorbeeld aan niet 2 nachten achter elkaar)
Nee

Vraag 2:
Mag de slotenmaker iemand meerdere nachten achter elkaar opsluiten?
Ja - zonder beperking
Ja - maar vanaf de 2e nacht neemt de kans af dat het succesvol gebeurd (denk hierbij bijvoorbeeld aan 1e nacht 100%, 2e nacht 50% kans, 3e nacht 25% kans)
Nee

Vraag 3:
Wanneer er meerdere slotenmakers in het spel zitten, hebben deze invloed op elkaar?
Nee - het maakt niet uit welke slotenmaker wie opsluit in welke nacht.
Vb: Jantje en Pietje zijn slotenmaker. In nacht 1 sluit Jantje Keesje op, en in nacht 2 kan Pietje Keesje ook gewoon opsluiten.
Ja - zie vraag 2 optie 2
Vb: Jantje en Pietje zijn slotenmaker. In nacht 1 wordt Keesje opgesloten door Jantje. In nacht 2 wil Pietje Keesje ook opsluiten, maar de kans dat dit lukt is 50%.
Ja - slachtoffers kunnen niet 2 nachten achter elkaar worden opgesloten, ongeacht door welke slotenmaker

^zie ik niet snel gebeuren zonder dubbelganger in het spel, maar toch!

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Vraag 1: ja, met beperking
Vraag 2: nee
Vraag 3: nee (dus iemand kan zelfs dubbelopgeslotem worden)

Doctor

Doctor
Professioneel spammer

Ik ga ook voor de ja, nee en de enige invloed die ze op elkaar hebben als slotenmaker 1 slotenmaker 2 opsluit. Dan werkt de kracht van slotenmaker 2 niet.

Telemachus (killer)

Telemachus (killer)
Senior spammer

1/ met beperking
2/ zou zeggen dat eenzelfde slotenmaker nooit 2x na elkaar dezelfde mag opsluiten ( dus niet met de faalkans, gewoon niet mogelijk maken)
3/ geen effect op elkaar
Dus slotenmaker 1 mag eerst speler a opsluiten en de daaropvolgende nacht mag slotenmaker 2 opnieuw speler a opsluiten (niet zelfde slotenmaker dus het mag)idem voor elkaar te beschermen

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Geen enkele andere rol mag dezelfde persoon tweemaal voor een actie na elkaar uitkiezen. Ik zie dus niet in waarom de slotenmaker daarvan zou vrijgesteld worden

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

Ik ben ook voor 1 ja, met beperking en 2 nee. 3 vind ik eigenlijk wel een leuk idee om inderdaad kans op mislukken toe te voegen als ze dezelfde opsluiten (slotenmaker 1 draait de deur op slot en slotenmaker 2 haalt hem per ongeluk weer van het slot). Dat geeft een verrassende wending en doet wat afbreuk aan de almachtigheid van twee slotenmakers.

https://weerwolfenco.actieforum.com

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

δόριεν schreef:Ik ben ook voor 1 ja, met beperking en 2 nee. 3 vind ik eigenlijk wel een leuk idee om inderdaad kans op mislukken toe te voegen als ze dezelfde opsluiten (slotenmaker 1 draait de deur op slot en slotenmaker 2 haalt hem per ongeluk weer van het slot). Dat geeft een verrassende wending en doet wat afbreuk aan de almachtigheid van twee slotenmakers.

Aha, dat hij hem eigenlijk weer vrijlaat in plaats van een dubbel slot. Hmm, dat vind ik nog beter ^^

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Van alle rollen, behoeft de slotenmaker toch het meest van al aanpassingen

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum