Weerwolf&Co.
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Toegewijde weerwolvers van travian en omstreken


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Ronde 93: Doctor Who's Wonderlijke reis door de tijd.

+8
Hank1705
Miejster
Doctor
Backslide
Mattio
Tachondar
graafoto
stefan003
12 plaatsers

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 4 van 5]

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Overigens hebben Miejster en Backslide op elkaar gestemd de 1e ronde, wellicht zit daar nog wat achter..

Djali

Djali
Spammer i.o.

Hank1705 schreef:Ik verander mijn stem naar [b]Djalek/b]. Een van de redenen is omdat ze ná Koen heeft gestemd de eerste dag, en dus makkelijk (theoretisch gezien) een slachtoffer heeft kunnen uitkiezen als eventuele leugenwolf.

Ik snap deze motivatie niet zo goed. De leugenwolf kan op elk moment van de dag zijn stem hebben aangepast, ook pas om 21:55. Dus ik heb precies evenveel gelegenheid gehad om mijn stem stiekem te veranderen als iedereen hier scratch

Backslide

Backslide
Junior spammer

Mag ik trouwens nog even zeggen dat het heel onlogisch is om het koppel eruit te stemmen? Ik denk dat we veilig kunnen stellen dat een slecht-slecht koppel zéér onwaarschijnlijk is. Een goed-slecht koppel zou kunnen, maar hier heeft de wolf ook nadelig effect van. Nu duidelijk is wat het koppel is zou de andere wolf dus ook voor zichzelf moeten spelen en proberen de tweede wolf eruit te werken. Als dat inderdaad zo is lijkt het me een probleem wat zichzelf (hopelijk) oplost.
Is dat allemaal niet het geval, dan blijft nog over een goed-goed koppel over, waarbij we wel redelijk verloren zijn als die eruit worden gestemd.

Koenbus


Beginnend spammer

Het belangrijkst is dat we met zn allen op 1 persoon stemmen en dus geen stemmen gaan splitten. Hoe meer we splitten, hoe groter de kans dat de wolven invloed hebben op de stemming. Er zijn 2 kampen: kamp stem het koppel eruit en kamp stem backslide/miejster/djalek eruit. Laten wij als tweede kamp nou gewoon op 1 persoon gaan zitten, want ik weet dat we 66% kans hebben dat we op een wolf stemmen.

Dus backslide, debby en hank, kies een gezamelijk target en ik stem mee.

Miejster

Miejster
Senior spammer

Hank1705 schreef:Overigens hebben Miejster en Backslide op elkaar gestemd de 1e ronde, wellicht zit daar nog wat achter..
Nope.. gewoon alfabetisch zoals eerder gemeld. Ik had geen idee en heb nog geen idee voor Backslide. Kan inderdaad een leugenwolfje zijn, maar voor het geld ook gewoon een goeie. Zit nog in het kamp van de ik-weet-nog-niet-waar-die-hoortbende.

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Djalek schreef:
Hank1705 schreef:Ik verander mijn stem naar Djalek. Een van de redenen is omdat ze ná Koen heeft gestemd de eerste dag, en dus makkelijk (theoretisch gezien) een slachtoffer heeft kunnen uitkiezen als eventuele leugenwolf.


Ik snap deze motivatie niet zo goed. De leugenwolf kan op elk moment van de dag zijn stem hebben aangepast, ook pas om 21:55. Dus ik heb precies evenveel gelegenheid gehad om mijn stem stiekem te veranderen als iedereen hier scratch

Ik heb het misschien ook niet op de best mogelijke manier verwoord scratch  
Het was deels gevoelsmatig, maar dat ga ik niet beter kunnen uitleggen.

Vanuit mijn huidige perspectief zal ik nog eenmaal mijn stem veranderen vandaag. Gezien ik geen ziener ben kan het zijn dat ik daarmee een verkeerde keuze maak, vergeef me in dat geval maar[b] Wink

Backslide


edit: okidoki miejster Smile



Laatst aangepast door Hank1705 op di 05 dec 2017, 21:57; in totaal 1 keer bewerkt

Miejster

Miejster
Senior spammer

Na een nieuw overleg ga ik mee om te stemmen op Debby



Laatst aangepast door Miejster op di 05 dec 2017, 21:58; in totaal 1 keer bewerkt

Backslide

Backslide
Junior spammer

Ik verander m'n stem nog maar even in Koenbus. Volgens mij maakt het niet uit, maarja.. Goede ronde nog iedereen, kan iemand vast mijn wolkje een beetje opwarmen?



Laatst aangepast door Backslide op di 05 dec 2017, 22:06; in totaal 1 keer bewerkt

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Koenbus schreef:
Aangezien ik denk dat het het slimst is om de dag zo veel mogelijk te gebruiken en discussie op gang te laten komen stem ik alvast op djalek .

Discussie is er zeker veel geweest! Dank nog voor de aanzet.

Omwille van de burgers verander ik mijn stem naar Debby.

Backslide

Backslide
Junior spammer

Kan ik mezelf nog redden door mee te gaan op Debby? Of ben ik te laat, gezien de tijd?

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Volgensmij was dat al niet meer nodig, er stond er ook nog 1 op de vorige pagina

Backslide

Backslide
Junior spammer

En de leugenwolf zit zeker te slapen? ^^

Debby

Debby
Senior spammer

Uh waarom? Zo enorm dom dit!
Weet nu wel wie er gaan winnen.

Doctor

Doctor
Professioneel spammer

"Huh, dit is de jaren dertig helemaal niet? Het lijkt op de set van The Weakest Link..." Zegt de Dokter verbaasd.
"Welkom spelers, willen jullie het spel verlaten? Dan moeten jullie eerst een ronde met mij spelen. Ik ben Anne Droid en dit is The Weakest Link. De regels zijn zeer simpel. Ik stel jullie vragen, aan het einde van de ronde stemmen jullie de zwakste schakel er uit en hij of zij wordt geelimineerd. Letterlijk. Zijn jullie klaar, we beginnen met The Weakest Link!"

Na een rampzalige ronde waarin alleen de Dokter de antwoorden op zijn vragen wist.

"Wel jullie zijn een rampzalig stelletje spelers. Maar nu mogen jullie stemmen. Ik merk dat Djalek en Miejster stemmen op Debby, Debby en Koenbus stemmen op Backslide en Backslide stemt random op Koenbus. Nee, je mag je stem niet meer veranderen. Hank, jij beslist. Wie is de zwakste schakel?"


"Anne Droid, volgens mij was dat Debby"

"Ok Debby, jij bent de zwakste schakel. Dus je wordt nu geëlimineerd."

Anne Droid schiet een laser op Debby af en Koenbus probeert haar tevergeefs te redden. Na dat de stofwolk verdwijnt is er slechts nog een schroeiplek over van Debby en Koenbus.

" We verwachten jullie volgende week terug op the Weakest Link. Ik was Anne Droid en een goede avond nog."

Debby werd gelynched, haar rol was de beschermengel. Ze was tevens de geliefde van Koenbus, de slotenmaker.

Het is nu 2 tegen 2 en dat betekent dat de wolven winnen.


credits

Backslide als de gezegende
Debby als de beschermengel
Djali als de leugenwolf
Graafoto als de ziener
Hank als Cupido
Koenbus als de slotenmaker
Mattio als de beul
Miejster als de schaapswolf
Tachondar als de jager


en DrWho als de Dokter

Djali

Djali
Spammer i.o.

Jaaaaaaaaaaaaaaa

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Neeeeeee Sad Sad Sad
Sorry medeburgers, al zie ik dat we hoe dan ook gedoemd waren te verliezen 0_o

Miejster

Miejster
Senior spammer

Wat een ronde... nog nooit zo intens gespeeld, nog nooit zoveel rollen gelezen, nog nooit zoveel mensen omgepraat. Do, we did it!

En voor iedereen die zich liet vangen, sorry. Love you all!

Onze volgende zet was eigenlijk om te zeggen dat Debby de schaapswolf was (we dachten dat Backslide de heks was en het spel zou voortgaan).

Djali

Djali
Spammer i.o.

Ik wil graag beginnen met mijn fantastische medewolfje maestro miejster bedanken voor dit heerlijke potje schaamteloos liegen en bedriegen..


Daarna mijn welgemeende excuses richting backslide en hank tegen wie ik me vandaag echt enorm heb misdragen. Sorry! Backslide j krijgt een chocoladeletter van me Wink

Miejster

Miejster
Senior spammer

Hank1705 schreef:Neeeeeee Sad Sad Sad
Sorry medeburgers, al zie ik dat we hoe dan ook gedoemd waren te verliezen 0_o
Was nochtans een nipte hoor, dat koppel moest eruit. Ze konden zich allebei beschermen s nachts en dan hadden wij verloren. We wisten ook de rol van Backslide niet en vreesden priester overdag en heks snachts

Miejster

Miejster
Senior spammer

Yup Do, lekkere ronde en tof dat deze met jou was. Als spammer viel dat allemaal niet op dat je tegen iedereen aan het babbelen was.

We hebben de voordelen van Messenger gezien in dit spel, gaat nog sneller om samen dingen af te spreken.
Wat een geluk dat ik meteen gezien werd door Graafoto en dat hij eigenlijk nooit mijn geziene rol (cupido) op het burgerblok zette. Daarmee had ik nog wat bewegingsvrijheid toen in eerst Koen en daarna Hank toevoegde. Een lekkere pot pokeren en netjes afgewerkt.

Dank je voor de mooie ronde DrWho!

Djali

Djali
Spammer i.o.

Backslide had ergens in een post iets gezegd over zegenen dus ik verwachtte tot het laatste moment een plens heiligwater over me heen.
En inderdaad, we dachten eerst dat we vannacht met het koppel konden afrekenen totdat miejster erachter kwam dat ze elkaar konden beschermen en we dus nu van ze af moesten of zouden verliezen. En toen hebben we alles op alles gezet

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Oke even wat context vanaf mijn kant. Ik ben in PM benaderd door zowel Debby als Dorien, ben uiteindelijk eind van de middag vandaag toegevoegd in een burgerblok dat eigenlijk een schaapswolfblok was achteraf.
Door die gang van zaken en het gebrek aan verweer bij Backslide maakte ik de fout te denken dat Backslide 100% een slechtje moest zijn, en de andere of in het koppel zat, of dat Do de andere was. Dat Miejster slecht kon zijn had ik niet eens voor mogelijk gehouden (hier geef ik wel de pauze van 5 jaar de schuld! Ik ben het ontwend Sad )
Ik was me er van bewust dat het einde spel was wanneer het koppel goed-goed was, maar was bereid dat risico te nemen omdat ik het niet vertrouwde. Excuses daarvoor Sad

Overigens geloof ik niet dat het koppel het uiteindelijk gered had tegen 2 wolven, volgensmij mag je namelijk maar beperkt dezelfde persoon beschermen/opsluiten, dus uiteindelijk zouden de wolfjes de geliefden de baas zijn.


Volgende ronde weer een traumacentrum? Ik kan wel wat verwerkingshulp gebruiken Ronde 93: Doctor Who's Wonderlijke reis door de tijd.  - Pagina 4 629639

Debby

Debby
Senior spammer

Met dit scenario geen rekening gehouden. Goed gespeeld wolven!

Debby

Debby
Senior spammer

Klopt, maar we hadden ons aankomende nacht kunnen beschermen. Wij gingen niet als koppel voor de winst natuurlijk.



Laatst aangepast door Debby op wo 06 dec 2017, 20:35; in totaal 1 keer bewerkt

Koenbus


Beginnend spammer

Lees nu pas dat er werd overgestemd op het koppel, jammer want ik denk dat we door de beschermende rollen het spel nog wel iets hadden kunnen verlengen. Uiteindelijk hadden de wolven (Miejster, chapeau) sowieso gewonnen Wink

Wat betreft het burgerblok: goed gespeeld! Ik had er geen moment bij stilgestaan dat jij wel eens schaapswolf zou kunnen zijn aangezien Graafoto in het blok beaamde dat jij burger was. Achteraf had ik misschien niet onze rollen daar neer moeten zetten Smile

Al met al een goede eerste ronde met een leuke plottwist! Thanks DrWho voor het leiden!

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 4 van 5]

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum