Weerwolf&Co.
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Toegewijde weerwolvers van travian en omstreken


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Ronde 98 - Het Gesticht: De laboratoriumsessies

+11
basserbas
graafoto
Snuffles
Stefan003(spel)
Backslide
Miejster
Djali
Doctor
Mattio
Tachondar
Hank1705
15 plaatsers

Ga naar pagina : Vorige  1 ... 12 ... 20, 21, 22, 23, 24  Volgende

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 21 van 24]

Stefan003(spel)

Stefan003(spel)
Aanstormend spammer

Hank, vraagje. Als de Beschermengel opgesloten zit, kan hij dan nog beschermen? Ik dacht het wel toch?

Stefan003(spel)

Stefan003(spel)
Aanstormend spammer

Ik geloof niet dat er nog 2 slechte zijn. Alleen 1 lijk. Daardoor vind ik tach verdacht.
Killerboth, Tach zegt niet dat je wolf bent maar 1 van de slechte bent. Kan ook lijk zijn



Laatst aangepast door Stefan003(spel) op di 06 maa 2018, 11:59; in totaal 1 keer bewerkt

Stefan003(spel)

Stefan003(spel)
Aanstormend spammer

Tachondar schreef:Ik heb vannacht mijn schild gehoffen voor miejster. Het ene slechtje zat opgesloten, het andere rukte de zielsverwanten uiteen. Conclusie, en daarin voeg ik me bij miejster, []killerboth[] is 1 van de slechtjes

De ene slechte zat opgesloten, ik dus? De andere moorden Debby. Dus ik de wolf en Killerboth het lijk?


EDIT:
Dus volgens jou heb ik of Killerboth Miejster niet kunnen vermoorden en de andere (het lijk) heeft Debby vermoord.


Tachondar - heiligboontje
Miejster - beschermd
Killerboth - lijk, heeft gemoord
Stefan - wolf, wilden moorden maar zat opgesloten

Of er is nog maar 1 moordenaar, het lijk. (wat ik denk)
Of Tachondar is zo slecht als het maar kan.

Miejster, als Killerboth niet het lijk blijkt te zijn dan garandeer ik je dat Tach je voor liegt en als je hem blijft geloven hebben de burgers verloren.

Als ik slecht was zoals Tach beweerd zou ik een wolf moeten zijn (ik was opgesloten en alleen een lijk kan Debby vermoord hebben) maar door Debby haar dood weet je 100% zeker dat ik idd haar zielsverwanten ben (ik en Debby hebben dit al vaak gezegd) en een zielsverwant kan NIET slecht zijn. (lees rol beschrijving)

ook zou ik dan niet steeds gezegd hebben vermoord mij maar om Debby haar goede rol te bewijzen.

Dus als we er naast zitten, sluit in vredesnaam Tachondar snachts dan op!



Laatst aangepast door Stefan003(spel) op di 06 maa 2018, 23:54; in totaal 3 keer bewerkt

Stefan003(spel)

Stefan003(spel)
Aanstormend spammer

PS. Andere senario is nog steeds,
Miejster was beschermd maar een beschermde kan gewoon moorden. Miejster is lijk en vermoorde Debby en verzint heel slim wie er opgesloten zat om mensen verdacht te maken.
Maar ik ga van het andere senario uit.

Stefan003(spel)

Stefan003(spel)
Aanstormend spammer

Miejster schreef:
Ik lieg niet en er is iemand die nog in leven is die dat weet...

Die iemand kan jou ook bespelen als hij een lijk geworden is. Bekijk het opnieuw en verbreek oude banden. Een lijk was eerst goed en nu niet meer..

Stefan003(spel)

Stefan003(spel)
Aanstormend spammer

killerboth schreef:Ik zweet dat ik het lijk niet ben
Ga voor tach
Zelfs als tach goed zou zijn heb je nog een kans om te winnen door mij dan op te sluiten en de volgende dag is het dan 2 tegen 1

Hmm hier heb je gelijk. Maar als jij toch een Leugenwolf blijkt gaat dat niet meer op.
Als jij als een goede sterft hoop ik dat Miejster de komende nacht Tachondar opsluit om het zelfde effect te krijgen, 2 goede tegen 1 slechten.
Als jij sterft als een slechte en het spel gaat door, ook dan is Tachondar de laatste slechte en hoop ik dat Miejster hem opsluit.



Laatst aangepast door Stefan003(spel) op di 06 maa 2018, 12:57; in totaal 1 keer bewerkt

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Mattio kopieerde van miejster zijn rol als dubbelganger. Dus miejster is zeker een goedje die mensen kan opsluiten. Ik kan amper bewijzen dat ik een goedje ben, maar ik heb nu al vaak mensen beschermd en zal dat blijven doen. Jij kan een slechte zielsverwant zijn ook, want hank heeft het spel vol onverwachte wendingen gestoken. Zo moet er zeker weten nog een leugenwolf inzitten. En ik geloof dat natjug correct was over gemaskerde wolf. Dus hank heeft een wolf met dubbele kracht ook in het spel gestopt.

Stefan003(spel)

Stefan003(spel)
Aanstormend spammer

Hank, kan een zielsverwanten slecht zijn?

Stefan003(spel)

Stefan003(spel)
Aanstormend spammer

Miejster is? Een lijk komt later. Het kan dat Miejster Slotenmaker WAS en dat hij lijk is geworden nadat Mattio zijn rol kopieeren toch?

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Stefan003(spel) schreef:Hank, vraagje. Als de Beschermengel opgesloten zit, kan hij dan nog beschermen? Ik dacht het wel toch?
Ja.

Stefan003(spel) schreef:Hank, kan een zielsverwanten slecht zijn?
Nee. Een zielsverwant kan alleen een goede rol hebben, dus burger in een of andere vorm.
Dus géén slecht hulpje of weerwolf, ook niet na conversie. In het geval dat een zielsverwant als slachtoffer van de conversie wordt aangewezen mislukt de conversie.

Stefan003(spel)

Stefan003(spel)
Aanstormend spammer

Dankje

Telemachus (killer)

Telemachus (killer)
Senior spammer

Stefan, ik hoop dat je dit even doorneemt en je stem nog eens herbekijkt
Tach of miejster is ons hier aardig voor schut aan het zetten


Hank1705 schreef:
Stefan003(spel) schreef:Hank, vraagje. Als de Beschermengel opgesloten zit, kan hij dan nog beschermen? Ik dacht het wel toch?
Ja.
Een zielsverwant kan alleen een goede rol hebben

Hank dank je voor je verduidelijking
Om deze reden vertrouw ik erop dat Stefan wel degelijk goed is

Maar ik ben het niet volledig eens met je eerste puntje
Ik citeer uit de speluitleg
"Slotenmaker
De slotenmaker sluit in de nacht iemand naar keuze op. Deze spelers kan vervolgens geen acties uitvoeren: een conversiewolf kan niet bijten, een heks geen levens redden, enzovoort. Daartegenover staat deze persoon dus ook niks kan overkomen, omdat niemand bij hem kan komen. De enige uitzondering is sjamaan/ziener: visioenen gaan ongehinderd door. "

Enige kracht dit blijft werken ookal zit de gebruiker ervan opgesloten is dus de sjamaan/ziener
Als een slotenmaker een beschermengel opsluit, kan deze dus niet beschermen
Heb je dit over het hoofd gezien
De regel hierover aangepast?
Of was het helemaal niet van toepassing en heb je dit dus niet nagekeken?

Verder:
Stefan003(spel) schreef:Ik geloof niet dat er nog 2 slechte zijn. Alleen 1 lijk. Daardoor vind ik tach verdacht.
Killerboth, Tach zegt niet dat je wolf bent maar 1 van de slechte bent. Kan ook lijk zijn
Zie messenger, daar zegt miejster dat ik het wolfje zou zijn
Maar Debby is de weerhamster, dus dan zou ik haar onmogelijk kunnen gedood hebben
Ergo, iemand anders, het lijk, heeft Debby vermoord

Stefan, jij niet, dat is ondertussen wel duidelijk
Miejster beweert slotenmaker te zijn, maar kan even goed ondertussen lijk zijn
Tach beweert beschermengel te zijn, maar kan evenzeer het lijk zijn

Vorige dag beweerde ik al dat Tach het lijk zou zijn, maar miejster beweert dat hij Tach opgesloten heeft
Tach zou dan zijn krachten niet kunnen gebruikt hebben om miejster te verdedigen
een van hen is dus grondig aan het liegen over het gebruik van hun kracht om de andere te beschermen

De vorige dag heb ik Natjuh nog willen redden om zo meer goedjes over te houden, maar het mocht niet baten.



verder even hypothese maken:
  • Als Tach het lijk is, hebben we geen beschermengel meer
  • Als miejster liegt en een hongerige zombie is, hebben we geen slotenmaker meer (hoop dat we deze nog hebben, zo kunnen we nog winnen)


Stel dat je de stand gelijk trekt (2 stemmen op Tach, 2 op mij), dan sterft er niemand en blijven we met 4 over
Komende nacht kunnen de slechtjes (1 of 2 wat je wilt geloven) moorden
Als Miejster aan mij twijfelt kan hij mij opsluiten

Jij (Stefan) kan niet moorden
Miejster heeft mij opgesloten
Tach zou Miejster kunnen beschermen (niet nodig als ik inderdaad het slechtje ben die opgesloten zit)
Ik, ik zit in een kooitje lekker veilig weg van jullie met nog een nachtje langer te leven Razz

Dus als Tach & Miejster niet liegen, kan er zo niemand sterven
Tach moet zelfs niet eens zijn schild gebruiken

Mocht er toch iemand sterven dan, dan liegt een van hen
Of Miejster heeft mij niet kunnen opsluiten & ik ben slecht
Of Tach is geen beschermengel meer, maar een slechtje en heeft dus de vrijheid gehad om iemand te vermoorden


Dus in de veronderstelling dat niemand sterft
Kunnen jullie alle 3 mij alsnog proberen te lynchen
Als er wel iemand sterft, zat ik veilig weg en ben ik het niet
De dag erna kunnen we dus met 2vs1 stemmen en winnen

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Killers dood MOET wel leiden tot een slechtje, anders vrees ik voor de goedjes... En dan zou ik het toch bij het verkeerde eind hebben gehad :/

Misschien is 1 van deze stemmen nog wel een leugenstem ook en komen we op een gelijkstand uit.

Stefan003(spel)

Stefan003(spel)
Aanstormend spammer

Ik ben heel benieuwd naar de uitkomst van een gelijkspel om er achter te komen of er een Leugenwolf is. Daarnaast ben ik heel benieuwd naar wat de nacht gaat brengen.. Wie zal er dood gaan..

Natjuh89

Natjuh89
Professioneel spammer

ze hebben hank vermoord.. er is geen bedtime story  cheers lol! Ronde 98 - Het Gesticht: De laboratoriumsessies - Pagina 21 800942

Stefan003(spel)

Stefan003(spel)
Aanstormend spammer

Zal trouwens mijn stem verandering uitleggen. Tachondar en Miejster spelen samen. Als Killerboth goed zou blijken te zijn bij dood gaan zou ik de nacht in gaan met Miejster en Tachondar. Dan is het spel zeer waarschijnlijk al over. Maar mocht er een wonder gebeuren en de nacht niemand dood gaan, dan gaat Tachondar de dag zich tegen mij richten (doet hij al even en beweerd steeds al dat Killerboth en ik beide slecht zijn), Miejster volgt Tachondar blindelings en zo zou ik alsnog tijdens de dag sterven. En daarna wint de slechte..

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

maar die theorie klopt niet Stefan, want ik ben een goedje, en er zijn 2 slechtjes. Er moet een lijk zijn (want de weerhamster stierf snachts, zoals killer idd goed opmerkte) én er is nog een wolf. Dat weet ik nog uit mijn rol als wijze burger.

Stefan003(spel)

Stefan003(spel)
Aanstormend spammer

Helemaal mee eens en ik denk Killerboth wolf en Miejster lijk. Maar als ik anders stem dan dit gaat mijn kop de volgende dag rollen.

Stefan003(spel)

Stefan003(spel)
Aanstormend spammer

Toen Mattio stierf:
Tachondar opgesloten
Killerboth
Miejster Slotenmaker
Stefan
Debby opgesloten
Mattio Slotenmaker stierf

Volgens dit zou alleen Killerboth of ik de moord op Mattio gedaan kunnen hebben. Ik was het niet dus blijft Killerboth over. Blijkt Killerboth goed te zijn dan moet Miejster gelogen hebben over wie er opgesloten zat en het dus verzonnen hebben omdat hij lijk is..


Tachondar, wie had jij beschermd de nacht dat Mattio stierf?

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

ik wilde destijds natjuh beschermen, maar aangezien ik opgesloten zat :/

Stefan003(spel)

Stefan003(spel)
Aanstormend spammer

Hank zei vandaag nog dat bescherming wel door gaat....

Debby

Debby
Senior spammer

Oh jee, wat hebben jullie met Hank gedaan?

Telemachus (killer)

Telemachus (killer)
Senior spammer

Hank?

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Stefan003(spel) schreef:Hank zei vandaag nog dat bescherming wel door gaat....

Dan moet mijn bescherming destijds toch nog gelukt zijn. Maar er is die nacht toch niets met haar gebeurd, dus het maakt eigenlijk niet veel uit.

Ik las over het feit dat Hank zei dat er idd kan beschermd worden vanuit een opgesloten positie. Eigenlijk vind ik dat niet kloppen. Er staat heel duidelijk enkel visioenen, toch?

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

Het was een zielig troepje mensen dat door de snel uitdrogende modder strompelde die dag. Er was geen voet zonder blaren, geen gezicht zonder schrammen en geen hoofd zonder vragen. Wat haalden de enge dokter en de mysterieuze blonde vrouw toch met de deelnemers uit in deze horrorsimulatie? Zoveel doden. Het was niet te bevatten. Wat de toch al lage moraal in de groep (groep? Vier waren er nog maar over) ook niet ten goede kwam, was de enorme omwenteling die het klimaat had gemaakt in de afgelopen 12 uur. Liepen ze gisteren nog in een uitgestrekt sneeuwlandschap, vandaag stond de zon te bakken aan de hemel en de lucht trilde van de enorme hitte. Wat het nog eens bizarrer maakte, was dat al het water in de omgeving in rap tempo leek te verdwijnen. Alsof de aarde onder hen alles opslurpte als een onverzadigbare spons. En dus liepen ze. Op zoek naar een meer, een bergbeek, een poel, een modderig plasje. Iets.

‘Pils..’ kreunde Miejster na een paar uur van zwijgend voortsjokken. ‘Een ijskoud pilsje in een beslagen glas.’ Hij likte langs zijn gebarsten lippen en staarde dromerig in de verte. ‘Co...’ Stefans stem kraakte zo dat hij opnieuw moest beginnen. ‘Cola, een enorm glas met heel veel ijsblokjes. En daarna nog meer glazen met nog meer ijsblokjes en als die op zijn gewoon nog een paar.’ Killerboth en Tachondar hadden niet eens meer fut om hun eigen dagdromen aan die van de rest toe te voegen maar luisterden verlangend mee.

Na nog een klein uur dat voelde als een week was Tachondar de eerste die het opmerkte. ‘Moet je dat zien!’ Zei hij terwijl hij naar de lucht wees. De rest volgde zijn blik. Het leek wel alsof elke vogel binnen een straal van 20 kilometer gelijktijdig had besloten op te vliegen. De lucht was vol voor zover het oog reikte en allemaal leken ze eenzelfde kant op te vliegen. ‘Waar vliegen ze naartoe?’ vroeg Killerboth zich af. ‘Betere vraag: waar vliegen ze vandaan?!’ Dat was Tachondar.
Op hetzelfde moment brulde Miejster: ‘BOSBRAND! RENNEN!’ Als de overlevenden iets hadden geleerd in de afgelopen weken dan was het wel dat de tijd om om je heen te kijken al voorbij was op het moment dat er iemand begon te schreeuwen. Dus als één man werd een sprint ingezet, blaren en dorst voor het moment vergetend. Ze hadden nog maar enkele tientallen meters afgelegd toen de rook hen begon in te halen en na nog een minuut of twee werden de vlammen zichtbaar, gruwelijk dichtbij en heet. Inmiddels renden ze door een uitgedroogd dennenbos dat vlam vatte alsof de grond was bedekt met aanmaakblokjes en terwijl het vuur snel op hen inliep, realiseerden ze zich dat het een kwestie van minuten was voordat ze zouden worden ingehaald en levend verbranden.
‘Daar!’ Riep Stefan opeens en hij zwenkte naar rechts. In het bos stond een metershoge rots, zo hoog dat hij ruim boven de toppen van de omringende bomen uitstak. ‘Als we daar op klimmen, zijn we buiten bereik van de vlammen!’
Als snel stonden ze alle vier aan de voet van het rotsblok en keken naar boven. De eerste twee meter bestond uit gladde steen, onmogelijk om tegenop te klimmen. Maar daarboven liepen voldoende richels en scheuren om makkelijk naar de top te kunnen klimmen waar ruimte was om te staan. Zonder tijd te verspillen aan overleg vormden Stefan en Killerboth een opstapje met hun handen en hielpen Miejster en Tachondar omhoog. Vervolgens klom Stefan van onderaf geholpen door Killer en van bovenaf door de andere twee omhoog. ‘Nu ik nog jongens!’ riep Killerboth van beneden. ‘Hijs me op, de vlammen zijn bijna hier!’ Zijn stem leek bijna te grommen van paniek.

De andere drie keken elkaar boven aan en waren het woordeloos met elkaar eens. ‘Sorry Killer,’ zei Miejster. ‘Maar we vertrouwen je al dagen niet en bovendien moeten we snel doorklimmen om onszelf in veiligheid te brengen. Succes daar beneden!’
De drie begonnen  met hun tocht naar de veilige top, daarin algauw begeleid door een gruwelijk gehuil toen de vlammen Killerboth bereikten en hem verslonden.

Einde dag burgers lynchen Killerboth
Hij was gemaskerde wolf en leugenwolf
Nacht! Tot 22:00u

Deze bosbrand werd medemogelijk gemaakt door uw spelleider Hank



Laatst aangepast door Dorien op wo 07 maa 2018, 18:30; in totaal 2 keer bewerkt

https://weerwolfenco.actieforum.com

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 21 van 24]

Ga naar pagina : Vorige  1 ... 12 ... 20, 21, 22, 23, 24  Volgende

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum