Weerwolf&Co.
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Toegewijde weerwolvers van travian en omstreken


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Boeken

+10
Mattio
Moustache
Тхенекаъ
graafoto
Telemachus (killer)
karina
daniel
Tachondar
Hank1705
δόριεν
14 plaatsers

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 4 van 5]

76Boeken - Pagina 4 Empty Re: Boeken zo 15 mei 2011, 09:49

Moustache

Moustache
Junior spammer

toch maar eens wat van Modesitt gaan lezen dan.

De laatste weken heb ik geprobeerd Fantasy-pulp van Ed Greenwood te lezen, maar da's echte bagger. Tenminste, de trilogie ''Shadow van de Avatar''. Zou ik dus niemand aanraden.

77Boeken - Pagina 4 Empty Re: Boeken zo 15 mei 2011, 12:39

Gast


Gast

anti-tips zijn ook tips Smile dankje, kan ik direct weer iets afstrepen op m'n to do list.

78Boeken - Pagina 4 Empty Re: Boeken zo 15 mei 2011, 15:18

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

lol, niet dat je het al gedaan hebt maar goed Boeken - Pagina 4 86336

79Boeken - Pagina 4 Empty Re: Boeken zo 15 mei 2011, 19:41

Roel


Junior spammer

Films? silent Razz

80Boeken - Pagina 4 Empty Re: Boeken zo 15 mei 2011, 20:19

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Boeken zijn beter ^^

81Boeken - Pagina 4 Empty Re: Boeken di 24 mei 2011, 14:23

Doctor

Doctor
Professioneel spammer

Wel ik kan de boeken van Dan Simmons en "A song of Ice and Fire" van George R.R. Martin aanraden. Voor de mensen die eerder voor films en tv zijn, het eerste boek van die serie is nu "verseried" (als dat zelfs een woord is). Het is een goede serie en het heet Game of Thrones.

82Boeken - Pagina 4 Empty Re: Boeken di 24 mei 2011, 14:26

Moustache

Moustache
Junior spammer

ja, wisten we al (zo'n 20 posts terug). Deel 5 is in de maak (publicatie deze zomer - eindelijk, want hij moest ze op het kantoor van zijn uitgever afschrijven na dit drie jaar beloofd te hebben geloofden ze hem niet meer... wel 1600 bladzijden geworden), en van deel 6 en 7 schijnen al fragmenten geschreven te zijn.

83Boeken - Pagina 4 Empty Re: Boeken di 24 mei 2011, 14:41

Doctor

Doctor
Professioneel spammer

hehe oeps, ik heb dat dus gemist Shocked

84Boeken - Pagina 4 Empty Re: Boeken di 24 mei 2011, 14:48

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

ik zou eerder zeggen verfilmd, verseried ken ik niet Razz

maar ik begrijp wat je bedoelt Wink

85Boeken - Pagina 4 Empty Re: Boeken ma 13 jun 2011, 20:03

Moustache

Moustache
Junior spammer

Ha, ik ben nu in een kostelijk boek aan het lezen.... Rode Orm van F. Bengtsson (in het Nederlands vertaald) uit 1940-1954.'n Erg typische schrijfstijl, waar je van houdt (of niet).

86Boeken - Pagina 4 Empty Re: Boeken di 14 jun 2011, 14:55

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Zijn er trouwens nog aanraders voor boeken uit de Rennesaince en de middeleeuwen? Razz
Ze moeten toch gelezen worden de komende 2 jaar Wink
(boekenlijst Nederlands .. zucht..)

87Boeken - Pagina 4 Empty Re: Boeken wo 15 jun 2011, 09:58

Gast


Gast

Van de vos Reynaarde vond ik leuk (maar is wel vertaald natuurlijk, wij mochten hem wel lezen), Mariken van Nimmweghe kon ik ook prima doorkomen. Begin niet aan Beatrijs want als je niet zelf heel erg diep christelijk bent lig je dan volgens mij van zoetsappigheid al op de 4e bladzijde met je pootjes in de lucht. Ik heb ook Joseph in Dothan gelezen, was ook best leuk.
Als je bij de 19e eeuw aankomt, probeer dan Camera Obscura te pakken te krijgen en zéker niet majoor Frans ^^

88Boeken - Pagina 4 Empty Re: Boeken wo 15 jun 2011, 11:08

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

vergeet Karel en de Elegast niet
Ridder Walewein
en Don Quichot

ook zeer sterke klassiekers van middeleeuwen, typische ridderromans :p

89Boeken - Pagina 4 Empty Re: Boeken wo 15 jun 2011, 11:20

Gast


Gast

Die vergeet ik niet, die vind ik gewoon niet per se de moeite van het posten waard. Maar smaken verschillend =)

90Boeken - Pagina 4 Empty Re: Boeken wo 15 jun 2011, 11:43

Moustache

Moustache
Junior spammer

Als het geen Nederlandse schrijvers hoeven te zijn... De Decamerone van Boccacio (moet ik ook nog lezen hoor). Don Quichot is wel een leuk verhaal, maar ook erg langdradig. Waar ik ook ooit in begonnen ben is ''Gargantua en Pantagruel'' van Rabelais. Maar ook erg langdradig. Of Lof der Zotheid van Erasmus.
Maar voor alle boeken geldt: een recente hervertelling leest oneindig veel makkelijker dan het origineel of een hervertelling van 100/200 jaar terug.

Ridderromans zijn eigenlijk van voor de Renaissance, denk ik. De laatste (of grootste van allemaal) echte ridder, was natuurlijk Willem de Maarschalk, door huwelijk graaf van Pembroke, in Frankrijk en Engeland. Dienaar, vazal, voogd van en voor diverse Engelse koningen, overleden in 1219. Maar tot 1400/1500 telt Nederland in Europa eigenlijk niet mee, alleen ter meerdere eer en glorie van de grote koninkrijken (Engeland, Frankrijk, de Duitse vorsten, Denemarken en Zweden in het noorden).

91Boeken - Pagina 4 Empty Re: Boeken wo 15 jun 2011, 11:47

Gast


Gast

Klopt maar het ging om zowel Middeleeuwen als Renaissance.
Lof der Zotheid wil ik ook nog eens lezen ja, misschien een project voor komende vakantie.

92Boeken - Pagina 4 Empty Re: Boeken za 02 jul 2011, 11:47

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

volgens mij is de millenium-trilogie ook aan te raden, maar die heb ik alleen nog niet gelezen :p

93Boeken - Pagina 4 Empty Re: Boeken za 02 jul 2011, 12:48

Moustache

Moustache
Junior spammer

Ja, heel goede boeken. Staat volgens mij al wel ergens in dit topic. Eerste xxx bladzijden van het eerste boek is nogal taai, maar dan leest de rest vanzelf en wil je eigenlijk niet stoppen. Deel vier zal waarschijnlijk nooit geschreven worden, maar de delen die er nu zijn vormen een redelijk afgerond geheel.

94Boeken - Pagina 4 Empty Re: Boeken ma 08 aug 2011, 22:30

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

Chocolat, zowel boek als film.

https://weerwolfenco.actieforum.com

95Boeken - Pagina 4 Empty Re: Boeken ma 08 aug 2011, 23:37

Moustache

Moustache
Junior spammer

Ondertussen heb ik een nieuwtje. De boekenreeks van GRR Martin is toe aan deel 5, en bovendien doet onze eigen Carice van Houten mee in de tweede jaargang van de serie op de amerikaanse tv, ik geloof als priesteres Melissandra.
http://www.moviesense.nl/2011/07/carice-van-houten-speelt-hoofdrol-in-game-of-thrones/

dus een iets grotere kans dat de serie nog eens naar Nederland komt....

96Boeken - Pagina 4 Empty Re: Boeken di 09 aug 2011, 13:13

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Ik heb ook onlangs een nieuwe trilogie gevonden

James Barclay: De Kronieken van de Raven

97Boeken - Pagina 4 Empty Re: Boeken di 09 aug 2011, 16:52

Moustache

Moustache
Junior spammer

Tachondar schreef:Ik heb ook onlangs een nieuwe trilogie gevonden

James Barclay: De Kronieken van de Raven
Een trilogie vinden is nog tot daar aan toe, maar zijn het een beetje leuke boeken?

98Boeken - Pagina 4 Empty Re: Boeken di 09 aug 2011, 16:58

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Moustache schreef:
Tachondar schreef:Ik heb ook onlangs een nieuwe trilogie gevonden

James Barclay: De Kronieken van de Raven
Een trilogie vinden is nog tot daar aan toe, maar zijn het een beetje leuke boeken?

Ja zeker hoor, het gaat over een groep huurlingen die steeds 'quests' afleggen om hun wereld te redden. Actie komt vollop aan bod, en zeer veel elementen waar andere boeken vaak als hoofdonderwerp hier om schrijven komen allemaal aan bod in mindere mate, maar toch verstrengeld met elkaar.
Voorbeeld demonen, vormveranderaars, magiërs, strijdmachten, ondoden, draken, dimensies; echt goed hoe ze allen samen worden gebracht. Het wordt wel niet enkel vanuit 1 persoon bekeken maar zeer algemeen. Het verhaalt dus vanaf meerdere personages en plaatsen, maar ze staan ook in verbinding met elkaar. Ik heb nu bijna het 2e boek uit en vindt het zover de moeite waard. Ik geloof dat James Barclay nog een opkomende schrijver is die kan rijzen tot de status van Katharine Kerr en Raymond Feist. ( sorry, weet enkel fantasy-schrijvers :p)

genre is fantasie uiteraard.

99Boeken - Pagina 4 Empty Re: Boeken vr 19 aug 2011, 15:33

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Gladiator- Vechten voor vrijheid (Simon Scarrow)

Persoonlijk vond ik 't een leuk boek, rond 't 'tijdperk Caesar'

100Boeken - Pagina 4 Empty Re: Boeken vr 15 feb 2013, 17:41

Тхенекаъ

Тхенекаъ
Senior spammer

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 4 van 5]

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum