Weerwolf&Co.
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Toegewijde weerwolvers van travian en omstreken


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Vriend/logeren

+2
Hank1705
stefan003
6 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Vriend/logeren Empty Vriend/logeren ma 12 feb 2018, 23:47

stefan003

stefan003
Spammer i.o.

Vriend/logeren
Eigenschappen:
De vriend mag elke nacht een andere speler uitkiezen om bij te logeren. Alle acties die dan op de vriend uitgevoerd worden zullen niet doorgaan omdat hij 'niet thuis' is. Maar: alle acties die op de gekozen speler uitgevoerd worden, hebben automatisch ook effect op de vriend. Een ziener zal bijvoorbeeld zien: 'je ziet Weerwolf en Vriend', een wisselaar wisselt met de gekozen speler (Kop) of met de vriend(Munt), en de weerwolvenlunch kan op deze manier twee slachtoffers in plaats van één veroorzaken.

Beperkingen:
Wanneer de vriend bij iemand is blijven logeren, is hij er daarna niet meer welkom. De vriend kan dus maar één keer bij elke speler logeren. Hij kan uiteraard ook kiezen om thuis te blijven.

2Vriend/logeren Empty Re: Vriend/logeren di 13 feb 2018, 00:02

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Leuk ^_^
Bij conversie ook dubbele conversie neem ik aan?

3Vriend/logeren Empty Re: Vriend/logeren di 13 feb 2018, 00:10

stefan003

stefan003
Spammer i.o.

Ga ik uit van wel dan. Dan kan het spel snel omslaan xD

4Vriend/logeren Empty Re: Vriend/logeren di 13 feb 2018, 00:28

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Wordt wel ingewikkeld met de volgorde van de nacht. Stel een slotenmaker komt erbij en wil de vriend opsluiten. Gebeurd het logeren ervoor of erna? Worden ze dan beide opgesloten of gaat het logeren niet door?

En wanneer hij bij een wolf gaat logeren in de nacht dat hij als slachtoffer wordt aangewezen, versimpelt hij eigenlijk de lunch, misschien de wolven dan een extra lunchmogelijkheid geven?

5Vriend/logeren Empty Re: Vriend/logeren di 13 feb 2018, 00:45

stefan003

stefan003
Spammer i.o.

Als hij word opgesloten kan hij niet gaan logeren. Als hij bij een wolf logeerde en de vriend word vermoord mag de spelleider kiezen of alleen de vriend sterft of de vriend en de wolf. (het was donker en perongeluk hadden de wolven niet door dat ze 1 van hen eigen pakte)

6Vriend/logeren Empty Re: Vriend/logeren di 13 feb 2018, 08:53

Doctor

Doctor
Professioneel spammer

Is het dan niet logischer dat ze beide sterven omdat alle andere acties ook voor beide gelden?

En als de ziener de logeerplaats ziet, komt de ziener dan wel te weten wie de vriend is. Ik kan bedoel bvb Hank en Tach als vriend en heks. Alleen weetje niet wie vriend en wie de heks is.

7Vriend/logeren Empty Re: Vriend/logeren di 13 feb 2018, 09:28

stefan003

stefan003
Spammer i.o.

Beide sterven klinkt idd goed. En ziener kijkt bijvoorbeeld naar Tach, dan kun je de ziener vertellen dat hij vriend en heks heeft gezien. Andere naam niet geven, of beide vertellen maar niet wie welke is.
Deze rol kan nog veel uitgewerkt worden. Hoe zou jij hen in geheel voor je zien? En andere mensen?

8Vriend/logeren Empty Re: Vriend/logeren di 13 feb 2018, 09:51

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Ik zou het als de dorpsgek doen dan. Je ziet beide, je krijgt beide rollen maar niet welke bij wie hoort.

9Vriend/logeren Empty Re: Vriend/logeren di 13 feb 2018, 10:39

stefan003

stefan003
Spammer i.o.

Klinkt goed en logies

10Vriend/logeren Empty Re: Vriend/logeren di 13 feb 2018, 11:31

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

Is er niet een rol die hier al op lijkt? scratch

11Vriend/logeren Empty Re: Vriend/logeren di 13 feb 2018, 14:02

stefan003

stefan003
Spammer i.o.

Welke?

12Vriend/logeren Empty Re: Vriend/logeren di 13 feb 2018, 20:26

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

Hm ik kan er geen vinden. Ik dacht dat er iets was wat erop leek, maar dat dat niet zo is, kun je opvatten als een positief teken. Wink

Wat doe je als degene bij wie de logee wil blijven slapen die nacht niet in bed ligt? Krijgt de logee dat dan te weten?

13Vriend/logeren Empty Re: Vriend/logeren di 13 feb 2018, 21:50

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

wat met wanneer de jager sterft, en zijn slachtoffer ook, en zijn slachtoffer had net een logée? Sterft die dan ook?

14Vriend/logeren Empty Re: Vriend/logeren wo 14 feb 2018, 08:19

Doctor

Doctor
Professioneel spammer

Ik neem aan van wel. Dat is het risico

15Vriend/logeren Empty Re: Vriend/logeren wo 14 feb 2018, 10:34

stefan003

stefan003
Spammer i.o.

Kleine kans natuurlijk maar.. Ja, dan zijn er ineens 3 spelers uit. Maar als de vriend een extra rol is, dat kunnen de dode 1 goede (jager) en 2 slechte zijn.
Maar het kunnen ook gewoon 3 goede in 1 keer zijn.
Als de vriend goed of neutraal is kunnen er op die manier 2 goede en 1 slechte sterven.

Het kan dus dat het spel prima in balans blijft maar het kan ook het spel ineens uit balans gooien. Maar de kans dat het gebeurt dat er 3 spelers sterven is denk ik wel klein

16Vriend/logeren Empty Re: Vriend/logeren wo 14 feb 2018, 10:38

stefan003

stefan003
Spammer i.o.

Mattio schreef:Hm ik kan er geen vinden. Ik dacht dat er iets was wat erop leek, maar dat dat niet zo is, kun je opvatten als een positief teken. Wink

Wat doe je als degene bij wie de logee wil blijven slapen die nacht niet in bed ligt? Krijgt de logee dat dan te weten?

Ik zou zeggen dat mislukt het logeren. Op die manier blijft de vriend ook nog alleen kwetsbaar maar heeft hij ook een hint over de rol van de gene waar hij wilden slapen. Hij weet immers dat het slapen mislukte dus weet dat de gene niet thuis was

17Vriend/logeren Empty Re: Vriend/logeren wo 14 feb 2018, 11:03

stefan003

stefan003
Spammer i.o.

Vriend:
De vriend mag elke nacht een andere speler uitkiezen om bij te logeren. Alle acties die op de vriend uitgevoerd worden zullen niet doorgaan omdat hij 'niet thuis' is. Maar: alle acties die op de speler waar hij logeert uitgevoerd worden, hebben automatisch ook effect op de vriend.
Als de gekozen speler snachts niet thuis is, of opgesloten is door de Slotenmaker, mislukt het logeren.
Als de Slotenmaker de vriend opsluit kan hij niet gaan logeren.
Als de ziener de vriend of de speler waar hij logeert opvraagt, zal hij 2 namen en 2 rollen zien maar krijgt niet te horen welke rol bij welke speler hoort.


Beperkingen:
Wanneer de vriend bij iemand is blijven logeren, is hij er daarna niet meer welkom. De vriend kan dus maar één keer bij elke speler logeren. Hij kan uiteraard ook kiezen om thuis te blijven.




Kan de bescherm engel de vriend beschermen als hij niet thuis is?



Laatst aangepast door stefan003 op wo 14 feb 2018, 14:35; in totaal 2 keer bewerkt

18Vriend/logeren Empty Re: Vriend/logeren wo 14 feb 2018, 11:07

stefan003

stefan003
Spammer i.o.

Andere toevoegingen, opmerkingen, aanmerkingen, voorwaarden of anders?

19Vriend/logeren Empty Re: Vriend/logeren wo 14 feb 2018, 11:21

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Als de slotenmaker diegene opsluit waar hij wil logeren gaat het toch ook niet door?

20Vriend/logeren Empty Re: Vriend/logeren wo 14 feb 2018, 11:24

stefan003

stefan003
Spammer i.o.

Aangepast cheers

21Vriend/logeren Empty Re: Vriend/logeren wo 14 feb 2018, 13:00

Doctor

Doctor
Professioneel spammer

Als de vriend niet thuis is, dan kan de beschermengel hem niet vinden.

22Vriend/logeren Empty Re: Vriend/logeren wo 14 feb 2018, 13:07

Backslide

Backslide
Junior spammer

Als het inderdaad een vriend is die gaat logeren, heeft dat dan wel effect op de ziener/sjamaan? Als je namelijk kijkt naar de slotenmaker bijvoorbeeld, dan heeft deze rol geen effect op het visioen van de ziener (eg. De ziener gaat niet daadwerkelijk op bezoek bij de persoon, hij/zij krijgt enkel een visioen)

23Vriend/logeren Empty Re: Vriend/logeren wo 14 feb 2018, 13:18

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Zoals ik het zie krijgt de ziener een visioen van de speler die hij opvraagt, en wordt dat visioen onverwachts 'verstoord' door de vriend (of andersom). Door een verlies van concentratie kan de ziener niet meer achterhalen welke rol bij wie hoort, maar dus wel wie aanwezig waren en welke rollen.

24Vriend/logeren Empty Re: Vriend/logeren wo 14 feb 2018, 14:29

stefan003

stefan003
Spammer i.o.

Als de ziener de vriend of de gene op vraagt waar de vriend logeert ziet hij 2 spelers en 2 rollen. Maar niet welke rol bij welke speler hoort

25Vriend/logeren Empty Re: Vriend/logeren wo 14 feb 2018, 14:36

stefan003

stefan003
Spammer i.o.

Rol beschrijving iets aangepast om het over de ziener duidelijk te maken.

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum