Weerwolf&Co.
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Toegewijde weerwolvers van travian en omstreken


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

mogelijke reglement toevoeging

+2
Hank1705
stefan003
6 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1mogelijke reglement toevoeging Empty mogelijke reglement toevoeging wo 01 jun 2011, 13:51

stefan003

stefan003
Spammer i.o.

Hey alle,

Ik heb met Dorien overlegt dat ik een voorstel zou maken, en zij deze na zou kijken, echter is Dorien nog niet online geweest en heeft ze dus nog niet de tijd gehad haar mening hier over te geven en eventuele toevoegingen te doen.

maar ik ben ongeduldig, dus hierbij alvast wat ik in gedachte had, jullie meningen graag Smile



Een spelleider leid het spel wel is waar, maar dient zich aan de algemene spel reglement te houden. (en mag hier dus niet van af zien!)
Alle spelers kennen het reglement en aanpassingen daar in leiden vaak voor verwarring en ergernissen.

Twee keer niet stemmen is dood door inactiviteit. Deze regel mag dus ook niet verbroken worden door een spelleider.

De eerste "moordloze" nacht is ingevoerd voor bepaalde nacht rollen, die in nacht 1 al in actie mogen/kunnen komen. Iedere spelleider dient zich aan deze regel te houden en mag er niet vanaf zien.

Als er problemen in de rollen zich voor doen in de eerste 24 uur, of al er al rollen bekent zijn in de eerste 24 uur,
dient de spelleider de rol verdeling opnieuw te doen.
(deze 24 uur moet gezien worden als; tot het einde van de eerste "moordloze" nacht.)

Oude en nieuwe spelers hebben even veel recht op de rollen. de rol verdeling dient dus gewoon eerlijk te gaan, rede hier voor is:
ziener en wolven laten anders de nieuwe spelers links liggen omdat ze weten dat hun geen belangrijke rol hebben. aangezien dat niet leuk is voor de nieuwe spelers en hun niet compleet bij het spel betrokken worden is deze regel er.

Let op:
Nieuwe spelers die een belangrijke rol krijgen kunnen ten alle tijden bij de spelleider terecht voor hulp en extra info.
Ook is het mogelijk dat zodra er een ervarenere speler dood gaat in het spel, hij de nieuwe speler kan/moet ondersteunen. (dit moet echter wel via de spelleider geregeld worden, als de nieuwe spelers hulp vraagt en de ervaren speler helpen wilt.)

Er dienen geen veranderingen aan rollen en hun (tijd van) acties te gebeuren.
De rollen en hun acties en moment van acties zijn allemaal tegen elkaar afgestemd.

De spelleider beslist welke rollen er mee spelen in een spel, en uiteraard kan en moet een spel leider soms kleine veranderingen aan brengen, echter dienen deze vooraf, voor het spel begint, aan de spelers worden door gegeven en gevraagd te worden naar hun mening.



Laatst aangepast door stefan003 op do 02 jun 2011, 16:26; in totaal 1 keer bewerkt

2mogelijke reglement toevoeging Empty Re: mogelijke reglement toevoeging wo 01 jun 2011, 16:06

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

ziet er prima uit Smile

3mogelijke reglement toevoeging Empty Re: mogelijke reglement toevoeging vr 03 jun 2011, 16:09

Backslide

Backslide
Junior spammer

stefan003 schreef:Als er problemen in de rollen zich voor doen in de eerste 24 uur, of al er al rollen bekent zijn in de eerste 24 uur,
dient de spelleider de rol verdeling opnieuw te doen.
(deze 24 uur moet gezien worden als; tot het einde van de eerste "moordloze" nacht.)

En als er met burgemeester gespeeld wordt? Is het dan gewoon tot het eind van de moordloze nacht?

4mogelijke reglement toevoeging Empty Re: mogelijke reglement toevoeging vr 03 jun 2011, 16:30

Moustache

Moustache
Junior spammer

Een burgemeestersverkiezing kan volgens mij een moordloze nacht best vervangen. Toen ik spelleider was, was de burgemeestersverkiezing, in verband met diverse spelers die examens moesten doen, zelfs uitgerekt over 48 uur. Een moordloze nacht daarop volgend lijkt me nogal overbodig.

't Is waar dat ik erg streng ben geweest naar een aantal spelers toe: ondanks dat ze overdag online zijn geweest op het forum, hebben ze geen van drie een stem uitgebracht. Dat komt op mij over op als bewust misbruik maken van de ruimte die de regels bieden. Persoonlijk zou ik niet-stemmen strenger aanpakken. Je hebt diverse mogelijkheden dan, zonder de niet-stemmers meteen uit het verhaal te schrijven:
- niet-stemmen telt als één extra tegenstem;
- de niet-stemmer mag de volgende nacht geen actie uitvoeren (maar wel sneuvelen als het zo uitkomt).

Om het probleem van niet-stemmen te voorkomen, zou iedereen zo snel mogelijk een default-stem kunnen inleveren bij de spelleider, die gepubliceerd en geteld wordt op het moment van de deadline. Deze default stem kan ieder moment gewijzigd worden.

5mogelijke reglement toevoeging Empty Re: mogelijke reglement toevoeging vr 03 jun 2011, 18:28

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Mij lijkt dit praktisch helemaal in orde
Vooral dat over die nieuwe spelers, want ik wil niet nog een geval hebben zoals
met die janruben1 van laatst, die plots geen zin meer had en ziener was...

6mogelijke reglement toevoeging Empty Re: mogelijke reglement toevoeging vr 03 jun 2011, 19:38

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

die default-stem lijkt me wel een prima idee freek Wink

7mogelijke reglement toevoeging Empty Re: mogelijke reglement toevoeging vr 03 jun 2011, 20:03

stefan003

stefan003
Spammer i.o.

Hank1705 schreef:die default-stem lijkt me wel een prima idee freek Wink

ik denk dat je hier mee de spel leider extra werk geeft, mij lijkt de volgende beter:
- niet-stemmen telt als één extra tegenstem; (dus niet stemmen is 1 stem tegen je zelf)

en misschien voor de nieuwelingen,
zolang je je niet hebt voor gesteld in het voorstel topic mag je nog geen ronde mee doen?

8mogelijke reglement toevoeging Empty Re: mogelijke reglement toevoeging vr 03 jun 2011, 20:07

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

die is inderdaad óók goed Wink

is er trouwens ook een spelleider-subforum waarin hij/zij aantekeningen kan maken? scratch

9mogelijke reglement toevoeging Empty Re: mogelijke reglement toevoeging vr 03 jun 2011, 20:10

stefan003

stefan003
Spammer i.o.

nee, de meeste doen dit op hun pc in kladblok.
maar ik wil toch een duidelijkere uitleg over: spelleider zijn.
hoe dingen werken hoe je mensen in een groep zet etc.
dus misschien mogelijk om een verborgen topic te maken voor de spelleiders.

10mogelijke reglement toevoeging Empty Re: mogelijke reglement toevoeging vr 03 jun 2011, 20:20

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

geen slecht idee stefan Smile

leg je het nu elke keer apart uit dan?

11mogelijke reglement toevoeging Empty Re: mogelijke reglement toevoeging vr 03 jun 2011, 20:22

stefan003

stefan003
Spammer i.o.

nee de meeste weten het al, maar spelers die pas net 2 rondes mee hebben gedaan of 3 en eens spelleider willen proberen vragen wel om hulp.
logies natuurlijk maar lijkt mij makkelijker als er een info stuk komt Smile

12mogelijke reglement toevoeging Empty Re: mogelijke reglement toevoeging vr 03 jun 2011, 20:31

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

dat scheelt zeker ja Wink

13mogelijke reglement toevoeging Empty Re: mogelijke reglement toevoeging di 07 jun 2011, 00:41

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

Dankjewel Stefan, ziet er top uit. Misschien kunnen we het aan de spelleider overlaten om te beslissen of er gebruik kan worden gemaakt van default-stemmen (leuk woord), tegenstemmen, of kanaries? Of wordt dat te verwarrend voor de spelers? Dat zou de spelleider dan voor aanvang van het spel wel moeten aangeven natuurlijk en consequent zijn. Default-stemmen is namelijk een handig alternatief, maar levert wel echt wat meer werk op, dus kan ik me voorstellen dat niet iedereen daar zin in heeft. Bovendien ben ikzelf van mening dat spelers eigenlijk gewoon dagelijks eventjes online moeten zijn en hou ik het zelf daarom liever bij de kanaries, maar dat is een persoonlijke keus en anderen denken daar weer anders over.

https://weerwolfenco.actieforum.com

14mogelijke reglement toevoeging Empty Re: mogelijke reglement toevoeging di 07 jun 2011, 15:08

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

In principe ben ik ook voor 'kanaries', maar als iemand denkt niet op tijd te kunnen zijn door omstandigheden vind ik wel dat hij/zij de gelegenheid moet krijgen om een default-stem op te geven, maar dan ook alleen als het waarschijnlijk niet gaat lukken !

in de meivakantie heb ik daar ook gebruik van gemaakt toen ik met mijn voet zat Wink dankzij Natjuh die toen spelleidster was (dacht ik)

15mogelijke reglement toevoeging Empty Re: mogelijke reglement toevoeging di 07 jun 2011, 15:29

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

ja ik heb er ook wel ns gebruik van gemaakt, en ook wel toen ik spelleider was. Ik vind het prima.

https://weerwolfenco.actieforum.com

16mogelijke reglement toevoeging Empty Re: mogelijke reglement toevoeging do 23 jun 2011, 15:42

stefan003

stefan003
Spammer i.o.

Dorien schreef: Default-stemmen is namelijk een handig alternatief, maar levert wel echt wat meer werk op, dus kan ik me voorstellen dat niet iedereen daar zin in heeft.

dat zei ik dus ook, zou het zelf ook niet fijn vinden als iedereen het doet.
maar bij nood gevallen is het wel een goed idee, maar is aan de spelleider of hij dit wilt doen of niet.
maare, heb je al wat toegevoegd aan het reglement? Smile

17mogelijke reglement toevoeging Empty Re: mogelijke reglement toevoeging do 23 jun 2011, 16:24

Gast


Gast

nope ^^ heb er niet aan gedacht en nu zit ik op Djali. Als ik op Dorien zit doe ik het direct even.

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum