Weerwolf&Co.
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Toegewijde weerwolvers van travian en omstreken


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Ronde 100 - Het Gesticht- Terug naar het Begin

+7
akaLucas
Tachondar
Snuffles
Natjuh89
Miejster
Backslide
Hank1705
11 plaatsers

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 4 van 6]

Doctor

Doctor
Professioneel spammer

Haaaaank kan je ons zeggen of we juiat hebben gekozen

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Jullie zijn fout

Natjuh89

Natjuh89
Professioneel spammer

Zoooo spannend hebben ze gelijk of niet Ronde 100 - Het Gesticht- Terug naar het Begin - Pagina 4 829688 Ronde 100 - Het Gesticht- Terug naar het Begin - Pagina 4 17387

Backslide

Backslide
Junior spammer

De dag is verlengd tot vanavond 22:00

Hank heeft een dubbel zo lang verhaal beloofd

Miejster

Miejster
Senior spammer

Tachondar schreef:Jullie zijn fout
Dus de ziener heeft je niet gezien?

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

scratch wat weet ik nu van de ziener. Er kan evengoed gebluft worden of zo. Ik heb gewoon mijn rol waarmee ik 1 persoon eenmalig kan helpen.

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Dat je een persoon eenmalig kan helpen kan ik inderdaad be-amen.

Ik zal als zoethoudertje eerst het ontbrekende verhaal van de vorige nacht posten, daarna de boel bijwerken en verhaal afschrijven (was een lange, voor 90% geschreven) en dan de conclusie van de dag posten. Nog eeeeeeeeeeeeeeeeeven geduld aub :3

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Wakkerdam lag er verlaten bij. Een zacht briesje speelde met de boomtoppen, terwijl een klein orkest van krekels de nacht voorzag van wat achtergrondmuziek. Een muis dartelde van de ene kant van de straat naar de andere, bescherming zoekend achter stenen en plukken onkruid tegen de altijd loerende blik van een of meerdere uilen. Wie dacht dat de nacht vreedzaam verliep kwam bedrogen uit, want wie op dat moment een blik naar buiten zou werpen zou zien dat in het duister van de nacht meer dan wat oehoe's op jacht waren...

De schaduwen trippelden van huis naar huis, luisterend aan deuren en ramen overwegend wat het beste doelwit zou zijn om hun altijd aanwezige bloeddorst en honger enigzins te verlichten. De maan schemerde even door de bevolking heen en één kort moment bevroren de schaduwen, terwijl de glans van maanlicht een ruwe vacht onthulde. Terwijl een nieuwe wolk het maanlicht weer wat verduisterde gromde de voorste schaduw, de andere tot spoed aanmanend..
Plotseling kregen de twee iets in het oog wat hen ertoe bewoog recht op een huis af te lopen. Terwijl de een de wacht hield kroop de ander richting het half open raam, behoedzaam en voorzichtig, om op elk teken van leven meteen dekking te kunnen zoeken. Even luisterend aan het raam constateerde de schaduw dat de persoon binnen in diepe slaap was. Een klein grommetje was het sein voor de wachthoudende schaduw dat de kust veilig was.

Van achter een duister raam loerden 2 paar ogen naar de verrichtingen van de 2 schaduwen, terwijl die behendig het raam verder openden en een voor een naar binnen sprongen. Een van de 2 paar ogen ging op en neer, alsof de eigenaar ervan een knikkende beweging maakte. Over enkele seconden zou het slachtoffer zijn of haar laatste adem uitblazen wist hij. Morgenochtend zou deze ontbreken bij het appèl, en enkele minuten later zou het onherkenbare lichaam dood gevonden worden. Hij draaide zich naar het andere paar ogen toe dat al even op hem gericht was en stelde vast dat zij het met hem eens was. Vannacht was goed verlopen.

De volgende ochtend ontbrak er één persoon bij het appèl: Debby. Even later werd ze dood gevonden in haar bed, en op haar nachtkastje stonden 2 drankjes.

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Bij het ontbijt was de stemming enigzins bedrukt. Na de mysterieuze dood van Natjuh was de dood van Debby een stuk minder mysterieus. Ze was vermoord door een beest, maar wat voor beest bleek nog een groot vraagteken. "Ik stel voor dat we deze ochtend gebruiken om onderzoek te doen naar de legende van Wakkerdam. Zoek naar boeken, naslagwerken of andere aanwijzingen over het verleden." zei Miejster. "We zien elkaar weer bij de lunch."

Tachondar en Snuffles waren in discussie tijdens de lunch. "Ik zeg dat het een wolf is. We zijn in een bosrijke omgeving met een beetje rotsen, de ideale habitat voor een grijze wolf!" zei Tachondar. Snuffles snoof minachtend en antwoordde: "Natuurlijk niet joh, er komen hier helemaal geen wolven voor. Nee, het is overduidelijk. Het is een vrouwenhatende seriemoordenaar." Doctor verslikte zich bijna in zijn broodje lunchworst, hij slikte met moeite het restant door, dronk een glas melk en gaf een beetje nahijgend antwoord. "Maar hoe verklaar je dan die wonden? Geen normaal mens kan die wonden veroorzaken... "

Miejster gaf antwoord terwijl hij kwam aanlopen met een boek. "Of het is allebei. Ik heb een beetje rondgezocht in het burgemeesterhuis of ik iets kon vinden, en kwam toen dit tegen." Hij klopte even op het boek, waar het nodige stof van opdwarrelde. "Wat is het?" vroeg Mattio nieuwsgierig. "Het antwoord op de vraag wat of wie Debby vermoord heeft." antwoordde Miejster, terwijl hij het boek opensloeg. "Hierin staat de legende van Wakkerdam. Hoe het is ontstaan en wat er mee is gebeurd. Geschreven door een voormalige burgemeester."
Miejster schraapte even zijn keel en begon voor te lezen:

"Lang geleden begon een groep jagers zich met steeds langere regelmaat te vestigen op de plek wat tegenwoordig Wakkerdam heet. In de omgeving was wild in overvloed, en met water in de omgeving werd er al gauw ook op vis gejaagd. De bodem bleek zeer vruchtbaar, en met al die gunstige omstandigheden bleek het slechts een kwestie van tijd voor de groep stopte met rondtrekken en er zich definitief vestigde. Over de tijd groeide het uit tot de nederzetting zoals die er vandaag de dag uitziet, zei het dat deze nog wel doorgegroeid en verder ontwikkelt is. Uiteindelijk kreeg het de naam Wakkerdam, al weet niemand precies waar de naam vandaan komt."

Miejster nam even een paar slokken water en vervolgde toen zijn verhaal: "Lange tijd leefde het dorpje vredelievend in harmonie met elkaar. Af en toe trok er een groepje nomaden langs zoals ook zij ooit zelf waren geweest, maar afgezien van het feit dat er af en toe een dorpeling meeging met de nomaden of er een nomade opgenomen werd door de dorpelingen gebeurde er weinig bijzonders. Tot er op een dag onenigheid ontstond. Een klein jongetje werd ernstig ziek en een oude vrouw, die als een soort zuster bekend stond, kon hem niet redden. Algemeen werd aangenomen dat ze hem expres had laten doodgaan, wat waarschijnlijk onzin was. Sinds dat incident werd ze lelijk nagekeken, gingen er geruchten rond dat ze een boosaardige heks was tot ze op een gegeven moment in een dramatische bui het dorp vervloekt zou hebben: "Geen mens dat hier ooit een voet zet zal ooit rust hebben. Generatie op generatie, bloedlijn op bloedlijn... ik vervloek jullie! Altijd zal het onbewust in jullie voortsluimeren, de aandrang om elkaar aan te vliegen en jullie zullen speciale krachten kennen. Zowel in goede als in slechte zin! Dat zal jullie vloek zijn, tot jullie de tol betaald hebben, dat is jullie vloek!" Volgens het verhaal schijnt ze toen in stof zijn opgegaan, maar vermoedelijk heeft ze gewoon het dorp verlaten en is het verhaal opgepoest zoals dat wel vaker gaat. Gek genoeg is het aantal sterfgevallen sinds dat incident wel aanzienlijk omhoog gegaan, evenals het aantal vreemde gebeurtenissen. Moorden, geheimzinnige sterfgevallen door gemixte drankjes, aanvallen door wilde dieren, dromen die de toekomst voorspellen, ze zijn niet op een hand te tellen. Op een gegeven moment werden er rondom het dorp wolven gezien- ("Zie je nou wel!" riep Tachondar uit, gevolgd door een "Ssssst!" van de rest) - waarna ergens het gerucht ontstaan is dat de wolven eigenlijk bewoners van het dorp waren, wat uiteindelijk geleid heeft tot een klopjacht op wolven. Nadat een kleine wolvenroedel met verschrikkelijk grote wolven de toenmalige burgemeester levend verslonden had is het uit de hand gelopen en hebben de dorpelingen publiekelijk andere dorpelingen gelyncht puur op verdenking van het zijn van een 'weerwolf', oftewel een mens die in een wolf kan veranderen en weer terug. Decennia lang is die strijd verdergegaan, tot het dorp onder mijn bewind vervallen is tot een klein genootschap. De strijdbijl is voorlopig begraven, de dorpelingen trekken de wereld in en wellicht dat de bloedlijnen ooit weer bij elkaar zullen komen in Wakkerdam. Hoewel het jaren geleden is dat de laatste dorpeling is gelyncht op verdenking van het zijn van een weerwolf is het onzeker of de legendes wel of niet waar zijn. Wellicht dat er ooit een opvolger zal zijn voor de ambtsketting die ik zodadelijk zal neerleggen, evenals mijn pen. Wat ik zeker weet, is dat áls de legende waar blijkt te zijn, een opvolger er goed aan doet ... " en daar stopte Miejster met vertellen. "De rest is onleesbaar." zei hij, "Het lijkt wel of het onleesbaar is gemaakt."

"Wauw." zei Tachondar. "Nou, dat is duidelijk. Mocht er iemand zijn die gedroomd heeft wie de weerwolf is dan hoor ik het wel." en hij stond op om even naar de wc te gaan, terwijl er enkele blikken werden uitgewisseld aan de tafel.
"Grappig dat uitgerekend jij dat zegt Tachondar, " zei Miejster terwijl hij het boek dicht sloeg, "ik kreeg namelijk ingefluisterd dat jij je niet aan de avondklok hebt gehouden.
Tachondar verstijfde. "Ehm, sorry wat? Avondklok? Daar heb ik me keurig aan gehouden! Ik weet niet waar je het over hebt, ik moest alleen maar naar de wc! Buiten! Is dat zo vreemd? Ik ben helemaal geen weerwolf!"
Miejster glimlachte een beetje treurig. "Ten eerste hebben we geen avondklok Tach, ten tweede maak je je alleen maar zelf verdacht door zo te reageren. Misschien is het interessant om te kijken wat er gebeurd als we jou over de dorpsgrens zetten." Hij gaf een seintje aan Mattio en Doctor die Tach stevig vastpakten, die stevig tegenstribbelde. Hij was echter kansloos tegen de twee mannen, die Tachondar langzaam maar zeker richting de poort brachten. Op het moment dat hij onder de poort door werd gegooid gebeurden er een paar dingen razendsnel..
... Tachondar verdween en in plaats daarvan stond er plotseling een grijze wolf op de plek waar hij net stond...
... De wolf sprintte het dorp in richting Miejster en sprong om zijn keel door te scheuren ..
... Graafoto raakte de wolf met een groot broodmes terwijl deze vlak voor Miejster in de lucht hing, en deze viel dood neer.

Even keek iedereen in shock naar elkaar, maar toen juichten ze voor het uitschakelen van een van de beruchte weerwolven. Ergens op de achtergrond grimaste de dokter en draaide zich toen langzaam om. Dit kon wel eens langer duren dan verwacht.

Tachondar wordt gelyncht door de burgers. Zijn rol was conversiewolf.
De derde nacht begint. Deze zal tot vrijdagavond 22u duren.

Natjuh89

Natjuh89
Professioneel spammer

Ronde 100 - Het Gesticht- Terug naar het Begin - Pagina 4 571163 nu de laatste nog

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

spijtige zaak

Backslide

Backslide
Junior spammer

Goed gedaan Miejster, mogen we veilig aannemen dat er dan een beginnend burgerblok is?

akaLucas

akaLucas
Poging tot spammer

Rip wolfman

Miejster

Miejster
Senior spammer

@Backslide, dat is er idd... Ik steek mijn nek heel ver uit, dus ik vermoed dat ik op de lunchkaart sta... Hulp is altijd welkom!
Backslide schreef:Goed gedaan Miejster, mogen we veilig aannemen dat er dan een beginnend burgerblok is?

Snuffles

Snuffles
Beginnend spammer

Spannend vanavond... Maar er zijn er vast wel die Miejster kunnen behoeden van een gruwelijk lot .. Toch?

graafoto

graafoto
Veelbelovend spammer

Yes, goed gedaan burgemeester.

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Waar de vorige nacht een orkest van krekels gaande was, was deze nacht oorverdovend stil. Geen zuchtje wind, geen getjirp van krekels. Zelfs van de zee kwam geen zachtjes gebruis van de golven. De oehoe's hadden een muis te pakken en deden zich geluidloos tegoed aan hun prooi. De nacht was helder, geen wolk te zien, en de volle maan straalde als nooit tevoren. In de verschillende huisjes woelden velen onrustig in hun diepe dromen..

Doktor Hank keek rusteloos vanuit een stoel naar buiten. Hij had gezien dat er weer was toegeslagen vannacht, en dat de populatie weer met minimaal een persoon verminderd zou worden. Hij twijfelde even of hij de groep zou vertellen wat híj wist van de legende van Wakkerdam. Nee, nog niet. Hij moest wachten tot het perfecte moment. Dat zou ongetwijfeld nog aanbreken ergens de komende dagen. Of nachten. Voor nu moest hij geduld hebben. Juist toen hij op wou staan uit zijn stoel en terug wilde gaan naar bed gebeurde het.

Een oogverblindende lichtflits sierde de lucht, voor een milliseconde. Geluidloos. Héél even baadde een van de huisjes in een oogverblindend licht. Toen was het voorbij.

Dokter Hank stond op en ging naar bed. Hij wist wat hij net had gezien, en dat het nog enkele dagen zou duren voor het ideale moment zou aanbreken. Nog een paar nachtjes slapen..

Die ochtend ontbrak Snuffles bij het appèl. In haar huisjes vonden ze verschillende boeken over fruit en groentes en de geheimzinnige krachten ervan.

Snuffles heeft helaas de nacht niet overleefd. Haar rol was groenteboer. De dag breekt aan en zal duren tot tenminste 22uur.

NB: Ik loop morgen overdag ergens rond op een bevrijdingsfestival. Mocht ik nodig zijn ben ik bereikbaar via fb messenger. Ik zal overdag zeer waarschijnlijk niet op het forum kijken (tenzij ik een melding krijg op fb dat ik dringend nodig ben). De kans is ook groot dat de dagafsluiting later gaat gebeuren dan 22u, dan weten julie er alvast van!

Natjuh89

Natjuh89
Professioneel spammer

Groenteboer... hihi dan gaat de wolf dood toch Ronde 100 - Het Gesticht- Terug naar het Begin - Pagina 4 829688 Ronde 100 - Het Gesticht- Terug naar het Begin - Pagina 4 17387 of ben ik met de dagen in de war confused

Doctor

Doctor
Professioneel spammer

Ik ben ook in de war

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Bij het onbijt tikte Miejster even met zijn mes tegen zijn glas. "Mag ik even jullie aandacht mensen? Ik heb bericht ontvangen dat de moordenaar van vannacht bekend is. Als uitvoerende macht wordt DrWho schuldig bevonden en geëxcuteerd. Als burgemeester zal ik daar aan toe voegen dat ik, voor ik hem berecht, graag hoor of er bezwaren zijn."

De doodse stilte sprak boekdelen. "Dan wordt het vonnis aangenomen." Miejster haalde een beulskap en bijl tevoorschijn. "Mattio en Graafoto, zouden jullie zo vriendelijk willen zijn de heer voor te leiden aan het schavot? "
Opvallend genoeg bood Doctor geen tegenstand en speelde er zelfs een klein glimlachje rond zijn lippen. "Als een braaf burger zal ik het lot van deze gebeurtenissen accepteren."

Even later knielde Doc op het schavot en legte zijn hoofd te ruste op een blok hout. Miejster voelde even of de rand van zijn bijl wel scherp genoeg was en hief deze toen hoog in de lucht. Enkele seconden later zwiepte deze naar beneden, maar in plaats van het hoofd van Doctor af te hakken stuiterde deze terug van zijn nek en begroef zich diep in de borstkas van Miejster. Terwijl Miejster doodbloedde stond Doctor op en zei: "Zo, dat hebben we ook weer gehad."

In het huis van Miejster werd een testament gevonden waarin hij akaLucas aanwees als zijn opvolger.

Bij een poging tot beulen van Doctor, die als extra rol IJzeren Hein heeft, komt Miejster om het leven. Zijn rol was Beul. De dag gaat verder.

Natjuh89

Natjuh89
Professioneel spammer

Rip snuffles en miejster..

akaLucas

akaLucas
Poging tot spammer

Veel dood en verderf vandaag

akaLucas

akaLucas
Poging tot spammer

Alsook buig voor mij mijn onderdanen

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Nty. Als spelleider sta ik nog altijd boven je in functie hé.

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

haha lucas, niet te hoogmoedig é, newbie :p

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 4 van 6]

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum