Weerwolf&Co.
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Toegewijde weerwolvers van travian en omstreken


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Boeman; toevoegen of niet?

+5
Backslide
Moustache
Natjuh89
Tachondar
Mattio
9 plaatsers

Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Boeman; toevoegen of niet?

Boeman; toevoegen of niet? I_vote_lcap86%Boeman; toevoegen of niet? I_vote_rcap 86% [ 6 ]
Boeman; toevoegen of niet? I_vote_lcap14%Boeman; toevoegen of niet? I_vote_rcap 14% [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 7


Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 2]

1Boeman; toevoegen of niet? Empty Boeman; toevoegen of niet? za 30 apr 2011, 17:58

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

Ik denk dat ik een erg leuke rol bedacht heb. Smile Namelijk de rol van boeman.

KORTE UITLEG

Boeman
Zijde: neutraal.
Tijd van actie: eind dag/begin nacht
De boeman mag 's nachts aangeven welke speler hij aan het begin van de volgende nacht de stuipen op het lijf wil jagen. Hij stelt zich aan het eind van de dag verdekt op in die speler zijn kamer.
- Als de speler wil gaan slapen, laat de boeman hem schrikken en mag hij bepalen naar wiens kamer de speler vlucht om hulp te halen. Van die speler ("speler 2") krijgt de schrik aangejaagde speler vervolgens de rol te weten. Als speler 2 afwezig is, krijgt speler 1 dit te horen en als er meer mensen in speler 2's kamer zijn, krijgt speler 1 te horen hoe veel dat er zijn en wat de rol van één van die mensen is. Als er meerdere personen daar zijn en speler 2 ligt niet in zijn bed, krijgt speler 1 dat ook te weten.
- Als de speler niet in bed ligt, krijgt de boeman alleen te weten dat het bed onbeslapen bleef.
- Als er meerdere personen in de kamer zijn, krijgt de boeman te weten hoe veel dan en wat de rol van één van die personen is.

IETWAT LANGERE UITLEG

's Nachts geeft boeman Backslide aan de spelleider door dat hij aan het begin van volgende nacht graag bij Killerboth op bezoek wil gaan. Er gaat één dag aan voorbij en de volgende nacht bezoekt Backslide Killerboth.

Er zijn nu drie mogelijke gebeurtenissen:

1. Backslide treft Killerboth aan als die wil gaan slapen. Hij jaagt Killerboth de stuipen op het lijf en Killerboth vlucht naar een andere speler om hulp te zoeken. Van tevoren heeft Backslide tegen de spelleider gezegd dat deze speler Graafoto is. Killerboth krijgt de rol van Graafoto te weten, maar Graafoto krijgt alleen te weten dat Killerboth hysterisch bij hem naar binnen is gestormd met een bizar verhaal over een boeman onder zijn bed. Het staat Killerboth vrij om zijn rol later aan Graafoto door te geven, maar hij kan hierover liegen. Als Graafoto afwezig is, krijgt Killerboth dit ook te horen en als er in Graafoto's kamer andere spelers zijn, treedt voor Killerboth mogelijkheid 3 (zie hieronder) in werking.
2. De boeman treft een onbeslapen bed aan. Dit betekent dat Killerboth een rol heeft waarbij hij 's nachts op pad is (wolf, engel, heks...). Het kan ook betekenen dat Killerboth in de tussenliggende dag is gelyncht, met wijwater is besprenkeld of door de beul te grazen is genomen. Als Killerboth gedood is in de nacht dat de boeman doorgaf dat hij hem wilde zien, mag de boeman in de volgende nacht een andere persoon kiezen. Hij moet dan weer een dag wachten.
3. Backslide treft naast Killerboth ook één of meer anderen aan. Backslide kan Killerboth dan niet laten schrikken, maar krijgt wel te horen hoe veel personen er aanwezig waren en krijgt van één van die personen de rol te weten. Dit wordt door het toeval bepaald (de spelleider gooit even een muntje op of gebruikt een eRandomizer). Ligt Killerboth niet in bed terwijl er mensen in zijn kamer zijn, dan krijgt Backslide ook een willekeurige rol te weten en hij krijgt te weten dat Killerboths bed onbeslapen was.

Als je het zo leest, zul je wel denken: 'Wat een verschrikkelijk ingewikkelde rol', maar alleen voor de spelleider is het even oppassen dat hij geen domme dingen doet, hoewel er eigenlijk niet veel fout kan gaan.
Deze rol heeft als bijzonderheid dat hij op enorm veel tactische manieren in te zetten is. Als boeman kan je zelf dingen te weten komen, of je kan ervoor zorgen dat iemand die je vertrouwt iets leert. Maar de rol heeft ook een keerzijde, want je kan er ook door in verwarring gebracht worden. Voorbeeld hierbij:

- In nacht vier geeft boeman Backslide aan dat hij Killerboth niet vertrouwt en bij hem een kijkje wil nemen in nacht vijf.
- Daniel is de ziener en zit met beschermengel Stephen in het burgerblok. Ze besluiten in nacht vijf Killerboth te zien en om te voorkomen dat hij wordt gedood hem te beschermen.
- Hans is de laatste wolf (conversiewolf) en kiest ervoor in nacht vijf Killerboth te doden en Kauna te bijten.
- Er zijn dan in totaal vier personen aanwezig (Backslide, Daniel, Stephen en Hans), plus een slapende Tachondar.
Stel dat Backslide dit te horen krijgt: Killerboth lag in zijn bed, maar naast jou waren er nog drie spelers in die kamer. Je herkende het gezicht van Hans, die de conversiewolf bleek te zijn.
Backslide ziet de volgende ochtend geen dooie, maar hij weet niet of dit betekent dat Killerboth geconverteerd is, of dat één van de drie anderen naast Killerboths bed een beschermengel/heks was.

Zo. Einde van deze verschrikkelijk lange uitleg... Razz Nogmaals: eigenlijk is het een heel makkelijke rol, met heel veel tactische mogelijkheden. Wink

2Boeman; toevoegen of niet? Empty Re: Boeman; toevoegen of niet? za 30 apr 2011, 18:43

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

wat bepaald er dan hoeveel spelers er net in die kamer nog zijn? Of zijn dit dan gwn alle andere normale burgers?

3Boeman; toevoegen of niet? Empty Re: Boeman; toevoegen of niet? za 30 apr 2011, 19:08

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

Tachondar schreef:wat bepaald er dan hoeveel spelers er net in die kamer nog zijn? Of zijn dit dan gwn alle andere normale burgers?

Dat zijn de personen die die nacht iets bij die speler willen uithalen. Smile Als zowel de beschermengel, als twee wolven, als de boeman er langskomen, staan er in totaal vier personen naast die persoon zijn bed en ziet de boeman dus of hij in zijn bed ligt en wat de rol van één van de drie anderen is.

Via de boeman kunnen veel mensen iets te weten komen. Killerboth rent in het voorbeeld naar Graafoto. Graafoto weet dus dat Killerboth een rol heeft waarbij hij 's nachts niet zijn bed uit gaat, anders had hij de boeman niet gezien. Als hij Killerboth van wolf-zijn verdacht, weet hij dat hij er met zijn verdenkingen naast zat (mits de wolven die nacht doden).

4Boeman; toevoegen of niet? Empty Re: Boeman; toevoegen of niet? za 30 apr 2011, 20:07

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

aha, wel deze rol is duidelijk een doordenkertje...
wel goed gevonden!
mij lijkt deze rol best welkom ^^

De boeman zelf komt dan ook altijd de rol te weten?

5Boeman; toevoegen of niet? Empty Re: Boeman; toevoegen of niet? za 30 apr 2011, 20:29

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

Dubbelpost.



Laatst aangepast door Mattio op za 30 apr 2011, 20:29; in totaal 1 keer bewerkt

6Boeman; toevoegen of niet? Empty Re: Boeman; toevoegen of niet? za 30 apr 2011, 20:29

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

Tachondar schreef:aha, wel deze rol is duidelijk een doordenkertje...
wel goed gevonden!
mij lijkt deze rol best welkom ^^

De boeman zelf komt dan ook altijd de rol te weten?

Nou, dat is het mooie: de boeman zelf kan nooit de rol te weten komen van de persoon die hij bezoekt, alleen of die persoon die nacht eropuit is en als er anderen bij hem in de kamer zijn, komt hij de rol te weten van een willekeurige speler (die daar is). Als boeman kun je nooit van tevoren bepalen of je een rol te weten komt en van wie dan.

Hij is lastig om helemaal uit te leggen, maar in essentie is het helemaal niet zo'n heel veel moeilijkere rol dan bijvoorbeeld de Wolf in Schaapskleren. De korte uitleg vat alles samen. Smile

7Boeman; toevoegen of niet? Empty Re: Boeman; toevoegen of niet? za 30 apr 2011, 22:06

Natjuh89

Natjuh89
Professioneel spammer

Is het niet allemaal ingewikkeld :O

8Boeman; toevoegen of niet? Empty Re: Boeman; toevoegen of niet? zo 01 mei 2011, 00:22

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

Natjuh89 schreef:Is het niet allemaal ingewikkeld :O

Neep. Smile

De actie zelf van de boeman is heel eenvoudig (ik ga bij X op bezoek en jaag X naar Y toe), maar er kan gewoon veel gebeuren. Het waarschijnlijkst is dat het goed gaat, maar doordat er zoveel kan gebeuren, kan de boeman zijn "boe!" enorm tactisch inzetten. Very Happy

9Boeman; toevoegen of niet? Empty Re: Boeman; toevoegen of niet? zo 01 mei 2011, 08:51

Moustache

Moustache
Junior spammer

Als hij geen wolf is, is hij een burger, dus geen neutrale rol, lijkt me. 't Is niet zo dat hij als geliefden of als lijk een derde partij naast de burgers of weerwolven kan gaan vormen.
Lijkt me alleen maar extra ingewikkeld te worden....

10Boeman; toevoegen of niet? Empty Re: Boeman; toevoegen of niet? zo 01 mei 2011, 10:45

Backslide

Backslide
Junior spammer

Zeker leuk bedacht, zal ook zeker ja stemmen.
maar "neutraal"? Hij mag dus zelf kiezen waar hij bij wil horen?

11Boeman; toevoegen of niet? Empty Re: Boeman; toevoegen of niet? zo 01 mei 2011, 12:20

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

Tja, het is een beetje de vraag aan welke kant hij staat. Neutraal wil zeggen dat hij voor de derde stemronde zijn voorkeur door moet geven aan de spelleider en dat lijkt me wel het meest logisch, al is het vreemd om je eigen "teamgenoten" schrik aan te jagen... Laughing

EDIT: Als jullie 'm toch te ingewikkeld vinden, wil ik 'm als ik eens spelleider ben wel uitproberen. Jullie zullen zien dat hij best meevalt. Very Happy

12Boeman; toevoegen of niet? Empty Re: Boeman; toevoegen of niet? zo 01 mei 2011, 12:21

Tachondar

Tachondar
Spamking/-queen

Mattio schreef:Tja, het is een beetje de vraag aan welke kant hij staat. Neutraal wil zeggen dat hij voor de derde stemronde zijn voorkeur door moet geven aan de spelleider en dat lijkt me wel het meest logisch, al is het vreemd om je eigen "teamgenoten" schrik aan te jagen... Laughing

EDIT: Als jullie 'm toch te ingewikkeld vinden, wil ik 'm als ik eens spelleider ben wel uitproberen. Jullie zullen zien dat hij best meevalt. Very Happy

Is goed, enkel als jij spelleider bent dan
we zoeken nog eentje deze ronde, ben je er anders nu niet voor te vinden? :p

13Boeman; toevoegen of niet? Empty Re: Boeman; toevoegen of niet? zo 01 mei 2011, 13:54

Moustache

Moustache
Junior spammer

Mattio schreef:EDIT: Als jullie 'm toch te ingewikkeld vinden, wil ik 'm als ik eens spelleider ben wel uitproberen. Jullie zullen zien dat hij best meevalt. Very Happy
hmmm, een boeman die meevalt... is dat niet een tegenstelling? Een boeman die meevalt is geen boeman...

14Boeman; toevoegen of niet? Empty Re: Boeman; toevoegen of niet? zo 01 mei 2011, 14:15

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

Moustache schreef:
Mattio schreef:EDIT: Als jullie 'm toch te ingewikkeld vinden, wil ik 'm als ik eens spelleider ben wel uitproberen. Jullie zullen zien dat hij best meevalt. Very Happy
hmmm, een boeman die meevalt... is dat niet een tegenstelling? Een boeman die meevalt is geen boeman...

De ingewikkeldheid valt mee, de boeman zelf niet. Your greatest fear will be reality tonight! Boeman; toevoegen of niet? 1625

15Boeman; toevoegen of niet? Empty Re: Boeman; toevoegen of niet? zo 01 mei 2011, 14:22

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

Leuk idee Smile
Een soort indirecte ziener dus (wordt pas leuk als deze samen gaat werken met de ziener Very Happy )

Hoe vaak kan de boeman in actie komen?
Elke nacht?
(Dus 1e lynchdag aangeven, 2e dag wachten+ nieuwe aangeven, 2e nacht actie, 3e dag wachten+ nieuwe aangeven, 3e nacht actie enz.)
Of om de 2 dagen (1e lynchdag aangeven, 2e dag wachten, 2e nacht actie, 3e dag aangeven, 4e dag wachten, 4e nacht actie enz.)

Of is het eenmalig? :p

(Voorstel: als de Boeman bij de Heks op visite komt zal de Boeman doodgaan)
--> Inspiratiebron Harry Potter & de gevangene van azkaban, waarin ze leren de Boeman te verslaan :p

16Boeman; toevoegen of niet? Empty Re: Boeman; toevoegen of niet? zo 01 mei 2011, 16:12

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

Hank1705 schreef:Leuk idee Smile
Een soort indirecte ziener dus (wordt pas leuk als deze samen gaat werken met de ziener Very Happy )

Hoe vaak kan de boeman in actie komen?
Elke nacht?
(Dus 1e lynchdag aangeven, 2e dag wachten+ nieuwe aangeven, 2e nacht actie, 3e dag wachten+ nieuwe aangeven, 3e nacht actie enz.)
Of om de 2 dagen (1e lynchdag aangeven, 2e dag wachten, 2e nacht actie, 3e dag aangeven, 4e dag wachten, 4e nacht actie enz.)

Of is het eenmalig? :p

(Voorstel: als de Boeman bij de Heks op visite komt zal de Boeman doodgaan)
--> Inspiratiebron Harry Potter & de gevangene van azkaban, waarin ze leren de Boeman te verslaan :p

Inderdaad eenmalig. Smile Als de boeman bij de heks op bezoek gaat, krijgt de boeman te weten dat die speler een rol heeft waarbij hij 's nachts uit bed blijft. Wink De heks kan de boeman zo dus niet doden. Wink

17Boeman; toevoegen of niet? Empty Re: Boeman; toevoegen of niet? zo 01 mei 2011, 16:48

Moustache

Moustache
Junior spammer

wel leuk als er ook een risico aan zit. Als de boeman bij de niet bang uitgevallen jager of beul komt, gaat hijzelf dood.

18Boeman; toevoegen of niet? Empty Re: Boeman; toevoegen of niet? zo 01 mei 2011, 17:02

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

ja daarom zei ik dat van de heks ook, maar geloof niet dat mattio 'm doorhad :p

19Boeman; toevoegen of niet? Empty Re: Boeman; toevoegen of niet? zo 01 mei 2011, 17:12

Moustache

Moustache
Junior spammer

de jager en beul zijn 's nachts thuis.....

20Boeman; toevoegen of niet? Empty Re: Boeman; toevoegen of niet? zo 01 mei 2011, 17:17

Hank1705

Hank1705
Spamking/-queen

jahaa, maar als de heks niet doet kan het toch ook? Razz

maar in ieder geval enig risico mattio, als het even kan Smile

21Boeman; toevoegen of niet? Empty Re: Boeman; toevoegen of niet? zo 01 mei 2011, 17:19

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

Hmm, de beul en jager zijn inderdaad niet uit huis en hebben ook wel het lef + het gereedschap om de boeman te doden.

Wat mij betreft komt het erin. Smile

Maar de heks niet, want die is 's nachts niet thuis. Hij/zij krijgt immers te weten wie er die nacht vermoord dreigt te worden.

22Boeman; toevoegen of niet? Empty Re: Boeman; toevoegen of niet? zo 01 mei 2011, 23:12

Debby

Debby
Senior spammer

Ik vind m erg ingewikkeld en zal m zeker niet zelf gaan gebruiken.

23Boeman; toevoegen of niet? Empty Re: Boeman; toevoegen of niet? ma 09 mei 2011, 18:30

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

ik vind hem wel leuk, laten we hem op de lijst zetten...? de spelleider kan immers zelf bepalen of hij/zij hem erbij doet of niet.

https://weerwolfenco.actieforum.com

24Boeman; toevoegen of niet? Empty Re: Boeman; toevoegen of niet? ma 09 mei 2011, 18:51

Mattio

Mattio
Spammer i.o.

Als jij je zegen geeft, vind ik het goed. Smile

25Boeman; toevoegen of niet? Empty Re: Boeman; toevoegen of niet? ma 09 mei 2011, 19:16

δόριεν

δόριεν
Spamking/-queen

*geeft haar zegen*

https://weerwolfenco.actieforum.com

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 2]

Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum