Weerwolf&Co.
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Toegewijde weerwolvers van travian en omstreken


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Opkomst en Ondergang van de Eikenhoeve.....

+9
Debby
Mattio
Natjuh89
Kauna
morkreb
Tachondar
Den Bever
Doctor
Moustache
13 plaatsers

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 2 van 7]

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

thah, een geestkrijger krijgt mij niet klein!
zover gaat het leuk freek ^^

Miejster

Miejster
Senior spammer

Ik kon dit gisteravond ook niet in orde krijgen op maestro. De indeling klopte blijkbaar niet op mijn scherm en ik kon niets aanpassen... Nu ik mijn rol heb, wil ik niet echt meer op maestro gaan, anders zie ik alles. Do?

Natjuh89

Natjuh89
Professioneel spammer

Ok ok ik heb me rol 2x gekregen Smile hihi

Kauna

Kauna
Junior spammer

Ik zal eens gaan beginnen om iets eetbaars te gaan verbouwen.

Den Bever

Den Bever
Spammer i.o.

ik ga de messen eens slijpen voor iedereen zodat we op tocht kunnen gaan ^^

Moustache

Moustache
Junior spammer

Drwho zat bij miejster en morkreb in de groep. Aan de rand van het bos zagen ze wat kadavers van beesten in diverse staten van ontbinding liggen. Koelbloedig sneed miejster met zijn kerfmes een stuk vlees van een beer af, en bestudeerde het aandachtig. Ook rook hij er aan.
''En?'' vroeg drwho die deze handelingen enigszins meewarig bekeken had. Hij was immers toch wel wat beters dan een simpele aaseter.....
''Goed gekookt of gebakken met wat uien, knoflook of bospaddestoelen is hier best wel wat van te maken.'' vond Miejster. ''Van honger hoeven we in ieder geval niet om te komen. Wilde beesten genoeg en de geestkrijgers maken ze wel dood''.
''Da's juist het probleem. De geestkrijgers komen niet buiten het bos. In dit bos kunnen we niet kappen en niet bouwen. En buiten het bos is alleen een kale vlakte met wat oude ruines en schamele bebouwing. Dus hier zitten we veilig, maar niet beschermd tegen regen en kou.''

Morkreb mengde zich ook in het gesprek. ''Zien jullie die bergen daar? Ik zie daar donkere vlekken, waarschijnlijk ingangen van grotten of mijnen. Daarbinnen zullen we in ieder geval beschutting vinden tegen de regen en de koude wind''.
''Maar da's wel een uur lopen.... en we hebben daar op de vlakte geen geestkrijgers om ons te beschermen.....''
''We zijn met ons drieën. Een beetje beest kunnen we toch wel aan? Waarvoor hebben we anders vecht en jachttechnieken op de academie geleerd?''

''Nou, op naar de berg daar, dan''. Drwho bukte zich en raapte wat op. ''Kijk toch eens aan, een zwarte bospaddestoel, en als ik Debby goed heb beluisterd, heel eetbaar.....''

Kauna

Kauna
Junior spammer

Er is echt veel eetbaars hier hoor. Je moet het alleen wel zien te vinden. Ik twijfel wel een beetje aan die bospaddestoel, als het net de verkeerde is, hebben we een probleem.

Moustache

Moustache
Junior spammer

''Waar is Debby nou weer?'' Vroeg den Bever zich hardop af. ''De hele tijd is ze aan het rondscharrelen, alsof er niets anders te doen is, en alsof het hier op de vlakte niet levensgevaarlijk is!''
''Geen idee, maar 'k zal eens roepen'', zei Kauna, die vervolgens luidkeels riep: ''Debby, Debby, waar zit je?''
''Helemaal geen boom te kappen hiero'' mopperde Tachondar. ''Als ze er zijn dan staat er een stevig hek omheen, en anders zijn ze te jong, zodat kappen helemaal niets oplevert'', zo gromde hij door. ''En degene die wel hout of brandhout willen verkopen, vragen er grof geld voor, alsof ze goud in handen hebben......''
''Maar misschien hebben ze dat ook wel'' zei Den Bever, ''gezien de geschiedenis van deze omgeving''.
''Debby, Debby'' deed Kauna een nieuwe poging Debby te roepen.
''Joehoe, hier'', klonk het uit de verte. Uit een bosje struikgewas kwam Debby te voorschijn, onder krassen en schrammen maar met een opgetogen gezicht. ''Moeten jullie kijken wat ik allemaal gevonden heb.... bessen, bramen, paddestoelen, kruiden, en zaaigoed voor jou, Kauna, zodat je een tuin op kunt zetten''.
''Maar da's hartstikke gevaarlijk, in je eentje hier rond te struinen''
''Gevaarlijk? Moeten jullie je maar eens omdraaien en achter je kijken. Een spin''
''Een spin veeg ik zo met mijn hand weg, daar ben ik niet bang voor'', zei Den Bever met al het gezag dat in hem zat.
''Wat jullie doen moeten jullie zelf weten'' zei Debby ''maar deze spin heeft poten van drie meter lang en met alle acht zijn ogen kijkt hij jou aan, den Bever.... Ik ren naar de wachters van esert... help!'' En weg was ze.
''Verhip, ze heeft gelijk. Hellup'' Kauna en Tachondar renden Debby snel achterna.
''Mooi is dat, laten ze mij alleen met die spin''. Den Bever kon nog net een zwaaiende poot ontwijken en probeerde met zijn zwaardje te steken. Mis natuurlijk, want nul komma nul bereik met zo'n speelgoedzwaardje.... Snel draaide hij zich om en volgde het drietal. ''Hellup''

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Kok & Mijnwerker Hank is present Very Happy *saluteert*

Als er lekkere steentjes in de weg liggen kan ik ze hakken en daarna bakken (mits eetbaar natuurlijk) Opkomst en Ondergang van de Eikenhoeve..... - Pagina 2 829688 .
(zover stenen eetbaar zijn, raar maar waar feitje Opkomst en Ondergang van de Eikenhoeve..... - Pagina 2 86336 )

Den Bever

Den Bever
Spammer i.o.

Man, wat een spin Sad (heb ik nu eens echt schrik van zeg!)

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

als die spin ons durft te achtervolgen kap ik hem een poot af met mijn bijl!

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

Ik denk dat het tijd wordt om mijn boog ter hand te nemen - al waren de poten van dat monster tien meter lang, mijn pijlen reiken verder. Smile

(Geweldig, die tussendoorse verhaaltjes, Moustache! Jammer dat zo weinig andere spelleiders dat ook doen! Very Happy)

Ps. Ik heb nog steeds de rechten van beheerder, zie ik, want ik kan alle boards zien. Betekent dat dat Moustache die nog niet heeft? In dat geval zal ik Dorien even sms'en om te vragen of ze Moustache mijn rechte wil geven.

Doctor

Doctor
Professioneel spammer

pfff welke planten, bessen en paddenstoelen waren weer giftig volgens Debby? mss kan ik ze gebruiken in mijn vallen

Moustache

Moustache
Junior spammer

Hank, natjuh en mattio zaten in de derde groep die op pad was gegaan. Ze passeerden een turfveld, waar enkele lokalen bezig waren turf te steken, maar zich schichtig uit de voeten maken bij het zien van het drietal. ''Nou, brandstof is er toch wel'', zei hank, die kok was, maar zich als mijnwerker ook wel bezig hield met het smelten van ijzer. Hoewel hij daar toch al meer op het terrein van drwho terechtkwam. ''Zelfs meer dan genoeg''.
''Ja, je hebt gelijk'', zei Natjuh, ''maar van turf kan je geen huis bouwen''.
''Pas op, wolf op 11 uur'' waarschuwde mattio. ''Hou je stil en beweeg langzaam. Hij heeft ons nog niet in de gaten''.
''Kunnen we met ons drieën een wolf aan?'' vroeg hank zich af. ''zo heel indrukwekkend ziet hij er toch niet uit''
''Au!”, riep Natjuh. Ze had zich een tak vastgepakt maar te laat gezien dat het een tak van een doornstruik was. ''Dat doet gemeen zeer''
De wolf had het geschreeuw gehoord, en rende hun kant op, slijm uit de bek. Inderdaad een ziek en zwak exemplaar, constateerde hank, terwijl hij zijn zwaardje pakte. Ook Mattio pakte zijn zwaard, terwijl Natjuh zich het bloed van de hand likte.
''Jij links, ik rechts'' hank had de vechttactiek al klaar. Een snelle aanval, de wolf grauwde en klauwde wat, maar veel kracht zat er niet achter. Een paar snelle steken later wist mattio het hart van het beest te raken.
''Ha, onze first kill!!!!'' Hank sloeg mattio op de schouder. ''Goed gedaan, jochie''
Natjuh had ondertussen het bloeden van haar hand gestelpt, en was begonnen het beest te villen. De pels was voor mattio, als doder had hij daar recht op, en zo'n pels was altijd nog geschikt om gemakkelijk en warm te slapen. ''Maar het wolfsvet en de klauwen zijn voor Debby, want die kan er geneeskrachtige middelen van maken''

Nog steeds geen bevoegdheden. Er wordt nog geen gebruik gemaakt van de diverse fora, en als het zo doorgaat zullen jullie het op de ouderwetse manier moeten doen (dus via pm).

Miejster

Miejster
Senior spammer

Ow ja, je hebt nog geen rechten, dus ik zal toch maar eens proberen of het nu lukt. Ik kan toch niks verkeerd zien, want er staat nog niks op...

Maestro


Beginnend spammer

Ok, ik kon er wel op deze keer. Kunnen Mattio en Mous even kijken of alles in orde is? Hopelijk is het in orde nu

Moustache

Moustache
Junior spammer

Voor mij is het in orde, als het goed is moeten de wolven op het wolvenboard nu.

Den Bever

Den Bever
Spammer i.o.

*geeuw* ik wil wel een stukje beer gebraden in mushroomsaus met wat besjes erbij *grommelende maag*

Moustache

Moustache
Junior spammer

Iedereen was op tijd terug op de afgesproken plaats en behalve de schrammen van Debby en de doornwond van Natjuh vielen de verwondingen wel mee.
't Was eerst een drukte van jewelste, maar 't werd wat rustiger toen Hank en Debby de soep (pompoensoep met wortels, siepels, knorhaantjes, tijm, peterselie, sassafras en nog wat) opgediend hadden. Als hoofdgerecht was er berenvlees met een sausje van bospaddestoelen en wolfsvet, gebonden met een van de soep geleend knorhaantje (kleine aardappel). Zelfs aan het toetje was gedacht, een frisse compote van citroen, bosbessen en appel.....
''Een man die zo goed kan koken.... Wil je met me trouwen?'' riep natjuh, die het zich allemaal goed liet smaken.
''Veel beter dan die stomme spekdikken, die zo zwaar op de maag liggen'' Daar was iedereen het wel mee eens.
''We hebben nu zo'n beetje alle verhalen gehoord, maar ik denk dat drwho, miejster en morkreb met het beste resultaat zijn teruggekomen. Willen jullie het nog eens kort samenvatten?'' Den Bever was toch zo'n beetje de onofficiële leider van het gezelschap geworden.
''Nou, we begonnen met inspectie van de grotten en mijnen ten westen van Esert, in de bergen. Maar al gauw kwamen we erachter dat de meeste van deze bewoond werden door grote spinnen, grote schorpioenen, of bergleeuwen, of woeste beren. 't Risico zou te groot worden. We gingen verder in oostelijke richting en kwamen uiteindelijk terecht bij een boerderij waar een man halfdood op het erf lag. Hij wenkte om hulp. Wij forceerden het hek en brachten deze man naar zijn bed. Hij had een beroerte gehad en was er slecht aan toe. Hij mompelde wat over de Eikenhoeve, dat de beesten verzorgd moesten worden, en dat de fruitbomen nodig gesnoeid moesten worden. En dat het paard Wervelwind heette en dat daar veel dekg....''
''Ho Stop daar.'' Riep Natjuh, die meer met het eten bezig was geweest dan met het verhaal dat drwho aan het vertellen was. ''Zei je Wervelwind? De hengst Wervelwind? Zou het echt zo zijn?''
Even terzijde, we herinneren ons natuurlijk nog wel de episode waarin Wervelwind, natjuh en de jacht op de langoren een belangrijke rol speelde....
''Die moet ik zien'', zei Natjuh.
''Verder nog wat te rapporteren?'' Vroeg den Bever.
''Nou, het ging raps bergafwaarts met die man, die ComatoseDreamer bleek te heten. Na verloop van tijd kon hij niet meer praten, alleen onsamenhangend rochelen en uiteindelijk stierf hij. We hebben hem 's avonds begraven op het terrein''.
''En de Eikenhoeve?''
''In redelijke staat. Er is wat achterstallig onderhoud, maar er is niets onherstelbaar kapot. Alle omheiningen zijn ook nog in orde, dus het vee is er nog, drie koeien, een stier en het paard Wervelwind dus. Verder is de moestuin wat verwaarloosd, maar ook daar valt makkelijk wat van te maken.''
''Nou, dat lijkt me dan wel duidelijk, we gaan naar de Eikenhoeve toe. Iemand bezwaren? Kunnen jullie de weg terugvinden?''
Geen bezwaren, dus besloten werd naar de Eikenhoeve te gaan, en deze in bezit te nemen. Die nacht sliep iedereen met een goedgevulde maag, en droomden ze van hoop, geluk en voorspoed, zich totaal onbewust van de verschrikkingen die hun nog stond te wachten.......

De eerste nacht begint nu, en de nachtrollen mogen hun ding doen. Morgenavond 22.00 uur afsluiting van de eerste nacht.

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

*zorgt voor een goed flakkerend vuurtje met zijn pas gesprokkelde dode hout*

Den Bever

Den Bever
Spammer i.o.

*haalt een luit boven en speelt een vermakend liedje*

Doctor

Doctor
Professioneel spammer

begint de moordloze nacht nu? ik kan even niet volgen.


Ik begin met het controleren van het boerderij.

Debby

Debby
Senior spammer

Zal eens kijken of mijn bevoegdheden al aangepast zijn. Anders wil ik de wolven verzoeken gebruik de maken van pm voor communicatie. Dit is trouwens de eerste dag en behalve zich inleven, hoeft niemand wat te doen. Zaterdagavond 22.00 is de echte aftrap, dan begint de eerste nacht (met moord en doodslag dus).

Niet bepaald moordloos dus.

Kauna

Kauna
Junior spammer

Lekker gezellig, je kunt er dus al uitliggen voordat je iets gedaan hebt. Ik ga alvast wat voor jullie planten zodat als ik het eerste slachtoffer ben jullie nog wat te eten kunnen hebben. Misschien is er ergens als iets wat te oogsten is, dan sla ik dat op voor later.

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

hebben we nog hout nodig? *kap kap*

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 2 van 7]

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum