Weerwolf&Co.
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Toegewijde weerwolvers van travian en omstreken


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Zondebok (=toegevoegd)

5 plaatsers

De Zondebok toevoegen tot de mogelijke rollen?

Zondebok (=toegevoegd)  I_vote_lcap86%Zondebok (=toegevoegd)  I_vote_rcap 86% [ 6 ]
Zondebok (=toegevoegd)  I_vote_lcap14%Zondebok (=toegevoegd)  I_vote_rcap 14% [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 7


Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Zondebok (=toegevoegd)  Empty Zondebok (=toegevoegd) ma 12 feb 2018, 23:33

stefan003

stefan003
Spammer i.o.

De Zondebok:
Als een stemming gelijkspel is, wordt de zondebok automatisch gedood (ook als de zondebok niet een van de verdachten is). Als hij doodgaat mag de zondebok 1 speler aanwijzen die de volgende dag niet mag stemmen.
Als de zondebok in een van de blokken zit mag hij vertellen dat hij zondebok is.
De zondebok kan elke gewone rol hebben, hij kan dus ook weerwolf zijn.
Let op: De Zondebok kan alleen mee doen als er geen burgemeester mee doet.




----------------------------
De Zondebok
Als bij een stemming gelijkspel is, wordt de zondebok automatisch gedood (ook als er zondebok niet een van de verdachten is). Als hij doodgaat mag de zondebok speler(s) aanduiden die de volgende dag niet mag of mogen stemmen.



Laatst aangepast door stefan003 op wo 14 feb 2018, 23:46; in totaal 4 keer bewerkt

2Zondebok (=toegevoegd)  Empty Re: Zondebok (=toegevoegd) ma 12 feb 2018, 23:54

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Gaaf Very Happy
Zit er nog een max aan hoeveel spelers hij kan aanwijzen?

3Zondebok (=toegevoegd)  Empty Re: Zondebok (=toegevoegd) ma 12 feb 2018, 23:59

stefan003

stefan003
Spammer i.o.

Ik denk dat de spelleider dat moet bekijken aan de hand van het aantal spelers dat nog meespeelde in de ronde

4Zondebok (=toegevoegd)  Empty Re: Zondebok (=toegevoegd) di 13 feb 2018, 00:00

stefan003

stefan003
Spammer i.o.

Deze is wel leuk zodat er bijna verplicht vanaf dag 1 gestemd moet worden

5Zondebok (=toegevoegd)  Empty Re: Zondebok (=toegevoegd) di 13 feb 2018, 09:00

Koenbus


Beginnend spammer

Ik vind de zondebok een gave rol. Zie hem graag terug op dit forum. Wel zou ik overwegen om het een bijrol te maken

6Zondebok (=toegevoegd)  Empty Re: Zondebok (=toegevoegd) di 13 feb 2018, 11:27

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

Lijkt me een gave rol, maar ik heb er nog wel wat vraagtekens bij. Het is nu een vrij goed gebruik om op de eerste dag niemand eruit te stemmen - dat wordt dan niet meer mogelijk. Ervan uitgaande dat de Zondebok een goede rol is, zou dat een valse start zijn voor de burgers.

Dus, suggestie: Zondebok als hulpjesrol? Razz Maakt het interessant voor de burgers om een gelijkspel uit te lokken en voor de slechten om dat te voorkomen.

7Zondebok (=toegevoegd)  Empty Re: Zondebok (=toegevoegd) di 13 feb 2018, 13:51

stefan003

stefan003
Spammer i.o.

Zondebok als slechte zorgt ervoor dat je meteen een slechte eruit kunt spelen en als er een gelijkspelde probeert te maken en iemand gaat dat verbreken is het meteen duidelijk wie er slecht is. (of je zult altijd met een Leugenwolf moeten spelen)  daarom vind ik het geen goed idee.

zondebok zou een extra rol zijn en kan een goede zowel als een slechte kunnen zijn en mag dus een 2de rol zijn van iemand.

Zo zul je je best doen om geen gelijkspel te krijgen. (zeker het zondebok)

Eerste dag niet moorden heeft ook helemaal geen zin want nacht 1 sterft er iemand en ben je nog steeds helemaal niets wijzer wie er slecht is.
En als er een Leugenwolf is maakt hij de eerste dag zeker een burger dood als je gelijk spel stemt. Dus kun je beter zelf gewoon iemand kiezen die je niet vertrouwd, dan heb je meer kans dat er een slechte sterft (anders kiest immers de Leugenwolf wie er sterft)

8Zondebok (=toegevoegd)  Empty Re: Zondebok (=toegevoegd) di 13 feb 2018, 16:02

stefan003

stefan003
Spammer i.o.


De Zondebok:
Als een stemming gelijkspel is, wordt de zondebok automatisch gedood (ook als de zondebok niet een van de verdachten is). Als hij doodgaat mag de zondebok 1 speler aanwijzen die de volgende dag niet mag stemmen.
De zondebok kan elke gewone rol hebben, hij kan dus ook weerwolf zijn.


Stel dat het een weerwolf is die ook zondebok is, mag hij het dan zijn mede wolven vertellen?

9Zondebok (=toegevoegd)  Empty Re: Zondebok (=toegevoegd) di 13 feb 2018, 17:20

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Lijkt mij van wel.

10Zondebok (=toegevoegd)  Empty Re: Zondebok (=toegevoegd) di 13 feb 2018, 17:35

Natjuh89

Natjuh89
Professioneel spammer

Dan moet het wel gespeeld worden zonder burgemeester Wink DIe we de laatste tijd alleen maar hebben

11Zondebok (=toegevoegd)  Empty Re: Zondebok (=toegevoegd) di 13 feb 2018, 17:36

stefan003

stefan003
Spammer i.o.

Klopt. Heb het er gelijk bij vermeld, dankje!
leuke afwisseling voor de burgemeester is dit Smile

12Zondebok (=toegevoegd)  Empty Re: Zondebok (=toegevoegd) di 13 feb 2018, 20:30

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

Ook met burgemeester is een gelijkspel te behalen, maar oké.

Als extra rol lijkt-ie me zeer geschikt, ik stem voor. Smile

13Zondebok (=toegevoegd)  Empty Re: Zondebok (=toegevoegd) wo 14 feb 2018, 10:25

stefan003

stefan003
Spammer i.o.

Maar dan geeft de burgemeester overgewicht en is er eigenlijk geen gelijk spel meer

14Zondebok (=toegevoegd)  Empty Re: Zondebok (=toegevoegd) wo 14 feb 2018, 10:50

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Als de bm meestemt in de beslissende stemming wel, maar het kan makkelijk zo georganiseerd worden dat de bm buiten de hoogste stemming wordt gehouden (stel 7 personen, dan bijv 3-3 over 2 personen en de bm stemt een 3e Wink )

15Zondebok (=toegevoegd)  Empty Re: Zondebok (=toegevoegd) wo 14 feb 2018, 11:18

stefan003

stefan003
Spammer i.o.

Ja dat is waar

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum