Weerwolf&Co.
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Toegewijde weerwolvers van travian en omstreken


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Ronde 98 - Het Gesticht: De laboratoriumsessies

+11
basserbas
graafoto
Snuffles
Stefan003(spel)
Backslide
Miejster
Djali
Doctor
Mattio
Tachondar
Hank1705
15 plaatsers

Ga naar pagina : Vorige  1 ... 6, 7, 8 ... 15 ... 24  Volgende

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 7 van 24]

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Ja zo ver ik kan zien heeft de leugenwolf zijn kracht nog niet gebruikt, maar ik heb dat 's nachts geleerd dat er een leugenwolf is.

Telemachus (killer)

Telemachus (killer)
Senior spammer

tach, ik haat je Rolling Eyes
Dacht ik even door te hebben dat je een wijze burger was, zeg je nu 'snachts terwijl de wijze overdag opereert...

Backslide

Backslide
Junior spammer

Ik dacht iets anders, maar waarom spreken we die geruchten niet gewoon uit? Voordat er iemand zometeen uit ligt? Hinten is handig, maar nu loopt iedereen te hinten en snapt Backslide er niks meer van Sad

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

killerboth schreef:tach, ik haat je Rolling Eyes
Dacht ik even door te hebben dat je een wijze burger was, zeg je nu 'snachts terwijl de wijze overdag opereert...

Allé Killer, ik heb echt al zo veel hints gegeven xD

Natjuh89

Natjuh89
Professioneel spammer

Tachondar ik snap je ook niet meer  confused
Hoezo kom je er nu pas mee dat er een leugenwolf inzit nadat ik heb gezegt dat er gesjoemeld is wat ik 100 % zeker weet..Wat ik zeker weet is dat er een grmaskerde wolf inzit..



Laatst aangepast door Natjuh89 op zo 25 feb 2018, 16:27; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : tekst er bij gezet)

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Omdat ik deze info nog eerst voor mezelf ging houden, maar met dat jij zei dat er zeker weten volgens jou een gemaskerde wolf inzit, wil ik daaraan toevoegen dat
ik sinds vorige nacht ook zeker weet dat er een leugenwolf in zit.

Natjuh89

Natjuh89
Professioneel spammer

Kun je ook aanwijzen wie die persoon is?? Als je sinds vorige nacht zeker weet dat er een leugenwolf in zit..

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Natjuh89 schreef:Kun je ook aanwijzen wie die persoon is?? Als je sinds vorige nacht zeker weet dat er een leugenwolf in zit..

Nee ik weet niet wie, enkel dat er eentje in het spel is. Zo ver strekte mijn kracht niet

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

Zo, alles teruggelezen en ik moet zeggen: het begint nu echt verwarrend te worden. Het lijkt inderdaad wel alsof iedereen dubbele rollen heeft gekregen!Laughing

Volgens mij is Tachs rol inmiddels wel duidelijk. Een beetje overmoedig misschien van hem om zo te hinten, maar als het aan mij ligt hoeft hij vannacht niet bang te zijn dat hem iets wordt aangedaan. Smile

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Mattio schreef:Zo, alles teruggelezen en ik moet zeggen: het begint nu echt verwarrend te worden. Het lijkt inderdaad wel alsof iedereen dubbele rollen heeft gekregen!Laughing

Volgens mij is Tachs rol inmiddels wel duidelijk. Een beetje overmoedig misschien van hem om zo te hinten, maar als het aan mij ligt hoeft hij vannacht niet bang te zijn dat hem iets wordt aangedaan. Smile

Ja en dan vatten killerbotj en Natjuh het nog niet eens... Ik kan het er echt niet duidelijker op leggen... :p

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Na een heftige dag was er veel te bespreken; De verdwijning van Debby, de dood van Snuffles en de dood van Bas, en het had allemaal flinke indruk achter gelaten op de rekruten, die inmiddels waren teruggekeerd naar de open plek met de slaapzakken. De een zat stilletjes voor zich uit te staren, de ander was aan het ijsberen. Geen van allen zei een woord, en dat bleef zo tot Djali de stilte verbrak. "Oke, wauw. Wat een dag." Ze schudde haar hoofd, alsof ze het niet kon bevatten. "Laten we maar eens bij het begin beginnen. Debby, waar was jij plotseling vanochtend?"
"Ik weet het niet.. het ene moment waren jullie aan het ruzieën, en het andere moment had ik plots het gevoel dat ik daar weg moest en ben ik gaan lopen. Ik weet ook niet hoe en wat of waarom, het was net alsof ik niets anders kon doen en het gewoon gebeurde.. snap je?"
"Vreemd.... hopen dat het niet vaker voorkomt, het is niet echt handig als mensen opeens zomaar weglopen en aangevallen worden door wolven..." zei Djali met een wrange glimlach.
"Ik kan nog steeds niet bevatten dat Bas een weerwolf was.. " zei Natjuh. "Het kwam vanuit het niets... echt verschrikkelijk.."
"Soms loopt dat nu eenmaal zo.." zei Graafoto. "Dan kun je er niets aan doen maar blijft het verschrikkelijk."
Er viel weer een stilte, en ze keken allemaal weer voor zich uit. Stefan, die aan het ijsberen was zei als eerste weer iets: "Misschien kunnen we maar beter gaan slapen. De zon is al onder, en hier worden we toch niet veel wijzer van." "Ik hoop maar dat de wolven vannacht niet terugkomen..." zei Mattio. "Dat hoop ik ook niet," zei Miejster, "maar als ze komen dan zullen we klaar voor ze zijn."

Die nacht werden ze even opgeschrikt door een verschrikkelijk gebrul dat vanuit het midden van het kamp leek te komen, maar afgezien daarvan gebeurde er niets bijzonders. Toen de zon opkwam vonden ze 's ochtends pootafdrukken van een wolf in de modder, maar verder was er geen spoor van een wolf te bekennen en was iedereen nog even gezond als die ochtend daarvoor.

Vannacht vallen er geen doden. De vierde dag breekt aan, jullie hebben tot 22u om te stemmen.

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

Het blijft 2-1 voor de burgers! Ronde 98 - Het Gesticht: De laboratoriumsessies - Pagina 7 829688

'...en was iedereen nog even gezond als die ochtend daarvoor.' Zie je wel: we zijn kerngezond, laat ons gaan! Sad

Miejster

Miejster
Senior spammer

Yes! Dat is een hele mooie actie tegen die rotwolven. Kom op burgers, we pakken er terug eentje!

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Mattio schreef:Het blijft 2-1 voor de burgers! Ronde 98 - Het Gesticht: De laboratoriumsessies - Pagina 7 829688

'...en was iedereen nog even gezond als die ochtend daarvoor.' Zie je wel: we zijn kerngezond, laat ons gaan! Sad
Ik zei even gezond, niet kerngezond Ronde 98 - Het Gesticht: De laboratoriumsessies - Pagina 7 17387

Telemachus (killer)

Telemachus (killer)
Senior spammer

Niet slecht, maar als ik het zo begrijp zitten we dus nog met 2 wolfjes?

Telemachus (killer)

Telemachus (killer)
Senior spammer

Even alles wat je tot hiertoe gezegd hebt:

Tachondar schreef:Woppaaaaaaa
--> lijkt mij niks te zijn?
Tachondar schreef:En dan te bedenken dat ik vorige maand nog zulke mooie vooruitzichten had in een nieuwe zoo. Zit ik hier nu *zucht*
--> verwijzing naar vorige ronde?
Tachondar schreef:Heej dit eiland heeft feëen rondvliegen. Zien jullie ze niet? Hmmm, ze fluisteren iets over djali
Ik stem gewoon op d persoon voor mij hoor ^^
--> fee?
Tachondar schreef:Ik zie het verhaal nu pas. God dat is lang zeg xD
Maar voor mijn part schrijf je een heel boek hank.
Ja idd weinig animo hier
--> niks?
Tachondar schreef:Een dode orc is de enige orc die ik graag zie
--> niks? of verwijzing als hem naar de doder van de orc?
Tachondar schreef:Er kan ook een huidenwisselaar voor gezorgd hebben dat de orc zichzelf op at
--> huidenwisselaar? maar hij zegt later van niet?
Tachondar schreef:Ja als niemand als eerste durft te stemmen, ga ik maar. Even mijn hengel uitsmijten en...mattio
--> hengel = ??
Tachondar schreef:Ik zag enkel dat mattio ergens het woord 'spitten' gebruikte, wat kan hinten naar graven, of delven. Al is het maar een vermoeden natuurlijk. Maar ik had wel gedacht dat er ondertussen meer info zou worden rondgesmeten om mee vooruit te gaan op de stemming vandaag. Ik wil gewoon vooral geen kanarie krijgen Razz
Tachondar schreef:Komt het echt al zo ver dat wie als eerste het lef heeft om te stemmen, dat ook met zijn leven moet bekopen? Ik heb al 2 hints gegeven in eerdere posts over mijn rol. Aan jullie om die te vinden. De burgers zouden er goed aan doen om ervoor te zorgen dat hun schild niet vandaag breekt
--> in de berichten hiervoor dus al 2 hints??
Tachondar schreef:Oef, de burgers hebben toch nog slim gehandeld. Al denk ik niet dat ik deze ronde tot het einde nu zal overleven. Wolven, sla maar jullie slag vannacht zou ik zeggen.
Tachondar schreef:Ik zie denk ik ook een hint van killer in zijn lange tekst. Dus we zijn in een situatie terechtgekomen waar 2 goedjes tegenover elkaar staan. Nu, ik hoop dat we daaruit losbreken en morgen verdergaan met wat extra info. We moeten het ergens anders beginnen zoeken. De wolven weten ook wel wie biet slecht is. Dus wie vandaag op killer of ik stemden, hangt mss ook aan elkaar in.het wolvenblok. Wie dus niet op killer of ik stemde, hoef ik vast geen scherm tegen op te houden (ervanuitgaand dat killer ook een goedje is)

Btw killer. Huidenwisselaar is het niet. De andere hints slaan op dezelfde rol. Laat je niet op stang jagen en overdenk het nog eens Wink
Tachondar schreef:Het eerste goedje is gevallen Sad

Goed, we hengelen dus verder. Ik heb nog steeds geen verdere aanwijzingen dan de vorige dag. Volgens mij is Killer zeker en vast goed. Van Mattio heb ik enkel een neutraal vermoeden.
Deze keer ga ik niet als eerste stemmen en wacht af op wat info van anderen. Vorige keer werd het mij namelijk bijna fataal.
--> terug melding van hengelen? welke rol is dit toch?
Tachondar schreef:Ik zat gisterenavond laat ook sceptisch te kijken naar het lijstje dat op mij stemde. Mattio (die gewoon terugstemde), Killer (waarvan ik geloof dat ie goed is, ervanuitgaand dat ie een hint gaf), Graafoto, Backslide (die blijkbaar dezelfde redenering volgt) en Basserbas. Tenzij anderen met nog meer info kunnen komen én hij een goede, overtuigende uitleg kan geven, zet ik voor het moment mijn stem op Basserbas
Tachondar schreef:Er is hier veel te veel geheimzinnigheid en stilzwijgen. Het bevalt mij niets
Tachondar schreef:Ik geloof ook dat er nog 2 wolven in zitten. Laten we voor nu de nacht uitzitten en dan zien we wel weer. Zelf heb ik ook nog altijd een neutraal vermoeden over Mattio en hij wordt met de dag meer verdacht voor mij.
Tachondar schreef:Ik heb ook wijselijk geconstateerd dat er een leugenwolf in het spel zit. Maar ik geloof niet dat er adellijken in het spel zijn hoor Natjuh.
--> wijze burger? hoe kan hij het anders weten?
Tachondar schreef:Ja zo ver ik kan zien heeft de leugenwolf zijn kracht nog niet gebruikt, maar ik heb dat 's nachts geleerd dat er een leugenwolf is.
--> 'snachts? wijze burger = overdag + weet toch niet of de kracht al gebruikt is?



ik voel mij echt dom nu Ronde 98 - Het Gesticht: De laboratoriumsessies - Pagina 7 629639

Djali

Djali
Spammer i.o.

Natjuh89 schreef:  hmmz dat maakt mattio verd8 om als enige niet mee te gaan op basserbas..
Ben ik niet met je eens. Op het moment dat Mattio stemde, had hij Bas al niet meer kunnen redden als hij dat had gewild. De kans dat de andere wolf achteraan in het rijtje meestemmers zat, vind ik hierom veel reëler. Dan hebben we het dus over Debby, Killerboth en Graafoto. Als we dat even vergelijken met de stille meestemmers tijdens de plotselinge stemaanval op Tachondar in de 1e ronde (dezelfde Tachondar die al een aantal hints had gegeven over zijn bepaald niet onbelangrijke burgerrol), zien we... Killerboth, Backslide, Graafoto en wolfje Basserbas

Ik ben er dus vrijwel van overtuigd dat of Killerboth of Graafoto wolf is. (Waarom niet allebei? Omdat er een welp mee lijkt te spelen en drie wolven + welp lijkt mij overkill.)
Dus, heren, overtuig mij van uw onschuld! En wat zijn de gedachten van de rest over deze theorie?  Ik zou heel graag wat discussie zien voor we lukraak stemmen gaan strooien.


En last but not least: heel fijn, geen doden!!!

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Lol Killer, je bent echt slecht in hinten snappen xD Ik hoop dat hank na afloop in zijn verslag hier
toch nota van neemt.

Goed, geen doden, woow!

Nu, ik ga toch op Mattio stemmen, omdat ik nog altijd een 'neutraal' vermoeden heb bij hem. Laat hem het onderspit maar delven, anders zitten we met een 3e probleem, als dat al niet het geval misschien is...



Laatst aangepast door Tachondar op ma 26 feb 2018, 08:44; in totaal 1 keer bewerkt

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Ps Dorien, volgens mij is Killer wel degelijk goed. Hij heeft zelf ook al 2 duidelijk hints gegeven daarover (als dat effectief hints waren. Eentje was iets met een dubbelloop)

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

Tach, ga je nu heus proberen je potentiële redder weg te stemmen? Shocked Pas op of ik parkeer mijn driewieler voor je kamerdeur... tongue

Djali

Djali
Spammer i.o.

Tachondar schreef:Ps Dorien, volgens mij is Killer wel degelijk goed. Hij heeft zelf ook al 2 duidelijk hints gegeven daarover (als dat effectief hints waren. Eentje was iets met een dubbelloop
Als ik hint dat ik een Ninja Turtle ben, betekent dat nog niet dat ik er ook één ben. Ik heb volgens mij best duidelijk uitgelegd waarom ik op dit moment killerboth en graafoto wantrouw, dit is gebaseerd op hun daden en niet op hun woorden. Dat Killerboth hint dat hij goed is, zegt natuurlijk niet zoveel.

Nogmaals, ik zeg niet dat killer wolf is, alleen dat ik denk dat hij óf graaf wolf is.

Stefan003(spel)

Stefan003(spel)
Aanstormend spammer

Mag ik dan mojo jojo zijn? Alstublieft?!

Telemachus (killer)

Telemachus (killer)
Senior spammer

Euhm, do, niet voor het een of het andere maar ik stemde net na jou...12 minuten om exact te zijn
Dus had ik iets vroeger op de computer gezeten was het lijstje dan Debby, Djali en graafoto geweest?



Uw redenering dat er nog maar 1 wolf zou zijn, kan ik ook volgens
Was ook mijn eerste gedacht; 1 wolf + 1 welpje
Aan de andere kant, een beetje gemeen van mij om dit te veronderstellen, maar er waren nog enkelen hun rol duidelijk dus het welpje kon dan toch meer mensen vermoord hebben? zelfs 2 in 1 nacht?
Maar hierboven lijken ze 2 wolfjes te suggereren.
En als we dan eens kijken dat alle goedjes 2 rollen gekregen hebben, is het aan de spelleider om te zien of er een balans is met 3 wolfjes + 1 welpje 1 orc = 5 slechts op 13 deelnemers



Verder mijn stemgedrag:
Dag 1 probeerde ik doorslag te geven om iemand eruit te krijgen
Ik geef toe dat ik op dat moment geen idee had van wie wie was, maar een overlijden wekt altijd wat emotie op.
DrWho bleek dan ook nog eens de orc te zijn ... Gelukkig is hij dan toch nog snel gestorven
En wat anderen ook zeggen, een wolfje zou weten wie de orc is en dan zou ik logischer wijs toch iemand anders gekozen hebben?

Dag 2, mijn stem op Tach.
Ik wou liever niet op enkele personen stemmen waarvan ik begon te denken dat ze te vertrouwen zijn
Daarbij zegt mattio dat hij ook van sommigen weet die te vertrouwen zijn dus ik volg hem (zoals eerder uitgelegd)
Ik vind de relatie tussen Mattio & Tach wel redelijk onduidelijk. Soms komen ze goed overeen en daarna staan ze weer recht tegen over elkaar??
Ik probeerde hem ook de kans te geven om zijn rol te verduidelijken want ik blijf steken op fee (maar ik weet niet of die rol als nieuw wordt beschouwt of niet)

Dag 3, Basser
Terug, ik wou op niemand stemmen die ik vertrouwde en liefst ook niet op de personen waarvan anderen zeiden dat ze te vertrouwen zijn.
Dat laat niet zoveel keus meer maar ik had graag bevestiging gehad dat tach wel degelijk goed is
+ Ik gaf die ochtend ook al aan dat ik Backslide zijn stem op Basser wel logisch vond en was bereid deze te volgen tenzij anderen een zeker doelwit hadden.


Tach blijft voor mij nog een beetje verdacht om de reden dat ik zijn hints niet zie + zoals hierboven gezegd de vreemde relatie tussen Mattio & Tach.
Kan dus ook zijn dat een van hen de leugenwolf is (als er een is) en ze op elkaar stemmen maar er achter de schermen gesjoemeld wordt. Zo blijven ze beide een beetje buiten schot
Tenzij iemand zich geroepen voelt om deze te verduidelijken?


Mensen waarop ik liever niet zou stemmen zijn (duidelijk deze waarvan ik vermoed dat ze goed zijn)
DrWho = dood
Basserbas = dood
Snuffles = dood


Natjuh = goed (en iedereen die nu op haar stemt maakt zich verdacht in mijn ogen)
Miejster = goed
Tachondar = goed?
Mattio = goed? / neutraal? ik dacht eigenlijk dat Mattio een veiligere gok was dan Tach (maar dus een van hen of misschien wel beide)
Leider heeft zelf gezegd dat neutralen niet een team op zich zijn maar zich aansluiten bij


Graafoto = mogelijks goed?
Maar enkel om deze reden
graafoto schreef:Ben wel benieuwd wat er deze nacht gebeurd is.
Ik hoorde veel gestommel op de gang deze nacht.
waarmee ik hoop dat hij een goede nachtrol heeft
Djali = mogelijks goed?
En nu vreemd genoeg ook jou, om je redenering van hierboven.

Totaal geen idee van onderstaande:
Stefan = ??
Backslide = ??
Debby = ??

Blijven dus niet zoveel mensen over waarop ik zou stemmen
Dit zijn ook de stillere deelnemers
Waarbij Stefan zonder reden zijn stem op Tach wijzigde op mij (zelfs geen woordje verklaring voor)
+ Het niet stemmen de vorige dag maakt hem in mijn ogen geen vriend
Deze ben je dan ook vergeten in je lijstje Do?

mijn stem gaat dus naar een van hen 3 of naar Graaf als iemand een andere reden kan geven om hem als verdacht te bestempelen?
en aangezien een minutje later stemmen je blijkbaar ook verdacht kan maken, ga ik voorlopig voor DEBBY
Deze stem kan nog veranderen als er iemand een zekerder doelwit heeft



Ohja, nog iets
Ik had al schrik voor de grafdelver, waardoor ik de telling van dag & nacht enz nog een navroeg bij de spelleider
Dus als tach zeker is van Mattio zijn rol, wil ik daar gerust ook op meegaan
Maar ik dacht eerst dat Mattio de rol als gek had en niet tach
(ps sorry voor de hele boterham)



Laatst aangepast door killerboth op ma 26 feb 2018, 20:59; in totaal 2 keer bewerkt

Djali

Djali
Spammer i.o.

Stefan003(spel) schreef:Mag ik dan mojo jojo zijn? Alstublieft?!
Haha ik dacht datniemand de powerpuffgiros zou kennen dus had het net veranderd naar ninja turtles.

Jij mag best mojo jojo zijn maar dan hoor ik graag wat jouw theorieën zijn en waar jij je zoal mee bezig hebt gehouden afgelopen dagen en nachten Stefan Smile

Djali

Djali
Spammer i.o.

killerboth schreef:Euhm, do, niet voor het een of het andere maar ik stemde net na jou...12 minuten om exact te zijn
Dus had ik iets vroeger op de computer gezeten was het lijstje dan Debby, Djali en graafoto geweest?
Dan was dat inderdaad het lijstje geweest. Meer aan het begin van de stemming is nog niet duidelijk wie eruit gaat dus dan is het wolf logischer om niet op een andere wolf te stemmen. Daarom keek ik naar de laatste stemmers en ook omdat wolven vaak gedurende de dag nog overleggen en er dus een kans is dat ze pas later op de dag stemmen.

Een gele kanarie verwacht ik minder snel bij een wolf, dus eigenlijk is Stefan minder verdacht in mijn ogen hierdoor. Ook veranderde hij van stem toen er opeens zo massaal op Tachondar werd gestemd. Dat vind ik meer ‘burger die niet begrijpt wat er opeens gebeurt’-gedrag dan wolvengedrag. En omdat ik vermoed dat tachondar goed is, sterkt dat dat gevoel ook.

Ik ben wel benieuwd waarom je denkt dat miejster goed is. Ik zal alles nog eens na moeten lezen maar in mijn beleving is hij vooral vrij stil?

Dat je de orc eruit probeerde te stemmen pleit absoluut heel sterk voor je.

Dankjewel voor de uitgebreide toelichting! Dit helpt. Graafoto, ik hoop ook van jou te horen!

PS ik zal morgen ook ingaan op mijn eigen rol maar het is echt heel erg bedtijd dus dat volgt zo snel mogelijk

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 7 van 24]

Ga naar pagina : Vorige  1 ... 6, 7, 8 ... 15 ... 24  Volgende

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum