Weerwolf&Co.
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Toegewijde weerwolvers van travian en omstreken


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Moeten er anno 2018 enkele aanpassingen gebeuren?

+3
stefan003
Backslide
Tachondar
7 plaatsers

Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 2]

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Zo mag de slotenmaker blijkbaar nog elke nacht dezelfde persoon opsluiten, daar denk ik dat iedereen het over eens is dat dit niet meer zo mag zijn.

Ik zou ook aanraden dat de huidenwisselaar elke nacht mag wisselen ipv een nacht niet, wel, niet. Met bijgevoegd dat die ook niet tweemaal na elkaar
met dezelfde persoon wisselt.

Smijt maar op de hoop wat je nog liever ziet veranderen ^^

Backslide

Backslide
Junior spammer

Even opnieuw hier plaatsen:

Wat ik een beetje mis de afgelopen rondes is de theorieën/inbreng van informatie van sommige rollen. Ik heb het gevoel dat er teveel informatie is gecentreerd bij bepaalde rollen (lees: ziener!) De ziener krijgt namelijk heel veel duidelijke informatie, waardoor zijn/haar rol ontzettend sterk is. Leuker is bijvoorbeeld het samenspel van een aantal rollen die samen de wolven kunnen achterhalen. (Ik kijk weer even naar Town of Salem waar dit een belangrijk aspect is)

Stel bijvoorbeeld dat de wijze burger 3 rollen opvraagt en de rollen op het forum post. Deze informatie deelt hij op het forum, waarbij een andere persoon kan bijspringen en (bijvoorbeeld) zeggen: Persoon A heeft gisternacht zijn huis verlaten, dus die kan nooit de groenteboer zijn! Of iets in die richting.

Dat samenspel mis ik nu een beetje en ik denk dat er een aantal nieuwe rollen toegevoegd kunnen worden die dat samenspel mogelijk kunnen maken
(Een rol die kan kijken of iemand 's nachts is bezocht, en door wie. Een rol die kan kijken of iemand zijn huis verlaat etc.) Die twee rollen komen rechtstreeks van Town of Salem, maar geven net iets meer informatie, die op zichzelf staand niet echt doorslaggevend is.

stefan003

stefan003
Spammer i.o.

Ik vind de ziener goed zoals hij is maar je kunt (aan de spelleider overlaten) er voor kiezen dat een ziener alleen goed of slecht ziet, of wolf ziet maar niet welke wolf of iets dergelijks.
Ook kan er met een dorpsgek gespeeld kunnen worden ipv een ziener.
Huidenwisselaar vind ik goed zo anders kan hij snachts nooit zomaar sterven en er zijn al rollen die dat voordeel hebben.

Backslide ze verhaal vind ik zelf te moeilijk gedoe.
Het spel is eigenlijk in hele goede balans als je de rollen goed kiest.
Wel kloppen er een aantal rollen niet/niet voor het forum spel. Hier zal ik straks op terug komen

stefan003

stefan003
Spammer i.o.

Bellenman zou een extra rol moeten zijn en geen goede rol.
Ook zou de oude burgemeester niet herverkozen moeten mogen worden. Zo kan de goed slecht verhouding een nieuwe balans krijgen.

Druïde drankjes duren veel te lang, onze rondes duren nooit zo veel dagen.

Fee is onduidelijk

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

Wat me afgelopen ronde een beetje verwarde was de rolomschrijving van de Verhullende wolf. Er staat enerzijds dat de Verhullende wolf een nachtelijk slachtoffer verhult, anderzijds gaat het ook over slachtoffers van de lynch (overdag). De rol wordt ook 's nachts uitgevoerd, volgens de omschrijving.

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

ik weet niet of je gelynchte burgers wel mag verhullen

stefan003

stefan003
Spammer i.o.

Ik zou juist dat wel doen want dan houd je verwarring. Spelers weten toch niet welke rollen er mee doen in een ronde dus als je alleen snachts mag verhullen weet je niet welke goede dood is.. Niet echt interessant.
Juist bij een doden overdag als je niet weet of het een goede of slechte is maak je het lastiger.

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

Enquêtetje dan maar? silent

stefan003

stefan003
Spammer i.o.

Ik zou de mensen die vaak spelleider zijn hier ook even over willen laten denken en vragen hun mening ook te laten horen. Hun hebben overzicht op het spel verloop en weten daarom beter wat voor twist het zou geven als hij overdag mag verhullen of juist niet



Laatst aangepast door stefan003 op di 13 feb 2018, 14:38; in totaal 1 keer bewerkt

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Ik ben zelf voorstander van ook overdag mogen verhullen Smile

stefan003

stefan003
Spammer i.o.

Ik vind ook dat dat juist goede verwarring geeft in een ronde.
Stel, je weet dat er een Leugenwolf in zit maar je weet niet of hij al dood is.. Door een vervulling overdag.
Zo blijft er twijfel maar blijven de burgers wel jagen op een Leugenwolf terwijl hij er misschien al niet meer is. Geweldig toch Twisted Evil

Doctor

Doctor
Professioneel spammer

Dat klopt, ik kan zou het laten aan de spelleider.

stefan003

stefan003
Spammer i.o.

Iemand hier kan niet tegen verandering en stemt bij bijna elke nieuwe rol nee Moeten er anno 2018 enkele aanpassingen gebeuren? 86336

Backslide

Backslide
Junior spammer

stefan003 schreef:Iemand hier kan niet tegen verandering en stemt bij bijna elke nieuwe rol nee Moeten er anno 2018 enkele aanpassingen gebeuren? 86336

Dat heeft niks te maken met "veranderingen", aangezien ik daar helemaal voor ben. Integendeel zelfs; ik was één van de eersten die deze ronde met het initiatief kwam om wat rollen om te gooien (Tachondar en Dorien hadden het hier blijkbaar ook al over gehad). Ik denk alleen dat mijn visie niet echt aansluit bij de rest, aangezien wat ik zeg word afgeslagen óf wordt genegeerd. Dan kan ik niet veel anders dan "nee" stemmen bij een poll.

Maar als jij het wil bagatelliseren tot "Backslide kan niet tegen verandering"; be my guest.

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

ik ben ook geen zo een voorstander van elke nieuwe rol die al gepost geweest is :p
2 of zo hebben mij er nog maar aangesproken

Doctor

Doctor
Professioneel spammer

Ik moet ook zeggen dat ik op dit moment de witte weerwolf, kleine wolf en de dokter interessant vind omdat ze een nieuwe mechanic toevoegen aan het spel. De andere kunnen interessant zijn, maar voelen nog niet klaar. Ik vind wel dat de spelleider altijd kan kiezen wat hij/zij wil gebruiken.

Ik had de Alpha aangeraden omdat hij leuk is maar te spelen in persoon, maar ik snap dat hij niet werkt op een forum.

Maar het kan wel dat sommige van ons gewoon in gaan op enthousiasme en het zo lijkt dat we andere meningen negeren.

stefan003

stefan003
Spammer i.o.

Daarom proberen we gewoon met een poll de meningen te pijlen en iedereen inbreng te geven op hoe de rollen eruit zouden moeten zien in hun visie Smile

Het is wel zo dat alle bestaande rollen ook gewoon gepost zijn zonder iedereen te vragen wat ze vonden. Dit omdat het originele rollen zijn (onze suggesties overigens ook, uit een uitbreidingsplannen pakket) en het aan de spelleider is welke rollen er gebruikt worden om een goede balans in het spel te maken.

Persoonlijk ben ik voorstander van nieuwe rollen omdat ze niet ingewikkeld zijn, het spel minder voorspelbaar maken en het spel meer opties geeft. Zo speel je minder met de zelfde rollen en vind ik het leuk blijven.

stefan003

stefan003
Spammer i.o.

Backslide, het was maar als grapje bedoeld. Het kon gewoon dat verschillende mensen bij verschillende rollen nee hadden gestemd. Sorry als je je aangevallen of beledigd voelt, dat is niet mijn bedoeling geweest.

Ik ben geen voorstander van "rollen omgooien" omdat de rollen goed zijn. Iedereen is gewend dat de rollen zo zijn en zo werken ze ook goed. Daarom ben ik een voorstander van nieuwe rollen of eventueel een rol een 2de optie te geven van hoe hij gebruikt kan worden.

Het is ook niet mijn bedoeling, en ik denk die van niemand, om jou mening af te slaan of te negeren. Ik wil juist in discussie treden met meerdere mensen om tot een goede stabiele nieuwe rol te komen wat het spel wat nieuwe inbreng geeft. Het spijt me als de rol na dat toch anders word dan hoe jij hem graag had gewild. (of als ik over een reactie van je heen heb gelezen, dat had ik hier net ook gedaan)

stefan003

stefan003
Spammer i.o.

Drwho, voor mij zijn het ook precies die 3 rollen die het voor me gevoel echt doen. De Schooljuffrouw vind ik zwak maar zou je kunnen gebruiken om een gewone burger toch iets te geven en de dorpsoudste is heel sterk en zou je niet vaak gebruiken etc.
Maar de kleine wolf, de witte wolf en de dokter zijn mijn inziens perfect uitgewerkt en een hele nieuwe inbreng in het spel. Zo is er bijvoorbeeld niet 1 andere rol die op de witte wolf lijk, niet 1 die zich onder de wolven bevind maar zich tegen hen keert.

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Backslide, die rollen bestaan al opzich (ooggetuige, stalker, doler), maar worden eigenlijk nooit gebruikt. Misschien deels omdat we eigenlijk altijd met een ziener in het spel spelen, maar daar kan makkelijk verandering in komen Smile

stefan003

stefan003
Spammer i.o.

Backslide schreef:
Stel bijvoorbeeld dat de wijze burger 3 rollen opvraagt en de rollen op het forum post. Deze informatie deelt hij op het forum, waarbij een andere persoon kan bijspringen en (bijvoorbeeld) zeggen: Persoon A heeft gisternacht zijn huis verlaten, dus die kan nooit de groenteboer zijn! Of iets in die richting.

Op deze manier weten de wolven ook meteen wie de wijze burger is en zullen ze hem ook meteen doden

Backslide

Backslide
Junior spammer

Nee ik snap het wel Stefan,

Wat ik alleen heb gemerkt, en ik weet niet of ik daarin de enige ben, is dat sinds we weer meerdere rondes spelen het aandeel van sommigen neerkomt op enkel stemmen. Ik ben gewoon bang dat met de huidige setting en rollen het er uiteindelijk op neer zal komen dat we in dezelfde routine vallen als een aantal jaren terug; veelal stemmen en daarbuiten weinig interactie. Wat ik daarom wilde voorstellen was met name rollen die op zichzelf staand niet veel "kracht" bieden (eg. de ziener), maar die er juist voor zorgen dat de discussie plaatsvindt in het weerwolvenbord zelf.

Stefan003 schreef:Op deze manier weten de wolven ook meteen wie de wijze burger is en zullen ze hem ook meteen doden

Misschien, misschien ook niet aangezien er hoogstwaarschijnlijk een beschermengel meespeelt. Misschien is het wel de groenteboer?

Ik vind zelf persoonlijk die mindgames ontzettend interessant en dat is hetgeen wat weerwolven leuk voor mij maakt.

stefan003

stefan003
Spammer i.o.

Beschermengel kan niet achter elkaar dezelfde beschermen dus ik zie het niet werken in een forum variant van weerwolven.
Maar zou het geen idee zijn dat jij eens spelleider bent en rollen kiest in de ronde waarvan jij denkt dat je dit effect krijgt? Er zijn namelijk zat rollen waardoor je dit kan creëren.
Dan kan je na die ronde vragen wat mensen er van vonden.

Doctor

Doctor
Professioneel spammer

Ik wou daarom bijvoorbeeld adel gebruiken, maar ik had de balans niet goed toegepast.

Djali

Djali
Spammer i.o.

Ik zou de verhullende wolf juist ook overdag laten verhullen omdat dit voor meer verwarring zorgt.

Huidenwisselaar vind ik het ook prima om hem alleen om de nacht te laten wisselen.

Slotenmaker niet zichzelf en niet dezelfde twee keer ben ik het ook mee eens.

Verder zitten er op dit moment een aantal rollen bij die niemand snapt (zoals de fee) en die dus ook niet gebruikt worden, ik zal die eruit halen zodra ik op mijn andere account kan (en nee dit is geen verkapte doodswens dus als jullie dat maar laten Mad). Ook ligt er een verantwoordelijkheid bij de spelleider om wat gewaagdere rolverdelingen te maken. Ik weet van mezelf ook dat het makkelijk en veilig is om met bepaalde combinaties te werken omdat je dan al weet dat de goed/slecht-balans zo oké is. Daar moeten we dus een beetje vanaf stappen denk ik. Volgens mij gebeurt dat ook al wel een beetje, in de afgelopen rondes hebben ee veel rollen gehad die we daarvoor niet zagen. Dit is natuurlijk ook een proces, door elke ronde een paar nieuwe(re) rollen erin te stoppen, kennen we ze uiteindelijk allemaal. Het moet ook geen huiswerk worden om steeds tien andere rollen te moeten doorgronden om een ronde te kunnen spelen.

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 2]

Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum