Weerwolf&Co.
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Toegewijde weerwolvers van travian en omstreken


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Raad de volgende speler

+6
δόριεν
Tachondar
Backslide
Roel
Hank1705
Natjuh89
10 plaatsers

Ga naar pagina : Vorige  1 ... 11 ... 18, 19, 20 ... 28 ... 37  Volgende

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 19 van 37]

451Raad de volgende speler - Pagina 19 Empty Re: Raad de volgende speler wo 15 jun 2011, 19:09

Doctor

Doctor
Professioneel spammer

Tachondar schreef:ik vind Achilles net een leuke personage. niets mis mee
in de film zitten er natuurlijk vet veel fouten. En Achilles is nogal arroganter geplaatst
in de film.

In de Ilias is hij zelfs nog arroganter dan in de film, hij weigerde verschillende malen om mee te vechten. Hij kwam er pas bij toen zijn beschermeling (en volgens sommige verhalen zijn minnaar) gedood werd door Hector.

Tachondar schreef:
Ook wordt na de val van Troje de 2 kinderen geboren (weet niet meer of het kinderen van Paris en Helena of kinderen van Hector en zijn vrouw waren) namelijk Romulus en Remus die dan Rome gaan stichten. Zonder de val van Troje was mss wel nooit Rome gesticht :p

dit is ook niet echt correct, want volgens de legende is Troje rond de 12de eeuw voor Christus gevallen en Rome pas gesticht rond de 8ste eeuw voor Christus. Het was Aeneas die kon ontsnappen uit Rome omdat Hector in een visioen naar hem kwam en hem waarschuwde. Hij zei dat Aeneas zoveel mensen als hij kon moest meenemen en ergens anders een nieuw Troje stichten. Het zijn zijn kleinkinderen die uiteindelijk Rome stichten.

ta?

452Raad de volgende speler - Pagina 19 Empty Re: Raad de volgende speler wo 15 jun 2011, 19:20

Gast


Gast

inderdaad, en dat zie je ook in de film, alleen hebben ze Paris en Helena mee laten vluchten met Aeneas, terwijl Helena terugkeert met Menelaos naar Mykene en daar blijft.
Maar op zich had Achilles wel een punt hè. Hij had al die dingen veroverd en Agamemnon bleef veilig thuis zitten maar eiste wel het grootste deel van de buit op. En toen Agamemnon aan Achilles' Briseïsje kwam werd ie nijdig ^^ Dus helemaal ongelijk geven kan ik hem niet.

drwho?

453Raad de volgende speler - Pagina 19 Empty Re: Raad de volgende speler wo 15 jun 2011, 19:27

Doctor

Doctor
Professioneel spammer

das waar, maar we kunnen ook niet zeggen dat de film incorrect is. het is gewoon de interpretatie van de maker ervan. Net zoals de Ilias maar een interpretatie is en dus wrs ook niet klopt.

btw ik blijf Achilles maar een arrogante zak vinden, maar Agamemnon is erger Razz

do?

454Raad de volgende speler - Pagina 19 Empty Re: Raad de volgende speler wo 15 jun 2011, 22:42

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

ik vond dat Achilles wel mooi in zijn recht was toen de Agamemnon hem tegen begon te werken. Hij was wat depri geworden en maakte zo een duidelijk punt dat de Grieken niet zonder hem konden doorgaan, want ze verloren wel van troje in de tijd daarop, tot Hector zijn (homo) vriendje doodde (zo wordt toch beweert soms) en hij terug kwam.

Ik wist ook niet meer goed wie Rome stichtte, dat heb ik gezegd, maar ik wist wel dat het iets te maken had met degenen die vluchtten van Troje.

do?

455Raad de volgende speler - Pagina 19 Empty Re: Raad de volgende speler wo 15 jun 2011, 22:47

Doctor

Doctor
Professioneel spammer

yup dat was het verhaal dat Vergilius moest schrijven keizer augustus.

ta?

456Raad de volgende speler - Pagina 19 Empty Re: Raad de volgende speler wo 15 jun 2011, 22:48

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

vergilius en keizer augustus? :p

drwho?

457Raad de volgende speler - Pagina 19 Empty Re: Raad de volgende speler wo 15 jun 2011, 22:53

Doctor

Doctor
Professioneel spammer

Augustus de adoptiefzoon van Ceasar, eerste keizer van Rome, gaf Vergilius, een beroemde dichter, de opdracht om een verhaal te schrijven over de wortels van de familie julii en de voorvaderen van het romeinse rijk aka de aeneis.

ta?

458Raad de volgende speler - Pagina 19 Empty Re: Raad de volgende speler do 16 jun 2011, 07:41

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

owzo, dat wist ik nog niet ^^
wel dat augustus adoptiezoon van Ceasar was

who?

459Raad de volgende speler - Pagina 19 Empty Re: Raad de volgende speler do 16 jun 2011, 10:48

Doctor

Doctor
Professioneel spammer

het onderwijs niveau in belgië lijkt achteruit zijn gegaan sinds ik weg ben uit middelbaar systeem Razz

do?

460Raad de volgende speler - Pagina 19 Empty Re: Raad de volgende speler do 16 jun 2011, 10:51

Gast


Gast

haha, ja of het heeft er gewoon mee te maken dat jij een ander niveau hebt gedaan waar ze meer aandacht besteden aan dit soort dingen Razz

drwho?

461Raad de volgende speler - Pagina 19 Empty Re: Raad de volgende speler do 16 jun 2011, 11:05

Doctor

Doctor
Professioneel spammer

haha dat was ook zo Very Happy

Do?

462Raad de volgende speler - Pagina 19 Empty Re: Raad de volgende speler do 16 jun 2011, 11:09

Gast


Gast

bij ons weten de niet-gymnasiasten ook nauwelijks iets van de Griekse mythologie. Ik heb 2 jaar gymnasium gedaan en vind het gewoon heel interessant dus heb er heel veel over gelezen, maar mijn atheneum-vriendinnen komen ook niet veel verder dan dat de Trojaanse oorlog 'iets met zo'n paard' was.

drwho?

463Raad de volgende speler - Pagina 19 Empty Re: Raad de volgende speler do 16 jun 2011, 11:15

Doctor

Doctor
Professioneel spammer

das waar en ik irriteerde me altijd als iemand Caesar verkeerd uitsprak xD

do?

464Raad de volgende speler - Pagina 19 Empty Re: Raad de volgende speler do 16 jun 2011, 11:17

Gast


Gast

hahahaha ik ken het Razz

drwho?

465Raad de volgende speler - Pagina 19 Empty Re: Raad de volgende speler do 16 jun 2011, 11:35

Doctor

Doctor
Professioneel spammer

ik blijf het grappig vinden

do?

466Raad de volgende speler - Pagina 19 Empty Re: Raad de volgende speler do 16 jun 2011, 13:17

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

tegenwoordig geeft de school geen les meer over echt interessante dingen zoals de verhalen
uit de griekse mythologie ^^
zulke mooie verhalen allemaal. Maar ik denk ook niet dat de huidige jeugd het echt graag zou aanhoren.
Denk dat het beter is dat ze er niets van afweten dan dat ze het zouden afbreken waar ik bijzit :/

do?

467Raad de volgende speler - Pagina 19 Empty Re: Raad de volgende speler do 16 jun 2011, 16:43

Gast


Gast

GESLAAGD

DRWHO?

EN NEE IK DOE MIJN CAPSLOCK NIET UIT JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ

468Raad de volgende speler - Pagina 19 Empty Re: Raad de volgende speler do 16 jun 2011, 17:01

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!! :DDDDDDDDD

komt er een feestje? :p

do?

469Raad de volgende speler - Pagina 19 Empty Re: Raad de volgende speler do 16 jun 2011, 18:04

Doctor

Doctor
Professioneel spammer

jaaa ik wil tequila zien

Ta?

470Raad de volgende speler - Pagina 19 Empty Re: Raad de volgende speler do 16 jun 2011, 20:13

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

bacardi :p

who?

471Raad de volgende speler - Pagina 19 Empty Re: Raad de volgende speler do 16 jun 2011, 20:21

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

nog even terugvallend op Bloom, hij speelt ook in Kingdom of Heaven, en die film vind ik ook niet slecht hoor Wink

En hoe spreek je caesar uit dan? ‘seesar’ toch? :scratch:Do?

472Raad de volgende speler - Pagina 19 Empty Re: Raad de volgende speler do 16 jun 2011, 20:38

Doctor

Doctor
Professioneel spammer

nee niet echt, meer als kaizar

ta?

473Raad de volgende speler - Pagina 19 Empty Re: Raad de volgende speler do 16 jun 2011, 22:48

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

ja, de c wordt uitgesproken als een k hank :p
zoals who zegt, als kaizar

dr?

474Raad de volgende speler - Pagina 19 Empty Re: Raad de volgende speler do 16 jun 2011, 23:16

Doctor

Doctor
Professioneel spammer

jup lekker op zijn duits, do?

475Raad de volgende speler - Pagina 19 Empty Re: Raad de volgende speler vr 17 jun 2011, 07:43

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

bedoel je niet italiaans?
dr?

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 19 van 37]

Ga naar pagina : Vorige  1 ... 11 ... 18, 19, 20 ... 28 ... 37  Volgende

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum