Weerwolf&Co.
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Toegewijde weerwolvers van travian en omstreken


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

De Dokter (=toegevoegd)

5 plaatsers

De dokter

De Dokter (=toegevoegd)  I_vote_lcap88%De Dokter (=toegevoegd)  I_vote_rcap 88% [ 7 ]
De Dokter (=toegevoegd)  I_vote_lcap12%De Dokter (=toegevoegd)  I_vote_rcap 12% [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 8


Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1De Dokter (=toegevoegd)  Empty De Dokter (=toegevoegd) ma 12 feb 2018, 14:41

Doctor

Doctor
Professioneel spammer

De dokter kan snachts zichzelf of een burger redden. Als hij ervoor kiest om de burger te redden, komt de burger zijn rol te weten.

De burger en de dokter kunnen de volgende 2 dagen en nachten hun rollen niet meer uitoefenen, omdat de dokter zijn patiënt nog behandeld.

2De Dokter (=toegevoegd)  Empty Re: De Dokter (=toegevoegd) ma 12 feb 2018, 15:06

stefan003

stefan003
Spammer i.o.

Klinkt leuk, lijkt wel wat op de heks maar zou goed kunnen werken maar dan zou ik denken dat de dokter maar 1 keer mag redden

3De Dokter (=toegevoegd)  Empty Re: De Dokter (=toegevoegd) ma 12 feb 2018, 16:01

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Klinkt wel gaaf, opzich is het denk ik geen probleem als hij vaker dan 1 keer mag redden, één keer per 3 dagen/nachten is prima te doen. Zeker als je meeneemt dat de burger dan ook 2 dagen en nachten niets kan doen.

4De Dokter (=toegevoegd)  Empty Re: De Dokter (=toegevoegd) ma 12 feb 2018, 19:41

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Hank1705 schreef:Klinkt wel gaaf, opzich is het denk ik geen probleem als hij vaker dan 1 keer mag redden, één keer per 3 dagen/nachten is prima te doen. Zeker als je meeneemt dat de burger dan ook 2 dagen en nachten niets kan doen.

Op die wijze vind ik het ook wel cool

5De Dokter (=toegevoegd)  Empty Re: De Dokter (=toegevoegd) ma 12 feb 2018, 22:22

stefan003

stefan003
Spammer i.o.

Zo klinkt hij perfect.
Krijg je meteen een blokje van 2 mensen

6De Dokter (=toegevoegd)  Empty Re: De Dokter (=toegevoegd) ma 12 feb 2018, 22:22

stefan003

stefan003
Spammer i.o.

Valt hij dan onder goede rollen?

7De Dokter (=toegevoegd)  Empty Re: De Dokter (=toegevoegd) ma 12 feb 2018, 22:23

Doctor

Doctor
Professioneel spammer

Ik neem aan van wel

8De Dokter (=toegevoegd)  Empty Re: De Dokter (=toegevoegd) ma 12 feb 2018, 22:36

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Hij kan moeilijk onder slechte rollen lijkt me :p
In deze opzet zou ik hem onder goede rollen zetten, het is duidelijk gericht op het helpen van burgers.

9De Dokter (=toegevoegd)  Empty Re: De Dokter (=toegevoegd) ma 12 feb 2018, 23:01

stefan003

stefan003
Spammer i.o.

Dokter:
Heeft de kracht om snachts iemand te redden van een wolven aanval. Na het redden moet de dokter 3 nachten rusten voor hij weer iemand mag redden.
De gene die de dokter gered heeft blijft nog 2 nachten patiënt voor hij weer zijn eigen rol aanneemt.
De gerede speler ziet de dokter hem redden en weet dus wie de dokter is. De dokter ziet niet de rol van zijn patiënt.
De wolven krijgen alleen te horen dat de moord niet is gelukt.
De ziener en sjamaan zien de gerede speler als patiënt gedurende zijn patiënt tijd.
De dokter moet de spelleider laten weten of hij gedurende de nacht iemand wilt redden voor de nacht om is.
Tijd van aktie: snachts


Door ziener en sjamaan patiënt te laten zien blijft de patiënt zijn rol nog even geheim maar weten ze wel dat er een dokter in het spel zit.


Is het zo compleet?

Leuk trouwens als hij bijvoorbeeld het welp red xD



Laatst aangepast door stefan003 op ma 12 feb 2018, 23:14; in totaal 7 keer bewerkt

10De Dokter (=toegevoegd)  Empty Re: De Dokter (=toegevoegd) ma 12 feb 2018, 23:01

stefan003

stefan003
Spammer i.o.

Hank1705 schreef:Hij kan moeilijk onder slechte rollen lijkt me :p
In deze opzet zou ik hem onder goede rollen zetten, het is duidelijk gericht op het helpen van burgers.

Onder extra had ook nog gekunt

11De Dokter (=toegevoegd)  Empty Re: De Dokter (=toegevoegd) ma 12 feb 2018, 23:06

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

dit lijkt mij goed ^^

12De Dokter (=toegevoegd)  Empty Re: De Dokter (=toegevoegd) ma 12 feb 2018, 23:12

stefan003

stefan003
Spammer i.o.

Mag de dokter zichzelf ook redden? Ik zou zeggen van niet. Hij kan namelijk niet zichzelf opereren of iets dergelijks

13De Dokter (=toegevoegd)  Empty Re: De Dokter (=toegevoegd) ma 12 feb 2018, 23:25

stefan003

stefan003
Spammer i.o.

De dokter is in deze vorm toegevoegd aan de rollen en kan dus binnenkort een proefdraai krijgen Wink

14De Dokter (=toegevoegd)  Empty Re: De Dokter (=toegevoegd) ma 12 feb 2018, 23:52

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Moet de dokter niet ook 2 nachten rusten of heb je er met opzet een nacht bijgedaan?

15De Dokter (=toegevoegd)  Empty Re: De Dokter (=toegevoegd) ma 12 feb 2018, 23:56

stefan003

stefan003
Spammer i.o.

Voor nu 3 nachten gedaan, omdat ik denk dat je de burgers anders een te groot voordeel geeft. Dus even een balans zoeken. Gewoon maar is een paar rondes draaien en dan kijken hoe het bevalt

16De Dokter (=toegevoegd)  Empty Re: De Dokter (=toegevoegd) ma 12 feb 2018, 23:58

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Dat is ook waar

17De Dokter (=toegevoegd)  Empty Re: De Dokter (=toegevoegd) di 13 feb 2018, 01:52

Backslide

Backslide
Junior spammer

Ik heb nu de nieuw voorgestelde rollen gelezen en ik vraag me bij een deel af wat de uiteindelijke toegevoegde waarde is van een aantal rollen. Aangezien ik de dokter het beste voorbeeld vind reageer ik maar hier;

Ik vind deze rol teveel lijken op de heks, waardoor het waarschijnlijk op neer komt dat óf de dokter óf de heks tijdens het spel daadwerkelijk ingezet wordt. Tuurlijk, het speelt wat anders. De dokter kan vaker helen, geen doodsdrankje etc. Maar de speelstijl is soortgelijk. Zelf hoef ik niet de helft van de rollenlijst te schrappen om hem vervolgens te vullen met rollen die elkaar uitsluiten en waarvan een aantal waarschijnlijk niet vaak worden gekozen.

Daarnaast snap ik dat je zelf voorstander bent Stefan, maar misschien is het wel voorbarig de rollen nu al toe te voegen? Misschien de rest ook even kans geven hun mening te geven?

18De Dokter (=toegevoegd)  Empty Re: De Dokter (=toegevoegd) di 13 feb 2018, 09:21

stefan003

stefan003
Spammer i.o.

Dat ik zelf voorstander ben? De dokter was niet mijn idee.
Er is maar 1 rol uitgewerkt en toegevoegd op dit moment. De rest zijn suggesties of mensen het wat lijkt en zo ja in welke vorm. Ook worden er geen rollen geschrapt.

Er zijn veel rollen die op elkaar lijken maar in de praktijk wel degelijk anders werken. De heks en de dokter hebben juist veel verschil in de verloop van het spel. Dokter kan alleen helpen 1 keer per 4 dagen. Heks kan maar 1 keer helpen en ook doden. Daarbij komt dat de patiënt 2 dagen niet zijn rol kan uitoefenen (Slotenmaker, Beschermengel ziener etc) dit heeft invloed op het spel. De heks heeft dit niet. Daarbij weet de patiënt wie de dokter is en als een heks haar drankje gebruikt weet je nog niet wie de heks is.
Dus de rollen zijn juist erg verschillend. Daarbij vind ik het leuk als er wat variatie in het spel zit doordat je niet steeds dezelfde rollen speelde.

Daarbij vind ik het niet voorbarig om al 1 goed uitgewerkte rol toe te voegen omdat het aan de spelleider is welke rollen hij wilt gebruiken. We hebben zo veel rollen in de lijst staan die we nooit gebruiken (orc, yeti) de dokter is juist een rol die je wel zou gebruiken.
Daarbij zijn de andere suggesties voor rollen nog maar suggesties uit uitbreiding pakketten en nog niet toegevoegd hier.



Laatst aangepast door stefan003 op di 13 feb 2018, 09:38; in totaal 1 keer bewerkt

19De Dokter (=toegevoegd)  Empty Re: De Dokter (=toegevoegd) di 13 feb 2018, 09:23

stefan003

stefan003
Spammer i.o.

PS, toen de hele lijst met rollen door dorien werd gepost jaren geleden zeiden mensen ook, wil je ons gek hebben of zo? En toen was het net als nu, je hoeft ze niet te gebruiken. Je kan ze gebruiken. Variatie maakt het spel leuk.

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum