Weerwolf&Co.
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Toegewijde weerwolvers van travian en omstreken


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Speluitleg

+3
stefan003
Roel
δόριεν
7 plaatsers

Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 2]

1Speluitleg Empty Speluitleg za 24 apr 2010, 15:50

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

Weerwolven van Wakkerdam!


Wat is bedoeling van het spel?
In het spel zijn 2 groepen spelers, namelijk de weerwolven en de burgers. Het doel van het spel is om de andere groep spelers te vermoorden. De groep weerwolven wint dus wanneer de burgers dood zijn en de groep burgers winnen indien alle weerwolven vermoordt zijn.
Er is een optionele derde groep: de geliefden.Deze spelen alleen wanneer er een Cupido in het spel zit. De geliefden zijn ook burger of weerwolf, maar winnen door samen te blijven leven. Liefde gaat dus boven weerwolf-zijn of burger-zijn.


Hoe is het spelverloop?
Het spel bestaat, net als het dagelijkse leven, uit cycly van dagen en nachten. Elke nacht krijgen de weerwolven de gelegenheid om samen te beslissen welke speler ze willen vermoorden. Overdag komen alle spelers samen om vervolgens met elkaar te overleggen over deze gruwelijke daad en gezamenlijk te stemmen voor de speler die ze hier verantwoordelijk voor achten. Deze speler wordt dan aan het einde van de dag opgehangen

De weerwolven krijgen aan het begin van het spel te horen wie de weerwolven zijn, zodat ze kunnen samenwerken. De burgers krijgen echter niks te horen en zullen helemaal zelf moeten uitzoeken wie er weerwolf en wie er burger is. Maar wie is er te vertrouwen en wie liegt?


De rollen in het spel
Elke speler krijgt een hoofdrol, namelijk burger of wolf. Naast deze hoofdrollen bestaan er echter ook nog vele speciale bijrollen, die gezien kunnen worden als speciale gaves. Deze speciale gaves geven de burgers en wolven de kans om het spel gevarieerd te houden en vooral te beïnvloeden! In de eerste ronde van het spel, zal ik deze speciale gaves beperkt houden en naarmate de spelers het spel beter kennen, zullen er ook meer speciale rollen worden vrijgegeven. Let op: niet elke speler heeft een speciale gave en niet elke speciale rol zal in het spel aanwezig zijn!


Goede rollen

Ziener:
De ziener kan elke nacht aan de spelleider de rol van een speler opvragen. Indien hij niet wordt vermoordt, krijg hij deze rol aan het begin van de dag te horen.

Beul:
De beul heeft het recht om 1x overdag 1 speler uit te kiezen en hier de kop van af te hakken. Deze gave kan dus maar eenmalig gebruikt worden en daarna wordt de beul weer een normale burger.

Jager:
De jager heeft de kracht dat hij op het moment van overlijden 1 andere speler mee zijn graf in mag nemen. De jager moet aan het begin van het spel deze lotgenoot doorgeven aan de spelleider, doch mag dit op elk moment van het spel - tot aan zijn dood - wijzigen.

Beschermengel:
De beschermengel heeft de kracht om een speler te kiezen die ze 's nachts wil beschermen. Deze naam moet ze overdag doorgeven aan de spelleider. Deze gave kan elke dag ingezet worden om een speler te beschermen. Indien de wolven een beschermde speler willen opeten, gebeurt er niks en wordt er die nacht dus niet gemoordt. De beschermengel mag iemand slechts 3x beschermen en de beschermengel mag niet 2 nachten achter elkaar dezelfde persoon beschermen

Heks:
De heks bezit twee drankjes: een dodelijk gif en een levensdrankje. Beide drankjes mogen in verschillende nachten eenmalig worden ingezet.
De heks krijgt van de spelleider te horen wie er die nacht is gedood (alleen de naam, niet de rol) en de heks kan dan besluiten deze persoon tot leven te wekken.
De heks kan besluiten 's nachts eigenhandig een moord te plegen.


Slechte rollen:

Conversie wolf:
Deze weerwolf heeft de mogelijkheid om een speler te bijten. Na 2 nachten, zal deze persoon dan in een weerwolf veranderen en zich bij het kamp van de weerwolven aansluiten. Dit gebeurt ook wanneer de conversiewolf sterft vóórdat de conversie plaatsvindt.
Wanneer een speler met speciale rol wordt geconverteerd, verliest hij die kracht.

Leugen wolf:
De leugen wolf kan in het geheim een andere stem doorgeven aan de spelleider dan dat hij openbaar aan de rest kenbaar maakt. Deze gave kan elke dag gebruikt worden.

Verhullende wolf:
De verhullende wolf speelt als een normale wolf, maar heeft eenmalig de macht de rol(len) van de gestorven speler(s) van die nacht of dag te verhullen.
De verhullende wolf moet dit vooraf aan de spelleider doorgeven. De wolven zelf worden wel op de hoogte gebracht van de rol van de dode(n).

Algemene rollen (zowel goed of slecht!)

Cupido:
Deze speler kan 2 willekeurige spelers verliefd op elkaar laten worden en op die manier hun lot aan elkaar koppelen. Sterft de 1, dan sterft de ander ook automatisch. Deze rol kan 1-malig ingezet worden!


Algemene informatie
- Elke ronde van weerwolven speelt zich af in een apart topic
- Rollen worden random toegekend aan spelers
- Rollen worden aan het begin kenbaar gemaakt door de spelleider in een PM
- De spelleider geeft elke dag/nacht aan wanneer de dag/nacht begint en eindigt.
- Spelers worden geacht binnen die tijd hun rol te vervullen
- Stemmen gebeurt in het topic van die ronde
- Rest van de rollen middels PM doorgeven aan de spelleider
- De deelnemende rollen hoeven niet bekend te worden gemaakt
- BELANGRIJK:2x niet stemmen = dood door inactiviteit



Laatst aangepast door Dorien op ma 28 jun 2010, 02:03; in totaal 3 keer bewerkt

https://weerwolfenco.actieforum.com

2Speluitleg Empty Re: Speluitleg za 22 mei 2010, 15:33

Roel


Junior spammer

De Heks zit er nog niet in?

3Speluitleg Empty Re: Speluitleg za 22 mei 2010, 17:46

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

nee dit is nog de versie van hoe die een tijdje terug op ons forum stond. Ik zal hem even gaan aanpassen en ook de verhullende wolf erbij halen.

https://weerwolfenco.actieforum.com

4Speluitleg Empty Re: Speluitleg za 22 mei 2010, 21:28

Roel


Junior spammer

Oké is goed. Maar wat is dan de verhullende wolf!?

5Speluitleg Empty Re: Speluitleg zo 23 mei 2010, 01:16

stefan003

stefan003
Spammer i.o.

hey dorien Smile

misschien beter om alle rollen hier neer te zetten en dan als er een ronde begind te melden welke rollen je gebruikt.
zo kunnen we met meer spelleiders meerdere rones laten starten als het druk wordt hier en kan ieder zelf kiezen welke rollen hij gebruikt in en ronde?

6Speluitleg Empty Re: Speluitleg zo 23 mei 2010, 01:41

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

Lijkt me prima!
Voor meerde rondes tegelijk zal het hier voorlopig nog wel niet druk genoeg zijn, maar wie weet in de toekomst Wink

https://weerwolfenco.actieforum.com

7Speluitleg Empty Re: Speluitleg zo 23 mei 2010, 11:05

Kauna

Kauna
Junior spammer

Op S4 hadden we ook veel rollen maar van te voren werd niet gemeld welke er meededen. Nog een extra moeilijkheidje!

8Speluitleg Empty Re: Speluitleg zo 23 mei 2010, 15:29

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

Dat is ook wel tof ja, oeeehh, zullen dat we proberen komende ronde? Very Happy

https://weerwolfenco.actieforum.com

9Speluitleg Empty Re: Speluitleg zo 23 mei 2010, 17:02

bluzz

bluzz
Beginnend spammer

dat van niet vertellen welke rollen er zijn in de ronde is wel een leuk probeersel, misschien maakt het dat nog spannender ook Razz

10Speluitleg Empty Re: Speluitleg zo 23 mei 2010, 17:07

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

Gaan we doen! Very Happy

https://weerwolfenco.actieforum.com

11Speluitleg Empty Re: Speluitleg zo 23 mei 2010, 17:10

bluzz

bluzz
Beginnend spammer

mooi

12Speluitleg Empty Re: Speluitleg ma 24 mei 2010, 21:02

howlin graveyard

howlin graveyard
Aanstormend spammer

om een misverstand nu reeds uit de weg te gaan:

moet de conversiewolf nog leven om de conversie de tweede nacht na de beet te laten plaatsvinden?

13Speluitleg Empty Re: Speluitleg di 25 mei 2010, 12:38

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

Er hebben wat wijzigingen plaatsgevonden.
Let op: conversiewolf, heks, verhullende wolf, overige informatie.

https://weerwolfenco.actieforum.com

14Speluitleg Empty Re: Speluitleg di 25 mei 2010, 16:12

stefan003

stefan003
Spammer i.o.

howlin graveyard schreef:om een misverstand nu reeds uit de weg te gaan:

moet de conversiewolf nog leven om de conversie de tweede nacht na de beet te laten plaatsvinden?

is maar net wat de spel leider/ster wilt denk ik.
dorien ded het dat de verandering dan niet door gat, en de laatste ronde van mij deed ik dat het wel door gaat.
maar dit zal voor dat een ronde begind bekend gemaakt worden wat er voor die ronde van toe passing is denk ik.

15Speluitleg Empty Re: Speluitleg zo 20 jun 2010, 09:16

howlin graveyard

howlin graveyard
Aanstormend spammer

Ronde 5 werd gewonnen door de verliefden...
Ik vraag mij nu toch al een tijdje af of dat wel kan. (Ja het kan, heb ik nu zelf nog gezien)
Want irl spelen wij ook met cupido en die probeert altijd twee ww'en aan elkaar te linken. Twee dode ww'en voor de prijs van één.

Met andere woorden: verliefden kunnen enkel winnen als ze tot hetzelfde kamp behoren.
OF als ze als enigen de ronde overleven.


Maar als de verliefden kunnen winnen tegen de ww'en en de burgers, zouden we dat dan niet beter in de speluitleg plaatsen?
Iets in de aard van:

"Er zijn dus drie groepen spelers: de burgers, de weerwolven en de verliefden. De groep die de andere groepen overleeft (dit kan ook met mathematische zekerheid) is de winnaar."

16Speluitleg Empty Re: Speluitleg zo 20 jun 2010, 14:41

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

Da's prima want dat is inderdaad hoe het werkt. Ik verander het wel even.
Alleen is het niet zeker dat de geliefden altijd meespelen omdat de spelleider niet verplicht is Cupido toe te voegen. Dat betekent dus dat er ook met twee groepen gespeeld kan worden.

https://weerwolfenco.actieforum.com

17Speluitleg Empty Re: Speluitleg wo 23 jun 2010, 21:29

morkreb

morkreb
Junior spammer

Leg mij die Verhullende wolf eens uit. Neutral
Weet degene die dood is gegaan dat ie dood is? Speelt die dooie dan nog mee? Zo nee, dan weten de anderen toch wie er dood is gegaan. Zo ja, telt zijn stem dan gewoon niet mee. Of als ie helemaal niet weet dat ie dood is hoe zit het dan met stemmen? Ik zie wel een soort van nut voor de wolven maar volgens mij is dit heel moeilijk in de praktijk.

18Speluitleg Empty Re: Speluitleg wo 23 jun 2010, 21:35

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

Nee, dat is niet hoe het werkt Wink

De verhullende wolf kan eenmalig de rol van de vermoorde speler(s) verhullen. Dat betekent dat de burgers niet weten wie ze missen. Of dat een ziener... was een beschermengel... een beul... de wolven weten dit wel. Het is een klein voordeel omdat de wolven er rekening mee kunnen houden en kunnen bluffen.

https://weerwolfenco.actieforum.com

19Speluitleg Empty Re: Speluitleg wo 23 jun 2010, 21:39

Roel


Junior spammer

Uh, begrijp ik het nu fout? Maar jij vertelt die rollen toch altijd? Of doe je dat dan niet?

20Speluitleg Empty Re: Speluitleg wo 23 jun 2010, 21:41

morkreb

morkreb
Junior spammer

aha, het gaat dus alleen om de rol en niet de persoon die wordt verzwegen. Razz

21Speluitleg Empty Re: Speluitleg wo 23 jun 2010, 21:53

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

Roel schreef:Uh, begrijp ik het nu fout? Maar jij vertelt die rollen toch altijd? Of doe je dat dan niet?

Ja, ik verdeel de rollen. Maar dat heeft hier toch niets mee te maken?

@morkreb: inderdaad, de rollen, niet de personen.

https://weerwolfenco.actieforum.com

22Speluitleg Empty Re: Speluitleg wo 23 jun 2010, 21:59

Roel


Junior spammer

Haha, nee ik bedoel als iemand sterft. Maar even duidelijkheid met voorbeeld:
Als ik die verhullende ww ben. Dan kan ik een rol vragen van een burger. Zo weet je of je die juist moet opeten als het ziener/beul/whatever is of niet?

23Speluitleg Empty Re: Speluitleg wo 23 jun 2010, 22:09

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

Nee.

Stel, de wolven eten jou op en verdenken jou ervan ziener te zijn. De verhullende wolf geeft aan mij door dat ik jouw rol moet verhullen.
Bij het begin van de dag is mijn melding dan:
Einde van de nacht.
De wolven eten Roel op.
Roels rol wordt niet bekend gemaakt.
Deze dag blablabla enz etc

Vervolgens meld ik de verhullende wolf bijvoorbeeld:
haha, lekker mis, Roel was een gewone burger.

Wanneer het om de jager blijkt te gaan wordt het nog leuker. Dan zijn er dus twee doden, de burgers weten niet óf daar een wolf tussen zat en zo ja, welke van de twee dat dan was.

De verhullende wolf krijgt de rol pas te horen nádat de speler vermoord is en hij heeft besloten zijn functie in te zetten.



Laatst aangepast door Dorien op wo 23 jun 2010, 22:12; in totaal 1 keer bewerkt

https://weerwolfenco.actieforum.com

24Speluitleg Empty Re: Speluitleg wo 23 jun 2010, 22:11

Roel


Junior spammer

Oh. Hihi dat klinkt best leuk. Ga je dat doen in de volgende ronde, lijkt me wel leuk.

25Speluitleg Empty Re: Speluitleg wo 23 jun 2010, 22:12

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

we hadden vorige ronde al een verhullende wolf (Beb) maar ze werd eruit gestemd voordat ze kon verhullen.

https://weerwolfenco.actieforum.com

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 2]

Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Soortgelijke onderwerpen

-

» Speluitleg - Weerwolven van Wakkerdam

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum