Weerwolf&Co.
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Toegewijde weerwolvers van travian en omstreken


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Wijze burger

5 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Wijze burger Empty Wijze burger zo 11 maa 2018, 15:33

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Wederom een rol die niet vaak wordt gebruikt, mogelijk hierdoor zijn er misschien nog wel enkele vraagtekens bij, die ik graag zou willen wegnemen met behulp van jullie =D


Rolomschrijving schreef:De wijze burger:
De wijze burger kan aan de spelleider de volgende vraag stellen.
Hoeveel x zitten er in het spel?
Voorbeelden:
Hoeveel burgers zitten er in het spel?
Hoeveel cupidos zitten er in het spel?
De vraag mag niet anders gesteld worden, dus bvb niet: 'hoeveel x zitten er nog in het spel?'
De vraag kan slechts één maal gesteld worden en vóór nacht drie.
Tijd van actie: dag
Persoonlijk heb ik dit opgevat als een specifieke vraag over één rol. Dus de vraag zal altijd zijn:
"Hoeveel [specifieke rol] zitten er in het spel?"
[specifieke rol] zal vervangen worden door de desbetreffende rol, dus 'cupido', 'burger' (<-- rol! niet alliantie!), 'ziener', 'gewone wolf', 'schaapswolf', etc.

De vraag die veel mensen echter willen weten is "Hoeveel [alliantie] zitten er in het spel?" of "Hoeveel [x] zitten er nóg in het spel?".
Wat zien jullie liever, de eerste wijze burger (waarbij de specifieke rol wordt gevraagd), de 2e waarbij ook alliantie gevraagd kan worden, of de 3e waarbij ook de huidige situatie van het spel wordt meegenomen (dus bijvoorbeeld als neutrale rollen een alliantie gekozen hebben).

Eventueel kunnen we er wijze burger I, II en III van maken waarbij de spelleider kiest welke variant gebruikt wordt tijdens het spel, maar dat is maar speculatie.

Hoe denken jullie over de huidige wijze burger, heeft deze meer duidelijkheid nodig in de rolomschrijving? (Dus dat het gaat om specifieke rollen)
Of is het juist wenselijk dat deze aangepast dan wel uitgebreid wordt?

2Wijze burger Empty Re: Wijze burger zo 11 maa 2018, 16:11

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Ik vind dat die zowel moet kunnen vragen hoeveel leugenwolven er zijn, als hoeveel wolven er zijn. Uiteindelijk mag ie toch maar 1 vraag stellen. Aan d wijze burger om te kiezen hoe

3Wijze burger Empty Re: Wijze burger zo 11 maa 2018, 17:07

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

En wat als er eventueel een extra rol van gemaakt wordt (dan kan deze ook neutraal/slecht ingezet worden eventueel)?

4Wijze burger Empty Re: Wijze burger ma 12 maa 2018, 09:01

Telemachus (killer)

Telemachus (killer)
Senior spammer

Enkel vragen naar de rol vind ik
Maar wist nooit goed of dit bedoelde op moment van de vraag of situatie in begin van het spel
Kzou dus begin van het spel nemen
Kan ondertussen veel gebeuren en zo kan hij toch zelf nog fouten maken
(Vb doordat er een conversatie heeft plaatsgevonden)

5Wijze burger Empty Re: Wijze burger ma 12 maa 2018, 12:35

Backslide

Backslide
Junior spammer

killerboth schreef:Enkel vragen naar de rol vind ik
Maar wist nooit goed of dit bedoelde op moment van de vraag of situatie in begin van het spel
Kzou dus begin van het spel nemen
Kan ondertussen veel gebeuren en zo kan hij toch zelf nog fouten maken
(Vb doordat er een conversatie heeft plaatsgevonden)

Ik vind het nog wel lastig, want hoe doe je dat met rollen die bijvoorbeeld pas tijdens het spel gevormd worden? Stel de grafdelver ligt er in nacht 3 uit waardoor je niet met zekerheid kan zeggen of er een lijk in het spel is (Misschien heeft de grafdelver gewacht?) Kan de wijze burger dan wel vragen hoeveel lijken er in het spel zitten? En wat als de wijze burger dan de oude rol opvraagt?

6Wijze burger Empty Re: Wijze burger ma 12 maa 2018, 13:59

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Dat kun je dus niet vragen (of althans, je zult met zekerheid een ontkennend antwoord krijgen) als er uitgegaan wordt van de beginsituatie.

7Wijze burger Empty Re: Wijze burger ma 12 maa 2018, 15:48

Backslide

Backslide
Junior spammer

Dat snap ik, maar is dat dan wat je wil? De rol klinkt al niet heel sterk, inderdaad misschien als bijrol wel, maar als je dit soort dingen niet kan achterhalen wordt 'ie alleen maar minder sterk.

8Wijze burger Empty Re: Wijze burger ma 12 maa 2018, 23:18

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

Ik zou zeggen dat de spelleider antwoord naar hoe de situatie op dit moment is? Dus een welp of gebeten persoon telt in eerste instantie nog niet als wolf. En vragen naar alliantie lijkt mij persoonlijk ook oké. Wat iemand net al zei, zo krachtig is de rol van wijze burger toch niet.

https://weerwolfenco.actieforum.com

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum