Weerwolf&Co.
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Toegewijde weerwolvers van travian en omstreken


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Ronde 95 - Het Gesticht

+9
Djali
Doctor
Backslide
graafoto
Koenbus
basserbas
Miejster
Tachondar
Natjuh89
13 plaatsers

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 7 van 7]

151Ronde 95 - Het Gesticht - Pagina 7 Empty Re: Ronde 95 - Het Gesticht wo 10 jan 2018, 06:30

Debby

Debby
Senior spammer

Ronde 95 - Het Gesticht - Pagina 7 829688 Ronde 95 - Het Gesticht - Pagina 7 17387

152Ronde 95 - Het Gesticht - Pagina 7 Empty Re: Ronde 95 - Het Gesticht wo 10 jan 2018, 08:50

Koenbus


Beginnend spammer

Ik weet niet of ik een part 2 aankan.. Laat iemand snel die vrouw oppakken!

En toch een leugenwolf! Jammer dat de lynch waarbij ik de leugenwolf geen invloed wilde laten geven alsnog resulteerde in een dode burger.

Was een goede pot met een leuk thema!

153Ronde 95 - Het Gesticht - Pagina 7 Empty Re: Ronde 95 - Het Gesticht wo 10 jan 2018, 10:21

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

Yes! Ik wist wel dat ik niet gek ben! Reptielmensen zíjn bezig aan een stille overname van de wereldmacht en deze nieuwe training zal me alleen maar beter voorbereiden dan ik nu al ben Ronde 95 - Het Gesticht - Pagina 7 571163

Goed gespeeld allemaal! Extra credits voor koenbus en Debby die de laatste 24uur moesten dealen met mijn super paranoïde zelf die maar bleef gillen “conversie! Conversie! Aaargh wie is er geconverteerd!?!” Bedankt Hank! Ik kijk uit naar het vervolg...

https://weerwolfenco.actieforum.com

154Ronde 95 - Het Gesticht - Pagina 7 Empty Re: Ronde 95 - Het Gesticht wo 10 jan 2018, 11:35

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Tachondar schreef:Spijtig van de priesteractie. Dan had ik nog een nachtje langer geleefd :p (maar was wss voor drwho gegaan dan en alsnog gestorven)
Nope, groenteboer was alleen actief gedurende de 2e en 3e nacht, in welke nachten jullie Backslide en (uiteindelijk) Mattio hebben gegeten. =P

155Ronde 95 - Het Gesticht - Pagina 7 Empty Re: Ronde 95 - Het Gesticht wo 10 jan 2018, 12:06

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Goed, een klein verslag per dag/nacht om te vertellen wat er nu allemaal gebeurde achter de schermen!
Er staat veel informatie bij die niet bij iedereen bekend was, evenals af en toe een persoonlijke opmerking. Hoop dat dit een beetje ophelderd, maar vooral de ontsnappingen van het koppel zal me hierin bijblijven. Razz


Begin van het spel/Burgemeesterverkiezing (dag 0)

De rollen zijn verdeeld met behulp van wheeldecide (geweldige site om willekeurig dingen te laten beslissen), uiteindelijk gekozen voor 4 slechte rollen. De rollen leken zo redelijk gebalanceerd, al kon het nog steeds alle kanten op gaan.

Vanaf het begin meteen interessante wendingen. Cupido kiest een goed/slecht koppel, jager richt zijn geweer op de slechte helft van het koppel (lees: Natjuh, verhullende wolf) en de dorpsgek wenst een (of eigenlijk: diezelfde) wolf, de weerhamster en een slecht hulpje te zien. Daarnaast wordt de groenteboer tot burgemeester verkozen.
Het is maar het begin, but it's gonna be interesting!



Moordloze nacht 1:
Weinigen zijn actief vannacht, slotenmaker blijft binnen, mogelijk omdat deze niet vermoedt dat deze een rol kan spelen vannacht. Met de huidige rollen is dat inderdaad ook niet mogelijk, maar dat terzijde. De dorpsgek en de sjamaan vragen hun visioenen aan; De dorpsgek ziet Miejster (weerhamster) als burger, Backslide de sjamaan en Natjuh89 de Verhullende wolf. Backslide ziet op zijn beurt Djali terug als Dorpsgek. Cruciale informatie, maar kan hij deze op tijd bij de wolven zien te krijgen? De dorpsgek heeft een beetje pech en een beetje geluk; gelijk 2 rollen die zeer belangrijk kunnen zijn voor de wolven, maar nog niet mogelijk om een blok te vormen. Of ze beseft dat ze een weerhamster heeft gezien is nu nog onbekend, maar dat ga ik niet vragen natuurlijk.




Verslag dag 1:
Waar de burgers, met de hulp van de wolven, bijna een mokerslag uitdelen aan de wolven door de slotenmaker Basserbas en daarmee zijn geliefde Natjuh (de verhullende wolf) eruit te stemmen (Debby, leugenwolf Tachondar én Graafoto stemmen Bas) verandert leugenwolf Tachondar last minute zijn leugenstem van Basserbas naar Graafoto, die op zijn beurt op 3 stemmen wordt gezet door de burgemeester DrWho. Mazzel voor de geliefden én de wolfjes, nu slechtst de Ketter eruit in plaats van een wolf, maar dat weet alleen Natjuh (en Tachondar), die vermoedelijk haar geliefde geheim heeft gehouden. Dankzij de verhullende wolf weten alleen de wolven dat ze minder sterk zijn dan aan de start. Benieuwd wat de nacht ze gaat brengen. Ohja. Mattio heeft een gele kanarie wegens niet stemmen.



Nacht 2:
De dorpsgek kan vannacht niet zien, maar daarentegen kunnen de wolven hun eerste slachtoffer opeten en bestaat de kans dat de Sjamaan zich bij de wolfjes aansluit.  Het lijkt erop dat hun eerste (of eigenlijk 2e na afgelopen dag) slachtoffer tegelijk het 2e
slechte hulpje in het spel wordt: Backslide de Sjamaan. Pure pech voor Backslide, die beide Wolfjes al in het vizier had:
Backslide schreef:Zeg Hank,

Mag ik vannacht de rol van Natjuh? Ik heb zo'n vermoeden dat er in haar een verhullende wolf schuil gaat.

Hank schreef:En dat allemaal naar aanleiding van die ene post na de lynch? Zou knap zijn! ^_^
Omdat de wolven vannacht wel actief kunnen zijn laat ik het je weten na afloop van de nacht!
Backslide schreef:Een beetje, maar vooral omdat de persoon online moet zijn geweest voor het verhaaltje en na de stem van DrWho. Dat zouden volgens mij alleen Natjuh en Tachondar kunnen zijn. Maar gister of eergister was Natjuh ook al actief (toen ook samen met Tachondar...) Maar Tachondar zit nog wel eens in cafetaria, Natjuh niet. Vandaar dat ik gok dat zij het is.. of het zijn beide wolven, wat alles verklaart.

Risicovolle aannames, maar daarom niet minder waar.

Vooralsnog lijkt alles de kant van de burgers op te vallen, waar de jager bovendien nog steeds zijn geweer op Natjuh heeft gericht; een eventuele exit van Mattio zou dus het einde zijn van de geliefden en de jager, en daarmee 3 doden waarvan 1 wolf.


Dag 2:
De wolven hadden plannen met deze dag. De Burgemeester was verdacht doordat hij de 1e dag Graafoto eruit stemde (aldus de lezing van de wolfjes) en moest en zou eruit. Natjuh zette de toon door gelijk in te zetten op DrWho.

Djali heeft echter andere plannen en gooit haar kaarten op tafel en onthult zichzelf als Dorpsgek. Miejster óf Natjuh is verhullende wolf, de ander is burger (bijna goed, weerhamsters worden gezien als burger!). Mattio trekt zich daar niet zoveel van aan en gaat in eerste instantie mee op Dr.Who, maar gaat even later toch maar mee op Natjuh. Tachondar zet vol in op Miejster, maar laat zich daarbij stevig in de kaarten kijken. Dit kon wel eens een negatieve dag worden voor de wolven...

Ondertussen stappen de geliefden Natjuh en Basserbas mee in Tachondars spoor op Miejster.  Koenbus gaat daar ook in mee, misschien in de hoop dat het koppel niet goed/slecht is? Miejster en Debby gaan mee op Natjuh, maar cruciaal voor deze dag is de onthulling van Miejster dat hij weerhamster was. Djali vertrouwt het niet, maar ziet over het hoofd dat de dorpsgek deze als burger ziet, en niet als weerhamster. Djali en DrWho stappen lastminute over op Miejster, waarmee Natjuh en Bas wederom ternauwernood de dag overleven. Hoelang zal dat nog duren? Het staat nu vast dat ze verhullende wolf is... en Tachondar heeft zichzelf flink verdacht gemaakt met zijn opmerkingen overdag.

Al met al wederom een interessante dag!



Nacht 3:
Je verzint het niet. De eerste ingeving van de wolfjes (of Tachondar in dat geval) is DrWho, wat in de 3e nacht betekent dat er een wolfje sterft. Maar nee hoor, geliefde Basserbas stapt in en sluit (voor het eerst deze ronde, overigens) zijn geliefde Natjuh op alszijnde slotenmaker. De wolfjes besluiten uiteindelijk Mattio op te eten, die vanaf het begin zijn geweer al op Natjuh heeft gericht. De enige optie lijkt te zijn dat Mattio doodgaat en Natjuh de nacht – op wonderbaarlijke wijze- overleeft. Natjuh (en Basserbas) overleeft voor de 3e maal ternauwernood, waarbij je je toch begint af te vragen: zou het dan toch? De overlevingskans acht ik persoonlijk klein, het burgerblok bestaat nu uit de dorpsgek, cupido (die de geliefden aan elkaar kan linken) en een priester met een ongebruikt drankje. Natjuh is al reeds ontmaskerd, Tachondar wordt als mogelijke kandidaat genoemd voor het priesterdrankje, al wordt er mogelijk zo lang als het kan gewacht met het gebruiken van het drankje.



Dag 3:
De burgemeester, die als enige door en door goede nog niet in het burgerblok zit (de andere die er nog niet in zit, basserbas, heeft als geliefde natuurlijk een dubbele agenda) opent direct de aanval op Natjuh, waarmee een einde lijkt te komen aan het avontuur van de geliefden, die alleen kunnen overleven wanneer de geliefden, de overgebleven wolf Tachondar én een burger in het voordeel van Natjuh stemmen. Niet veel later gooit Priester Debby haar drankje over Natjuh uit, wat het einde van de verhullende wolf en haar geliefde slotenmaker (Basserbas) betekent. De resterende dag wordt gebruikt om Tachondar te lynchen, waarmee het totaal aantal wolven op 0 komt en de burgers winnen. Gefeliciteerd overlevende burgers Debby, Djali, DrWho, Koenbus!

156Ronde 95 - Het Gesticht - Pagina 7 Empty Re: Ronde 95 - Het Gesticht wo 10 jan 2018, 13:06

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

Wow sterk backslide Shocked heel erg zuur dat je eruit ging voor je kon shinen

https://weerwolfenco.actieforum.com

157Ronde 95 - Het Gesticht - Pagina 7 Empty Re: Ronde 95 - Het Gesticht wo 10 jan 2018, 13:12

Koenbus


Beginnend spammer

Koenbus gaat daar ook in mee, misschien in de hoop dat het koppel niet goed/slecht is?

Ik heb een zwak voor mijn eigen gecreerde geliefdes en zal nooit de beslissende stem op hun zetten als er niet 100% zeker een wolf tussen zit ^^

158Ronde 95 - Het Gesticht - Pagina 7 Empty Re: Ronde 95 - Het Gesticht wo 10 jan 2018, 13:25

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

Haha lief

https://weerwolfenco.actieforum.com

159Ronde 95 - Het Gesticht - Pagina 7 Empty Re: Ronde 95 - Het Gesticht wo 10 jan 2018, 14:22

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Zuur dat we net voor backslide gingen die nacht Sad

160Ronde 95 - Het Gesticht - Pagina 7 Empty Re: Ronde 95 - Het Gesticht wo 10 jan 2018, 14:23

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Dat samen online zijn wordt echt hinderlijk :p

161Ronde 95 - Het Gesticht - Pagina 7 Empty Re: Ronde 95 - Het Gesticht wo 10 jan 2018, 19:39

Miejster

Miejster
Senior spammer

Tachondar schreef:Dat samen online zijn wordt echt hinderlijk :p
zo erg dat het mij enorm opviel... enkele rondes geleden viel het me van mezelf op toen ik koppel was dat we vrij veel samen online waren. Dit deed me af en toe kijken en jullie waren idd regelmatig samen online. Eerst dacht ik dat het toeval was, maar ik zag een patroon.

162Ronde 95 - Het Gesticht - Pagina 7 Empty Re: Ronde 95 - Het Gesticht wo 10 jan 2018, 19:47

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Ik snap dat het een bron van informatie kan zijn, maar het gaat me er zo wel toe zetten om mijn activiteit straks op verborgen te zetten ben ik bang..

163Ronde 95 - Het Gesticht - Pagina 7 Empty Re: Ronde 95 - Het Gesticht wo 10 jan 2018, 21:26

Debby

Debby
Senior spammer

Mooie samenvatting

164Ronde 95 - Het Gesticht - Pagina 7 Empty Re: Ronde 95 - Het Gesticht do 11 jan 2018, 03:10

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Ja idd. Als natjug en ik even vrij waren van werk ofzo, overlegden we op facebook met elkaar terwijl we op het forum hints zochten en dergelijke. Of als.ze op haar werk was ook. Dus die paginas bleven bij ons lang openstaan en zowel miejster als backslide hebben dit blijkbaar opgemerkt.

165Ronde 95 - Het Gesticht - Pagina 7 Empty Re: Ronde 95 - Het Gesticht za 13 jan 2018, 15:18

Natjuh89

Natjuh89
Professioneel spammer

Maar idd zeer vervelend dat wie zijn er online.. Want net wat ik zeg heb em vaak gewoon aan staan.. misschien ergens waar je dit uit kan zetten?

166Ronde 95 - Het Gesticht - Pagina 7 Empty Re: Ronde 95 - Het Gesticht za 13 jan 2018, 15:21

Backslide

Backslide
Junior spammer

Profiel >> voorkeuren >> Laat andere gebruikers niet weten dat ik online ben :

Dat veranderen naar 'ja' lijkt mij?

167Ronde 95 - Het Gesticht - Pagina 7 Empty Re: Ronde 95 - Het Gesticht za 13 jan 2018, 15:24

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Klopt!

168Ronde 95 - Het Gesticht - Pagina 7 Empty Re: Ronde 95 - Het Gesticht za 13 jan 2018, 15:25

Natjuh89

Natjuh89
Professioneel spammer

Aaaaaa okeeeej

169Ronde 95 - Het Gesticht - Pagina 7 Empty Re: Ronde 95 - Het Gesticht za 13 jan 2018, 20:58

Djali

Djali
Spammer i.o.

Ja dan word je een verborgen gebruiker! Doe ik ook wel eens tijdens rondes

170Ronde 95 - Het Gesticht - Pagina 7 Empty Re: Ronde 95 - Het Gesticht za 13 jan 2018, 21:37

Doctor

Doctor
Professioneel spammer

krijg ik een prijs voor langst levende burgemeester?

171Ronde 95 - Het Gesticht - Pagina 7 Empty Re: Ronde 95 - Het Gesticht za 13 jan 2018, 22:46

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

DrWho schreef:krijg ik een prijs voor langst levende burgemeester?

De genoegdoening je dorp te hebben gered van een imminente slachting is niet genoeg? Razz

Mooie samenvatting trouwens Hank, dank daarvoor! Geeft veel inzicht in het spelverloop en ieders keuzes.

172Ronde 95 - Het Gesticht - Pagina 7 Empty Re: Ronde 95 - Het Gesticht zo 14 jan 2018, 04:31

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

DrWho schreef:krijg ik een prijs voor langst levende burgemeester?
Maar is dat wel zo?

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 7 van 7]

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum