Weerwolf&Co.
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Toegewijde weerwolvers van travian en omstreken


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Van het travian-forum: Angels and Demons

3 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

Moustache

Moustache
Junior spammer

Op het travian-forum staat een stukje over een nieuw forumspel: Angels and Demons. Dit is zo nieuw, dat er eigenlijk ook nog behoorlijk wat discussie is over de regels. Maar laten we het zo eenvoudig mogelijk houden. Dan zijn er twee varianten:
1. spelen tot een speler een van te voren bepaald aantal punten (kruizen) heeft gehaald.
2. Een van te voren bepaald aantal ronden spelen en de speler(s) met de meeste punten (kruizen) hebben gewonnen.

Hoe zijn de regels.

De basis is eenvoudig. Er zijn twee soorten spelers, de Engelen en de Demonen. Er dienen minimaal 12 spelers mee te doen, en in dat geval zijn er 2 Demonen. Bij 17 of meer spelers zijn er 3 Demonen. Gedurende het spel kun je veranderen van Engel naar Demon, en onder bepaalde voorwaarden weer terug naar Engel. Je mag andere spelers niet vertellen wat je bent. Of het mag wel, maar je bent niet verplicht de waarheid te vertellen.

Er zijn meerdere rondes. Een ronde duurt 1 of meer dagen, afhankelijk van de afspraken. Als Engel zoek je elke ronde een partner waarmee je wilt ''paren''/connecten. Connect je met een andere Engel, dan krijgen jullie allebei een punt (kruis). Connect je met een demon, dan verander je in een demon. Een demon die met een demon connect, blijft demon, en het aantal punten verandert niet.

Na ronde 1 (ronde 2 en later) is het scala aan mogelijkheden uitgebreid. Dat komt omdat je dankzij je punten (kruizen) ook demons in engelen kunt veranderen. De regel dat bij een connect van engel met demon de engel in demon verandert blijft altijd, gedurende het hele spel. Een reeks voorbeelden (met tussen haakjes de punten)
Angel EN Angel = Angel (1) EN Angel (1)
Angel (2) EN Angel (3) = Angel (3) EN Angel (4)
Allebei een punt (kruis) erbij.
Angel EN Demon = Demon EN Demon
Angel (1) EN Demon = Demon EN Angel
(door een punt van de engel te ''stelen'' verandert de demon in engel (maar de engel in demon, zoals altijd)).
Angel (2) EN Demon = Demon (1) EN Angel
Angel (3) EN Demon (1) = Demon (2) EN Angel (1)
Hier zie je duidelijk dat de demon het punt van de engel ''steelt'' om in Engel te veranderen).
Demon EN Demon = Demon EN Demon
Demon (1) EN Demon = Demon (1) EN Demon


Er is gedurende alle ronden een belangrijk verschil tussen Engelen en Demonen: Engelen mogen slechts met één andere speler ''paren'', Demonen met zoveel ze willen. ''Paren'' kan alleen indien beide spelers er mee instemmen en dit elk afzonderlijk aan de spelleider hebben doorgegeven. je mag uiteraard onderling wel overleggen om tot een paring te komen. Je mag niet twee keer achter elkaar met dezelfde speler ''paren'' maar passen mag wel.
Verder kan een Demon een punt opofferen om zichzelf na een ronde in Engel te veranderen.
In theorie is dus mogelijk om een ronde als Demon in te gaan, te veranderen in Engel, door een punt te stelen van een andere Engel, en daarna dankzij een aantal vervolgparingen met Engelen genoeg punten te verdienen om het spel te winnen. Alleen Engelen kunnen punten verdienen, Demonen niet.

Hoe werkt het in de praktijk


De spelers melden zich aan
De spelleider deelt de spelers in volgens de verdeelsleutel
De spelers geven hun paringen voor de eerste ronde door aan de spelleider
De spelleider verwerkt deze paringen in chronologische volgorde
Het resultaat (bijvoorbeeld: je bent Engel met 1 punt) wordt individueel naar de spelers gestuurd.
De spelers geven hun paringen voor de tweede ronde door aan de spelleider
De spelleider verwerkt deze paringen in chronologische volgorde
Het resultaat (bijvoorbeeld: je bent Engel met 2 punten) wordt individueel naar de spelers gestuurd.
Spelers die punten willen opofferen om van Demon naar Engel te veranderen geven dit door aan de spelleider.
De spelers geven hun paringen voor de derde ronde door aan de spelleider
Het resultaat (bijvoorbeeld: je bent demon met 1 punt) wordt individueel naar de spelers gestuurd.
etc. etc. Dit wordt net zolang herhaald tot het van te voren bepaalde aantal ronden gespeeld is of tot een speler het winnende aantal punten gescoord heeft.

Hopelijk is het zo een beetje duidelijk. Er zijn nog wat extra's als ''judgement'' en ''contract'' maar dat snap ik zelf nog niet helemaal.

https://www.youtube.com/watch?v=clK21wyrfD0
http://forum.travian.nl/showthread.php?49201-A-amp-D-Ronde-2-Kraken
http://forum.travian.nl/showthread.php?41465-R01-Angels-amp-Demons-*introductie-ronde*

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Dit is op het forum van Delphi en Olympus te vinden?

Moustache

Moustache
Junior spammer

Tachondar schreef:Dit is op het forum van Delphi en Olympus te vinden?
nee, zie bijgevoegde links.

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Dat is op de originele Travian site dan? Want ik heb daar geen account op en via de links komt er ook
dat ik me eerst moet inloggen voor ik de pagina kan bekijken fzo :p

Moustache

Moustache
Junior spammer

ja, je moet je daar eerst registreren, net zoals op de meeste andere forums.

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

Zie dit nu pas. Ik snap er geen donder van en meldt mij absoluut niet aan als er spelleider nodig is, maar als een paar mensen dit eens willen proberen dan wil ik best meedoen.

https://weerwolfenco.actieforum.com

Moustache

Moustache
Junior spammer

Dorien schreef:Zie dit nu pas. Ik snap er geen donder van en meldt mij absoluut niet aan als er spelleider nodig is, maar als een paar mensen dit eens willen proberen dan wil ik best meedoen.
Zo moeilijk is het niet, je moet het proberen te visualiseren. Maar als forumspel is het toch iets minder interessant omdat de afspraken tussen de spelers onderling gemaakt worden, en alleen de eindresultaten (het aantal punten) per ronde gepubliceerd worden.

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Dorien, als je het hier eens wilt proberen, wil ik best meedoen hoor

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum